مقایسه مرورگر Brave و Tor

49
0
مقایسه مرورگر Brave و Tor

Brave و Tor دو تا از ایمن‌ترین مرورگرهای وب هستند که می‌توانید استفاده کنید، اما کدام یک برتر است؟ در این مقاله به مقایسه مرورگر Brave و Tor می پردازیم.

مقایسه مرورگر Brave و Tor

ده‌ها مرورگر وب وجود دارد که برخی از آن‌ها محبوب ‌تر از سایرین هستند، اما تنها تعداد معدودی از آنها را می‌توان هم امن و هم خصوصی (private) در نظر گرفت.

Brave و Tor Browser مطمئناً در میان آنها هستند، و اگرچه از برخی جهات شبیه به هم هستند، اما دو نرم افزار بسیار متفاوت هستند.

بنابراین، دقیقاً چگونه آنها را در مورد امنیت و حریم خصوصی مقایسه می کنند؟ بیایید در زیر به آن پی ببریم.

Brave: ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی

مقایسه مرورگر Brave و Tor
مقایسه مرورگر Brave و Tor

Brave در اواخر سال 2019 وارد بازار شد و به سرعت به مرورگر مورد استفاده میلیون ها نفر در سراسر جهان، از کاربران معمولی گرفته تا علاقه مندان به فناوری تبدیل شد.

در Brave، همه چیز حول Brave Shields می چرخد، موتوری شبیه به uBlock Origin که تبلیغات، اسکریپت های مخرب، ردیاب ها و اثر انگشت را مسدود می کند. Shields را به عنوان یک مسدودکننده تبلیغات در استروئیدها در نظر بگیرید – یا بهتر است بگوییم، ترکیبی از حریم خصوصی و برنامه های افزودنی امنیتی مورد استفاده در مرورگرهای اصلی.

ویژگی Shields به‌طور پیش ‌فرض کارهای زیادی انجام می‌دهد، اما کاربران می‌توانند به راحتی مسدود کردن تهاجمی تبلیغات مخرب و سایر موارد ناخواسته را فعال کنند، درست مانند اینکه می‌توانند تنظیمات عمومی حریم خصوصی و امنیتی را در مرورگر هر طور که می‌خواهند پیکربندی کنند.

Brave دارای یک ویژگی مسدود کردن رسانه های اجتماعی است که دکمه های ورود به شبکه اجتماعی و پست های جاسازی شده را از اکثر سایت ها بدون هیچ مشکلی حذف می کند.

علاوه بر این، مرورگر دارای اتصال داخلی به شبکه Tor است، به طور خودکار همه اتصالات را به HTTPS به روز می کند و همه لینک ها را از حالت AMP حذف می کند.

ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی Brave دقیقاً به همین دلیل است که مایل‌ها از اکثر مرورگرهای اصلی جلوتر است. همچنین بسیار سریعتر است و عملکرد بهتری نسبت به گزینه های محبوبی مانند Google Chrome و Microsoft Edge دارد.

البته نکات منفی هم دارد. برای شروع، با فعال بودن Shields، به ناچار با وب سایت هایی مواجه خواهید شد که به سادگی از بارگیری صحیح خودداری می کنند.

Brave رایگان است، بنابراین بیشتر درآمد خود را از طریق تبلیغات و طرح ارزهای دیجیتال Basic Attention Token (BAT) به دست می آورد. اگرچه می‌توان مرورگر را طوری تنظیم کرد که هرگز با تبلیغات روبرو نشوید یا در برنامه رمزنگاری شرکت نکنید، اما به راحتی می‌توان فهمید که چرا شخصی که به امنیت و حریم خصوصی اهمیت می‌دهد این مشکل را پیدا می‌کند.

مرورگر Tor: آیا Tor واقعاً ابزار حفظ حریم خصوصی است؟

مقایسه مرورگر Brave و Tor
مقایسه مرورگر Brave و Tor

اگر به امنیت سایبری توجه داشته باشید (و همه باید) احتمالاً نام مرورگر Tor را شنیده اید که مرورگر رسمی پروژه Tor است. بنابراین، Tor دقیقا چیست؟

Tor، مخفف The Onion Router، یک برنامه نرم افزاری منبع باز است که ارتباطات اینترنتی را با هدایت تمام ترافیک از طریق یک سری گره های لایه ای، ناشناس می کند.

ردیابی افرادی که از طریق Tor به اینترنت دسترسی داشته اند بسیار دشوار است، که باعث محبوبیت مرورگر Tor در بین روزنامه نگاران، افشاگران، فعالان، مجریان قانون و افرادی شده است که امنیت شخصی آنها به ناشناس ماندن آنلاین بستگی دارد.

اگرچه مرورگر Tor از ابزارهای امنیتی پیچیده استفاده می کند، رابط کاربری بسیار ساده و شهودی است، در حالی که خود برنامه نصب و راه اندازی ساده است.

Tor مانند هر مرورگر دیگری به نظر می رسد، اما از رمزگذاری پیچیده استفاده می کند، پلاگین ها و اسکریپت های تهاجمی را مسدود می کند، با چندین ابزار حفظ حریم خصوصی یکپارچه ارائه می شود، و به کاربران اجازه می دهد به طور ایمن و ناشناس به وب تاریک (dark web) دسترسی داشته باشند.

به زبان ساده، Tor بدون شک امن ترین و خصوصی ترین مرورگر موجود امروز است.

گرفتاری چیست؟ از آنجایی که Tor ترافیک را از طریق شبکه ای از بازپخش ها (relays) هدایت می کند، بسیار کندتر از مرورگر معمولی شما است. راه اندازی نیز کند است و شما نمی توانید فایل های بزرگ را با استفاده از مرورگر Tor دانلود یا آپلود کنید.

Tor vs Brave: کدام یک را باید استفاده کنید؟

بنابراین، برای محافظت از حریم خصوصی و ایمن ماندن از کدام مرورگر باید استفاده کنید، Brave یا Tor؟

پاسخ ساده است: هر دو. از Brave برای مرور روزمره و Tor در شرایطی که حداکثر حریم خصوصی و امنیت لازم است استفاده کنید.

Brave سریع و قابل اعتماد است. همچنین نسبت به اکثر مرورگرها بسیار ایمن تر و ناشناس تر است، اما به اندازه Tor امن و خصوصی نیست.

منبع : makeuseof

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس