بهترین بازی های PS5 در سال 2023

169
0
بهترین بازی های PS5

تعیین بهترین بازی های PS5 اکنون به یک کار دشوار تبدیل شده است. در حالی که نسل PS5 آهسته شروع شد و در ابتدا پر از عناوین چند نسلی قابل بازی در PS4 بود، کنسول پرچمدار سونی اکنون با مجموعه‌ای از بازی‌های ضروری که نمی‌توانید در هیچ جای دیگری از آن‌ها لذت ببرید، به پیشرفت خود رسیده است.

در اینجا در Tom’s Guide، ده‌ها بازی PS5 را بررسی کرده‌ایم، از پلتفرم‌های رنگارنگ sidescrollers گرفته تا RPG‌های بسیار دشوار با صدها ساعت محتوا، و فهرست نرم‌افزارهای موجود را به مجموعه زیر از عناوین واقعاً سطح بالا محدود کرده‌ایم. . اینها بازی های PS5 هستند که ما آنها را کاملا ضروری می دانیم. بنابراین، اگر به دنبال چیز جدیدی برای بازی هستید، نمی توانید با هیچ یک از این انتخاب ها اشتباه کنید.

البته، آنچه را که می توان یکی از “بهترین” بازی های PS5 در نظر گرفت، بسیار ذهنی است، بنابراین نمی توانیم قول بدهیم که تک تک عنوان های این لیست برای هر نوع بازیکنی جذاب باشد. اما حداقل باید چند بازی در اینجا وجود داشته باشد که با سلیقه شخصی شما صحبت کند. و بنابراین، بدون معرفی بیشتر، اینها انتخاب های ما برای بهترین بازی های PS5 هستند که می توانید در حال حاضر بازی کنید.

بهترین بازی های PS5 که امروز می توانید بخرید

1. God of War Ragnarök

God of War Ragnarök کار غیر قابل رغبتی را داشت که نه تنها یکی از بهترین بازی های PS4، بلکه یکی از محبوب ترین بازی های پلی استیشن را دنبال کرد. و با این حال، به نوعی تیم توسعه سونی سانتا مونیکا کارهای غیرقابل تصوری را انجام داد و در واقع از God of War (2018) که مورد تحسین منتقدین قرار گرفت، با دنباله‌ای که تقریباً از هر نظر بزرگتر از نسخه قبلی خود است، پیشی گرفت. و در حالی که برای بازی در PS4 در دسترس است، یک شگفتی فنی واقعی در آخرین سخت افزار سونی است.

در این بازی اکشن-ماجراجویی بسیار شیک، شما بار دیگر در نقش کریتوس، نیمه خدای یونانی همیشه عصبانی بازی می کنید، زیرا او به دنبال محافظت از پسرش آترئوس در برابر خشم پانتئون نورس برای انتقام است. این وضعیت با پایان پیش بینی شده جهان که بر خط داستانی فانتزی حماسی بازی ظاهر می شود، پیچیده تر می شود. God of War Ragnarök که هم در سطح فنی و هم در سطح گیم پلی بسیار چشمگیر است، داستان سینمایی را با نبردهای رضایت بخش وحشیانه و کاوش های عمیقاً ارزشمند ترکیب می کند. این یک بازی است که شایسته خدایان است.

2. Elden Ring

بهترین بازی های PS5
بهترین بازی های PS5

الدن رینگ اوج ژانر به اصطلاح سولسبورن است. این غول بزرگ که توسط استودیوی ژاپنی FromSoftware توسعه یافته است، فرمول موجود در Dark Souls را به کار می گیرد و آن را به یک محیط بزرگ جهان باز گسترش می دهد. البته، مانند تقریباً تمام بازی‌های From، بزرگ‌ترین امتیاز Elden Ring سطح دشواری چالش‌برانگیز آن است که تقریباً کمال را از بازیکنان می‌طلبد. اما Elden Ring چیزی فراتر از نبردهای وحشیانه رئیس است.

روایت بازی برای کسانی که مایل به کشف اسرار آن هستند مبهم است، اما سرشار از جزئیات است، و با توجه به اینکه جورج آر آر مارتین، نویسنده بازی تاج و تخت، درگیر رویاپردازی دنیای بازی است، جای تعجب نیست که دریای تقریبا بی انتها از افسانه وجود داشته باشد. زیبایی واقعی Elden Ring از سطح بالایی از آزادی ناشی می شود که به بازیکنان می دهد تا از مسیر شکست خورده خارج شوند، اما همچنین برای کاردستی و ارتقاء

شخصیتی که مناسب سبک بازی مورد علاقه آنها باشد. بله، شما زیاد خواهید مرد، اما همیشه بعد از هر شکست شکست‌دهنده برمی‌گردید زیرا لذت غلبه بر سخت‌ترین موانع Elden Ring احساسی است که تعداد کمی از بازی‌های PS5 می‌توانند تکرار کنند.

3. Deathloop

Deathloop اغلب سبک را به اصل ترجیح می دهد، اما دلیلی وجود دارد که ما جایزه GOTY خود را در سال 2021 به آن دادیم: بازی کردن بسیار جذاب است. این تیراندازی اول شخص در جزیره‌ای مرموز قرار دارد که در یک حلقه زمانی گیر کرده است و شما را به چالش می‌کشد تا یک «پازل قتل» را برای شکستن چرخه باز کنید. شما این کار را با از بین بردن هفت هدف برجسته در یک روز انجام می دهید. اما طراحی طرح ترور ایده‌آل مستلزم جمع‌آوری دقیق سرنخ‌ها و زدن هر زمان که فرصتی پیش آمد، دارد.

سبک بازی به لطف زیبایی‌شناسی جنگ سرد دهه 60 و دو شخصیت اصلی بسیار دوست‌داشتنی آن، شما را از طریق حلقه‌های متعدد درگیر می‌کند. این دو به طور مرتب شوخی‌های شوخ‌آمیز را کنار می‌گذارند، و به طور کلی یک سریال کمدی لذت‌بخش در تمام Deathloop جریان دارد. سیستم ارتقاء کمی بیش از حد سخاوتمندانه است، اما به لطف عناصر سرکش آن، مرگ عواقب واقعی دارد که شما را مجبور می کند همیشه هوشمندانه بازی کنید. و با اهدافی که می توان به روش های مختلف با آنها مقابله کرد، Deathloop تیراندازی است که شما را قبل از کشیدن ماشه به فکر فرو می برد.

4. Astro’s Playroom

Astro’s Playroom یک پلتفرم سه بعدی جذاب و لذت بخش است که هم به عنوان نمایشی از قابلیت های نسل بعدی PS5 و هم به عنوان ادای احترامی دوست داشتنی به تاریخ نام تجاری پلی استیشن عمل می کند – و کاملاً رایگان است! اگر نمی‌دانستید، Astro’s Playroom از قبل روی هر کنسول PS5 نصب شده است. و در حالی که ممکن است وسوسه شوید که از این بازی رایگان صرف نظر کنید، ابتدا باید این بازی کوچک زیبا را انجام دهید زیرا بسیار بیشتر از یک بسته دور ریختنی است.

هر یک از چهار سطح بازی، گردبادی از پلتفرم‌سازی دلپذیر و حل پازل لذت‌بخش است. و گرافیک پر جنب و جوش شخصیت دوست داشتنی Astro Bot و دنیای بازیگوشی که در آن زندگی می کنند را زنده می کند. به علاوه، ویژگی‌های نوآورانه کنترلر DualSense برای شبیه‌سازی همه چیز، از احساس قدم زدن در ساحل شنی گرفته تا مقاومت در هنگام عقب کشیدن بند کمان، استفاده می‌شود. به طور کلی این یک تجربه کوتاه است، اما شکار کلکسیون‌ها و تخم‌مرغ‌های عید پاک با مضمون پلی‌استیشن، بازی‌های تکراری را تشویق می‌کند.

5. Returnal

بهترین بازی های PS5
بهترین بازی های PS5

Returnal منحصربه‌فردترین بازی استودیو پلی‌استیشن در سال‌های اخیر است، البته یکی از تلخ‌ترین تجربه‌های PS5 را نیز در نظر نمی‌گیرد. این بازی اکشن سوم شخص شما را به کفش‌های فضایی Selene می‌بیند: یک فضانورد آمنه‌رو که تصادف می‌کند در دنیای بیگانه فرود می‌آید و خود را در یک حلقه زمان گیر کرده است. تنها راه برای شکستن این چرخه، کشف سیاره متخاصم است، اما هشدار داده شود که موجودات و جانوران این جهان به طور جدی دشمن هستند.

ترکیب گیم پلی گلوله-جهنم با ساختاری سرکش، Returnal یک تجربه چالش برانگیز است که در آن هر مرگ عواقبی دارد. در بیابان شکست بخورید و در حالی که تمام سلاح‌ها و ارتقاء‌های خود را از دست داده‌اید و چاره‌ای جز شروع دوباره ندارید، به کشتی سقوط‌شده‌تان برمی‌گردید. خوشبختانه، محیط‌های رویه‌ای ایجاد شده از تکراری شدن چیزها جلوگیری می‌کنند.

برای غلبه بر سخت‌ترین برخوردهای دشمنان Returnal به اعصابی از جنس پولاد نیاز دارید، اما هر پیروزی سختی که در آن انجام می‌شود باعث می‌شود تا سراب اسرار و اسرار بازی را کشف کنید.

6. Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West به طور قابل توجهی از فرمول تعیین شده توسط نسخه قبلی خود Horizon Zero Dawn فاصله نمی گیرد، اما این چیز بدی نیست زیرا پدر PS4 آن قبلاً یک اکشن/ماجراجویی در جهان باز بسیار متقاعد کننده بود. و ترفندهای معدودی که Forbidden West انجام می دهد کاملاً برای بهتر شدن است و بر اساس آنچه کار می کند و سیستم های مختلف گیم پلی را اصلاح می کند.

در این دنباله، شخصیت اصلی فرنچایز، آلوی، در تلاش برای کشف حقایق در مورد دنیای قدیم و همچنین جلوگیری از تخریب سریع زیست کره سیاره، به سرزمین‌های جدید سفر می‌کند. هنگامی که به غرب ممنوعه رسیدید، گله‌های جدیدی از ربات‌های حیوان‌گرا را برای نبرد در نبردهای تاکتیکی شگفت‌انگیز کشف خواهید کرد که به جای خالی کردن تیرها به سمت دشمنان، تمرکز خود را بر انتخاب تیرهای شما قرار می‌دهند. همچنین ده ها فعالیت جانبی و حواس پرتی برای کشف وجود دارد. ناگفته نماند که بازی در PS5 کاملاً خیره کننده به نظر می رسد. شما احتمالا ساعت های بی شماری را صرف نوشیدن در مناظر و مناظر خیره کننده خواهید کرد.

7. Ratchet & Clank Rift Apart

در سال 2021، ما بازی Ratchet & Clank Rift Apart را عنوان کردیم که PS5 برای انجام آن متولد شد. و حتی دو سال بعد همچنان به عنوان یک ویترین عالی از قابلیت های PS5 باقی می ماند. این در درجه اول به دلیل زمان بارگذاری سریع و استفاده قوی از بازخورد لمسی کنترلر DualSense است. اما همچنین به این دلیل که اساساً شبیه یک فیلم قابل پخش پیکسار با گرافیک کارتونی رنگارنگ و انیمیشن های شخصیتی فوق العاده رسا به نظر می رسد.

Rift Apart بسیار شبیه به سایر بازی‌های اصلی Ratchet & Clank بازی می‌کند، اما این در واقع به نفع بازی است زیرا فرمول تثبیت شده فرنچایز بسیار قوی است. این آخرین ماجراجویی برای لومباکس بدجنس و همراه رباتش بار دیگر می بیند که این جفت به سیارات دور سفر می کنند، با دوستان (و دشمنان) جدید روبرو می شوند و یک زرادخانه براق جدید از سلاح های خلاق جمع آوری می کنند. چیزی که Ratchet & Clank Rift Apart در ایده های جدید فاقد آن است، با لذت فراوان جبران می کند.

8. Star Wars Jedi: Survivor

Star Wars Jedi: Survivor یک نمونه کتاب درسی از یک دنباله است که تقریباً هر عنصر قبلی خود را بهبود می بخشد و گسترش می دهد. Star Wars Jedi: Fallen Order پایه های محکمی ایجاد کرد و تیم توسعه Respawn Entertainment به طرز ماهرانه ای این فرمول را اصلاح کرده و به نوبه خود مسلماً بهترین بازی جنگ ستارگان در دو دهه اخیر را ساخته است.

جنگ ستارگان: بازمانده جدای با ترکیب نبردهای اکشن سوم شخص و طراحی سطح مترویدوانیا با عناصر کمی از سری Dark Souls، یک ماجراجویی سینمایی است که بازی در نظر گرفته شده و کاوش کامل را تشویق می کند. همچنین داستان اصلی جذابی دارد که پر از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و شخصیت‌های شرور پیچیده، حتی گاهی اوقات همدل هستند. عملکرد فنی آن در PS5 کمی ناامید کننده است، اما اگر بتوان این مشکلات را از طریق وصله‌های پس از عرضه برطرف کرد، Star Wars Jedi: Survivor عملاً عالی خواهد بود.

9. Gran Turismo 7

بهترین بازی های PS5
بهترین بازی های PS5

Gran Turismo 7 به طور کامل نام خود را به عنوان “شبیه ساز واقعی رانندگی” به دست آورده است. این جدیدترین ورودی در فرنچایز طولانی مدت مسابقه، کامل ترین مورد تا به امروز است و برای بنزین هدها ضروری است. در حالت‌های مختلف، در مسیرهای نمادین دنیای واقعی در برخی از چشمگیرترین ماشین‌های موجود مسابقه خواهید داد. و اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تجربه رانندگی شما دقیقاً مطابق میل شماست، حتی می‌توانید بسیاری از وسایل نقلیه موجود را تنظیم کنید و همه چیز را از چسبندگی لاستیک گرفته تا سطح تعلیق را تغییر دهید.

برای لذت بردن از Gran Turismo 7 نیز لازم نیست علاقه‌مند به ماشین باشید. حالت حرفه ای برای تازه واردان بسیار قابل دسترسی است و کنترل ها بسیار در دسترس هستند. حتی بهتر از آن، این شبیه‌ساز مسابقه‌ای که در حال حاضر عالی بود، به لطف به‌روزرسانی رایگان که سازگاری جامع PSVR 2 را به کل بازی اضافه می‌کند، حتی فراگیرتر شده است. سری Gran Turismo همیشه یکی از ثابت‌ترین سری‌های پلی‌استیشن بوده است، و این هفتمین نسخه اصلی مسابقه‌ای دیگری است که به راحتی در بالای سکو قرار دارد.

10. The Last of Us Part 1

The Last of Us Part 1 یک بازسازی اولیه از یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن در تمام دوران است. در حالی که ممکن است برخی در مورد لزوم بازسازی The Last of Us در زمانی که یک ریمستر کاملاً قابل بازی برای PS4 وجود دارد، بحث کنند، وقتی این نسخه جدید را در عمل مشاهده کردید، گفتگو تقریباً به طور کامل مورد بحث قرار می گیرد. اکنون این راهی قطعی برای تجربه سفر جوئل و الی در سراسر آمریکای پسا آخرالزمانی است.

این یک بازسازی شات به عکس از PS3 اصلی است، بنابراین عملاً هیچ تغییری فراتر از تغییرات بصری خیره کننده وجود ندارد. با این حال، اکشن و روایت The Last of Us تا به امروز به طور قابل توجهی خوب بوده و کاملاً درخشان باقی مانده است. به علاوه، با موفقیت اخیر نمایش HBO The Last of Us، این بازسازی برای بازیکنانی که اولین بار هستند ایده آل است. و این بسته همچنین شامل بخش DLC بازی Left Behind می‌شود که تاریخچه الی را گسترش می‌دهد و شامل برخی از شدیدترین برخوردهای جنگی بازی می‌شود.

11. Demon’s Souls

یکی دیگر از بازسازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن 3، Demon’s Souls پیش درآمد Dark Souls است و برای هر کسی که از برند نمادین FromSoftware از بازی‌های اکشن RPG سخت لذت می‌برد، یک بازی ضروری است. بازسازی توسط بازی های Bluepoint، روح اصلی Demon’s Souls حفظ شده است. اما کل تجربه با سطحی خیره کننده از پرداخت گرافیکی و نرخ فریم کاملاً محکم ارتقا یافته است.

اگر با سایر بازی‌های FromSoftware مانند Elden Ring آشنا هستید، امتیاز را در اینجا خواهید دانست. Demon’s Souls شما را وارد دنیای تاریک فانتزی Boletaria می کند، جایی که تقریباً همه چیز توانایی کشتن شما را در چند ضربه دارد. و اگرچه ممکن است در ابتدا بسیار دشوار به نظر برسد، اما برای یادگیری سیستم‌های مختلف بازی وقت بگذارید و یکی از رضایت‌بخش‌ترین تجربه‌های بازی در PS5 را دریافت خواهید کرد.

با این حال، بازیکنانی که وارد Demon’s Souls می‌شوند و قبلاً از بازی‌های Souls بعدی لذت برده‌اند، باید محتاط باشند، برخی از عناصر قدیمی‌تر نسخه اصلی هنوز وجود دارند، و این جنبه‌های اغلب بیگانه‌کننده، Demon’s Souls را مسلماً باطنی‌ترین بازی در این فرنچایز می‌کند.

12. Hogwarts Legacy

میراث هاگوارتز اولین بازی (غیر موبایل) است که در دنیای جادوگران هری پاتر برای بیش از یک دهه اتفاق می‌افتد، و معلوم شد ارزش این انتظار را داشت. بیش از یک قرن قبل از اینکه پسری که زندگی می کرد در راهروهای مدرسه جادویی نمادین قدم بزند، میراث هاگوارتز به شما امکان می دهد جادوگر یا جادوگر خود را بسازید، در خانه هاگوارتز مرتب شوید و سپس وارد یک ماجراجویی بزرگ شوید که شامل اژدها، اجنه و اجنه می شود. جادوگران تاریک

در حالی که روایت اصلی بازی برای طرفداران رمان های هری پاتر جذاب خواهد بود، و مبارزه طلسم به طرز شگفت آوری جذاب است، هاگوارتز خود ستاره واقعی نمایش است. قلعه معروف به صورت دیجیتالی با جزئیات قابل توجه بازسازی شده است و سالن ها و کلاس های درس آن مملو از اسرار برای کشف است. و اگر این کافی نبود، دنیای بزرگتری نیز برای کاوش وجود دارد که شامل دهکده عجیب هوگزمید و چندین هملت کوچک است که در آن انواع مردم جادویی ساکن هستند.

13. Dead Space

بهترین بازی های PS5
بهترین بازی های PS5

Dead Space یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ترسناک بقا است که تاکنون ساخته شده است و اکنون در PS5 دوباره متولد شده است. این بازسازی نسخه اصلی 2008، مناظر و صداهای وحشتناک USG Ishimura را بیش از هر زمان دیگری نگران‌کننده‌تر می‌کند، به لطف بصری‌های اصلاح‌شده که کمک می‌کند این تجربه به یکی از ترسناک‌ترین تجربه‌ها در هر کنسول تبدیل شود.

در حالی که گرافیک بهبود یافته به طور چشمگیری اولین چیزی است که بازیکنان بازگشته متوجه آن می شوند، بازسازی Dead Space بیش از یک پوست عمیق است. استودیوی توسعه‌دهنده Motive محتوای جدیدی را اضافه کرده است که داستان بازی را کامل می‌کند، و ترفندهای هوشمندانه‌ای در برخی از جنبه‌های قدیمی‌تر ایجاد شده است. خداحافظ بخش برجک خسته کننده!

اگر تازه وارد هستید، Dead Space شما را در نقش آیزاک کلارک، معدنچی در اعماق فضایی بازی می‌کند که در یک کشتی معدنی عظیم که توسط موجودات کابوس‌وار معروف به Necromorphs غرق شده است، گیر کرده است. با استفاده از ابزارهای استخراج مجدد، باید راه خود را به سمت ایمنی افزایش دهید و در عین حال سعی کنید سلامت عقل خود را کنترل کنید. این یک تجربه ضروری برای طرفداران ترسناک است.

14. Stray

Stray یک USP بسیار ساده دارد: شما می توانید به عنوان یک گربه بازی کنید. به طور طبیعی، این امتیاز فروش منحصر به فرد باعث شده است که بازی بسیار مورد توجه قرار گیرد، زیرا بازیکنان از ایده کنترل یک بچه گربه شایان ستایش در تلاش برای یافتن راه خود به خانه خوشحال شده اند. اما ولگرد را به عنوان یک شبیه ساز گربه نادیده نگیرید. این بازی ماجراجویی چیزهای بیشتری برای ارائه دارد تا صرفاً خراش دادن پست ها.

کاوش در دنیای سایبرپانک با جزئیات قابل توجه آن لذتی واقعی دارد. و هزاران راز برای کشف و کلکسیون‌های ارزشمند برای کشف در خیابان‌های بارانی و کوچه‌های کثیف آن وجود دارد. ناگفته نماند که کل بازی کاملاً خیره کننده بر روی PS5 است که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین ویترین قدرت های گرافیکی کنسول تا به امروز عمل می کند.

چشم انداز منحصر به فرد ارائه شده توسط بازی در نقش یک گربه خزدار یکی دیگر از نکات برجسته است و داستان به یک پایان عاطفی عجیب تبدیل می شود. مکانیزم اصلی گیم پلی ممکن است بسیار ساده باشد، اما به طور کلی، Stray یک تجربه منحصر به فرد است، حتی اگر بیشتر یک سگ باشید.

15. Spider-Man: Miles Morales

دنباله‌ای بین‌المللی برای مرد عنکبوتی 2018 بر روی PS4 که به گونه‌ای طراحی شده است که بازیکنان را تا زمان عرضه کامل Spider-Man 2 در اواخر سال جاری میلادی، تحت تأثیر قرار دهد، Spider-Man: Miles Morales یکی دیگر از موفقیت‌های وب از سوی توسعه‌دهنده متعلق به سونی Insomniac است.

در این بازی ابرقهرمانی جهان باز، یک سال پس از اینکه او توانایی‌های عنکبوت‌مانندی را پس از گزیده شدن توسط یک حشره اصلاح‌شده ژنتیکی به دست آورد، نقش قهرمان همنام را بازی می‌کنید. و دیوار خزنده جوان که ما باید تمام تمرینات او را از مربیش به خاطر بسپاریم، زیرا پیتر پارکر اکنون نیویورک را برای چند هفته ترک کرده و مایلز را به عنوان تنها محافظ شهر ترک کرده است. خوشبختانه، مایلز مجموعه‌ای از قدرت‌های Venom جدید دارد تا به او کمک کند تا بر تهدیدات جدیدی که در سراسر شهر بی‌خواب ظاهر می‌شوند غلبه کند.

مرد عنکبوتی: مایلز مورالز، با همان مبارزات سینمایی و پیمایش پرهیجان مانند نسخه قبلی خود، ممکن است بیشتر شبیه به هم باشد، اما وقتی فرمول پایه اینقدر هیجان انگیز باشد، بد نیست.

16. Resident Evil 4

بهترین بازی های PS5
بهترین بازی های PS5

Resident Evil 4 هنوز هم یکی از تأثیرگذارترین و مشهورترین بازی‌های تمام دوران است، بنابراین احتمالاً نیازی به بازسازی ندارد، اما ما بسیار خوشحالیم که Capcom این چالش را پذیرفته است. این نسخه جدید از بازی نمادین اکشن ترسناک اکنون راهی قطعی برای تجربه محبوب ترین بازی در این فرنچایز طولانی مدت است.

Resident Evil 4 با بازی در نقش قهرمان بازگشته Leon S. Kennedy، شما را می بیند که به یک دهکده منزوی اسپانیایی سفر می کنید تا دختر رئیس جمهور را که توسط یک فرقه مرموز ربوده شده است، نجات دهید. بازسازی Resident Evil 4 با مکانیک های تیراندازی به طور قابل توجهی بهبود یافته، لحظات شبح آور فراوان و تغییرات بصری بسیار چشمگیر، یک تجربه ضروری برای طرفداران ترسناک است – و حتی کسانی که به راحتی می ترسند باید آن را انجام دهند.

بازیکنانی که به نسخه اصلی احترام زیادی قائل هستند نیز نباید این بازسازی را به عنوان توهین آمیز رد کنند. این به طور قابل ملاحظه ای به مواد منبع خود وفادار می ماند و در مواقع ضروری ترفندهای هوشمندانه ای ایجاد می کند اما تجربه اصلی را تا حد زیادی دست نخورده نگه می دارد. سری Resident Evil در سال‌های اخیر از تجدید حیات برخوردار بوده است و Resident Evil 4 شاید اوج احیای آن باشد.

17. Final Fantasy XVI

فرنچایز فاینال فانتزی هرگز از اختراع مجدد نترسیده است، و این شانزدهمین ورودی خط اصلی از این سنت پیروی می کند. در واقع، این یکی از رادیکال‌ترین حرکت‌ها است که هنوز با لحن سخت‌تر و سیستم مبارزه‌ای بازسازی‌شده است که استراتژی‌های نوبتی را در واقع یک اقدام شیک در زمان واقعی کنار می‌گذارد. ایجاد چنین تغییرات قابل توجهی یک حرکت شجاعانه بود، اما Final Fantasy XVI نیرویی دوباره است که این فرنچایز در سال 2023 به آن نیاز داشت.

جلوه‌های بصری زیبا و مبارزات روان هر دو امتیاز فروش بزرگی هستند، اما این داستان است که واقعا شگفت‌انگیز است. با بازگرداندن سریال به محیطی قرون وسطایی، این Final Fantasy از طریق Game of Thrones است. شما در نقش کلایو رازفیلد، پسر دوک روزاریا بازی می‌کنید – پادشاهی در سرزمین جنگ‌زده Valisthea. به عنوان کلایو، شما باید پس از وقوع فاجعه، تلاشی را برای اصلاح یک اشتباه آغاز کنید، و این افرادی هستند که در طول مسیر با آنها ملاقات می کنید، واقعاً همراه شما خواهند بود. برخی از حماسی‌ترین باس‌ها را در PS5 بازی کنید، و Final Fantasy XVI یک بازی ضروری برای کهنه‌سرایان و تازه‌واردان است.

18. Lies of P

بهترین بازی های PS5
بهترین بازی های PS5

در غیاب دنباله یا ریمستر Bloodborne، Lies of P یک بازی اکشن RPG است که به دنبال پر کردن جای خالی است. این Soulslike به شدت از آثار From Software الهام گرفته شده است و بر اساس ماجراهای پینوکیو ساخته شده است. اما هیچ جیرجیرک آوازخوانی در این برداشت تاریک فانتزی از رمان محبوب پیدا نخواهید کرد. در عوض، شهر گوتیک کرات را کاوش خواهید کرد و با بسیاری از ساکنان کابوس‌وار آن روبرو خواهید شد.

Lies of P مانند الهامات واضح آن، یک بازی بسیار چالش برانگیز است و برخی از باس‌های ترسناک آن ممکن است محدودیت‌های توانایی‌های بازی شما را آزمایش کنند. با این حال، غلبه بر موانع دشوار متعدد بازی، احساس رضایت عمیقی را ایجاد می کند. بعلاوه، طراحی بصری در سراسر آن عالی است، و سیستم سفارشی سازی سلاح به شما امکان می دهد شخصیتی را بسازید که به خوبی با سبک بازی دلخواه شما تنظیم شده باشد. شاید ما هرگز Bloodborne 2 را دریافت نکنیم، اما Lies of P تقریباً بهترین چیز بعدی است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس