تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغات آنلاین در سال 1402 کدامند؟

90
0
تبلیغات آنلاین

با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های تبلیغات آنلاین نیز پیشرفت کرده و به شکل‌های گوناگونی تقسیم شده است که می‌توانید آن‌ها را در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ادغام کنید. تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغات آنلاین را در ادامه توضیح داده ایم.

درحقیقت، همان‌طور که چشم‌انداز تبلیغات دیجیتال تغییر می‌کند، باید خود را با آخرین روندها، تکنیک‌ها و استراتژی‌های روز دنیا وفق دهیم. به بیان دیگر، هر سال روش‌های تبلیغات مؤثر تغییر کرده و بعضی از انواع تبلیغات جای خود را به روش‌های جدید می‌دهند.

بهترین روش های تبلیغات آنلاین

در ادامۀ این محتوا، بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی در سال 1402 را معرفی می‌کنیم:

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک (در سایر کشورها) نه‌تنها فرصت‌های بزرگی برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان هدف ایجاد می‌کنند، بلکه روزبه‌روز به تعداد کاربران این شبکه‌ها اضافه شده و جامعه‌های بزرگ‌تری را در بر می‌گیرند. بنابراین، شبکه‌های اجتماعی به یکی از بهترین راه‌های تبلیغات آنلاین تبدیل شده‌اند.

تبلیغات تلویزیون‌های اینترنتی

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، تماشاگران تلویزیون صداوسیما کاهش یافته و کانال‌های تلویزیونی جایگاه پایین‌تری نسبت به گذشته، نزد کاربران پیدا کرده‌اند. درمقابل، تلویزیون‌های اینترنتی با استقبال کاربران روبه‌رو شده‌اند؛ زیرا با استفاده از این نوع تلویزیون‌ها می‌توان در هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و در هر ساعتی، به محتواها دسترسی داشت.

تلویزیون‌های اینترنتی مانند فیلیمو و نماوا در ایران می‌توانند دسترسی شما به مخاطبان را افزایش داده و دربارۀ تعداد و مقدار دیده‌شدن ویدئوتان اطلاع دهند. همچنین، این نوع تبلیغات بودجه‌بندی به‌صرفه و بازگشت سرمایۀ بالاتری دارد و به هدف‌گذاری دقیق‌تر شما کمک می‌کند.

تبلیغات کلیکی

PPC یک مدل تبلیغات آنلاین است که به شما امکان می‌دهد تبلیغات را برای کلمات کلیدی خاص، در نتایج موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. درحقیقت، SEO بر کسب رتبه‌بندی از طریق محتوا و بهینه‌سازی در موتورهای جست‌وجو تمرکز می‌کند، در‌حالی‌که با استفاده از تبلیغات PPC شما باید برای قراردادن کلمات کلیدی هدف خود هزینه پرداخت کنید.

به خاطر داشته باشید که در روش تبلیغات PPC شما کلمات کلیدی هدف را انتخاب کرده و با سایر تبلیغ‌کنندگان برای قرارگرفتن تبلیغات در نتایج جست‌وجو براساس آن کلمات کلیدی، رقابت می‌کنید. اگر پیشنهاد شما در میان بالاترین‌ها باشد، در بالای نتایج جست‌وجوی ارگانیک قرار می‌گیرید و اگر شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، مبلغ پیشنهادی خود را پرداخت می‌کنید.

PPC نوعی استراتژی تبلیغاتی مؤثر است؛ زیرا نتایج یک کمپین را به شما ارائه داده و برخلاف بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO)، می‌تواند بلافاصله فروش و تبدیل ایجاد کند. شما همچنین می‌توانید از PPC در ترکیب با سئو استفاده کنید؛ زیرا ترکیب این دو فرصت‎‌های متعددی را برای شما به وجود می‌آورد تا در نتایج جست‌وجو ظاهر شوید.

بازاریابی مجدد (Remarketing)

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد روشی برای یادآوری برندتان به کسانی است که قبلاً با سایت شما آشنا شده‌اند، از شما خرید کرده‌اند یا فرایند خریدی را نیمه‌تمام رها کرده‌اند.

با ریمارکتینگ به‌صورت مستقیم و با ارسال ایمیل، بیشتر جلوی چشم مشتری بالقوۀ خود خواهید بود و امکان مراجعۀ دوبارۀ او را بیشتر خواهید کرد و به او فرصت دوباره‌ای برای بررسی پیشنهادهایتان خواهید داد.

معمولاً درصد زیادی از کاربرانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند، کسانی هستند که دربارۀ خرید از سایت شما شک دارند. با بازاریابی مجدد می‌توانید آن‌ها را مجاب کنید که به گزینه‌های پیشنهادی شما فکر کنند. همچنین، این استراتژی تبلیغات دیجیتال بسیار مؤثر بوده و در مقایسه با تبلیغات نمایشی سنتی، 10 برابر بهتر عمل می‌کند! ریمارکتینگ همچنین می‌تواند نرخ تبدیل را تا بیش از 160٪ افزایش دهد که به نفع شماست.

تبلیغات پادکست

اکنون بیش از هر زمان دیگری، مشاغل می‌توانند از تبلیغات پادکست برای ایجاد آگاهی از برند، جلب توجه مخاطبان و افزایش تبدیل‌ها استفاده کنند. اما نکته‌ای که در این نوع تبلیغات وجود دارد آن است که تبلیغات پادکست به تحقیق بیشتری نسبت به دیگر استراتژی‌های تبلیغات آنلاین نیاز دارد. به بیان دیگر، قبل از آنکه تبلیغی را در پادکست مشخصی ارائه دهید، باید دربارۀ پادکست‌های مختلف تحقیق کرده و مخاطبان آنان را در نظر بگیرید تا متوجه شوید آن‌ها متناسب با برند و بازار هدف شما هستند یا خیر.

تبلیغات ایمیلی

همان‌طور که می‌دانید، تبلیغات ایمیلی سالیان سال است که وجود دارد، با‌این‌حال همچنان قابل اعتماد و کاربردی است. به بیان دیگر، این نوع تبلیغات قلمروی کاملاً متفاوتی را ایجاد کرده و ابزاری ضروری برای ارتباط روزمرۀ افراد محسوب می‌شود.

یکی از بهترین مزایای ایمیل آن است که به شما کمک می‌کند تبدیل‌های ازدست‌رفته را برگردانید. فرض کنید کاربری از سایت شما بازدید کرده و در خبرنامۀ شما ثبت‌نام می‌کند، سپس بدون انجام خریدی از سایت خارج می‌شود. در این حالت می‌توانید او را با تبلیغات ایمیلی خود مجدداً هدف قرار دهید.

جمع‌بندی

در این محتوا به انواع تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون‌های اینترنتی، کلیکی، بازاریابی مجدد، پادکست و ایمیلی پرداختیم. هرکدام از این روش‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر استفاده شوند. اما نکته‌ای که وجود دارد آن است که بعضی از این روش‌ها مانند تبلیغات کلیکی جایگاه بهتری در کشور ما دارند و بازدهی آن‌ها اثبات شده است، در‌صورتی‌که تبلیغات شبکه‌های اجتماعی به دلیل شرایط فیلترینگ بازدهی سابق را ندارد.

 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی اول نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس