بازی Call of Duty: World At War ارزش ریمستر شدن را خواهد داشت

96
0
بازی Call of Duty: World At War ارزش ریمستر شدن را خواهد داشت

تغییر فضای کسب‌وکار و برنامه تجاری اکتیویژن چند سال آینده را به زمان مناسبی برای ریمستر کردن نسخه‌های قدیمی Call of Duty تبدیل می‌کند و World at War باید در صف اول باشد. بازی Call of Duty: World At War ارزش ریمستر شدن را خواهد داشت. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

بسیاری از بازیکنان معتقدند که سری کالاف دیوتی استودیوی Treyarch کار خود را با بلک آپس آغاز کرد، اما در واقع Call of Duty: World at War محصول سال 2008 آغاز کننده‌ی سری بوده است. وقتی در مورد بهترین بازی‌هایی که Call of Duty ارائه می‌کند صحبت می‌کنیم، به ندرت به عنوان مثال‌های بهتری از آنچه Call of Duty می‌تواند باشد، به دنباله‌های آن نگاه می‌کنند. با این حال، Call of Duty : World at War عناصر بسیاری را معرفی کرد که به عنوان اصلی‌ترین شاخص‌های بازی Call of Duty تبدیل شدند و یکی از جالب‌ترین داستان‌هایی را که این مجموعه تا به حال ارائه کرده است را روایت می‌کند.

در حال حاضر، فرنچایز Call of Duty در حال آماده شدن برای دستخوش تغییرات شدن است. چرا مایکروسافت Activision Blizzard را خریداری کرده و توافق در حال نهایی شدن است. برخی معتقدند این سری عرضه سالیانه عناوین کاملاً جدید را حذف می‌کند و در عوض بر بهتر کردن بازی بعدی تمرکز می‌کند. این خبر بسیار خوبی برای طرفدارانی است که از انتشار سالانه Call of Duty خسته شده‌اند، اما ممکن است روی مدل کسب‌وکار Activision که به شدت به این نسخه‌های سالانه متکی است نیز تأثیر بگذارد. برای کاهش آن، شاید زمان خوبی باشد که سال‌های خالی را با ریمسترهای بیشتری پر کنید، انجام این کار البته بی سابقه نیست‌، اما به ندرت انجام می‌شود، و به‌ویژه ریمسترهایی خارج از فرنچایز Modern Warfare.

بازی Call of Duty: World At War ارزش ریمستر شدن را خواهد داشت

بازی کالاف دیوتی World at War آغاز کننده خط داستانی Black Ops است

بازی Call of Duty World at War به عنوان اولین فصل از زیرمجموعه‌های بسیار محبوب Black Ops است. با این‌که نام عناوین بعدی را یدک نمی‌کشد، اما داستان شامل شخصیت‌های زیادی است که به بقیه مجموعه منتقل شده‌اند. در آن زمان، داستان و گیم‌پلی بازی نیز نسبت به آثار قبلی فرنچایز پخته‌تر بود. همچنین بسیار بازتر از بقیه سری بود و داستانی را در خود دارد که دو طرف جنگ جهانی دوم را به بازیکنان نشان می‌دهد و به مانند سایر نسخه‌ها یک طرفه به قاضی نمی‌رود.

داستان World at War سه شخصیت مختلف را در طول داستان دنبال می‌کند. بازیکنان باید سرباز میلر را در طول مبارزات در جبهه اقیانوس آرام، سرباز دیمیتری پترنکو در جبهه شرقی و افسر درجه‌دار لاک که به عنوان اپراتور سلاح در یک قایق تند رو PBY Catalina خدمت می‌کند، کنترل کنند. در کنار آن‌ها شخصیت‌های گروهبان ویکتور رزنوف، گروهبان تام سالیوان و سرباز پولونسکی حضور داشتند. شخصیت هایی مانند Reznov و Dimitri Petrenko در کمپین Black Ops بازگشته‌اند.

داستان بازی از دو طرف مختلف آمریکایی و شوروی ارائه شد. هر دو کمپین سربازان را در حالی که در جنگ جهانی 2 می‌جنگند دنبال می‌کند. این اولین Call of Duty بود که شامل توانایی تکه تکه کردن اعضای دشمنان بود و یکی از دقیق‌ترین تصاویر جنگ جهانی دوم در آن زمان را ارائه می‌کرد.

بازی Call of Duty: World At War ارزش ریمستر شدن را خواهد داشت

بازی کالاف دیوتی World at War حالت زامبی را خلق کرد

حالت زامبی به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فرنچایز Call of Duty تبدیل شده است، اما بدون World at War هرگز چنین نمی‌شد. این بخش zombies بود که در ابتدایی‌ترین شکل خود تنوع دلچسبی در حالت‌های کالاف دیوتی 5 ایجاد کرد. قبل از اضافه شدن مجموعه‌ای از امتیازات، حقه‌ها و یک خط داستانی کامل، بخش زامبی یک حالت چهار نفره ساده بود که باید در آن با امواج نامحدود زامبی‌ها در حالتی مملو از سرگرمی مبارزه می‌کردید.

بازیکنان باید زامبی‌ها را می‌کشتند و امتیاز می‌گرفتند. سپس از این امتيازات برای خرید سلاح‌های پراکنده شده در نقشه و باز کردن قفل اتاق‌های جدید استفاده می‌کردند. اتاق‌هایی که بازیکنان باید از آن‌ها محافظت کنند. آن‌ها همچنین باید موانع چوبی که از پنجره‌ها محافظت می‌کردند را تعمیر کرده و باید تمام تلاش خود را برای زنده ماندن تا زمانی که ممکن است انجام می‌دادند. این بخش ساده ولی جذاب به سرعت به حالت مورد علاقه طرفداران تبدیل شد و سه نقشه اضافی در قالب DLC برای بازی World at War برای پرداخت بیشتر آن اضافه شد.

البته که این پیشرفته‌ترین حالت زامبی نبود که تا به حال Call of Duty داشته است، اما اولین حالت بود. این سری حالت زامبی را انتخاب کرده و با آن اجرا می‌شود و انواع چیزهای جدید اضافه می‌کند یا نسخه‌های کاملاً جدیدی مانند TranZit در Call of Duty Black Ops 2 را امتحان می‌کند. به همین دلیل می‌تواند بسیار قدیمی به نظر برسد، اما یک نسخه بازسازی‌شده می‌تواند به درخشش دوباره آن کمک کند، حتی اگر این نقشه‌ها در بازی‌های دیگر بازسازی یا اصلاح شده باشند. همیشه خوب است که به آنچه قبلاً آمده بود احترام بگذاریم، و دادن یک لایه رنگ تازه به این حالت زامبی می‌تواند آغاز راهی طولانی باشد برای ارج نهادن به این بخش اصلی از فرنچایز Call of Duty.

کالاف 5

بازی World at War بخش چند نفره بسیار سرگرم کننده‌ای داشت

بزرگترین بخش Call of Duty همیشه چند نفره بوده است و World at War نیز از این نظر تفاوتی با سایر بازی‌ها نداشت. بخش چند نفره بسیار شبیه به سایر عناوین Call of Duty در آن زمان بود و این چیزی است که آن را خاص می‌کند. بازی‌های جدیدتر همگی به دلیل مدیریت چندنفره مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، در حالی که بسیاری از کهنه‌کاران سری، دوران قدیمی‌تر Call of Duty را یکی از بهترین بازی‌های چندنفره می‌دانند . خاطرات بسیاری با راه‌اندازی بازی‌هایی مانند World at War و پریدن به یک لابی چند نفره ساخته شد، و یک ریمستر می‌تواند به بازگشت آن روزها کمک کند.

بخش‌ چند نفره World at War دارای شش حالت مختلف بود که همه بازیکنان Call of Duty با آن آشنا هستند. حالت هایی مانند deathmatch تیمی نقطه کانونی این بازی چند نفره هستند و نقشه‌ها همگی بسیار سرگرم کننده بودند. برخلاف برخی از بازی‌های جدیدتر Call of Duty، بخش چند نفره در اینجا فقط سه جایزه مختلف killstreak ارائه می‌دهد. اینها به شکل یک هواپیمای شناسایی، یک حمله توپخانه‌ای و سگ‌های وحشی بودند. بخش چندنفره بازی طبق استانداردهای امروزی بسیار ابتدایی است، اما در گذشته بسیار سرگرم کننده بود.

بازی World at War همچنین اولین باری بود که این سری گیم‌پلی co-op را در کنار چندنفره pvp ارائه کرد. این بازی یک کمپین co-op ارائه می‌کرد که به بازیکنان اجازه می‌داد تا امتیازات چند نفره اصلی را رتبه‌بندی کنند و قفل آن را باز کنند، و این به بازیکنان دلیلی می‌داد تا دوباره آن را تجربه کنند. آن‌ها می‌توانند این کار را از طریق صفحه نمایش تقسیم شده با دو نفر یا آنلاین با حداکثر چهار نفر انجام دهند. این ویژگی پویایی جدیدی به بازی اضافه کرد که قبلاً دیده نشده بود.

بخش‌های بسیاری از بازی Call of Duty World at War ممکن است با استانداردهای امروزی منسوخ شده باشند، اما این همان جایی است که قدرت ریمستر وارد می‌شود. این عنوان بسیاری از موارد اصلی این فرنچایز را معرفی کرد و همچنین یکی از زیرمجموعه‌های بسیار محبوب کالاف دیوتی را آغاز کرد. بنابراین مانند برخی از بازی‌های Modern Warfare، شایسته است که با یک ریمستر HD مورد تقدیر قرار گیرد، و اکنون بهترین زمان برای ارائه آن خواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ بازی Call of Duty: World At War ارزش ریمستر شدن را خواهد داشت؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس