معرفی و بررسی ویژگی های آپدیت iOS 15.2 اپل

121
0
آپدیت iOS 15.2 اپل

اپل iOS 15.2 را با ویژگی ‌های هیجان ‌انگیز جدید مانند گزارش حریم خصوصی و تنظیم جدید کنترل ماکرو برای کاربران آیفون 13 پرو عرضه می‌کند. iOS 15.2 رسمی، آخرین نسخه عرضه شده از سیستم عامل موبایل اپل است. این نسخه مانند نسخه قبلی خود، iOS 15.1، مجموعه ای از ویژگی های جدید را برای آیفون به ارمغان می آورد. برخی از ویژگی ‌های جدید شامل گزارش ‌های حریم خصوصی و اولین طرح رسمی اشتراک صوتی Apple Music است. در این مقاله به بررسی ویژگی های آپدیت iOS 15.2 اپل می پردازیم.

بررسی ویژگی های آپدیت iOS 15.2 اپل

گزارش حریم خصوصی اپلیکیشن 

 آپدیت iOS 15.2 اپل
آپدیت iOS 15.2 اپل

گزارش حریم خصوصی برنامه یکی از هیجان انگیز ترین ویژگی هایی است که iOS 15.2 اضافه کرده است. یک ویژگی متمرکز بر حریم خصوصی است که نشان می‌دهد برنامه ‌های مختلف چند بار به سنسور ها و داده‌ های دستگاه شما دسترسی پیدا کرده‌اند. شامل داده های حساس مانند موقعیت مکانی، تصاویر، مخاطبین و اطلاعات با اهمیتی مانند میکروفون و اثر انگشت شما میشود.

برای مثال، اگر به یک برنامه اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را داده باشید، تعداد دفعاتی که در هفت روز گذشته به داده های موقعیت مکانی شما دسترسی داشته است و زمان مشخصی را خواهید فهمید.

 در ابتدا انتظار میرفت که گزارش حریم خصوصی برنامه با به‌ روزرسانی اصلی iOS 15 در سپتامبر 2021 ارائه شود، اما این اتفاق نیفتاد. بالاخره زمان آن فرا رسیده است که اطلاعات کافی را در مورد نحوه دسترسی برنامه ها به داده های شما داشته باشید.

نقشه موسیقی اپل

 آپدیت iOS 15.2 اپل
آپدیت iOS 15.2 اپل

Apple Music Voice Plan یک طرح اضافی برای مشترکین Apple Music است که منحصرا با استفاده از Siri قابل دسترسی است. برخلاف پلن‌ های موجود، Voice Plan به شما امکان می‌دهد تنها با دستورات صوتی به کل کتابخانه Apple Music گوش دهید.

به عنوان مثال، فرمان صوتی Play It Again به siri اجازه می‌دهد تا به تاریخچه شنیدن موسیقی اخیر شما دسترسی داشته باشد. اگر به طور مرتب از HomePod یا Apple CarPlay برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید، این طرح جدید برای شما عالی است.

تنظیمات کنترل ماکرو برای عکس ها

 اپل یک ضامن کنترل ماکرو جدید به تنظيمات اضافه کرده است. این کنترل در هنگام استفاده از لنز عریض برای گرفتن عکس های ماکرو مفید است.

همانطور که به نظر می رسد، تنها محدودیت این است که این ویژگی به دلیل محدودیت های سخت افزاری تنها در آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس موجود است.

هنگامی که ماکرو کنترل در تنظيمات فعال شد، می‌توانید وقتی آیفون خود را به یک شی نزدیک می‌کنید، به کلید سمت راست داخل برنامه دوربین در پایین سمت چپ پیش‌ نمایش دسترسی پیدا کنید.

قطعات و تاریخچه خدمات

 آپدیت iOS 15.2 اپل
آپدیت iOS 15.2 اپل

یکی دیگر از موارد افزودنی مفید برای آیفون در iOS 15.2، بخش اختصاصی است که به شما می گوید آیا قطعاتی مانند باتری و صفحه نمایشگر تا به حال تعویض شده اند یا خیر. اگر برخی از قطعات سخت افزاری آیفون خود را جایگزین کرده اید، بخش Parts and Service History به شما می گوید که آیا اصلی هستند یا خیر. با این حال، این ویژگی جدید با یک معضل همراه است.

در iPhone XR، XS، XS Max، 2020 iPhone SE و نسخه ‌های بعدی، اپل فقط به شما می‌گوید که آیا باتری تعویض شده است یا خیر. برای آیفون 11، همچنین می‌توانید ببینید که آیا نمایشگر را تغییر داده شده یا خیر. اما اگر از آیفون 12 یا آیفون 13 استفاده می کنید، این بخش تعویض نمایشگر و دوربین را نشان می دهد.

پنهان کردن ایمیل های ورودی در برنامه ایمیل

 Hide My Email یک ویژگی ارزشمند حفظ حریم خصوصی است که اپل در iOS 15 معرفی کرده است. اگر یکی از مشترکین iCloud+ هستید که به این ویژگی نیاز دارید، احتمالاً می دانید که دسترسی به Hide My Email از طریق برنامه Mail تاکنون امکان پذیر نبود. به لطف iOS 15.2، می‌توانید مستقیماً از طریق برنامه Mail به Hide My Email دسترسی داشته باشید.

میراث دیجیتال

 با Digital Legacy در iOS 15.2، می توانید Legacy Contacts را انتخاب کنید. اهمیت داشتن Legacy Contacts در این است که آنها می توانند به iCloud و داده های شخصی شما دسترسی داشته باشند و پس از مرگ شما آنها را دانلود کنند.

این ویژگی مهم است زیرا اپل بدون توجه به هر اتفاقی به کسی اجازه دسترسی به اطلاعات iCloud شخص دیگر را نمی دهد.

ایمنی ارتباطات برای iMessage

اگر پدر یا مادر هستید، «ایمنی ارتباطات» قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد هنگام ارسال یا دریافت عکسی که ممکن است حاوی برهنگی باشد، هشدار را در iPhone یا iPad فرزندتان دریافت کنید.

طبق گزارش تغییرات iOS 15.2، “هشدار های ایمنی هنگامی که فایل حاوی برهنگی برای فرزند شما ارسال شود، برایتان فرستاده می‌شود.”

سایر ویژگی های قابل توجه iOS 15.2

 آپدیت iOS 15.2 اپل
آپدیت iOS 15.2 اپل

علاوه بر این هفت ویژگی، iOS 15.2 تغییرات ظریف دیگری نیز در جاهای مختلف آیفون شما دارد. به عنوان مثال، اپلیکیشن Stocks اکنون نموداری از عملکرد سالانه و روزانه ارز های دیجیتال مختلف دارد. در CarPlay نیز پیشرفت هایی دیده میشود. این بخش مربوط به نقشه خوانی آیفون است که میتوانید با استفاده از آن راه های خلوت تر برای عبور با خودرو و دوچرخه را شناسایی کنید.

Find My iPhone اکنون می تواند آیفون گم شده را ظرف پنج ساعت در Power Reserve پیدا کند.

برنامه تلویزیون دارای یک فروشگاه جدید است، جایی که می‌توانید فیلم ‌ها و برنامه‌ های تلویزیونی را بررسی، خرید و تماشا کنید. با iOS 15.2، می توانید برچسب های خود را در برنامه یادداشت ها و یادآوری ها حذف یا تغییر نام دهید.

 iOS 15.2 را دانلود کنید تا از ویژگی های جدید لذت ببرید

اگر آیفون شما با iOS 15 سازگار باشد، iOS 15.2 نیز در دسترس شما است. تنظيمات جدید را راه‌ اندازی کنید و برای دانلود و نصب آخرین نسخه در دستگاهتان، به « تنظيمات عمومی» => «بروزرسانی نرم ‌افزار» بروید.

توجه داشته باشید که بسته به مدل آیفون و نسخه iOS که در حال حاضر استفاده می کنید، اندازه فایل دانلودی متفاوت خواهد بود.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس