بهترین مرورگر برای مک بوک

10
0
بهترین مرورگر برای مک بوک

مرورگر وب شما ممکن است برنامه هایی برای سیستم Mac. بنابراین منطقی است که بهترین را برای نیاز های خود انتخاب نمایید. در این پست به معرفی بهترین مرورگر برای مک بوک می پردازیم.

بهترین مرورگر برای مک بوک

Safari: یک پیش فرض بومی و کارآمد انرژی

هر مک با سافاری ارائه می شود، بنابر این به طور پیش فرض پیشتاز است. دلایل خوبی برای استفاده از Safari وجود دارد، از جمله ظاهر بومی و ویژگی های حریم خصوصی آن که به جلوگیری از ردیابی رفتار شما توسط سایت ها کمک می کند.

بهترین مرورگر برای مک بوک
بهترین مرورگر برای مک بوک

از آنجایی که سافاری توسط اپل توسعه داده شده است، طبیعی ترین گزینه برای macOS می باشد. از یکپارچگی نزدیک با رابط کاربری گرافیکی macOS و مصرف انرژی بسیار کارآمد لذت خواهید برد، زیرا این برنامه آخرین ترفندهای عملکرد را از APIهای اپل استخراج می کند.

طبق ابزار سنجش سرعت سنج 3.0، در آزمایش ما، سافاری از نظر عملکرد برنامه های وب در رتبه اول قرار گرفت. نتایج نزدیک بود، اما اگر از کاربران زیاد برنامه‌های وب هستید، این ممکن است همه چیز را در کار روزمره شما تغییر دهد.

بهترین مرورگر برای مک بوک
بهترین مرورگر برای مک بوک

Chrome: یک اکوسیستم افزونه غنی

کروم گوگل محبوب ترین مرورگر در تمامی پلتفرم ها است. طبق گزارش statcounter، سهم بازار جهانی آن در مارس 2024 65 درصد بود.

بهترین مرورگر برای مک بوک
بهترین مرورگر برای مک بوک

این محبوبیت همچنین به ایجاد یک اکوسیستم غنی از برنامه های افزودنی کمک می کند. می‌ توانید برای افزودن ویژگی‌ هایی به مرورگر پیش‌فرض، از بهبود تجربه خواندن گرفته تا افزایش سرعت ناوبری، هر یک از این موارد را نصب کنید.

هر یک از این مرورگرها یک کتابخانه افزونه (که گاهی اوقات “افزونه ها” نامیده می شود) ارائه می دهند اما اندازه آنها به طور چشمگیری متفاوت می باشد. در حالی که Edge حدود 11,191 (طبق دایرکتوری مایکروسافت) و فایرفاکس 38,000 (همانطور که دایرکتوری فایرفاکس گزارش شده است) ارائه می دهد، کروم دارای کتابخانه عظیمی از 130,445 افزونه است (منبع: Backlinko).

اندازه همه چیز نیست، اما بیشتر از هر مرورگر دیگری با گسترش Chrome ویژگی‌ های خاص را پیدا می‌ کنید. Chrome همچنین به دلیل ویژگی قدرتمند Developer Tools که به شما امکان طراحی و اشکال زدایی را در مرورگر می دهد، در بین توسعه دهندگان وب محبوب می باشد.

Edge: یک همه کاره مناسب با ویژگی های عالی آفیس

ممکن است مرورگر مایکروسافت مناسب‌ ترین انتخاب برای کاربران مک به نظر نرسد، اما Edge دارای مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های عالی برای هر کسی از کارکنان اداری گرفته تا گیمر هایی است که در حال مرور اینترنت هستند.

بهترین مرورگر برای مک بوک

مرورگر فایل‌ های آفیس و پی‌ دی‌ اف‌ ها را به‌طور بومی مدیریت می‌ کند. اگر به‌طور منظم روی ویندوز و همچنین macOS کار می‌ کنید یا نیاز به همکاری با دیگران دارید، Edge می‌ تواند تجربه‌ ای روان‌ تر را ایجاد کند. همچنین نسبتاً سریع و نسبتاً سبک وزن است، در حالی که در هر دو معیار کاملاً پیشرو نیست.

Edge شما را به سمت موتور جستجوی مایکروسافت یعنی Bing هدایت می کند و ممکن است نگران برخی از ویژگی های تله متری آن باشید، اگرچه می توانید بسیاری از آنها را غیر فعال کنید. به طور کلی، Edge یک انتخاب خوب است، اما احتمالاً فقط در صورتی ارزشمند می باشد که نیاز به نگهداشتن دستورات در اکوسیستم مایکروسافت داشته باشید.

Firefox: ایمن و قابل تنظیم، اما کمی حافظه

زمانی که فایرفاکس به عنوان رقیب متن‌ باز دست و پنجه نرم می‌ کند، بسیار سقوط کرده است. این مرورگر زمانی که در سال 2004 راه اندازی شد، نبردی شجاعانه با اینترنت اکسپلورر مایکروسافت داشت. به ایجاد یک وب سازگار تر و باز تر کمک کرد.

بهترین مرورگر برای مک بوک

امروزه، مرورگر بسیار کمتر محبوب می باشد، اما همچنان یک تجربه رایگان، منبع باز و بسیار قابل تنظیم را ارائه می دهد. درست خارج از جعبه، صفحه اصلی آن یک صفحه جستجوی گوگل هست که با سایت های مورد علاقه، صفحات اخیر و فید های خبری شما کامل شده است.

در آزمایش ما، فایرفاکس تا کنون سنگین ترین کاربر حافظه بود:

بهترین مرورگر برای مک بوک

این ممکن است در عمل مشکل بزرگی نباشد – شما فقط می توانید واقعاً با استفاده شخصی خود در مورد آن قضاوت کنید – اما مرورگر های جایگزین از پایه امیدوار کننده تری شروع می کنند.

Opera: پر از ویژگی ها، اما بسیار مبهم

به جرات می توان گفت که احتمالاً به Opera تغییر نخواهید داد مگر اینکه قبلاً طرفدار آن باشید. این مایه شرمساری است زیرا چیز های زیادی برای ارائه دارد: مسدود کردن تبلیغات داخلی، مدیریت قدرتمند تب ها و حتی یکپارچه سازی هوش مصنوعی.

بهترین مرورگر برای مک بوک
بهترین مرورگر برای مک بوک

Opera همیشه یک مرورگر خاص بوده است و رابط کاربری آن در macOS کاملاً نامناسب به نظر می رسد. رابط کاربری پیش فرض تا آنجا پیش می رود که آیکون های پنجره چراغ راهنمایی آشنا را نمایش می دهد، اما به صورت عمودی!

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس