بهترین کیبوردهای ارگونومیک سال 2022

44
0
کیبوردهای ارگونومیک

کیبوردهای ارگونومیک اساساً همان هدف یک کیبورد معمولی را دارند. تفاوت اصلی این است که یک گزینه ارگونومیک سطوح مختلفی از پشتیبانی را برای مچ، دست ها یا انگشتان شما فراهم می کند تا تجربه تایپ راحت تری ایجاد کند. آنها طوری طراحی شده‌اند که دست‌ها و مچ‌ها را در یک موقعیت طبیعی نگه می‌دارند و فشار و آسیب عضلانی را محدود می‌کنند.

همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از کیبوردهای ارگونومیک در بازار وجود دارد. طرح‌های متنوعی وجود دارد، و شما باید قبل از خرید کیبورد ارگونومیک خود را در نظر بگیرید.

بیشتر کیبوردهای ارگونومیک به دو دسته تقسیم می شوند. اول کیبوردهای طراحی اسپلیت هستند که (همانطور که از نامشان مشخص است) کلیدها را برای قرارگیری طبیعی تر مچ دست به دو نیم می کنند. وقتی نوبت به این کیبوردهای تقسیم می‌شود، می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان دو نیمه کاملاً جدا شونده یا به‌عنوان کلیدهایی که تقسیم شده‌اند اما هنوز یک واحد هستند، دریافت کنید.

نوع دوم یک طراحی مقعر است که در آن کیبورد دارای طراحی منحنی و مقعر است که به طور ایده آل حرکت کلی انگشت را کاهش می دهد. اگر طرفدار جدا کردن کلیدهایتان نیستید، اینها برای شما بهتر است.

بهترین کیبوردهای ارگونومیک

بهترین کیبوردهای ارگونومیک
بهترین کیبوردهای ارگونومیک

کیبوردهای ارگونومیک دارای ویژگی‌های خاصی مانند دسته‌های انگشت شست هستند، که گروه‌هایی از کلیدهای فرکانس بالا (ورود، فاصله، کنترل) هستند که نزدیک‌ تر به جایی هستند که دست‌های شما به طور طبیعی قرار می گیرند و برای استفاده نیاز به حرکت و فشار کمتری دارند.

همچنین می‌خواهید انتخاب خود را در زمینه اتصال در نظر بگیرید – برای مثال، آیا ترجیح می‌دهید کیبورد بلوتوث داشته باشید یا با سیم‌هایی به لپ ‌تاپ یا دسکتاپ شما متصل ‌شوند؟ علاوه بر این، برخی از کیبوردها برای دستگاه‌های ویندوزی مناسب‌ تر هستند، در حالی که برخی دیگر را می‌توان در ویندوز و مک استفاده کرد.

لیست ما شامل چندین گزینه است، از اتصال بی سیم گرفته تا بهترین ترکیب کیبورد و موس، که به شما امکان می دهد بهترین انتخاب را برای نیازهای خود پیدا کنید.

بهترین کیبورد ارگونومیک به طور کلی: صفحه کلید ارگونومیک مایکروسافت

ویژگی های مثبت

رتبه بندی عالی

پشتیبانی از مچ دست

تکیه گاه کف دست

ویژگی های منفی

طراحی سیمی

فقط با مایکروسافت ویندوز 10 و سازگاری محدود برای ویندوز 8.1/7 سازگار است

کیبورد ارگونومیک مایکروسافت جایزه برتر ما را دریافت می‌کند، زیرا یک گزینه کاملاً محکم است. قیمت آن مقرون به صرفه است، امتیازات فوق العاده ای از خریداران دارد و پشتیبانی از مچ دست و کف دست را در طراحی ارگونومیک تایید شده خود ترکیب می کند.

این کیبورد دارای مشخصات برجسته‌ای نیست، اما  دارای ویژگی‌های ارگونومیک است. یک تکیه گاه کف دستی که قرارگیری مچ را خنثی می کند، یک طرح کانتور و کلیدهای میانبر داخلی برای حداقل حرکت انگشتان را تقویت می کند – این گزینه از مایکروسافت واقعاً می درخشد.

در حین اتصال سیمی، برای اطمینان از اینکه کیبوردتان روزانه به دستگاهتان متصل است، نیازی به مبارزه با اتصال بلوتوث ندارید. با این حال، فقط باید به خاطر داشته باشید که این انتخاب برای ویندوز 11 یا 10 مایکروسافت با آخرین به روز رسانی ها مناسب است، بنابراین، اگر روی دستگاه‌های قدیمی‌تر یا اپل کار می‌کنید، به احتمال زیاد می‌خواهید با کیبورد دیگری استفاده کنید.

همانطور که گفته شد، اگر در دنیای کیبورد ارگونومیک تازه کار هستید و می‌خواهید چیزی آسان برای استفاده داشته باشید و راه‌حل‌هایی برای برخی از رایج‌ترین دردها ارائه دهد، این یک گزینه عالی با قیمت مناسب است.

بهترین کیبورد ارگونومیک اقتصادی: Logitech K350

کیبوردهای ارگونومیک
کیبوردهای ارگونومیک

ویژگی های مثبت 

کمتر از 40 دلار

طرح منحنی

عمر باتری طولانی

بی سیم

ویژگی های منفی

فقط با ویندوز کار می کند

برای اتصال به درگاه USB نیاز دارد

فناوری فانتزی می‌تواند گران و سریع باشد، اما Logitech K350، یک کیبورد ارگونومیک بی‌سیم با تکیه‌گاه‌های بالشتکی و ارتفاع کیبورد قابل تنظیم، گزینه‌ای چشمگیر است، به‌ویژه با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌اش.

K350 چیزهای زیادی برای ارائه دارد. دارای طراحی موجی با منحنی در سراسر است که برای هدایت دستان شما به راحت ترین و طبیعی ترین موقعیت طراحی شده است. همچنین شامل یک تکیه گاه کف دست بالشتک شده، به علاوه گزینه ای برای تنظیم ارتفاع کیبورد است که آن را به طور کامل برای قرار دادن دست طبیعی شما قابل تنظیم می کند.

 همچنین شامل یک cush کانتوریک ویژگی جالب دیگر است؟ می‌توانید کلیدهای F را سفارشی کنید و به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها یا میانبرهای مورد استفاده خود را به راحتی باز کنید. و به گفته لاجیتک، عمر باتری تا 3 سال دوام می آورد.

اگر از قبل یک رایانه شخصی مبتنی بر ویندوز دارید، این یک انتخاب قوی است، زیرا سازگاری از ویندوز XP تا ویندوز 11 ادامه دارد. اگرچه با دستگاه های اپل سازگار نیست و برای این کار به یک پورت USB رایگان نیاز دارید. اگر اینها مشکل دارند، ممکن است بخواهید گزینه دیگری را امتحان کنید!

بهترین کیبورد ارگونومیک تقسیم شده: Logitech ERGO K860

کیبوردهای ارگونومیک
کیبوردهای ارگونومیک

ویژگی های مثبت

منحنی، تقسیم فریم کلیدی

استراحت مچ فوم مموری

سازگار با ویندوز، مک، کروم، لینوکس، اندروید و iOS

ساخته شده از مواد پایدار

ویژگی های منفی

گران است

برخی از کاربران با اتصال بی سیم مشکل داشتند

ERGO K860 لاجیتک یک ستاره درخشان در دنیای کیبوردهای ارگونومیک است. در حالی که قیمت آن کمی بالاتر از سایر گزینه های موجود در لیست ما است، اما دلیل خوبی دارد.دارای ویژگی‌های ارگونومیک دوستانه فراوان است، به علاوه با انواع سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌ها از جمله Windows، Mac OS، Chrome OS و Linux سازگار است.

از نقطه نظر ارگونومیک، K860 چشمگیر است. این یک قاب کلید منحنی و تقسیم شده دارد که به کاهش فشار عضلانی روی مچ دست و ساعد شما کمک می کند. کیبورد تقسیم ثابت است، بنابراین به عنوان یک واحد باقی می ماند، اما کلیدها همچنان طوری طراحی شده اند که در جایی که دستان شما به طور طبیعی قرار می گیرند، بیفتند.

تکیه گاه مچ بالشی حاوی یک لایه مموری فوم است که به گفته لاجیتک، در مقایسه با کیبورد استاندارد شما، 54 درصد بیشتر از مچ پشتیبانی می کند و 25 درصد خم شدن مچ کمتری را ارائه می دهد. همچنین دارای کلیدهای ضربه‌ای عالی است طرح‌های کلیدهای کمی بریده‌شده که با شکل نوک انگشتان شما مطابقت دارد و امکان تایپ روان‌تر را فراهم می‌کند.

همچنین یک لیفت کف دست قابل تنظیم وجود دارد که برای راحت نگه داشتن مچ دست شما و در حالت طبیعی تایپ کردن طراحی شده است. می توانید بین 3 گزینه – 0، -4، یا -7 درجه جابجا شوید.

شما می توانید تا 3 دستگاه را به این کیبورد متصل کنید و عمر باتری آن تا 24 ماه دوام می آورد. فقط توجه داشته باشید که اگرچه با مک و آیفون سازگار است، اما همچنان برای اتصال به یک درگاه USB نیاز دارد، بنابراین قبل از خرید باید از داشتن آن اطمینان حاصل کنید.

در غیر این صورت، K860 یک خرید عالی است که حاوی هزاران زنگ و سوت(bells and whistles) ارگونومیک است.

بهترین کیبورد ارگونومیک بی سیم: Perixx Periboard-612

کیبوردهای ارگونومیک
کیبوردهای ارگونومیک

ویژگی های مثبت

کاملا بی سیم

طراحی اسپلیت (Split)

سازگار با مک و ویندوز

ویژگی های منفی

  اگر می‌خواهید از مک استفاده کنید، باید کلیدهای کنترل اصلی را تغییر دهید

ممکن است برای برخی از کاربران کلیدها کمی حجیم به نظر برسند

بدون سازگاری با ویندوز 11

اگر به دنبال یک کیبورد ارگونومیک بی سیم هستید، Perixx Periboard-612 یک گزینه عالی است. دارای یک تکیه گاه کف دست پهن و طراحی کلید تقسیم شده است که به دستان شما کمک می کند تا به طور طبیعی استراحت کنند. با قیمتی کمتر از 100 دلار، برای شما بسیار خوب است.

خارج از طرح ارگونومیک خود، دارای اتصال بلوتوث کامل است که می تواند با دستگاه های ویندوز یا مک استفاده شود. تنظیمات پیش فرض MacOSX است. با این حال، یک سوئیچ در پایین کیبورد وجود دارد که به راحتی به شما امکان می دهد بین سیستم عامل ها سوئیچ کنید. فقط توجه داشته باشید که برای استفاده از این لوازم جانبی به Windows 10 یا MacOSX 10.10 نیاز خواهید داشت – با ویندوز 11 سازگار نیست.

همچنین چهار کلید قابل تعویض برای مک و ویندوز وجود دارد که به شما امکان می دهد کیبورد را به دستگاه دلخواه خود سفارشی کنید.

صرف نظر از اینکه از کدام سیستم عامل استفاده می کنید، این کیبورد ارگونومیک Perixx یک گزینه محکم است، به خصوص اگر می خواهید یکی را از سیم جدا کنید.

بهترین کیبورد ارگونومیک برای مک: DELUX GM902

کیبوردهای ارگونومیک
کیبوردهای ارگونومیک

ویژگی های مثبت

طراحی منحنی، تقسیم شده

اتصال بلوتوث

چهار پایه که در هر گوشه کیبورد قرار دارند

باتری داخلی قابل شارژ

تکیه گاه مچ بالشی

ویژگی های منفی

تفاوت قیمت بین رنگ های سیاه و سفید

برای کاربران مک، DELUX GM902 چیزی است که رویاهای ارگونومیک از آن ساخته شده است. طراحی کیبورد منحنی و تقسیم شده از نحوه نشستن طبیعی دست ها پشتیبانی می کند. مشتریان همچنین استراحتگاه مچ بالشی تعبیه شده را به عنوان احساس راحتی فوق العاده معرفی می کنند.

سایر ویژگی‌های خوب شامل چهار پایه در هر گوشه کیبورد، یک باتری قابل شارژ (به‌علاوه یک سیم USB-C همراه) و اتصال بی‌سیم است که می‌تواند در حداکثر سه دستگاه استفاده شود. GM902 در صورت نیاز با دستگاه های ویندوز و اندروید قابل استفاده است.

دو گزینه رنگی برای انتخاب وجود دارد (سیاه یا سفید)، و باید توجه داشته باشید که تفاوت قیمت بین این دو وجود دارد و فقط رنگ سفید دارای نور پس زمینه است. با این حال، رنگ سفید به خوبی با زیبایی شناسی اپل مطابقت دارد، بنابراین اگر ظاهر یک فاکتور مهم است، می تواند ارزش چند دلار اضافی را داشته باشد.

بهترین ترکیب ارگونومیک کیبورد و موس: Logitech MK735

کیبوردهای ارگونومیک
کیبوردهای ارگونومیک

ویژگی های مثبت

شامل کیبورد و موس با قیمت متوسط

رتبه بندی عالی

کلیدهای منحنی برای کمک به تناسب با پد انگشتان شما

تکیه گاه کف دست

بی سیم

ویژگی های منفی

فقط با ویندوز سازگار است

لوازم جانبی فناوری با ماندگاری طولانی می توانند به سرعت گران شوند – اما با بسته نرم افزاری Logitech MK735، می توانید یک کیبورد و موس ارگونومیک عالی را با کمتر از 90 دلار تهیه کنید.

کیبورد (که مدل MK710 لاجیتک است) دارای بسیاری از ویژگی های ارگونومیک راحت است، از طراحی باریک گرفته تا تکیه گاه کف دست و کلیدهای خمیده، که همگی به دستان شما کمک می کنند تا به طور طبیعی قرار بگیرند . در همین حال، داشبورد LCD دارد که به راحتی به شما امکان می دهد عمر باتری و روشن بودن Caps، Scroll یا Num Locks را بررسی کنید. وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، کیبورد می تواند تا 36 ماه با یک مجموعه باتری AA دوام بیاورد.

موس همراه (Logitech M510) شامل دستگیره و چرخ‌های لاستیکی نرم، پشتیبانی از انگشتان، ردیابی با دقت بالا و هفت دکمه قابل تنظیم است. این گجت کوچک حتی می‌تواند تا دو سال قبل از تعویض باتری‌ها دوام بیاورد.

با این حال، مواردی وجود دارد که باید قبل از شروع به کار در نظر بگیرید. این ترکیب لاجیتک فقط با ویندوز سازگار است. اگر به دنبال کیبورد مک هستید، DELUX GM902 گزینه بهتری است. همچنین برای وصل کردن گیرنده بلوتوث به یک پورت USB رایگان نیاز دارید – اگرچه خوشبختانه به کیبورد و موس شما متصل می شود، بنابراین فقط به یک پورت نیاز دارید.

منبع : howtogeek

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس