تراشه مدیاتک Dimensity 1050 با پشتیبانی از اتصال mmWave و زیر 6 گیگاهرتز 5G معرفی شد

53
0
تراشه مدیاتک Dimensity 1050

کمپانی مدیاتک به‌لطف پردازنده‌های سری Dimensity خود موفق شده است، سهم قابل‌توجهی از فروش تراشه را از آن خود کند و اکنون، این شرکت تایوانی با معرفی چیپست جدیدی با نام Dimensity 1050،مجموعه خود را گسترش داده است.

Dimensity 1050 یک مدل مشابه با تراشه Dimensity 1100، اما با مشخصات پایین‌تر است. بااین‌حال، این تراشه همچنین اولین پردازنده مدیاتک است که با پشتیبانی از اتصالات mmWave و sub-6GHz 5G عرضه می‌شود.

MediaTek Dimensity 1050 یک پردازنده هشت هسته‌ای است که بر اساس فرآیند 6 نانومتری تولید شده است و دارای دو هسته عملکردی ARM Cortex-A78 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز می‌باشد. درحالی‌که این شرکت به هسته‌های کارآمد اشاره نکرده است، اما به احتمال زیاد شاهد شش هسته باشیم.

این چیپست همچنین از ARM Mali-G610 برای پردازش گرافیکی خود استفاده می کند و از مجموعه HyperEngine 5.0 MediaTek برای ارائه ابزارها و ویژگی‌های بهینه‌سازی اضافی به‌منظور عملکرد بهتر در بازی‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

تراشه مدیاتک Dimensity 1050 با پشتیبانی از صفحه‌نمایش با وضوح +Full HD و رفرش‌ریت تا 144 هرتز همراه با پشتیبانی از رمزگشایی ویدیوی AV1 با شتاب سخت‌افزاری، پخش +HDR10 و Dolby Vision ارائه می‌شود.

ISP در این چیپست از سنسورهای دوربین 108 مگاپیکسلی یا پردازش تصویر همزمان با دوربین دوگانه 20 مگاپیکسلی + 20 مگاپیکسلی، فیلمبرداری با وضوح 4K تا نرخ 30 فریم‌برثانیه، HDR، فیلمبرداری دوگانه HDR، کاهش نویز چند فریمی، نقشه‌برداری عمق و کاهش نویز با استفاده از هوش‌مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کند.

این تراشه همچنین برای اولین بار، اتصالات جدید شامل شبکه‌های mmWave و sub-6GHz 5G درحالت SA (مستقل) و NSA (غیر مستقل) ارائه می‌کند و ادعا می کند که تا 53 درصد سرعت پایین‌تر را در مقایسه با LTE + mmWave تجمیع می‌کند. Dimensity 1050 همچنین از Wi-Fi 6E، آنتن 2×2 MIMO برای اتصال وای‌فای فوق‌سریع، بلوتوث 5.2، USB Type-C و رادیو FM نیز پشتیبانی می‌کند.

این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد این پردازنده فاش نکرده است، اما گفته است که دستگاه های مجهز به مدیاتک Dimensity 1050 در فاصله زمانی جولای تا سپتامبر سال جاری در بازار در دسترس خواهند بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس