10 بازی برتر با پس‌زمینه‌ی تاریخی

129
0
10 بازی برتر با پس‌زمینه‌ی تاریخی

تاریخ مقوله‌ی جذابی برای بسیاری از افراد نیست. اکثراً با خواندن کتاب‌های خاک گرفته و قطور تاریخی خواب‌شان می‌گیرد و چه بسا از شدت خسته‌کنندگی جان بر کنند. اما نگران نباشید، بازی‌های ویدئویی می‌توانند شما را عاشق تاریخ کنند. ما در این مقاله 10 بازی برتر با پس‌زمینه‌ی تاریخی را به شما معرفی خواهیم کرد. با اول نیوز همراه باشید.

 

10 بازی برتر با پس‌زمینه‌ی تاریخی

Assassin’s Creed

اجازه دهید با قابل پیش‌بینی‌ترین گزینه کار را آغاز کنیم. Assassin’s Creed کار خود را از سال 2007 آغاز کرد. عنوانی که قرار بود دنباله‌ی Prince of Persia باشد ولی به یک فرانچایز پرطرفدار و مجزا بدل شد. اساسین کرید ما را به دل تاریخ می‌برد از جنگ‌های صلیبی گرفته تا قرون وسطی و رنسانس، از بیابان‌های مصر باستان گرفته تا سرزمین‌های اساطیری نورس و حتی لندن ویکتوریایی. تنوع و دقت در جزئیات Assassin’s Creed را ماندگار و محبوب کرده است. یوبیسافت با تلفیق وقایع مستند تاریخی و ترکیب کردن عناصر داستانی و ساختی در یک فضاسازی استثنائی، تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. دقت تاریخی آثار Assassin’s Creed به قدری بالاست که موزه‌ها از بخش Discovery Tour این فرانچایز برای تدریس تاریخ استفاده می‌کنند. این مهم به خوبی نشان می‌دهد که سازندگان تا چه حد کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند.

 

Wulverblade

Wulverblade

چه کسی انتظار این را داشت که یک عنوان 2 بعدی beat ‘em up همچین پس‌زمینه‌ی تاریخی جالبی را داشته باشد؟ این بازی ضمن ارائه‌ی گیم پلی خشن در زمینه‌ی تاریخی هم حرفی برای گفتن دارد. از دایره سنگی (stone circle) گرفته تا سربازان رومی و کلی واقعه‌ی تاریخی ریز و درشت دیگر. همه‌ی این‌ها و بیش‌تر در Wulverblade ارائه‌ می‌شود.

 

10 بازی برتر با پس‌زمینه‌ی تاریخی

Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی‌های زیادی هستند که وقایع تاریخی را شبیه‌سازی کرده‌اند، اما آیا عنوانی را سراغ دارید که احساسات شخصیت‌های تاریخی را نیز شبیه‌سازی کرده باشند؟ سازندگان DmC و Heavenly Sword این کار را با Hellblade: Senua’s Sacrifice انجام داده‌اند. Senua بازمانده‌ی حمله‌ی وایکینگ‌ها به Orkney است. او ضربه‌ی روحی شدیدی خورده است در پی نجات روح عشق مرده‌اش Dillon می‌باشد. این بازی منحصر به فرد داستان‌های اساطیری سلتیک و وایکینگ‌ها را به بهترین شکل ممکن شبیه‌سازی می‌کند. یک تجربه‌ی فانتزی سیاه با عناصر گیم پلی هک اند اسلش که ارزش یک بار تجربه کردن را دارد. به خصوص اینکه دنباله‌ی آن تحت عنوان Hellblade 2 در حال ساخت است و فاصله‌ی چندانی با عرضه ندارد.

 

Radio Commander

Radio Commander

آیا تجربه‌ای که یک بازی ویدیویی ارائه می‌دهد، می‌تواند از لحاظ تاریخی موثّق باشد؟ به عنوان مثال اساسین کرید را در نظر بگیرید که در آن یک سرباز یونانی به جهت یاب و عقاب پهپاد مانند دسترسی دارد که می‌تواند دشمنان را از پشت دیوار تشخیص دهد! بازی Radio Commander قرار است یک تجربه‌ی وفادار به تاریخ ارائه دهد. یک بازی شبیه‌ساز جنگ ویتنام با گیم پلی RTS که در آن فقط به سلاح‌ها و امکانات آن دوره دسترسی دارید. یعنی فقط واکی-تاکی، رادیو و نقشه‌ای با کلی سنجاق. نه خبری از دید تاکتیکال و تجهیزات عجیب و غریب هست و نه وسایل پیشرفته و امروزی. گاهاً در سنگر هاج و واج می‌مانید که چه خبری در جنگل‌های انبوه ویتنام در جریان است. شاید گیم پلی بازی Radio Commander در مقاطعی غیر منصفانه باشد، ولی تلاش آن‌ها برای شبیه‌سازی و ارائه‌ی گیم پلی واقعگرایانه‌‌ قابل تقدیر است.

 

11-11 Memories Retold

11-11 Memories Retold

بازی 11-11 Memories Retold داستان جنگ بزرگ یا همان جنگ جهانی اول را بازگو می‌کند. جنگی خانمانسوز که میلیون‌ها نفر را به کام مرگ و گرسنگی کشاند. شاید روش‌های بهتری برای درک حقیقت تلخ جنگ جهانی اول وجود داشته باشد، ولی تصویر بهترین حس را منتقل خواهد کرد و اثرگذاری عمیق‌تری بر جای خواهد گذاشت.

 

10 بازی برتر با پس‌زمینه‌ی تاریخی

God of War

فرانچایز خدای جنگ تاریخ اساطیری را تعریف می‌کند. که البته سازندگان اندکی در آن دست برده‌اند تا بر جذابیت آن بیافزایند. سه‌گانه‌ی نخست بر تاریخ یونان باستان تمرکز داشتند و نسخه‌ی جدید به اساطیر نورس پرداخت. فرانچایز God of War بهترین تجربه‌ی ممکن را از لحاظ بصری، شنیداری و فضاسازی ارائه می‌دهد. و صد البته که گیم پلی آن نیز شگفت‌انگیز و فوق‌العاده جذاب است. اگر به تاریخ اساطیری و خیالی علاقه دارید این فرانچایز مخصوص شماست.

 

10 بازی برتر با پس‌زمینه‌ی تاریخی

Ghost of Tsushima

برخلافِ خدای جنگ بازی Ghost of Tsushima از تاریخ واقعی اقتباس گرفته است. ماجرا به حمله‌ی مغول‌ها به جزیره‌ی ژاپنی سوشیما برمی‌گردد. جایی که سامورائی‌ها حکمرانی می‌کنند ولی حتی آن‌ها نیز در برابر ماشین جنگی مغول‌ها کار چندانی از پیش نبردند. سازندگان برای ساخت این بازی شبیه‌سازی جزیره‌ی سوشیما سنگ تمام گذاشته‌اند. توجه به جزئیات در این بازی بی‌داد می‌کند و کیفیت شگفت‌انگیز بصری شما را میخکوب می‌کند. این بازی ارزشمند را از دست ندهید. خصوصاً اگر طرفدار عناوین قدیمی اساسین کرید هستید.

 

10 بازی برتر با پس‌زمینه‌ی تاریخی

A Plague Tale: Innocence

نمی‌دانم A Plague Tale: Innocence از لحاظ تاریخی چه قدر دقیق است. شاید چندان قابل اتکا نباشد. نمی‌دانم موج خروشان موش‌های طاعون زده در این بازی حقیقی هستند یا خیر، حداقل امیدوارم که خیالی بوده باشند. ولی چیزی که می‌دانم و برایم قابل احترام است، توجه A Plague Tale: Innocence به فساد در اجتماع و جوامع مدنی است. این بازی به خوبی فساد در بین دولت‌ها را به نمایش می‌گذارد و در جهانی افسرده و رو به پایان آن را به تصویر می‌کشد. این بازی مستقل و ارزشمند را از دست ندهید. چرا که کم‌تر سازنده‌ای جرأت پرداختن به این مسائل را دارد.

 

Total War

Total War

یکی از فرانچایزهای با پس‌زمینه‌ی تاریخی که بلافاصله به ذهن متبادر می‌شود Total War است. برای سال‌ها Creative Assembly با پرداختن به سبک RTS تحت عنوان Three Kingdoms، Roman Empire و جنگ‌های ناپلئون بناپارت یکه‌تاز استراتژی با پس‌زمینه‌های تاریخی بود. همه‌ی عناصر در بازی‌های Total War در بالاترین سطح خود قرار دارند از دقت تاریخی گرفته تا شبیه‌سازی میادین نبرد و فرماندهان جنگ. همه و همه در این فرانچایز با سابقه خودنمایی می‌کنند.

 

Dynasty Warriors

Dynasty Warriors

همه‌ی وقایع Dynasty Warriors از لحاظ تاریخی دقیق نیستند. از طرفی گیم پلی این عناوین نیز اغراق شده است و این مهم در داستان نیز رخنه کرده. البته تا حدودی این موضوع قابل توجیه است. چرا که مجموعه‌ی Dynasty Warriors بر پایه‌ی Romance of the Three Kingdoms می‌باشد که خود تا حدودی دراماتیزه شده است. به هر حال اگر علاقه‌مند به تاریخ چین باستان هستید فرانچایز Dynasty Warriors بهترین تجربه‌ی ممکن را به شما هدیه می‌دهد. از دست ندهید.

خب دوستان نظرتان درباره‌ی فهرست 10 بازی برتر با پس‌زمینه‌ی تاریخی چیست؟ کدام یک از این عناوین را تجربه کرده‌اید؟ بازی دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس