بهترین کنترلرهای بازی رایانه شخصی در سال 2022

73
0
بهترین کنترلرهای بازی رایانه شخصی

بازی رایانه شخصی فقط استفاده از موس و صفحه کلید نیست: بلکه در مورد انتخاب است. برخی از بازی‌ها با داشتن یک کنترلر در دست شما بهتر هستند، به خصوص با تعداد زیادی بازی کنسولی که روی رایانه شخصی راه اندازی می‌شوند. اما همه کنترل کننده ها برابر نیستند. بهترین کنترلرهای بازی رایانه شخصی را در ادامه بررسی میکنیم.

در سال 2022 در کنترلر بازی رایانه شخصی به دنبال چه چیزی باشیم

استفاده از یک کنترلر به سبک کنسول با رایانه شخصی قبلاً یک آزمایش پیچیده بود. برای طولانی ترین زمان، کنترلر رایانه شخصی نوعی محصول مصنوعی خارجی بود که در فروشگاه بازی محلی خود خریداری می کردید. ممکن است شبیه یک کنترلر پلی استیشن یا ایکس باکس باشد، اما ظاهر یا احساس درستی نداشت.

خوشبختانه، این روزها بازی های رایانه شخصی بسیار سازگارتر با کنترلر هستند. اکنون می توانید هر کنترلر مدرنی را از طریق USB به رایانه خود وصل کنید و احتمالاً فوراً کار خواهد کرد. با وجود گزینه های بسیار زیاد، کدام کنترل کننده برای شما مناسب است؟

هنگام فکر کردن به خرید یک کنترلر رایانه شخصی باید چند فاکتور را در نظر گرفت. اول از همه، چه برنامه ای برای بازی دارید؟ برخی از بازی ها فقط برای موس و کیبورد مناسب نیستند. در حالی که آنها برای بازی های تیراندازی اول شخص یا بازی های استراتژی زمان واقعی مناسب هستند، اما برای بازی های اکشن ماجراجویی یا مبارزه ای ایده آل نیستند. گاهی اوقات کلیدها نمی توانند چیزی را که یک چوب آنالوگ می تواند به شما ارائه دهند، و اینجاست که کنترلرها به کار می آیند.

گفته می شود، گزینه های زیادی برای انتخاب در هنگام خرید یک کنترلر وجود دارد. انواع امتیازات قیمت و طیف وسیعی از ویژگی ها و همچنین کنترلرهای مخصوص بازی مانند استیک های آرکید برای بازی های مبارزه یا HOTAS برای شبیه سازهای پرواز وجود دارد. هر ژانری که بازی می کنید، یک کنترلر عالی برای شما وجود دارد.

بنابراین، اگر یک بازیکن رایانه شخصی هستید که هنوز روی یک کنترلر سرمایه گذاری نکرده اید، در زیر چند گزینه برای بازی ها، سبک ها و قیمت های مختلف آورده شده است!

به طور کلی بهترین کنترلر رایانه شخصی: کنترلر بی سیم Xbox

ویژگی های مثبت

✓ به طور گسترده در دسترس است

✓ قابل اعتماد

✓ آسان برای استفاده

ویژگی های منفی

✗ کنترلرهای رسمی (Official) ارزان نیستند

✗ فاقد ویژگی های اضافی

Xbox سالهاست که استاندارد طلایی طراحی کنترلرها بوده است. کنترلر Xbox 360 تنها انتخاب برای بازی های رایانه شخصی در زمان خود محسوب می شد و این میراث از طریق دو نسل کنسول به نسخه فعلی خود منتقل شده است. هسته اصلی طراحی Xbox 360 هنوز وجود دارد، اما اصلاح شده و به بهترین کنترلر موجود در بازار امروز تبدیل شده است.

کنترلر بی‌سیم مدرن Xbox سبک، بادوام و خوش ‌ساخت است، ارگونومیک است و دارای دستگیره‌های تعبیه‌شده در طراحی است. کنترلر را می توان به صورت بی سیم از طریق بلوتوث یا با یک آداپتور بی سیم USB متصل کرد، اگرچه این مورد نیاز نیست – همچنین می توانید به سادگی آن را با کابل USB-C وصل کنید و به بازی بپردازید.

متأسفانه، کنترلرهای شخص اول ارزان ترین نیستند. کنترلر بی سیم ایکس باکس 60 دلار است ارزانتر از سونی DualSense، اما همچنان گرانتر از اکثر گزینه های شخص ثالث موجود در بازار است. گفته می‌شود، آنها کنترل‌کننده‌های باکیفیتی هستند و نسبت به هزینه‌شان ارزش خوبی دارند.

بهترین کنترلر رایانه شخصی: PowerA Spectra

ویژگی های مثبت

✓ طیف گسترده ای از گزینه ها

✓ سازگار با رایانه شخصی و چند کنسول

✓ بسیار مقرون به صرفه

ویژگی های منفی

✗ قابلیت اطمینان یک مسئله است

✗ میله های آنالوگ در معرض رانش هستند

آیا PowerA Spectra یک کنترلر ایکس باکس است به جز نامش؟ تقریبا. این کاملاً مشابه پیشنهاد ایکس باکس نیست، مطمئناً نسخه ارزان‌تری از آن است.

اگر تا به حال از یک کنترلر شخص ثالث به سبک Xbox استفاده کرده باشید، می دانید که آنها هرگز احساس درستی ندارند. کاملاً مشابه کنترلر رسمی نیست، حتی اگر کنترلر PowerA به خوبی کار کند. آیا این یک معامله بزرگ است؟ این بستگی به چیزی دارد که شما به دنبال آن هستید.

به طور معمول، ارزش با استفاده مرتبط است. دلیل اینکه ما کنترلر گران‌تر ایکس‌ باکس را به‌عنوان بهترین کنترل‌کننده توصیه می‌کنیم این است که برای استفاده طولانی‌مدت، ارزش زیادی برای پول دارد. اگر نمی‌بینید که از یک کنترلر برای بازی‌های رایانه شخصی‌تان استفاده نمی‌کنید، اما می‌خواهید در مواقع نادری که به آن نیاز دارید، یکی داشته باشید، ارزش آن را دارد که به جای آن Spectra را در نظر بگیرید. کنترلر با سیم است، بنابراین هیچ سر و صدای اضافی برای پیدا کردن سیم یدکی یا راه اندازی یک اتصال بی سیم وجود ندارد.

اساساً PowerA Spectra ارزان و راحت است. این یک گزینه عالی برای کسی است که فقط به یک کنترلر برای استفاده گاه به گاه یا به عنوان یک کنترلر پشتیبان نیاز دارد.

بهترین کنترلر کامپیوتر پریمیوم: Xbox Elite Series 2

ویژگی های مثبت

✓ بهترین نسخه از بهترین کنترلر

✓ بسیار قابل تنظیم

✓ دستگیره های عالی

ویژگی های منفی

✗ قیمت ممتاز

✗ فقط برای استفاده گاه به گاه بیش از حد مصرف کنید

Xbox Elite Series 2 استاندارد طلایی کنترلرها است. اما مانند طلا، ارزان نیست.

کیفیت ساخت فوق‌العاده است، دارای پدال‌های پشتی براق و رضایت ‌بخش است، میله‌های آنالوگ و پد جهت قابل تعویض هستند، و دکمه‌ها به راحتی هم در ایکس ‌باکس و هم در رایانه شخصی قابل تغییر هستند. همه اینها برای کمتر از چیزی است که بسیاری از جایگزین های شخص ثالث برای چیزی مشابه می خواهند.

اما وقتی می گوییم حق بیمه(premium)، منظور ما حق بیمه (premium) است. قیمت این کنترلرها نزدیک به 200 دلار است که نسبت به 60 دلاری که برای کنترلر معمولی Xbox می پردازید، یک پله افزایش قیمت است. Elite S2 یک تعهد مالی بزرگ است و توجیه آن سخت است.

کنترلر اصلی Elite نیز عالی بود، جدای از مشکلی که در آن دستگیره ها پس از استفاده طولانی مدت شروع به کنده شدن کردند. خوشبختانه، این نسخه اصلاح شده دارای دستگیره های یکپارچه در بدنه است تا دیگر مشکلی برای لایه برداری ایجاد نشود.

Elite Series 2 این کنترلر، اصلاح فرمول عالی است، به همان اندازه که امروزه در دسترس است. اگر به دنبال پول درآوردن هستید و بهترین کنترلر را برای پول خود می خواهید، این بهترین انتخاب برای شما است.

بهترین کنترلر کامپیوتر سیمی: Razer Wolverine Ultimate

ویژگی های مثبت

✓ ویژگی های مشابه Elite 2

✓ حتی دکمه های بیشتر

✓ نورپردازی فانتزی RGB

ویژگی های منفی

✗ دکمه های کلیکی می توانند حواس را پرت کنند

✗ فقط اتصال سیمی

دلایل زیادی وجود دارد که ترجیح می دهید کنترلرهای خود را سیمی نگه دارید. با وجود اینکه بی‌سیم استاندارد کنسول‌ها شده است، اجرای یک کنترلر بی‌سیم روی رایانه شخصی می‌تواند دردسرساز باشد.

خوشبختانه، گزینه ای با کیفیت بالا وجود دارد که نه تنها شامل کسانی می شود که کنترل کننده سیمی را ترجیح می دهند، بلکه به طور خاص به آنها پاسخ می دهد. ما در مورد سری کنترلرهای Razer Wolverine یا به طور خاص تر Razer Wolverine Ultimate صحبت می کنیم.

ریزر با بازار کنترلرها غریبه نیست. تعداد کمی از نسخه‌های آن‌ها به اندازه Wolverine محبوب هستند، یک کنترلر Xbox با طراحی خود Razer. در حالی که به طور غیرعادی فقط برای استفاده سیمی طراحی شده است، اما دارای بسیاری از ویژگی های موجود در کنترلرهای Xbox Elite است. دارای دکمه های اضافی، کنترل های قابل جابجایی مجدد، میله های قابل تعویض و d-pad. در واقع، Wolverine دو دکمه بیشتر از Elite دارد، با دو دکمه شانه اضافی.

دکمه‌های صورت حس و صدایی متمایز دارند، بی شباهت به کلیک موس. شباهت های بیشتر به سایر محصولات Razer شامل نوار نور کاملاً اضافی RGB در بالای کنترلر است. این محصول مناسب Razer نیست مگر اینکه روشن شود!

از بسیاری جهات، Wolverine کنترلر Xbox Elite برای رایانه شخصی است. اگرچه این کنترلر با ایکس باکس نیز سازگار است، اما این یک دستگاه جانبی رایانه شخصی است.

این کنترلر با قیمتی ارزان تر از Elite Series 2 یکی از رقبای برتر است. چیدمان و طراحی آن با سری 2 متفاوت است، بنابراین اگر وسوسه شوید که این جایگزین مقرون به صرفه تر را انتخاب کنید، ارزش بررسی آن را دارد.

بهترین کنترلر رایانه شخصی برای بازی های قدیمی: 8bitdo SN30 Pro+

ویژگی های مثبت

✓ سبک کلاسیک

✓ ویژگی های مدرن

✓ قابلیت استفاده همه کاره

ویژگی های منفی

✗ بدون ویژگی های اضافی

این روزها، بازی های رایانه ای تقریباً همه جانبه هستند. کارهای کمی وجود دارد که نمی‌توانید روی پلتفرم انجام دهید، و بسیاری از مردم انواع بازی‌های کلاسیک قدیمی را که برای رایانه شخصی در نظر گرفته شده بودند، بازی می‌کنند. در واقع، این احتمال وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که این روزها بازی های یکپارچه سازی با سیستم عامل بازی می کنند، این کار را با استفاده از رایانه شخصی یا Raspberry Pi انجام می دهند.

SN30 Pro+ از bitdo8، کنترلر رویایی گیمرهای قدیمی کامپیوتر است. این طراحی شده است تا ویژگی ها و حساسیت های مدرن را به یک طراحی کلاسیک بیاورد. بر اساس کنترلر Super Nintendo، SN30 Pro+ آن شکل آشنا را به خود می گیرد و ویژگی های مدرنی (مانند میله های آنالوگ و دستگیره های ارگونومیک) را به آن اضافه می کند تا با هر بازی که می خواهید بازی کنید قابل استفاده باشد.

8bitdo می داند که چگونه یک کنترلر با تمام عملکردی که می خواهید بسازد و آن را در نوستالژی زمین قرار دهد. این کنترلر برای طرفداران یکپارچه سازی با سیستم عامل کاملاً ضروری است.

بهترین کنترلر رایانه شخصی برای شبیه سازهای پرواز: Logitech G Saitek X52 Pro

ویژگی های مثبت

✓ ویژگی های غنی

✓ قیمت مناسب

ویژگی های منفی

✗ قابلیت اطمینان می تواند مشکل ساز باشد

با محبوبیت شبیه‌ساز پرواز جدید مایکروسافت، موجی از علاقه به کنترل‌کننده‌های پرواز، که بیشتر با نام HOTAS (دریچه گاز و چوب دستی) شناخته می‌شوند، به وجود آمد. اینها شبیه ساز هواپیما معادل چرخ محرک هستند.

گزینه های بسیار کمی در این فضا وجود دارد، با محدوده قیمت بسیار زیاد. برای انتخاب خود، سعی کردیم قیمت و کیفیت را متعادل کنیم و به Logitech G Saitek X52 Pro رسیدیم.

X52 Pro به‌عنوان دو دستگاه مجزا عرضه می‌شود از آنجایی که چوب و دریچه گاز متصل نیستند، بنابراین قرار دادن آنها روی میز باید بسیار آسان‌تر از رقبا باشد. X52 Pro برای VR نیز مناسب است، زیرا برخلاف X56 جدیدتر، این مدل همه دکمه‌های خود را روی کنترل‌ها دارد. دانستن اینکه دکمه‌های شما کجا هستند و چه کاری انجام می‌دهند برای VR حیاتی است، بنابراین اگر هدف شما این است، این همان چیزی است که باید به دست آورید.

در خارج از VR، یکی از ویژگی های مفید این HOTAS نمایشگر LCD روی دریچه گاز است. این صفحه کوچک دستی می تواند مواردی مانند تاریخ و زمان را نمایش دهد، همچنین می تواند پروفایل فعلی شما را نشان دهد تا بدانید تنظیم دکمه شما چیست.

اگر در هر زمان مطمئن نیستید که یک دکمه چه کاری انجام می دهد، با نگه داشتن دکمه کوچک در پشت دریچه گاز و فشار دادن هر دکمه دیگری، صفحه نمایش LCD عملکرد آن دکمه را نشان می دهد.

دسته کنترل دارای ویژگی های مفید زیادی نیز می باشد. تمام کارهای مورد انتظار مانند چرخیدن و انحراف را انجام می دهد، حتی اگر بخواهید می تواند برای زمین بچرخد. X52 Pro دارای چندین دکمه برای عملکردهای فراوان است، از جمله یک ماشه دوگانه و یک ماشه صورتی با ارتفاع قابل تنظیم برای قرار دادن اندازه های مختلف دست.

از همه مهمتر این است که یک دکمه در جلو و مرکز روی چوب دارد که یک فلپ کوچک آن را می پوشاند. هیچ چیز بهتر از کمی ذوق شیک نیست.

 

بهترین فیت استیک رایانه شخصی: Qanba Obsidian

ویژگی های مثبت

✓ چوب و دکمه های عالی

✓ کیفیت ساخت بسیار قوی

✓ به راحتی اصلاح می شود

ویژگی های منفی

✗ طراحی بصری اولیه

✗ ممکن است برای برخی خیلی سنگین باشد

روزهایی که احساس می‌کردید برای انجام بازی‌های مبارزه‌ای نیاز به چوب جنگی دارید، آمده‌اند و رفته‌اند، اما این بدان معنا نیست که ما باید آنها را رها کنیم. این روزها، چوب های مبارزه بیشتر یک اولویت شخصی هستند تا چیزی که باید جدی گرفته شود. اگر به نظر می رسد که یک چوب آرکید (arcade) روش ورودی مناسبی برای شماست، توصیه ما Qanba Obsidian است.

Fight Sticks کنترل‌کننده‌های درجه یک هستند و اغلب با قیمتی عالی عرضه می‌شوند. Obsidian ارزان نیست و معمولاً حدود 200 دلار است. با این حال، در حوزه مبارزه با چوب‌ها، این قیمت تقریباً متوسط ​​است که مطمئن می‌شود چوب مبارزه همچنان با کیفیت است. اگر یک چوب مناسب می خواهید، نمی خواهید کمتر از صد دلار خرج کنید، بنابراین بیایید در مورد اینکه چرا این یکی ارزش هزینه اضافی را دارد صحبت کنیم.

اول اینکه کیفیت ساخت فوق العاده است. Obsidian دارای قطعات فلزی اصیل است که بسیاری از چوب های مبارزه دارای پلاستیک با رنگ فلزی هستند. صفحه اصلی و هر دو قسمت جانبی چوب فلزی است. دستگیره خود جوی استیک (joystick) نیز فلزی برس خورده ( مرتفعbrushed) است که به کل بسته احساس برتری می دهد.

این همچنین وزن خوبی به دستگاه می‌دهد و به آن پایداری مهمی که در یک چوب آرکید (arcade) می‌خواهید می‌دهد. ابسیدین (Obsidian) اصلاً در دامان شما حرکت زیادی نمی کند. همانطور که خارج از جعبه است، این یک گزینه فوق العاده برای کسانی است که دوست دارند چوب های خود را تغییر دهند. اگر می‌خواهید دکمه‌های Sanwa OBSF-30 را که به همراه Obsidian ارائه می‌شوند تغییر دهید، انجام این کار بسیار آسان است.

اگر از طرفداران بازی های مبارزه ای هستید که می خواهید روی سرگرمی خود سرمایه گذاری کنید و شاید بازی خود را تقویت کنید، یک چوب مبارزه مناسب همان چیزی است که می خواهید. برای دریافت یک چوب با کیفیت بالا با قیمت مناسب با پتانسیل تغییرات در آینده، Qanba Obsidian را بررسی کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس