سری گوشی های Vivo S15 با نمایشگرهای OLED 120 هرتزی، دوربین‌های سه‌گانه و موارد دیگر در چین عرضه شد.

103
0
گوشی های Vivo S15

شرکت vivo در طی کنفرانسی  که در کشور خود یعنی چین برگزار کرد به معرفی محصولات جدید خود پرداخت. در این رویداد، شرکت Vivo از دو گوشی هوشمند جدید خود به نام های vivo S15 و vivo S15 Pro رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم با هم نگاهی به این دو محصول جدید Vivo بیاندازیم.

طراحی و نمایشگر  گوشی های Vivo S15

این شرکت چینی تولید کننده گوشی‌های هوشمند قبلا مشخصاتی از طراحی این دو گوشی را افشا کرده بود ولی امروز ما می‌توانیم به طور کامل نگاهی به طراحی این محصولات داشته باشیم. نمایشگر گوشی‌های سری S15  این شرکت  به اندازه ۶۰ درجه انحنا دارد و گوشه‌های آن گرد است.

طراحی و نمایشگر  گوشی های Vivo S15
طراحی و نمایشگر  گوشی های Vivo S15

دوربین سلفی، در هر دوی این گوشی‌ها در مرکز و بالای صفحه قرار دارد و هر دوی آن‌ها سه لنز بزرگ دوربین در پشت خود دارند. فریمی که دورتادور این گوشی‌ها را پوشانده است از جنس آلومینیومی است که در صنعت هوانوردی استفاده می‌شود.

اندازه نمایشگر گوشی  Vivo S15 به میزان ۶.۶۲ اینچ است. این شرکت بر روی این گوشی از نمایشگر E4 AMOLED سامسونگ استفاده کرده است که از رزولوشن + Full HD نیز بهره مند است. در مقابل، گوشی vivo S15 Pro  نمایشگر کوچکتر ۶.۵۶ اینچی دارد. شرکت vivo  در این گوشی نیز از یکی دیگر از نمایشگرهای سامسونگ  با نام  E5 AMOLED استفاده کرده است. این نمایشگر نیز مانند مدل قبلی از رزولوشن + Full HD بهره مند است.

نرخ نوسازی این نمایشگر، ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر این گوشی از گواهینامه + HDR10 پشتیبانی می‌کند و نرخ نمونه برداری لمسی این نمایشگر ۱۰۰۰ هرتز است. این گوشی از یک تراشه اختصاصی مستقل برای نمایشگر خود استفاده می‌کند.

پردازنده  و دوربین گوشی های Vivo S15

گوشی vivo S15 به پردازنده جدید شرکت کوالکام با نام Snapdragon 870 مجهز شده است. ولی گوشی vivo S15 Pro از یکی از پردازنده‌های شرکت مدیاتک به نام Dimensity 8100 بهره می‌برد. هر دوی این گوشی‌ها با ۸ گیگابایت یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهند شد.

پردازنده  و دوربین گوشی های Vivo S15
پردازنده  و دوربین گوشی های Vivo S15

همچنین مدل معمولی این گوشی‌ها یعنی همان Vivo S15  از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد که از قابلیت شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند. فقط ۱۸ دقیقه طول می‌کشد که شارژ گوشی vivo S15 Pro  از صفر به ۷۰ درصد برسد و فول شارژ شدن این گوشی نیز  تقریبا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

شایان ذکر است که روی گوشی‌های S15 اندروید ۱۲ نصب است و این گوشی‌ها از رابط کاربری  OriginOS Oceaan استفاده می‌کند. مدل معمولی این گوشی‌ها در پشت خود ۳ دوربین دارد. این دوربین‌ها شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو می باشند.

رزولوشن دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسل است. مدل Pro این گوشی نیز ۳ دوربین در پشت خود دارد. ولی با این تفاوت که رزولوشن دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسل و رزولوشن دوربین اولترا واید آن ۱۳ مگاپیکسل است. این گوشی همچنین به جای دوربین ماکرو یک دوربین B&W با رزولوشن ۲ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی آن نیز ۳۲ مگاپیکسل است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی‌های سری S15 شرکت Vivo می‌توان به حسگر اثر انگشت در داخل نمایشگر، دو سیم کارته بودن آن و پشتیبانی از Wifi 6  اشاره کرد. همچنین گوشی vivo S15 از بلوتوث ۵.۱ و گوشی vivo S15 Pro از بلوتوث ۵.۳ بهره می‌برد. مدل معمولی این گوشی‌ها GPS دارد و مدل Pro آن GPS دو فرکانسی دارد. این گوشی‌ها همچنین از موتور ویبره خطی در محور ایکس، قابلیت اتصال NFC و  پورت USB Type C بهره مند هستند.

رنگ بندی گوشی های Vivo S15

مدل معمولی این گوشی‌ها در رنگ‌های آبی روشن، طلایی روشن و مشکی به بازار معرفی شده‌ است. مدل Pro این گوشی فقط در رنگ‌های آبی روشن و مشکی موجود است.

قیمت

S15

  •  ۸ گیگابایت رم /  ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی حدودا  ۴۰۰ دلار آمریکا
  • ۸ گیگابایت رم /   ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدودا  ۴۴۴ دلار آمریکا
  •  ۱۲ گیگابایت رم /   ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدودا   ۴۸۸ دلار آمریکا

S15 pro

  •  ۸ گیگابایت رم /   ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدودا  ۵۰۳ دلار آمریکا
  •  ۱۲ گیگابایت رم /   ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدودا  ۵۴۸ دلار آمریکا

اکنون در چین برای این گوشی‌ها، پیش سفارش ثبت می‌شود و از ۲۷ می ۲۰۲۲ فروش اصلی آن آغاز می‌شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس