کدام کنسول برای بازی های یکپارچه سازی با سیستم عامل بهترین است؟

107
0
کنسول برای بازی

آیا می ‌خواهید تصمیم بگیرید کدام کنسول به بهترین وجه با نیاز های بازی ‌های قدیمی شما مطابقت دارد؟ ما سه مورد بزرگ را تجزیه و تحلیل می کنیم و به شما در انتخاب کمک می کنیم. کنسول برای بازی را به درستی انتخاب کنید.

همچنین مطلب بهترین کنسول های بازی دستی را هم بخوانید.

بسیاری از بازی ‌های نسل بعدی شگفت ‌انگیز هر روز منتشر می ‌شوند، اما هیچ چیز مانند یک سفر در مسیر حافظه و افراط در نوستالژی با عناوین قدیمی مورد علاقه ‌تان نیست. اما هر چه زمان می گذرد و بازی ها و کنسول هایی که آنها را بازی می کنند منسوخ می شوند، قیمت این یادگار های گذشته می تواند نجومی شود.

خوشبختانه شرکت هایی مانند ایکس باکس، نینتندو و پلی استیشن اهمیت حفظ این قطعات از تاریخ بازی را درک می کنند و همچنان می توانید عناوین قدیمی بسیاری را در کنسول های نسل بعدی بازی کنید. اما کدام کنسول نسل بعدی برای بازی های قدیمی بهتر است؟

سازگاری با گذشتگان

ساده ترین راه برای شروع یک جلسه بازی قدیمی این است که به سادگی بازی های خود را بردارید و آنها را در کنسول نسل بعدی خود قرار دهید، درست است؟ متأسفانه، آنقدر ها هم آسان نیست.

کنسول برای بازی
کنسول برای بازی

بازی های قدیمی از فناوری هایی استفاده می کنند که دیگر توسط کنسول های جدید پشتیبانی نمی شود. بنابراین حتی اگر دیسک‌ ها هنوز هم مانند دهه 90 به نظر می ‌رسند، در واقع بسیار متفاوت هستند. برای مثال، برخی از فرمت ‌های بازی، مانند کارتریج‌ های N64، هیچ امیدی به باز شدن خود در نینتندو سوییچ ندارند.

سازگاری به عقب در Xbox Series X|S

ایکس باکس دارای سازگاری با عقب بسیار مناسب است. Xbox Series X|S با تمام عناوین Xbox One و همچنین تمام عناوین Xbox و Xbox 360 موجود سازگار است. این می تواند تا حدی به این دلیل باشد که کنسول های ایکس باکس جدیدتر از همتایان رقیب خود هستند.

اولین ایکس باکس در سال 2001 در آمریکا منتشر شد که به طور قابل توجهی دیرتر از سیستم سرگرمی اصلی پلی استیشن و نینتندو که به ترتیب در سال های 1995 و 1986 منتشر شدند، است.

سازگاری به عقب در پلی استیشن 5

پلی استیشن هنوز از یک فرمت دیسک برای بازی های خود استفاده می کند، که می تواند شما را به این باور برساند که همه آنها با نسخه های قبلی سازگار هستند. با این حال، این کاملاً صادق نیست و هیچ دیسک پلی استیشن از PS3 یا نسخه قبلی با PS5 سازگار نیست.

کنسول برای بازی
کنسول برای بازی

هنوز هم می‌توانید از دیسک ‌های PS4 با PS5 خود استفاده کنید، و حتی بسیاری از ارتقاء مقیاس PS5 سود می ‌برند. بازی ‌های PS4 کاملاً قدیمی نیستند، اما مطمئناً بهتر از هیچ هستند.

سازگاری به عقب در نینتندو سوییچ

و هیچ چیز دقیقاً همان چیزی نیست که نینتندو سوییچ از نظر سازگاری با عقب ارائه می کند. نینتندو عمدتا از کارتریج برای بازی های خود استفاده می کند. این کارتریج‌ ها از دیسک ‌ها سخت ‌تر هستند و طول عمر بسیار بیشتری دارند، اما این کارتریج‌ ها اغلب با هر نسل تغییر شکل می ‌دهند، به این معنی که قابل تعویض نیستند.

نینتندو سوییچ کارتریج های مستطیلی کوچکی را می گیرد. بنابراین، متأسفانه، هیچ بازی قبلی نینتندو در نینتندو سوییچ جا نمی شود.

خدمات بازی یکپارچه سازی شده با سیستم عامل

انجام بازی ‌های یکپارچه سازی شده با سیستم عامل در یک کنسول جدید به آسانی وصل کردن بازی و شروع به حرکت در مسیر پایین حافظه نیست. اما هنوز امیدی وجود دارد.

هر سه کنسول نسل بعدی خدمات اشتراکی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد به بسیاری از عناوین قدیمی در سیستم جدید خود دسترسی داشته باشید. با این حال، برخی از اشتراک ‌ها بهتر از سایرین هستند، به خصوص در مورد بازی ‌های یکپارچه سازی با سیستم عامل.

خدمات بازی یکپارچه سازی شده با سیستم عامل در Xbox Series X|S

Xbox یک سرویس اشتراک به نام Xbox Game Pass ارائه می دهد. Xbox Game Pass با پرداخت هزینه ماهانه 9.99 دلار به شما امکان دسترسی به کتابخانه ای با بیش از 100 بازی را می دهد. Xbox Game Pass یک اشتراک چند سطحی است که در هر ردیف پاداش ‌های متفاوتی ارائه می ‌شود. اگر مایلید در مورد آنچه که Xbox Game Pass ارائه می دهد بیشتر بدانید، راهنمای ما را در مورد هر آنچه که باید در مورد Xbox Game Pass بدانید، بررسی کنید.

کنسول برای بازی
کنسول برای بازی

Xbox Game Pass یک دسته کلاسیک اختصاصی برای بازی‌ های قدیمی خود دارد. در حال حاضر 13 بازی در رده کلاسیک وجود دارد، مانند Doom 64 و PacMan Museum. اینها عناوین محکمی هستند، اما 13 بازی در مقایسه با سرویس های پلی استیشن و نینتندو مبلغ بسیار کمی است.

خدمات بازی یکپارچه سازی شده با سیستم عامل در پلی استیشن 5

پلی استیشن به کاربران سرویس اشتراکی به نام پلی استیشن پلاس ارائه می دهد که به کاربر امکان دسترسی به کتابخانه عظیمی از بازی ها را از جمله مزایای دیگر می دهد. اگر به PlayStation Plus Premium ارتقا دهید، کتابخانه ای با بیش از 400 عنوان قدیمی از PS1، PS2، PS3 و PSP را باز می کنید.

PlayStation Plus Premium 17.99 دلار در ماه هزینه دارد. این گران ‌ترین سرویس است، اما تعداد بازی ‌هایی که دریافت می ‌کنید بسیار بیشتر است، و این رده نخبگان پلی ‌استیشن پلاس است که تمام امتیازات سایر سطوح به‌ علاوه 400 بازی قدیمی را با هم ترکیب می‌ کند.

اگر می ‌خواهید در مورد آنچه که سطوح مختلف پلی ‌استیشن پلاس ارائه می ‌دهند بیشتر بدانید، راهنمای ما را که حاوی همه چیزهایی است که باید در مورد PS Plus بدانید، بررسی کنید.

خدمات بازی یکپارچه سازی شده با سیستم عامل در نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ برای انجام بازی ‌های آنلاین به اشتراک نیاز دارد، بنابراین اکثر دارندگان سوییچ صرف نظر از اینکه بازی ‌های قدیمی را دوست دارند یا نه، برای آن ثبت ‌نام می ‌کنند. با این حال، آنها افزوده های بسیار قدردانی هستند و باعث می شوند سرویس Nintendo Switch Online ارزش قیمت خود را داشته باشد.

سرویس Nintendo Switch Online فقط 3.99 دلار در ماه هزینه دارد و به شما امکان دسترسی به کتابخانه ای با بیش از 100 عنوان NES و SNES را می دهد. این تا حد زیادی ارزان ترین سرویس اشتراک است و بیش از 100 بازی یکپارچه سازی شده با سیستم عامل مطمئناً چیزی برای تمسخر نیستند.

کنسول برای بازی
کنسول برای بازی

اگر بیش از 100 عنوان مانند Super Mario Bros، The Legend of Zelda و Donkey Kong احساس نوستالژیک شما را برطرف نمی کنند، می توانید برای دریافت 20+ بازی N64 و Sega Genesis در بسته الحاقی آنلاین Nintendo Switch ثبت نام کنید.

بسته الحاقی آنلاین Nintendo Switch شامل تمام مزایای لایه اصلی، به علاوه بازی‌ های قدیمی و DLC اضافی با قیمت 49.99 دلار در سال است. شما قادر به پرداخت ماهانه بسته توسعه آنلاین Nintendo Switch نیستید.

چه کنسولی برای بازی های قدیمی بهتر است؟

اگر بازی ‌های یکپارچه سازی شده با سیستم عامل همان چیزی است که در کنسول به دنبال آن هستید، ممکن است بخواهید به سراغ Nintendo Switch بروید. نینتندو سوییچ کتابخانه بزرگی از عناوین فیزیکی سازگار با نسخه قبلی ندارد، اما بسیاری از آنها برای دسترسی شما در فروشگاه الکترونیکی به سیستم منتقل شده اند. و در مورد خدمات اشتراک، سرویس Nintendo Switch Online بدون شک بهترین درآمد را از نظر بازی ‌های قدیمی به شما می ‌دهد.

کنسول برای بازی
کنسول برای بازی

سرویس Nintendo Switch Online تا کنون ارزان ‌ترین اشتراک است و برای دسترسی به کتابخانه بازی ‌های قدیمی آن نیازی به ارتقاء به سطح بالاتر ندارید. بازی هایی مانند Legend of Zelda اصلی برای خرید فیزیکی بیش از 100 دلار هزینه دارند، بدون احتساب قیمت کنسول مورد نیاز برای بازی. این باعث می شود قیمت ماهانه فقط 3.99 دلار ارزش آن را داشته باشد.

نینتندو سوییچ راهی عالی برای فرو بردن انگشتان پا در دنیای بازی ‌های قدیمی بدون نیاز به پرداخت دست و پا برای امتحان کردن آنهاست.

اگر به دنبال بازی‌ های قدیمی هستید، نینتندو سوییچ شما را پوشش داده است

حفظ تاریخچه بازی ‌ها مهم است و خوشحالیم که هر یک از این سه ابرقدرت بازی با ارائه راه‌ هایی به گیمر ها برای لذت بردن از بازی ‌های مورد علاقه دوران کودکی، عناوین قدیمی خود را در آغوش می ‌گیرند.

با این حال، ما فکر می کنیم که سوییچ بر PS5 و Xbox Series X|S پیروز می شود و باید کنسول شما برای بازی های یکپارچه سازی شده با سیستم عامل باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس