معرفی بهترین بازی‌های چند نفره کامپیوتر

129
0
بازی‌ چند نفره آنلاین کامپیوتر

بازی‌های ویدیویی چند نفره از زمان بازی Pong تا کنون راه زیادی را پیموده‌اند. نسبت به گذشته سخت‌افزارها بهبود یافته و اتصالات اینترنتی پرسرعت به توسعه‌دهندگان این امکان را داده است که تجربه‌های متفاوتی را ایجاد کنند که چند دهه پیش تصورش را هم نمی‌کردیم. بازی‌ چند نفره آنلاین کامپیوتر را در ادامه معرفی می کنیم.

هیچ کجا این تحول به اندازه کامپیوتر شخصی مشهود نیست، زیرا توسعه دهندگان مرزهای رسانه را جابجا کرده‌اند و به بازیکنان تجربه یک بازی چند نفره واقعاً باورنکردنی را داده‌اند.

از بهترین عناوین چند نفره روی کامپیوتر شخصی، بازی‌های رایگان هستند و برخی از آنها حتی به صورتی فعال می‌شوند که بتوانید از یک بازی اکشن با دوستان خود در پلی‌استیشن 5 یا ایکس‌باکس وان لذت ببرید.

اگر به دنبال چالش رقابتی بعدی خود باشید یا یک راه سرگرم کننده برای استراحت در پایان روز نیاز دارید، مطمئناً یک بازی برای شما وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم بهترین بازی‌های چند نفره در کامپیوتر شخصی را معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

بازی‌ چند نفره آنلاین کامپیوتر و تحت شبکه کانتر Counter-Strike: Global Offensive

بازی چند نفره آنلاین و تحت شبکه کانتر Counter-Strike: Global Offensive
بازی چند نفره آنلاین و تحت شبکه کانتر Counter-Strike: Global Offensive

ممکن است برای شروع یک عنوان پریمیوم برای پرداخت وجود داشته باشد، اما Counter-Strike: Global Offense به یک بازی کاملا رایگان تبدیل شده است. آخرین قسمت از این فرنچایز داستانی، علیرغم اینکه چندین سال از عمرش می‌گذرد، همچنان بر چارت استیم تسلط دارد و Valve در خصوص عرضه مداوم محتوای تازه به بازی مصمم است.

چندین حالت بازی در طول زمان به Counter-Strike: Global Offensive اضافه شده است، اما تجربه رقابتی اصلی پنج در مقابل پنج است که جذابیت اصلی بازی هم در همین است. یکی از تیم‌ها نجات گروگان‌ها یا کار گذاشتن بمب را بر عهده دارد و دیگری باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام دهد. هیچ بازی دیگری مانند آن در بازار وجود ندارد و به راحتی یکی از رقابتی ترین بازی‌هایی است که تا به حال تجربه کرده‌اید.

بازی‌ چند نفره آنلاین کامپیوتر Rocket League

بازی چند نفره آنلاین Rocket League
بازی چند نفره آنلاین Rocket League

قبل از برخورد به زمین و تلاش برای هدایت یک توپ بزرگ به سمت دروازه حریف، ماشین موشکی خود را سفارشی کنید. بازیکنان معمولی به راحتی مکانیک‌های اصلی را انتخاب می‌کنند، اما برای انجام شیرین کاری‌های هوایی و ایجاد مزیت برای تیمشان به یک متخصص نیاز است.

این بازی حول یک مفهوم خنده‌دار می‌چرخد، اما به نوعی Rocket League در زمان راه اندازی آن در سال 2015 یک پدیده فرهنگی بود. حتی امروز نیز مانند همیشه محبوب است و اواخر تابستان امسال می‌خواهد تغییر جهت دهد و به یک بازی رایگان تبدیل می‌شود.

بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Dota 2

بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Dota 2
بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Dota 2

اگرچه این بازی ممکن است دوستانه‌ترین انجمن یا اجتماع را نداشته باشد، اما نمی‌توان محبوبیت Dota 2 را انکار کرد. بازی اصلی یک مد اجتماعی ساده Warcraft III بود، اما Dota 2 هر چیزی را که اولین مورد محبوبیت را ایجاد کرده بود، می‌گیرد و آن را به ۱۱ می‌رساند.

دو تیم پنج نفره برای از بین بردن اجداد یکدیگر در حالی که به طور همزمان از خود محافظت می‌کنند با یکدیگر در رقابت هستند. بازیکنان می‌توانند بیش از 100 قهرمان برای بازی انتخاب کنند، که هر کدام دارای مهارت‌ها و توانایی‌های خاص خود هستند و می‌توانند به تغییر وضعیت جنگ کمک کنند. این بازی برای افراد حساس مناسب نیست، اما هر کسی که به دنبال یک تجربه استراتژیک عمیق است، هر چیزی که Dota 2 ارائه می‌دهد را دوست دارد.

بازی‌ چند نفره آنلاین کامپیوترWorld of Warcraft

بازی چند نفره آنلاین World of Warcraft
بازی چند نفره آنلاین World of Warcraft

به دلایلی این محبوب‌ترین MMORPG است، گیم‌پلی عالی، روایت طولانی و ارتباط محتوایی ثابت و معنادار باعث می‌شود بازیکنان برای کسب اطلاعات بیشتر به بازی بازگردند. ده‌ها حمله، سیاه‌چال و ماموریت فقط نوک کوه یخ هستند و به راحتی می‌توان هزاران ساعت را در شکوفایی شخصیت خود غرق کرد.

اگر از همه چیزهایی که World of Warcraft ارائه می‌دهد می‌ترسید، می‌توانید World of Warcraft Classic را انتخاب کنید. هنگامی که در سال 2019 راه اندازی شد، Classic به دنبال آن بود تا قبل از انتشار هر گونه حالت اضافه به بازی، آن را به شکل اولیه خود بازسازی کند. از آن زمان به بعد محتوای جدیدی اضافه کرده است تا از نزدیک تجربه اصلی را تکرار کند و سرورهای آن همیشه پر از بازیکنان هستند.

بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Fortnite

بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Fortnite
بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Fortnite

Fortnite اولین بازی نبرد رویال در بازار نبود، اما قطعاً تبدیل به محبوب‌ترین بازی شده است. گرافیک عجیب و غریب، حرکات رقص جذاب و یک مکانیک ساختمانی فوق‌العاده درهم و برهم، این بازی را به سمت آگاهی از جریان اصلی سوق داد.

چه آن را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، نمی‌توان انکار کرد که Fortnite یک پدیده فرهنگی و جذاب است. اپیک گیمز (Epic Games) مطمئناً فرمول مخفی را برای جذب بازیکنان و درگیر نگه‌داشتن آنها پیدا کرده است و نمی‌توان گفت که در بازی بعدی به کجا خواهد رسید. این شرکت در حال حاضر درگیر یک نبرد حقوقی با اپل بر سر حقوق توزیع در اپ استور است. اما ما فکر می‌کنیم این موضوع به محبوبیت بازی کمک می‌کند.

بازی چند نفره آنلاین Apex Legends

بازی چند نفره آنلاین Apex Legends
بازی چند نفره آنلاین Apex Legends

به Apex Legends به عنوان برادر بزرگ Fortnite فکر کنید. Apex Legends سخت‌تر است، کمی بالغ‌تر است و اکشن اول شخص آن بسیار بی‌رحمانه‌تر از درگیری‌های کارتونی Fortnite است. بازیکنان با حداکثر دو رزمنده دیگر به نیروهای خود ملحق می‌شوند تا آخرین تیمی باشند که در یکی از دو نقشه که هر دو فوق‌العاده خوب طراحی شده اند، قرار بگیرند.

بازی‌ها به دو صورت Ranked و Casual ارائه می‌شوند، اما مهم نیست که کدام را انتخاب کنید، به آرامی Battle Pass خود را پیش می‌برید. جوایز بسته به فصل متفاوت است. با این حال جوایز همیشه یک انگیزه عالی برای ادامه شیرجه در Kings Canyon هستند.

بازی چند نفره آنلاین Destiny 2

بازی چند نفره آنلاین Destiny 2
بازی چند نفره آنلاین Destiny 2

دنیای Destiny در طول این سال‌ها شاهد تغییرات باورنکردنی بوده است که بهترین آن‌ها این است که بازی را رایگان کرده است. اکنون هر کسی می‌تواند MMOFPS جلا داده شده Bungie را بردارد و شروع به حذف تاریکی کند.

در حالی که می‌توانید بیشتر بازی را به تنهایی انجام دهید، بهتر است دنیای این بازی را با چند همراه در کنار خود تجربه کنید. Raids بدون چند هم تیمی عالی عملا غیرممکن است و تجربه بسیاری از مهیج ترین حالت‌ها مستلزم پیوستن به یک بازی چند نفره است.

بازی چند نفره آنلاین Warframe

بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Warframe
بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Warframe

صحنه رقابتی این بازی ممکن است کم باشد، اما تجربه همکاری در Warframe شبیه هیچ‌کدام از بازی‌های دیگر نیست. بازیکنان می‌توانند قبل از شروع ماموریت‌هایی که حداکثر چهار بازیکن را در خود جای می‌دهند، در جهان‌های عظیم با یکدیگر تعامل داشته باشند.

این اکشن شبیه به سری معروف Dynasty Warriors است که بازیکنان را در مقابل صدها دشمن قرار می‌دهد و برای سطوح بالاتر غیرعادی نیست که ببینند بازیکنان با هم کار می‌کنند تا بیش از 1000 دشمن را شکست دهند. سرعت در این بازی بالاست و یک تجربه چند نفره است که بعید است بخواهید آن را از دست بدهید.

بازی چند نفره آنلاین Minecraft

بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Minecraft
بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Minecraft

باید بگوییم احتمالا همه افراد Minecraft را بازی کرده اند یا حداقل نام آن را شنیده‌اند. این بازی، یک بازی ماجراجویی بلوکی است که یک مجموعه مجازی لگو جان می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد تا در حد دلخواه خود بسازید و کاوش کنید.

این بازی بیش از 10 سال است که منتشر شده است، با این حال سازندگان هنوز هم به‌روزرسانی‌هایی را برای نگه داشتن بازیکنان درگیر انجام می‌دهند. شما قادر خواهید بود بازی پایه خود را با مدهای مختلف احیا کنید که آن را شبیه یک نسخه کاملا متفاوت از بازی می‌کند. اگر تمرین با Minecraft را ندارید، اکنون بهترین زمان برای بازگشت به بازی است. به‌روزرسانی Nether که اخیراً توسط Minecraft منتشر شده است، فرصت‌های بیشتری را برای تعامل با بازیکنان فراهم می‌کند زیرا بازیکنان در منطقه توسعه‌یافته Nether کاوش می‌کنند.

بازی چند نفره آنلاین Monster Hunter: World

بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Monster Hunter: World
بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Monster Hunter: World

Monster Hunter: World یکی از بهترین و جدیدترین بازی‌های Co-op است که ارزش وقت گذاشتن روی آن را دارد. اساس بازی یکسان است زیرا شما در ابتدا همچنان در حال کاردستی و شکار هستید، اما اکنون می‌توانید با افراد دیگر بازی کنید. می‌توانید با دوستان خود تیم شوید تا با هم بازی را انجام دهید یا می‌توانید با بازیکنان دیگر در سراسر جهان مبارزه کنید.

بیش از 40 هیولا برای مبارزه وجود دارد. برای جلوگیری از نابودی در یک مبارزه در هنگام مبارزه با قدرتمندترین‌ها، باید به طور مداوم خود را ارتقا دهید. هر بار که یک هیولا را شکست می‌دهید، این فرصت را به دست می‌آورید که آیتم‌هایی از او بگیرید و ابرسلاح‌های خود را از قدرتمندتر بسازید.

تراز کردن سلاح‌های خود از این طریق برای مبارزه موفقیت آمیز با هیولاهایی که بعداً در بازی با آنها روبرو خواهید شد، بسیار مهم است. پوشیدن تجهیزات محکم برای مبارزه ضروری است، اما برنامه ریزی و استراتژی با سایر هم تیمی‌های خود به شکار هیولا برنده منجر می‌شود.

بازی چند نفره آنلاین Call of Duty: Warzone

بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Call of Duty: Warzone
بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر Call of Duty: Warzone

بازی کال آف دیوتی را به سرعت انتخاب کنید. ده‌ها وسیله نقلیه را وارد کنید، آن را با قالب محبوب بتل رویال ادغام کنید و نهایت Warzone را خواهید داشت. از گزینه‌های سفارشی‌سازی فوق‌العاده عمیق اسلحه گرفته تا killstreaks، Warzone بدون شک یک بازیCall of Duty است. اما نقشه‌های غول‌پیکر و صدها دشمن، تغییری منحصربه‌فرد نسبت به ورژن قدیمی آن ارائه می‌دهند.

Call of Duty: Warzone از سال‌ها پیش تاکنون شاهد به‌روزرسانی‌های مداوم بوده است و در ماه‌های اخیر محبوب‌تر هم شده است. سلاح‌های جدید، اپراتورها و تنظیمات نقشه تضمین می‌کنند که اکشن هرگز کهنه نمی‌شود و جامعه پر رونق آن و کاربران زیادش تضمین می‌کند که همیشه مسابقات رقابتی دارید.

بازی‌ چند نفره آنلاین کامپیوتر Splitgate

بازی چند نفره آنلاین Splitgate
بازی چند نفره آنلاین Splitgate

بهتر است این گونه بگوییم که Splitgate نامه ای عاشقانه به بازی‌های دوره ای دیگر است. مبارزه ساده و مبتنی بر تیم آن ترکیبی عالی از Halo و Portal است و به همان اندازه که به نظر می‌رسد سرگرم کننده است. علاوه بر انواع تفنگ‌های قدرتمند، می‌توانید از پورتال‌ها برای پیمایش سریع نقشه استفاده کنید یا با تفنگ ساچمه‌ای بر روی دشمنان هزاران پا دورتر فرود بیاورید. این موضوع به سرعت منجر به استراتژی‌ترین گیم‌پلی‌هایی می‌شود که در طول سال با آن‌ها روبرو می‌شوید و هیچ کمبودی برای صعود سریع به جدول امتیازات وجود ندارد.

چیزی که به عنوان یک پروژه مستقل آغاز شد، به موفقیت بزرگی در سال 2021 تبدیل گشت، زیرا Splitgate میلیون‌ها بارگیری را پس از اینکه جامعه FPS سرانجام به جواهر پنهان برخورد کرد، به دست آورد. برنامه‌های بزرگی نیز برای عنوان در نظر گرفته شده است، زیرا سرمایه‌گذاری‌های جدید در این پروژه باید در چند سال آینده به محتوای زیادی منجر شود.

بازی چند نفره آنلاین جی تی ای کامپیوتر Grand Theft Auto Online

بازی چند نفره آنلاین جی تی ای کامپیوتر Grand Theft Auto Online
بازی چند نفره آنلاین جی تی ای کامپیوتر Grand Theft Auto Online

در حالی که منتظر اخبار مربوط به GTA VI هستیم، هزاران بازیکن همچنان به GTA Online می‌روند و البته دلیل خوبی هم دارد. Rockstar نه تنها یکی از بهترین جهان‌های باز در بازی را با Los Santos ساخته است، بلکه پیشنهادات چندنفره قوی آن شامل PvP رقابتی، دزدی‌های مشارکتی و توانایی پرسه زدن با چند نفر از دوستان است که باعث آشفتگی می‌شوند.

فرقی نمی‌کند در جنگ‌های آتش‌سوزی پرتنش و سرپوش‌دار آن را غوطه‌ور شوید یا در اطراف صحرا در تانک‌هایی می‌چرخید که همه چیز را در معرض دیدتان قرار می‌دهند، GTA Online یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌هایی است که در یک بازی چند نفره خواهید داشت. اگر داستان تک نفره GTA V را بازی کرده باشید، پس از قبل با اصول GTA Online آشنایی خواهید شد. شاید به این زودی‌ها GTA VI را نبینیم، اما حداقل با بازی چندنفره آنلاین قوی GTA V می‌توان سرگرم شد.

بازی‌ چند نفره آنلاین پابجی PUBG Battlegrounds

بازی چند نفره آنلاین پابجی PUBG Battlegrounds
بازی چند نفره آنلاین پابجی PUBG Battlegrounds

مسلماً بازی‌ای که جنون بتل رویال را آغاز کرد PUBG Battlegrounds است. PUBG Battlegrounds همچنان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چندنفره در بازار است. وسایل خود را جمع آوری کنید، در یک نقشه وسیع قدم بزنید و حریفان را یکی یکی انتخاب کنید تا به آخرین سرباز ایستاده تبدیل شوید.

اگرچه PUBG Battlegrounds از هیاهوی Fortnite یا Apex Legends برخوردار نیست، اما PUBG Battlegrounds هنوز یک انجمن اختصاصی دارد. انجمنی که از به‌روزرسانی‌های مداوم و بازسازی‌های گیم‌پلی سود می‌برد. این بازی همچنین دارای یک اسپین‌آف محبوب موبایل است که به شما امکان می‌دهد در زمانی که از رایانه خود دور هستید، تغییرات و بهینه سازی PUBG خود را دریافت کنید.

بازی‌ چند نفره آنلاین Rainbow Six Siege

بازی چند نفره آنلاین Rainbow Six Siege
بازی چند نفره آنلاین Rainbow Six Siege

این بازی ساده ترین بازی در لیست ما نیست. اما اگر به دنبال یک چالش هستید، نمی‌توانید خیلی بهتر از Rainbow Six Siege را انجام دهید. آخرین ورژن در فرنچایز، تیمی از مهاجمان را در مقابل تیمی از مدافعان قرار می‌دهد، زیرا آنها سعی می‌کنند بمب‌ها را خنثی کنند یا گروگان‌ها را نجات دهند. هر طرف می‌تواند از میان انواع شخصیت‌های منحصربه‌فرد که مهارت خاصی را در میدان جنگ به ارمغان می‌آورد، انتخاب کند و فهرست آن‌ها با هر فصل جدید به روز می‌شود و ممکن است حتی بیشتر هم شود.

کار تیمی و برنامه ریزی دقیق کلید موفقیت در Siege است و فرار در واقع اصلا خوب نیست. از آنجایی که در هر دور فقط یک زندگی به شما داده می‌شود، باید مراقب حرکات خود باشید. اگر بتوانید از منحنی یادگیری تند عبور کنید، Rainbow Six Siege یکی از بهترین بازی‌های FPS در رایانه شخصی است.

بازی چند نفره آنلاین The Elder Scrolls Online

بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر The Elder Scrolls Online
بازی چند نفره آنلاین کامپیوتر The Elder Scrolls Online

از عمر بازی Elder Scrolls Online چندین سال می‌گذرد و به لطف به روز رسانی One Tamriel از همیشه بهتر شده است. این بازی به بازیکنان امکان دسترسی فوری به تمام قسمت‌های بازی را با حذف گیت‌های سطح و افزایش دشمنان به رتبه فعلی شما می‌دهد. یعنی هر کسی که امروز وارد ESO می‌شود، بیش از پنج سال از سیاه‌چال‌ها، ماموریت‌ها و محتوای PvP برای لذت بردن بدون نیاز به سنگ‌زنی بی‌پایان فرصت دارد.

ESO با شخصیت‌هایی با صدای کامل، هزاران کوئست، ده‌ها سیاه‌چال PvE و یک جامعه فعال PvP، هر آنچه را که در MMORPG می‌خواهید ارائه می‌کند. ZeniMax بروز رسانی مرتب آنرا ادامه می‌دهد و آخرین فصل Blackwood به طرفداران Oblivion دلیلی نوستالژیک برای رفتن به این بازی اکشن را می‌دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس