برنامه های جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023

60
0
جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023

همزمان با نمایشگاه خودرو شانگهای 2023، شرکت جک از لوگوی جدید خود رونمایی کرد، هرچند که خودروهای تجاری این برند همچنان لوگوی قرمز قبلی را بر پیشانی دارند. در این پست به بررسی برنامه های جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 می پردازیم.

جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023

از سوی دیگر یک سری جدید از محصولات جک به نام یتریوم (Yttrium) معرفی شده است. این مجموعه که نام آن از یک فلز کمیاب برداشت شده، شامل چند مدل خودروی برقی با قیمت 10 الی 22 هزار دلار خواهد بود.

براساس اعلام جک، محصولات سری یتریوم براساس پلتفرم جدید DI، شامل خودروهای 4 الی 4.8 متری با فاصله محوری 2.6 تا 2.9 متر است، که قابلیت انتقال نیرو به محور جلو، عقب یا هر دو محور را دارا خواهند بود. پمپ گرمایی، شعاع حرکتی 300 الی 800 کیلومتر و قابلیت بازیابی نیروی لازم برای پیمایش 200 کیلومتر در مدت 10 دقیقه، از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم به‌شمار می‌­آید.

جک یتریوم 3

نخستین عضو این سری جدید، یک خودروی هاچ‌بک به نام جک یتریوم 3 است که قبلا با نام جک EV3 در رسانه­‌ها معرفی شد. جک یتریوم 3 از نیمه دوم سال 2023 وارد بازار خواهد شد. چهار عضو بعدی این سری شامل سدان 5 و دو کراس‌­اور به اسامی X3 و X5 نیز به این مدل اضافه خواهند شد.

در طراحی چراغ‌های جلو و عقب و همچنین رینگ‌های جک یتریوم 3 از فرم دایره استفاده شده است، هرچند که فرم کلی بدنه، جعبه‌­ای به نظر می‌رسد. دستگیره مخفی‌­شونده درها، درگاه شارژ روی گلگیر جلو و تزئین ستون C با رنگ مشکی، از دیگر نکات قابل بیان در طراحی ظاهری این خودروی هاچ‌بک، به‌شمار می­‌آید.

ابعاد بدنه جک یتریوم 3 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.025، 1.76، 1.56 و 2.62 متر اعلام شده است، که روی رینگ‌های 16 یا 17 اینچی استوار می­‌شود.

جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023
جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023

در فضای کابین جک یتریوم 3 با طرحی ساده و اقتصادی مواجه هستیم، که تحت تاثیر نمایشگر مرکزی قرار دارد. این بخش را می­‌توان در 4 رنگ سفارش داد، ضمن­‌ این‌که در کامل‌ترین نسخه، مواردی شامل صفحه پشت آمپر 12.8 اینچی، تنظیم برقی، گرمکن و تهویه برای صندلی‌های جلو، نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی با دستیار صوتی و مودم 5G، نورپردازی داخلی در 64 رنگ، سقف پانوراما و چند سامانه دستیار راننده در دسترس قرار دارد.

جک یتریوم 3 به یک موتور برقی روی محور جلو مجهز شده است، که در دو نسخه با 95 یا 136 اسب­‌بخار قدرت، تولید می­‌شود. سه مجموعه باتری برای این خودرو درنظر گرفته شده که از ظرفیت آن‌ها اطلاع نداریم ولی شرکت سازنده از شعاع حرکتی 305، 405 و 505 کیلومتری این سه مدل خبر داده است. سیستم تعلیق نیمه مستقل در محور عقب و ترمزهای دیسکی، از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو بشمار می­‌آید.

جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023
جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023

پایان عمر جک سه‌هول

جک ضمن اعلام پایان عمر برند سه‌هول، نسخه پلاگین-هیبرید از سه‌هول QX را با نام جک QX PHEV رونمایی کرده است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس