بهترین دوربین در گوشی های اندرویدی 2024 

81
0
بهترین دوربین در گوشی های اندرویدی

دلیلی وجود ندارد که نتوانید با این دوربین گوشی های اندرویدی که متناسب با هر بودجه ای هستند، از عکاسی عالی با گوشی هوشمند لذت ببرید. 

داشتن قابلیت حمل یک گوشی با قابلیت عکس‌های باکیفیت در جیب به این معنی است که هرگز لحظه‌ای را از دست نمی‌دهید. بهترین تلفن‌های دوربین اندرویدی با کیفیت دستگاه‌های اپل رقابت می‌کنند و گزینه‌های بیشتری برای هر هدف و بودجه وجود دارد. 

بهترین تلفن کلی دوربین اندروید: Google Pixel 8 Pro 

Google Pixel 8 Pro بهترین گوشی پیکسل برای عکاسی و در مجموع یکی از بهترین گوشی های اندرویدی است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مشابه مدل قبلی است، اما اکنون دارای دیافراگم بازتر است و فوکوس خودکار توسط یک فوکوس خودکار لیزری چند منطقه ای پشتیبانی می شود که به شما امکان می دهد تصاویر با جزئیات را با سرعت بیشتری ثبت کنید. 

دوربین فوق عریض مهم ترین ارتقا را دریافت می کند. سنسور بزرگتر و قابلیت فوکوس خودکار با وضوح 12 به 48 مگاپیکسل افزایش یافته است. لنز تله فوتو x 485 مگاپیکسلی با دیافراگم بازتر ارتقا یافته است، در حالی که لنز سلفی جلو ثابت می ماند. 

همه لنزها تصاویر دقیقی را حتی در نور کم یا هنگام استفاده از زوم اپتیکال، با جزئیات سایه و نقاط برجسته حفظ شده ارائه می دهند. رنگ ها به طور طبیعی اشباع می شوند و تصاویر روشن و پر جنب و جوش با محدوده دینامیکی عالی هستند. 

هیچ اسلات کارت microSD وجود ندارد، بنابراین باید حافظه داخلی مناسبی را برای ذخیره تمام عکس‌های خود انتخاب کنید، با گزینه‌هایی از پایه 128 گیگابایت تا 1 ترابایت. 

گوگل پیکسل 8 پرو 

به طور کلی بهترین 

799 دلار 

999 دلار 

200 دلار صرفه جویی کنید 

دوربین گوشی های گوگل پیکسل همیشه مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. با این حال، Pixel 8 Pro با چهار لنز بهبود یافته، کیفیت تصویر عالی را بدون توجه به شرایط نوری ارائه می‌کند. شما همچنین ابزارهای خلاقانه ویرایش عکس و ویدیوهای واضح 4K/60 را در هر لنز دریافت می کنید. 

مزایا 

  • می تواند انتخاب لنز خودکار را نادیده بگیرد 
  • گزینه های فوکوس دستی، سرعت شاتر و کنترل ISO 
  • نمایش فضای رنگی P3 و تعادل رنگ سفید قابل اعتماد 
  • تثبیت کننده خوب برای عکس و فیلم 
  • صفحه نمایش AMOLED بسیار روشن و با دقت رنگ 120 هرتزی 
  • هفت سال به روز رسانی نرم افزار 

معایب 

– عمر باتری و سرعت شارژ نسبت به سایر پرچمداران عقب است 

بهترین گوشی ارزان قیمت دوربین اندروید: Google Pixel 7a 

Google Pixel 7a یک تلفن دوربین اندرویدی عالی برای کسانی است که بودجه کمی دارند. در حالی که ارتقاء پیکسل 8 پرو آن را به بهترین انتخاب برای آن لنز تبدیل کرده است، دوربین اصلی a7 دارای دیافراگم سریع f/1.9 و وضوح بالاتر 64 مگاپیکسلی است. تعداد پیکسل های دوربین سلفی نیز با رزولوشن 13 مگاپیکسل بیشتر است، و در لنز اصلی ویدیو با کیفیت K/604 دریافت می کنید، اگرچه در لنزهای اولتراواید و سلفی با سرعت 30 فریم در ثانیه محدود شده است. 

تصاویر در هر دو دوربین اصلی و فوق عریض کیفیت بسیار خوبی دارند. رنگ ها طبیعی و زنده هستند و با جزئیات واضح و کنتراست خوب تکمیل می شوند. تعادل رنگ سفید نیز بدون توجه به شرایط نور قابل اعتماد است. همچنین در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است، بنابراین عکاسی در کنار استخر و ساحل بدون نگرانی است، و عمر باتری 24 ساعته با این قیمت کافی است. 

گوگل پیکسل a7 

بهترین بودجه 

374 دلار 

499 دلار 

125 دلار صرفه جویی کنید 

اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی عالی با دوربین های عالی هستید، Google Pixel 7a یک جایگزین ارزان قیمت است. دارای دوربین اصلی برتر و فوق عریض عالی در بالای لنز سلفی با کیفیت و فیلمبرداری 4K در سراسر محدوده است. 

مزایا 

  • صفحه نمایش OLED تیز و پر جنب و جوش 
  • کیفیت تصویر فوق العاده 
  • شارژ بی سیم 
  • قیمت رقابتی 
  • حالت عکاسی متحرک خوب 

معایب 

  • بدون فوکوس خودکار روی لنزهای اولتراواید یا سلفی 
  • فاقد لنز تله فوتو 
  • شارژ آهسته 
  • بدون گزینه های ذخیره سازی گسترده یا اسلات کارت حافظه 

بهترین تلفن با دوربین اندروید برای فیلمبرداری: Samsung Galaxy S24 Ultra 

سامسونگ با عرضه گلکسی اس 24 اولترا، همچنان بهترین انتخاب گوشی اندرویدی برای فیلمبرداری است. با یک سنسور بزرگتر از نسل قبلی خود، فیلم کلی ویدیو کنتراست و جزئیات بهبود یافته را نشان می دهد، در حالی که رنگ ها به زندگی واقعی تر هستند. شما همچنین گزینه ضبط 8K/30/24 را برای جزئیات شگفت‌انگیز دارید، و از پیش تنظیماتی برای بزرگنمایی سریع با گزینه‌های x3، x5 و x10 وجود دارد. 

با این گوشی استثنایی، می‌توانید با استفاده از حالت Pro Video با کیفیت K4 با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلم بگیرید. شما به گیمبال یا سه پایه نیاز دارید، زیرا تمام لرزشگیر تصویر در این حالت خاموش است. فیلمبرداری فوق‌العاده روان، از جمله حرکت آهسته سینمایی، ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید رزولوشن را به فول اچ‌دی کاهش دهید تا عکس‌برداری دقیق‌تری با نرخ 240 فریم بر ثانیه داشته باشید. این با ظرفیت های ذخیره سازی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا حتی 1 ترابایت برای شاترباگ های بی امان در دسترس است. 

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا 

بهترین برای ویدیو 

Samsung Galaxy S24 Ultra نه تنها با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی خود عکس های خیره کننده ای ارائه می دهد، بلکه فیلم های ویدیویی فوق العاده ای نیز دریافت می کنید. با گزینه‌هایی از 8K تا Full HD، می‌توانید از جزئیات خیره‌کننده گرفته تا حرکت‌های بی‌نظیر جذاب را انتخاب کنید. با پردازنده سریع، عمر باتری فوق‌العاده، حداکثر روشنایی 2600 نیت و قلم S فوق‌العاده گنجانده شده، واقعاً خیلی بهتر نمی‌شود. 

مزایا 

  • لنز تله فوتو پریسکوپ با کیفیت 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر 
  • لنز سلفی 12 مگاپیکسلی با ویدئو K/304 
  • صفحه نمایش خیره کننده AMOLED با کنترل بازتاب عالی 
  • ویژگی های هوش مصنوعی با کیفیت 
  • ساخت بادوام 
  • پشتیبانی نرم افزاری طولانی 

معایب 

  • بزرگ و گران 
  • سیستم منوی دست و پا گیر 

بهترین دوربین گوشی اندرویدی برای سلفی گرفتن: Samsung Galaxy A54 

اگر دغدغه اصلی شما گرفتن عکس های سلفی و گرفتن عکس های با کیفیت خوب است، سامسونگ گلکسی A54 نه تنها از نظر کیفیت بلکه از نظر ارزش نیز یک فریاد عالی است. این با هزینه بسیار دلپذیر در دسترس است و دارای ویژگی هایی است که ممکن است در این محدوده قیمت انتظار نداشته باشید. 

در بالای دوربین سلفی عالی 32 مگاپیکسلی، اگر دوست دارید گاهی اوقات از نزدیک عکس بگیرید، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک دوربین فوق عریض مناسب و یک ماکرو 5 مگاپیکسلی دریافت می کنید. سلفی ها کیفیت بالایی دارند. تصاویر جزئیات و کنتراست عالی را با اشباع رنگ واقعی ارائه می دهند. 

به عنوان نشانی بیشتر از ارزش پیشنهادی، شما همچنین یک صفحه نمایش 120 هرتزی روشن و Super AMOLED با رنگ های زنده و جزئیات واضح دریافت می کنید. امتیاز اضافی امتیاز IP67 است که معمولاً در این محدوده قیمت پیدا نمی‌کنید و عمر باتری عالی است. 

سامسونگ گلکسی A54 5G 

بهترین برای سلفی 

سامسونگ گلکسی A54 هم کیفیت و هم ارزش را به علاقه مندان سلفی ارائه می دهد. دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی آن تصاویر واضح و پر جنب و جوش با محدوده دینامیکی خوب ارائه می دهد، در حالی که می توانید از آن برای فیلمبرداری 4K/30 نیز استفاده کنید. این ارزش به کیفیت ساخت، نمایشگر برتر و طول عمر باتری گوشی تعمیم می‌یابد. 

مزایا 

  • طراحی شیک و شیک 
  • ضد گرد و غبار و آب 
  • سلفی های با کیفیت 
  • صفحه نمایش فراتر از انتظارات است 
  • قیمت قابل قبول 

معایب 

– تثبیت کننده ویدیو فقط در حالت p1080 در دسترس است 

بهترین دوربین گوشی اندرویدی برای عمر باتری: OnePlus 12 

اگر عمر باتری اولویت شماست، نمی‌توانید خیلی بهتر از وان پلاس 12 انجام دهید. با باتری 5400 میلی‌آمپر ساعتی خود، رقیب بسیاری از مدل‌های پرچم‌دار است و می‌توانید تا دو روز با استفاده ترکیبی از آن استفاده کنید. همچنین از شارژ سریع SuperVOOC تا 100 وات (80 وات در ایالات متحده) پشتیبانی می کند و در کمتر از 25 دقیقه به ظرفیت خود می رسد. 

از نظر دوربین، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عالی دریافت می کنید که در نور کم عملکرد خوبی دارد، یک تله فوتو پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک سلفی 32 مگاپیکسلی. کیفیت ویدیو نیز خوب است و دارای تثبیت کننده عالی است. در دوربین اصلی، می توانید با کیفیت 4K/60 یا حتی با کیفیت خیره کننده 8K عکس بگیرید. 

وان پلاس 12 

بهترین برای عمر باتری 

800 دلار 

900 دلار 

100 دلار صرفه جویی کنید 

در حالی که OnePlus 12 به خاطر باتری عالی خود مشهور است، چیزهای بسیار بیشتری ارائه می دهد. صفحه نمایش آن روشن با رنگ و کنتراست استثنایی است، در حالی که دوربین تصاویر و ویدیوهای باکیفیتی از جمله سلفی های برتر ارائه می دهد. پردازنده قدرتمندی دارد و از شارژ بی سیم سریع پشتیبانی می کند. 

مزایا 

  • صفحه نمایش OLED روشن و با دقت رنگ 
  • پشتیبانی از Dolby Vision 
  • سلفی های عالی 
  • پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 
  • رم زیاد و فضای ذخیره سازی زیاد 
  • شارژ فوق سریع 

معایب 

  • حداکثر روشنایی ممکن است آن چیزی را که 4500 نیت نشان می دهد ارائه نکند 
  • کاملا ضد آب نیست 

سوالات متداول 

آیا گوشی های اندرویدی برای عکس گرفتن بهتر از گوشی های اپل هستند؟ 

وقتی صحبت از وضوح دوربین به میان می‌آید، اندروید برنده مسابقه است، حداقل روی کاغذ. بحث آیفون یا سامسونگ همیشه بحث جالبی است. با این حال، با توجه به اینکه Samsung Galaxy S23 Ultra و S24 Ultra هر دو دارای دوربین‌های 200 مگاپیکسلی شگفت‌انگیز هستند، به راحتی می‌توان گفت که با اندروید در دستان بهتری هستید. برنامه دوربین اصلی آیفون نیز یک امر بسیار ساده است. برنامه های دوربین اندروید اغلب حالت های بهتر و کنترل دستی بر روی تصاویری که می خواهید بگیرید ارائه می کنند. با این حال، نسخه‌های Pro آیفون‌ها بهترین دوربین‌های اندرویدی را برای پول خود به ارمغان می‌آورند و حتی در برخی جنبه‌ها از آنها پیشی می‌گیرند. 

چگونه می توانم تصاویر را از تلفن اندرویدی خود به کامپیوتر شخصی خود دریافت کنم؟ 

ساده ترین راه استفاده از کابل USB است. از کابل برای اتصال به کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید، سپس روی نوتیفیکیشن حالت شارژی که احتمالاً دریافت خواهید کرد کلیک کنید و حالت را به «انتقال فایل» تغییر دهید. “File Explorer” را در کامپیوتر شخصی خود باز کنید و دستگاه Android خود را پیدا کنید. پوشه DCIM را پیدا کنید و همه عکس‌های خود را در آنجا ببینید. از آنجا، می‌توانید به سادگی تصاویری را که می‌خواهید انتقال دهید را کپی و جای‌گذاری کنید یا بکشید و رها کنید در فایلی که روی دسکتاپ خود ایجاد می‌کنید. 

راه های دیگری برای انجام این کار وجود دارد، مانند استفاده از برنامه Windows Photos در کامپیوتر شخصی یا آپلود در Google Photos. 

چرا دوربین های سلفی معمولا کیفیت پایین تری نسبت به دوربین های عقب دارند؟ 

سازندگان دوربین عقب را از اهمیت بیشتری می دانند. در حالی که بسیاری از مردم عاشق گرفتن عکس های بی پایان از خود هستند، ثبت دنیای فراگیر با یک دوربین خوب هنوز برای اکثر افراد اولویت است. بنابراین، داشتن یک لنز اولیه با کیفیت یک نقطه فروش بزرگ برای تولیدکنندگان است. 

بنابراین داشتن دوربین سلفی جلو با همان استاندارد عملی نیست. این به معنای سنسورهای بزرگ‌تر، لنزهای عریض‌تر و ویژگی‌های بیشتر است که به‌طور قابل‌توجهی دوربین را حجیم‌تر کرده و به هزینه گوشی می‌افزاید. 

چگونه تلفن اندرویدی گم شده خود را پیدا کنم؟ 

فعال کردن Find My Phone در دستگاهتان ساده ترین راه است. با این حال، اگر قایق شما را شناور نمی کند، چندین راه دیگر برای پیدا کردن یک گوشی اندرویدی گم شده وجود دارد. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس