بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

124
0
بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

از سال ۱۳۸۹ که اولین سریال تولید شده مختص شبکه نمایش خانگی توزیع شد تا امروز این شیوه نوظهور پخش فیلم و سریال، فراز و فرود زیادی داشته است. در ابتدا کسی چندان شبکه نمایش خانگی را جدی نمی‌گرفت؛ اما پس از گذشت مدتی مشخص شد که رقیب بسیار سرسختی برای تلویزیون پیدا شده که نه ممیزی‌ها و سخت‌گیری‌های مرسوم محتوایی در تلویزیون را دارد و نه انحصار آن را در زمینه تولید و ساخت. به‌تدریج پای ستاره‌ها هم باز شد. اما آنچه نقطه عطفی در این صنعت به‌حساب می‌آید ظهور VODها یا سرویس‌های پخش آنلاین فیلم بود. در این مطلب به معرفی بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی می پردازیم. برای مشاهده هر یک نیز می توانید به پلتفرم فیلیمو سر بزنید.

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

سریال یاغی | درام اجتماعی

کارگردان: محمد کارت
تهیه‌کننده: سید مازیار هاشمی
نویسنده: محمد کارت، پدرام پور امیری، حسین دوماری
بازیگران: پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، (با حضور افتخاری) نیکی کریمی.
سال پخش: ۱۴۰۱

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی
بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

بی‌اغراق یکی از بهترین‌ها و تا اکنون، بهترین سریال شبکه نمایش خانگی، سریال یاغی است. سریال پرزحمت و پرستاره‌ای که مخاطب را پای هر قسمتش میخکوب می‌کند و برای تماشای قسمت‌های بعدی مشتاق. حضور ستاره‌ها کم‌کار و گزیده‌کاری چون پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی در کنار هم، حضور پر قدرت و متفاوت نیکی کریمی و فرهاد اصلانی و نمایش زیبایی از زحمت و تلاش در بازی علی شادمان، یاغی را دیدنی کرده است.
خلاصه داستان: این سریال با نگاهی آزاد به رمان سالتو نوشته مهدی افروزمنش ساخته شده است. یاغی داستان پسری است به نام جاوید که تلاش می‌کند تا از کنار همه سختی‌ها و بدبیاری‌ها و جامعه‌ای که او را به سمت خلاف هول می‌دهد، راهی برای خودش باز کند و با امید موفق شود. در خلاصه داستان رسمی آمده: «یاغی روایتگر درامی پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان است که شخصیت‌های متنوعی از طبقات مختلف اجتماعی در مسیر با او همراه می‌شوند یا برایش مانع می‌تراشند. یاغی باید از مرز درد و خستگی عبور کند.»

سریال زخم کاری | نوآر

کارگردان: محمدحسین مهدویان
تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان
بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی
با هنرمندی کاظم هژیر آزاد، منوچهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی، سیاوش طهمورث، مرتضی امینی‌تبار، سارا حاتمی، نیوشا علی‌پور، مه‌یاس پازوکی.
سال پخش: ۱۴۰۰

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی
بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

سریال زخم کاری یکی از جذاب‌ترین سریال‌هایی سال ۱۴۰۰ است که به‌صورت اختصاصی از پلتفرم بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی پخش شده است. این سریال اقتباسی از یک رمان با نام بیست زخم کاری است. سریال زخم کاری اولین سریال محمد حسین مهدویان است که داستانی متفاوت در مقایسه با دیگر آثار این کارگردان دارد.

خلاصه داستان: بحرانی در خانواده ریزآبادی رخ می‌دهد و هر کس می‌خواهد از این شرکت بزرگ، سهمی بردارد. اما مالک داستان دیگری را رقم می‌زند؛ داستانی پر از حسرت و بازی قدرت… «من عاشق زمستونای اینجام. قشنگ نیست؟ -قشنگه ولی سختی داره…»

سریال می خواهم زنده بمانم | عاشقانه

کارگردان: شهرام شاه حسینی
تهیه کننده: محمد شایسته
نویسنده: پویا سعیدی، پوریا کاکاوند
بازیگران: حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی و مهران احمدی، آزاده صمدی، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، فرید سجادی حسینی و بابک کریمی، افسانه چهره آزاد، عزت الله مهرآوران، محمدرضا مالکی، ناهید مسلمی، مهدی صباغی، بیژن بنفشه خواه و بهاره کیان افشار
سال پخش: ۱۳۹۹

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی
بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

سریال می خواهم زنده بمانم یک اثر عاشقانه در میان سریال های شبکه نمایش خانگی است. تیتراژ این سریال را همایون شجریان خوانده و این یعنی تماشای مجموعه‌ای خوب، شنیدن موسیقی بی‌نظیر و خلق خاطره‌ای ناب که مستعد نوستالژی شدن است.
خلاصه داستان: ماجرای عاشقانه‌ای که در دهه ۶۰ و در بحبوحه قانون‌ها و عرف‌های سخت، شکل می‌گیرد و در گیرودار دور زدن این قوانین گریزناپذیر ماجراهایی پیش می‌آید که این اثر را شایسته تماشا می‌کند.

سریال جیران | عاشقانه تاریخی

کارگردان: حسن فتحی
تهیه کننده: اسماعیل عفیفه
نویسنده: احسان جوانمرد، حسن فتحی
بازیگران: بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل‌کاشی، هومن برق‌نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن‌پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن موذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی‌پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و مریلا زارعی (در نقش مهدعلیا).
سال پخش: ۱۴۰۰-۱۴۰۱

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی
بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

جیران روایت نوعی دلدادگی و بازی قدرت در یک دربار ایرانی است. روایتی که اگرچه از تاریخ به این زمان رسیده ولی سریالی تاریخی نیست. سریالی است پر از اتفاق و کشاکش که سعی می‌کند تصویر متفاوتی از عشق ارائه دهد. حضور ستاره‌های بازیگری چون بهرام رادان و پریناز ایزدیار در کنار بازی چشمگیر مریلا زارعی و امیر جعفری این سریال را دیدنی می‌کند. در هنگام تماشا، حتما به طراحی لباس سریال جیران هم دقت کنید که از برتری‌های آن نسبت به نمونه‌های مشابه است.
خلاصه داستان: «زنهار که طراز و طریقت گمشده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهاالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…»

سریال خاتون | عاشقانه تاریخی

کارگردان: تینا پاکروان
تهیه کننده: علی اسدزاده
نویسنده: تینا پاکروان
بازیگران: مهران مدیری، اشکان خطیبی، شبنم مقدمی، بهناز جعفری، مهران غفوریان، فرخ نعمتی، رضا بهبودی و بابک حمیدیان
سال پخش: ۱۴۰۰
سریال خاتون اولین تجربه سریال‌سازی تینا پاکروان است. سریال خاتون روایتگر داستان عاشقانه‌ای در سال ۱۳۲۰ و در کشاکش اشغال ایران توسط نیروهای متفقین با تاکید بر روی شخصیت زن اصلی خود، یعنی خاتون است. زنی که در کشاکش عشق، وارد داستان‌های پیچیده‌ای در دل تاریخ می‌شود و در کنار آن، برهه‌های حساسی از تاریخ ایران، ورق می‌خورد.

سریال شهرزاد | عاشقانه تاریخی

کارگردان: حسن فتحی
تهیه کننده: سید محمد امامی
نویسندگان: حسن فتحی، نغمه ثمینی
بازیگران: علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، ابوالفضل پورعرب، جمشید هاشم‌پور، رؤیا نونهالی، رضا کیانیان، امیر جعفری، آتنه فقیه‌نصیری، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها و فریبا متخصص
سال پخش: ۱۳۹۴ (فصل اول)، ۱۳۹۶ (فصل دوم)، ۱۳۹۷ (فصل سوم)

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی
بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

سریال شهرزاد پرفروش‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی به‌حساب می‌آید. یکی از مهم‌‌ترین دلایل این استقبال، بازیگران سریال شهرزاد بودند که همه از ستاره‌های سینمای ایران به‌حساب می‌آمدند. فصل اول این سریال درام، عاشقانه و تاریخی در سال ۱۳۹۴ پخش شد و به‌سرعت مورد استقبال قرار گرفت، به‌طوری‌که فصل‌ بعدی نیز بلافاصله ساخته و پخش شد. داستان سریال شهرزاد در دهه ۱۳۳۰ شمسی می‌گذرد و روایتی عاشقانه در بستری تاریخی است.

خلاصه داستان: شهرزاد داستان عاشقانه‌ای بین دو زوج عاشق است. شهرزاد (با بازی ترانه علیدوستی) دانشجوی پزشکی و فرهاد (با بازی مصطفی زمانی) دانشجوی ادبیات و روزنامه‌نگار است. این دو عاشق هم هستند و قصد ازدواج دارند. پدر فرهاد (مهدی سلطانی) و پدر شهرزاد (محمود پاک‌نیت) هر دو از افراد گوش‌به‌فرمان بزرگ آقا (علی نصیریان) هستند که در آن زمان یعنی سال ۱۳۳۲ هم‌زمان با دوران مصدق شخص قدرتمند و بانفوذی در کشور بود.

فرهاد و شهرزاد هم جزو طرفداران پروپاقرص دکتر مصدق بودند تا اینکه فرهاد را به جرم اتهام به قتل و توطئه علیه سلطنت دستگیر می‌کنند و به‌پای چوبه دار می‌کشند اما بزرگ‌آقا جان او را نجات می‌دهد درحالی‌که خیال‌هایی در سرش دارد. بزرگ‌آقا تنها یک دختر به اسم شیرین (پریناز ایزدیار) دارد که همسر برادرزاده‌اش قباد (شهاب حسینی) است که دختری مغرور است و عاشق قباد است اما قباد اصلاً علاقه‌ای به شیرین ندارد و از ترس قدرت عمویش مجبور می‌شود بسوزد و بسازد. شیرین و قباد بچه‌دار نمی‌شوند و بزرگ آقا هم که دوست دارد نوه داشته باشد تا بعداً وارثی داشته باشد پس تصمیم می‌گیرد شهرزاد را که نامزد فرهاد است به‌عنوان زن دوم برای قباد بگیرد…

اما در فصل سوم سریال شهرزاد پاسخ تمام سوال‌ها مشخص می‌شود. هیچ معمایی در رابطه با هیچ شخصیتی باقی نمی‌ماند و همه تکه‌های پازل کنار هم قرار می‌گیرند.وضعیت زندگی شهرزاد بهبود پیدا می‌کند و شیرین تا حدود زیادی به وضعیت روحی مناسب‌تری می‌رسد. در این میان فرهاد با دوستانش هم‌فکری می‌کند تا برای فراری دادن دکتر مصدق طرحی بریزند.

سریال همگناه | درام خانوادگی

کارگردان: مصطفی کیایی
تهیه کننده: مصطفی کیایی
نویسنده: محسن کیایی، علی کوچکی (بر اساس طرحی از چیترا نادری)
بازیگران: پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، محسن کیایی، مهدی پاکدل، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، پدرام شریفی
سال پخش: ۱۳۹۹

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی
بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

یکی از موفق‌ترین سریال های شبکه نمایش خانگی که هرچه پیش رفت، روایت آن قوت و قوام بیشتری گرفت و باوجود شخصیت‌های جذاب و خرده داستان‌های متعدد، طرفداران بسیاری را جذب کرد. استقبال عمومی از سریال به‌اندازه‌ای بود که حتی در میانه راه پخش هم بینندگان تازه‌ای شروع به تماشای آن کردند. همچنان سریال مصطفی کیایی این قابلیت را دارد تا به‌عنوان نمونه‌ای مثال‌زدنی در تلفیق الگوهای عامه‌پسند و مسائل اجتماعی موردبحث قرار بگیرد. پس از موفقیت خیره‌کننده مطرب در به دست آوردن عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، پای مصطفی کیایی به شبکه نمایش خانگی نیز باز شد.

خلاصه داستان: خانواده صبوری خانواده‌ای بزرگ و قدیمی است که سال‌هاست در کار صادرات و واردات گل و گیاه است. آن‌ها در خانه‌ای قدیمی همچنان در آرامش باهم زندگی می‌کنند، ورود جوانی به این خانواده زندگی همه خانواده را دستخوش تغییراتی می‌کند که…

سریال آقازاده | اجتماعی سیاسی

کارگردان: بهرنگ توفیقی
تهیه کننده: حامد عنقا
نویسنده: حامد عنقا
بازیگران: امین تارخ، امیر آقایی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، محمدمهدی سلطانی سروستانی، سینا مهراد، دیبا زاهدی، مهدی کوشکی، سامیه لک، مسعود فروتن، کاوه خداشناس، سعید داخ، روزبه معینی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، نیکی کریمی، جمشید هاشم پور، محمدحسین لطیفی , پردیس پورعابدینی
سال پخش: ۱۳۹۹
با وجود تمام واکنش‌های مثبت و منفی، یکی از مهمترین محصولات نمایشی سال گذشته بود که شروع و پایان پخش آن به طور کامل در بازه سال ۹۹ صورت گرفت. به غیر از تم سیاسی و اشاراتی که مسائل روز جامعه داشت و به شدت هم مورد بحث قرار گرفت، هم در روایت از اصول و قواعد یک سریال گیرا و عامه‌پسند به خوبی استفاده می‌کرد و هم حواشی فضای مجازی حسابی به کمک سریال آمد. در نظر داشته باشید سریال زمانی به بازار آمد که لفظ آقازاده به عبارتی پرکاربرد در ادبیات انتقادی گفتمان سیاسی و اجتماعی امروز ایران تبدیل شده است. سریال آقازاده مجموعه‌ای پرطرفدار در ژانر اجتماعی است که با چاشنی ماجراهای عاشقانه عجین شده و در ۲۹ قسمت قابل تماشاست.

خلاصه داستان: این سریال روایتی از زندگی حامد است که در شب عروسی خود با واقعیتی هولناک روبه‌رو می‌شود و زندگی او تحت تاثیر این حقیقت دگرگون می‌شود.

سریال قورباغه | معمایی

کارگردان و نویسنده: هومن سیدی
تهیه کننده: علی اسدزاده
بازیگران: نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار، محمد امین شعرباف، احسان منصوری، نیما مظاهری، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان و هومن سیدی
سال پخش: ۱۳۹۹

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی
بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی از جمله آثاری است که توانست نظر مخاطبان را جلب کند. فیلم در فضایی متفاوت داستانش را روایت می‌کند و تلاش می‌کند لحن متفاوت خود را تا پایان سریال حفظ کند. هر چند پایان‌بندی خوبی ندارد اما برای کارنامه هومن سیدی یک قدم خوب به جلو به حساب می‌آید.

خلاصه داستان: ماجرای سریال قورباغه در رابطه با به ثروت رسیدن یک آدم معمولی و تقریبا بی‌نصیب است؛ چالش‌هایی که در مسیر این شخصیت از قصه قرار می‌گیرند و همچنین نحوه روبه‌رو شدن او با هر مسئله، خط داستانی این اثر را تکمیل می‌کند.

سریال قهوه تلخ | کمدی

کارگردان: مهران مدیری
تهیه کنندگان: مجید آقاگلیان و حمید آقاگلیان
نویسنده: امیرمهدی ژوله، خشایار الوند
بازیگران: سیامک انصاری، فلامک جنیدی، سحر جعفری جوزانی، محمدرضا هدایتی و…
سال پخش: ۱۳۸۹
پس از تجربه ساخت سریال‌های موفقی چون پاورچین، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر و مرد هزارچهره سریال جدید مهران مدیری در شبکه نوپای نمایش خانگی توزیع شد. گفته‌ می‌شود اختلاف‌نظر با مدیران وقت تلویزیون نیز در این تصمیم مؤثر بود. سریال قهوه تلخ طنزی تاریخی بود که در ۳ فصل ۲۶ قسمتی تولید شد. سریالی که تا نیمه‌های راه خوب و جذاب پیش می‌رفت و همه رکوردها را پشت سر می‌گذاشت تا اینکه در میانه‌های راه از لحاظ مضمونی به تکرار افتاد و پخش قسمت‌های تازه و اهدای جوایز تبلیغاتی‌اش با تأخیر مواجه شد.

مشکلات مدیری با برادران آقاگلیان (تهیه‌کنندگان ثابت کارهای مدیری) و قهر برخی بازیگران و مشکلات و حاشیه‌هایی از این دست… باعث افت مجموعه شد و در نهایت سریال با پخش قسمت ۱۰۲ ناتمام ماند. بااین‌وجود سریال قهوه تلخ در مجموع موفق و پرفروش از کار درآمد و جایگاه شبکه نمایش خانگی را به‌عنوان رقیبی قدرتمند و نوظهور برای تلویزیون مستحکم کرد.

خلاصه داستان: نیما زند کریمی (با بازی سیامک انصاری) که استاد تاریخ است با دختری آشنا می‌شود که در مورد دوره‌ای تاریخی تحقیق می‌کند که اثری از آن در هیچ کتاب تاریخی وجود ندارد. نیما که عقیده دارد چنین دوره‌ای وجود ندارد، برای اثبات حرف خود دختر جوان را همراهی می‌کند تا اینکه متوجه می‌شود حق با دختر جوان است و دوره‌ای وجود دارد که تخت پادشاهی در تهران قرار داشته اما در هیچ کتابی از این دوره نقل نشده است. سپس نیما برای تحقیقات بیشتر وارد کاخی می‌شود و قهوه تلخی را می‌نوشد. نیما پس از خوردن قهوه از حال می‌رود و وقتی چشم باز می‌کند می‌بیند که در همان دوره‌ای که هست که در رابطه با آن تحقیق می‌کند. وی ابتدا فکر می‌کرد که همه‌چیز خوابی بیش نیست اما پس از مدتی که با این قضیه کنار می‌آید تصمیم می‌گیرد که با توجه به دانسته‌های تاریخی خود به درباریان کمک کند و این مسئله باعث به وجود آمدن ماجراهای بامزه‌ای می‌شود.

سریال هیولا | کمدی

کارگردان: مهران مدیری
تهیه کنندگان: سید مصطفی احمدی، مهران مدیری
نویسنده : امیر برادران – طراح و سرپرست فیلمنامه: پیمان قاسم‌خانی
بازیگران: مهران مدیری، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، السا فیروزآذر، میرطاهر مظلومی، نیما شعبان نژاد، افشین زی‌نوری و محسن قاضی مرادی
سال پخش: ۱۳۹۷
هیولا سریال طنزی در شبکه نمایش خانگی است که پس از مدت‌ها ۲ چهره محبوب کمدی تلویزیونی، مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی را کنار هم قرار داد. سریالی با موضوع فساد و رانت‌خواری که در شرایط روز جامعه ایران بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و از پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی شد.

خلاصه داستان: هوشنگ معلم ساده و با شرافتی است که به زندگی‌اش قانع است و چشم‌داشت زیادی به مال دنیا ندارد، اما ناخواسته در مسیری قرار می‌گیرد که زندگی‌اش تغییر می‌کند و وارد ماجراهای اختلاس و کلاهبرداری می‌شود. او به شکل غیرمنتظره‌ای صاحب ثروت بادآورده‌ای شده و از شخصیت قبلی خود فاصله می‌گیرد. داستان در چند دوره زمانی از قاجار تا به امروز روایت می‌شود.

سریال هیولا ۲ یا دراکولا | کمدی

کارگردان: مهران مدیری
نویسنده: پیمان قاسمخانی و امیر برادران
بازیگران: مهران مدیری، ویشکا آسایش، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، محمد بحرانی و نیما شعبان‌نژاد، اندیشه فولادوند، احسان امانی، گلاره دربندی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، مرجان مومنی، فرنوش نیک‌اندیش و حامد وکیلی
سال پخش: ۱۴۰۰
هیولا یکی از پرمخاطب‌ترین سریال های شبکه نمایش خانگی بود که با داستان جذاب و تعداد زیادی ستاره یک همکاری موفق دیگر را بین پیمان قاسمخانی و مهران مدیری رقم زد. پخش فصل دوم این سریال با نام دراکولا از بهار ۱۴۰۰ شروع شد.

خلاصه داستان: ژاله کبیری، همسر جدید کامران کامرواست که براى او جشن تولد گرفته و همه آشنایان و دوستان را دعوت کرده تا ثروتش را برایشان به نمایش بگذارد. کامران کامروا موسسه خیریه جدیدى راه‌اندازى کرده و مانند گذشته به پولشویى مشغول است. مهمانى باشکوهى برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا مى‌شویم.

سریال نیسان آبی | کمدی

کارگردان: منوچهر هادی
تهیه کننده: احسان ظلی‌پور
نویسنده: سعید دولتخانی، سعید هوشیار
بازیگران: حسین یاری، مهران غفوریان، یکتا ناصر، ایمان صفا
سال پخش: ۱۴۰۰
سریال نیسان آبی فارغ از جنس خاص کمدی، ترکیب بازیگران اصلی هم از برگ‌برنده‌های آن محسوب می‌شود، به‌خصوص حسین یاری که در این مجموعه به‌طور کامل از شمایل آشنای خود در دیگر آثار این سال‌هایش فاصله گرفته است. این سریال در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای پخش شد.

خلاصه داستان: قصه سریال نیسان آبی با عشق جمشید آغاز می‌شود، البته نه از آن عشق‌های معمول و مرسوم؛ او عاشق نیسان‌آبی است و دل‌بستگی عمیقی به آن دارد. همین دل‌بستگی هم موتور محرک سریال در قسمت‌های ابتدایی است که طبیعتا بر معرفی کاراکترها و شخصیت‌ها متمرکز است. جمشید و رضا دوستانی قدیمی هستند که بخش عمده‌ای از ماجراهای سریال در دنیای مشترک و مرتبط با روابط دوستانه آن‌ها شکل می‌گیرد.

سریال قلب یخی | درام اجتماعی معمایی

کارگردان: محمد حسین لطیفی (فصل اول و دوم)، سامان مقدم (فصل سوم)
تهیه کننده: سید کمال طباطبایی
نویسنده: حامد عنقا (فصل اول و دوم)، علیرضا بذرافشان و سارا خسروآبادی (فصل سوم)
بازیگران: حمید فرخ نژاد، حسین یاری، حمید گودرزی، امین حیایی، الناز شاکردوست، نسرین مقانلو، مهراوه شریفی‌نیا و مهراوه شریفی‌نیا
سریال قلب یخی نخستین سریال در ژانر درام در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود. پخش این مجموعه حدود ۴ سال طول کشید و فصل اول و دوم آن مخاطبان زیادی نیز پیدا کرد اما مانند سریال قهوه تلخ پس از مدتی دچار حواشی و اختلاف شد. پس از فصل یک و دو‌ درگیری‌های مالی میان عوامل سریال بالا گرفت و در نهایت تهیه‌کننده ترجیح داد داستان فصل یک و دو را بدون پایان‌بندی رها کند و در فصل سوم داستانی کاملاً جداگانه را در پیش بگیرد. در عین حال سازندگان سریال در ابتدای فصل سوم وعده دادند در فرصتی مناسب تکلیف پایان‌بندی قصه دو‌ فصل قبل مشخص شود که این وعده برآورده نشد و در نهایت فصل سوم به دلایل متعددی از جمله تغییرات زیاد قصه و عوامل و بی‌اعتمادی تماشاگران به‌پایان‌بندی سریال از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفت و شکست خورد.

خلاصه داستان فصل اول: دختری که در یک مزون زنانه کار می‌کند ربوده می‌شود. پرنگ، پسر ویدا (صاحب مزون) در یک درگیری به زندان می‌افتد. شیوا (خواهر ویدا) وکالت قاتلی که زن و فرزندش را به قتل رسانده به عهده می‌گیرد در این میان جنازه مانکن دیگری به نام چیستا یافت می‌شود. همه در پی یافتن معماهایی هستند که این وقایع را به هم پیوند می‌دهد…

سال پخش: ۱۳۸۹
خلاصه داستان فصل دوم: شیوا در دادگاه منتظر موکلش است که خبردار می‌شود گروهی حامد را در مسیر ربوده‌اند ولی دلیلش را کسی نمی‌داند. از طرفی حامد که فرار کرده باید به محلی از پیش تعیین‌شده رفته و خود را در اختیار ربایندگان قرار دهد چرا که ستاره در دست آن‌ها اسیر است. حامد در آنجا با وضعیتی روبرو می‌شود که از قبل پیش‌بینی نمی‌کرده…

سال پخش: ۱۳۹۰
خلاصه داستان فصل سوم: در پایان یک شب پرماجرا، آتیلا (رئیس یک باند) از بالای یکی از ساختمان‌های تهران به‌پایین پرتاب‌ شده و به قتل می‌رسد. شاهرخ (باستان‌شناس معروف) به جرم قتل آتیلا دستگیرشده و با حامد هم‌سلولی می‌شود که به خاطر قتل همسر باردارش به اعدام محکوم شده است. سایه دختر شاهرخ به مهران می‌پیوندد تا نام پدرش را از این اتهام پاک کند…

سال پخش: ۱۳۹۱

سریال ساخت ایران | کمدی

سریال ساخت ایران ۱
کارگردانان: محمدحسین لطیفی (فصل اول) – برزو نیک‌نژاد (فصل دوم)
نویسندگان: خشایار الوند، آرش قادری، پیمان قاسم‌خانی (فصل اول) – امیر عربی (فصل دوم)
بازیگران: امین حیایی، محمدرضا گلزار، فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، پاملا ال کیک، پیر داغر، گوهر خیراندیش، الیکا عبدالرزاقی، بهاره رهنما، محسن کیایی، مهران احمدی و سارا بهرامی
سال پخش: ۱۳۹۰ (فصل اول)
سریال ساخت ایران ۱ سریالی در ژانر طنز اجتماعی است که به خاطر تیم بازیگری پرستاره و استفاده از لوکیشن‌ها و بازیگرهای خارج از ایران در زمان پخش بسیار مورد توجه قرار گرفت. فصل دوم ۵ سال بعد از فصل اول ساخته شد اما نتوانست موفقیت فصل اول را تکرار کند.

خلاصه داستان: سریال درباره زندگی دو دوست بیکار است که درگیر ماجراهای غیرقابل‌پیش‌بینی می‌شوند…
سریال ساخت ایران ۲
کارگردان: برزو نیک‌نژاد
تهیه کننده‌: سید امیر پروین حسینی، منصور سهراب پور
نویسنده: امیر عربی
بازیگران: امین حیایی، محمدرضا گلزار، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، مهران احمدی، سارا بهرامی، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، حسین امیدی، آرمین رباط، میلی پاملا ال کیک، آرش استیلاف، مهدی جمشیدی، آن شی ژن میچا، فراز اخوان
سال پخش: ۱۳۹۵–۱۳۹۶ (فصل دوم)
داستان ساخت ایران ۲ ادامه ماجرای فصل قبلی این سریال است. قصه از جایی شروع می‌شود که اطلاعات اختراع بزرگ یک دانشمند به دست غلام می‌افتد و او از این فرصت سو استفاده می‌کند و خودش را جای دکتر معرفی کرده و …
سریال ساخت ایران ۳ | ۱۴۰۱
کارگردان: بهمن گودرزی
تهیه‌کننده: سید امیر پروین حسینی
نویسنده: احسان لطفیان و شهاب مهربان
بازیگران: امین حیایی، مجید صالحی، آناهیتا درگاهی، هومن برق نورد، مینا وحید، الهام کردا، عایشه گل جوشکن، حسین امیدی، بهرنگ علوی، محمدرضا صولتی، نوشین تبریزی، عزالدین توفیق، سعید امیرسلیمانی، غلامرضا نیکخواه، نادر سلیمانی، مرحوم عزت الله مهرآوران، ماهان کشفی، بردیا گودرزی.
سال پخش: ۱۴۰۰-۱۴۰۱
سریال ساخت ایران ۳ به‌طور اختصاصی از اسفند ۱۴۰۰ پخش شد. سریالی که در ادامه دو سری پیشین آن بود ولی این‌بار در کنار امین حیایی، مجید صالحی قرار گرفت تا موقعیت‌های کمدی ایجاد کند.
خلاصه داستان: غلام در جنوب ایران غواص است. او به ستاره علاقه دارد. یک روز ستاره که بدهی سنگینی بالا آورده و ظلی حکم جلب او را گرفته است، از غلام کمک می‌خواهد. غلام برای حل مشکل ستاره از مرتضی کمک می‌گیرد…

سریال ملکه گدایان | ملودرام اجتماعی

کارگردان: حسین سهیلی زاده
تهیه کننده: رحمان سیفی آزاد
نویسنده: حامد افضلی، امین محمودی
بازیگران: باران کوثری، رویا نونهالی، پانته‌آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، فرزاد فرزین، عرفان ناصری، شبنم قربانی، سولماز غنی، یسنا میرطهماسب، علی صلاحی
سال پخش: ۱۳۹۹

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی
بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی

دومین سریال حسین سهیلی‌زاده در شبکه نمایش خانگی بعد از تجربه موفق «مانکن»، در ابتدا با واکنش‌های ضدونقیضی مواجه شد اما بعد از چند قسمت طرفداران خودش را پیدا کرد. هرچند عناصر ملودرام و عامه‌پسند در سریال پررنگ است و در اجرا هم از قراردادهای معمول ساوپ‌اپراها پیروی می‌کند، ایده نمایش یک مافیای زیرزمینی برای بهره بردن از کودکان کار و تکدی‌گری، به برگ برنده سریال تبدیل‌شده. ترکیب بازیگران باسابقه، مانند باران کوثری و رویا نونهالی و چهره‌های تازه، مانند آرمان درویش و شبنم قربانی، فعلاً که جواب داده. سریال ملکه گدایان ساخته حسین سهیلی زاده، یک اثر عامه‌پسند است که با چاشنی از مایه‌های ملودرام و تا حدودی معمایی، مخاطب را سرگرم می‌کند.

خلاصه داستان: ماجرای این سریال با یک روز شاد و چیدن برنامه‌های عروسی شروع می‌شود که تک‌تک این لحظات آرامش قبل از طوفان‌اند؛ در چشم برهم زدنی این شرایط تغییر می‌کند و دنیای البرز (آرمان درویش، شخصیت اصلی این سریال) زیرورو می‌شود! چالش‌هایی که در مسیر زندگی جدید البرز قرار می‌گیرد و نحوه روبه‌رو شدن او با این چالش‌‌‌ها، شروعی برای جذابیت سریال ملکه گدایان می‌شود و با اضافه شدن شخصیت‌های جدید به این مجموعه ماجرا پیچیده‌تر و تماشایی‌تر می‌شود. آنچه در این سریال به‌وضوح به چشم می‌آید؛ تفاوت نگرش افراد در رابطه با پذیرفتن تقدیر و مغلوب سرنوشت شدن، یا جنگیدن و سرکشی و مقاومت در مقابل آن است.

سریال خسوف | درام اجتماعی

کارگردان: مازیار میری
تهیه کننده: همایون اسعدیان
نویسنده: حسین تراب‌نژاد، همایون اسعدیان، مهدی شیرزاد
بازیگران: امین تارخ، مینو شریفی، سجاد بابایی، علی عمرانی، پوریا رحیمی سام، المیرا دهقانی، مسعود کرامتی، ستاره اسکندری، شهره سلطانی، امیر حاجی محمدی، شمس فضل الهی، فریبا خادمی.
سال پخش: از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱
سریال خسوف اثری درام اجتماعی است. این مجموعه به کارگردانی مازیار میری تهیه شده که پیش از این فیلم‌های موفق مانند سعادت آباد و حوض نقاشی را در کارنامه خود دارد. بازیگران سریال اکثرا شناخته شده و معروف‌اند که علاوه بر آن‌ها چند بازیگر نوظهور نیز در این اثر معرفی شده‌اند.

خلاصه داستان: ماجرای این سریال از دانشگاهی که امیر در آن تحصیل می‌کند آغاز می‌شود. او که برای ازدواج با دختر دایی خود قول و قراری گذاشته بود حالا دلباخته دختر دیگری شده است. این ماجرای عاشقانه به شکل پنهانی پیش می‌رود و خانواده‌ها از آن بی خبراند. اما زمانی که عشق امیر به دختری دیگر آشکار می‌شود داستان اوج می‌گیرد و چالش‌های قصه آغاز می‌شوند.

سریال راز بقا | کمدی

کارگردان: سعید آقاخانی
تهیه کننده: سعید آقا خانی
نویسنده: امیر وفایی
بازیگران: بهرام وفایی، نیما شعبان‌نژاد، سعید اقاخانی، حسن معجونی، هدیه بازوند، سیروس میمنت، یدالله شادمانی، صدرالذین حجازی، جعفر دهقان، احسان روزبهانی، بهزد زیبنده.
سال پخش: ۱۴۰۱
سریال رازبقا مجموعه کمدی قابل قبول است؛ این اثر به کارگردانی سعید آقاخانی است و در ضمره کارهای خوب او قرار می‌گیرد. انتخاب بازیگر در راز بقا با کمترین ریسک همراه بوده اکثرا بازیگرانی هستند که در نون خ با آقاخانی کار کرده‌اند.

خلاصه داستان: ماجرای سریال رازبقا حول محور فوت شخصی به نام رحیم تیمسار می‌چرخد. در طول سریال ما با این شخصیت آشنا می‌شویم و از زندگی‌ای که داشته آگاه می‌شویم. تمرکز داستان روی رفتار و دیالوگ‌های دو بردار به نا‌م‌های حاتم و رحیم است که با آشنا شدن رحیم با سازمانی عجیب و مشکوک داستان اوج می‌گیرد.

filimo

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس