هشتگ SaveMinecraft

79
0
هشتگ SaveMinecraft

طرفداران این بازی برای مقابله با این موضوع دست به کار شدند. هشتگ SaveMinecraft چیست و چرا ترند شده است؟

افراد در کامیونیتی بازی ماینکرفت از روزی که کمپانی Mojang اعلام کرد که روی سرور های خصوصی این بازی کنترل خواهد بود; برای مقابله با این موضوع دست به کارشده اند. آتش خشم طرفداران بازی بعد از اضافه شدن بن account-wide بیشتر هم شد.

کمپانی به تازگی نظرش را در مورد این حواشی اعلام کرد که باعث شد طرفداران بازی اعتراضات خودشان را به فضای مجازی ببرند و هشتگ SaveMinecraft را برای مدت زمان زیادی روی توییتر ترند کنند.

دلیل عصبانیت این افراد آپدیت آخر ورژن جاوای ماینکرفت است که به گیمر ها اجازه ریپورت چت بی ادبانه و رفتار خطرناک حتی روی سرور های خصوصی میدهد. به گفته ی Mojang حرف هایی که باعث بن شدن شما میشوند سخنان نفرت آمیز, اذیت کردن دیگران, توهین و شوخی های جنسی ویا تهدید دیگران میباشد.

کامیونیتی بازی به وضوح این رفتار را دخالت بیجا میداند ولی اخیرا خیلی از منتقدین به احتمال بن account-wide هم اشاره نموده اند که میتواند با استفاده از ریپورت های بی دلیل توطئه آمیز توسط افراد بسیج شده روی سرور های خصوصی اتفاق بیافتد.

به گفته ی کمپانی Mojang : ” ما این را میدانیم که سرور های خصوصی به صورت مستقل و بدون ربط به ما کار میکنند و افرادی از این استقلال برای نوآوری های خیلی خوب در بازی ماینکرفت برای رفاه کامیونیتی استفاده میکنند.” اما آن ها این را هم اضافه کردند:” هر بازیکنی باید از یک فضای دوستانه و بی خطر دریغ از هر قسمتی از بازی ماینکرفت که در آن بازی میکند لذت ببرد.

پلیری به اسم KnightFall طی یک توییت گفت که: “دیدن اینکه بازی ای که با آن بزرگ شدم در حال پسرفت کردن است بسیار ناراحت کننده است. این ماینکرفت دیگر آن بازی ای که من با بازی کردنش بزرگ شدم نیست و نباید برای کودکانی که امروزه دارند با این بازی بزرگ میشوند به این شکل باشد.” این یوزر توییتر همچنین تصویری را روی این پلتفرم پست کرد که دارد حسابی دست به دست میشود.

در این عکس گفته میشه که: ” بازی ماینکرفت در شکل گیری زندگی خیلی از افراد نقش پررنگی داشته است. اما آپدیت کنترل همگانی این بازی ناعادلانه است. ما باید دست در دست هم بدهیم تا این بازی را برای سال های پیش رو منصفانه کنیم.

ماینکرفت تصمیم گرفته است که یک سیستم را به بازی اضافه کند که میتواند یک پلیر را روی همه ی سرور ها بدون توجه به قوانین آن سرور ها بن کند. سرور های خصوصی دیگر به معنای واقعی خصوصی نیستند.”

 

هشتگ SaveMinecraft
هشتگ SaveMinecraft

با اینکه هدف اکثر انتقادات Mojang بوده, افراد زیادی هم تقصیر اصلی را گردن Microsoft انداختند. هر دوی Mojang و Microsoft از واکنش بیشتر نشان دادن امتناع کردند. اما منجر کامیونیتی MojangMeesh به تازگی در ردیت گفت که: “درست است که Mojang به بازخورد اهمیت میدهد اما این به این معنا نیست که بازخورد افراد قرار است همیشه قواعد مورد نظر Mojang را تغییر دهد.” MojangMeesh همچنین اضافه کرد که: “ما میخواهیم باعث گفت و گویی سازنده و باز با شما باشیم و کارهای اینچنینی اجازه به وقوع پیوستن این امر را نمیدهد” این کامنت در حال حاضر هزاران بار در ردیت داون ووت شده.

یک کامنتور در ردیت گفت: ببخشید ولی این وضعیت نابسامان چیزی بیشتر از یک ماه است که در کامیونیتی به وجود آمده و جواب ها از طرف Mojang قانع کننده نبودند و کم بودند.” کامنتور دیگری گفت:” مگر رسیدگی به یک بیانیه درخواست چقدر طول میکشد؟” یک کامنتور دیگر هم روی این پلتفرم پرسید که: “با توجه به اینکه نگرانی خیلی از ماها در مورد ریپورت و بن های بی دلیل و اشتباه است; نمیشود به ما زمان مشخص بدهید؟”

کامیونیتی سعی کرده با استفاده ازماد کردن این سیستم جدید را دور بزند. برای مثال ماد No Chat Reports تا همین الان بیش از 200000 دانلود شده. مثل اینکه این ماد علامت مخفی روی چت های شما را پاک میکند و کاری میکند که فهمیدن اینکه هر پیام مرتبط با چه اکانتی هست غیر ممکن شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس