تلویزیون UX هایسنس با پنل miniLED در CES 2023 معرفی شد

105
0
تلویزیون UX هایسنس

UX تلویزیون ۸۵ اینچی miniLED هایسنس است که با رزولوشن 4k و فناوری QLED در CES 2023 معرفی شد.
وقتی صحبت از فناوری تلویزیون به میان می‌آید، Hisense برندی است که به خاطر تولید QLEDهایی با نور پس‌زمینه miniLED شناخته می‌شود. این شرکت در تولید تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه و در عین حال درخشانش ید طولایی دارد و در رویداد CES 2023 هم از درخشان‌ترین محصول خود به نام UX رونمایی کرد.

تلویزیون UX هایسنس

UX، تلویزیونی ۸۵ اینچی 4K با پنل miniLED و فناوری QLED است که از پلتفرم جدید ULED X هایسنس پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون به بیش از ۲۰ هزار مینی ال ای دی مجهز است که به گزارش Digitaltrends و طبق ادعای هایسنس حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیتی ارائه می‌دهد. روشناییِ درخشان‌ترین تلویزیون قبلی این شرکت، یعنی U8H به ۲۰۰۰ نیت می‌رسید؛ البته ادعای اولیه‌ی هایسنس برای بیشینه‌ی روشنایی آن ۱۵۰۰ نیت بود.
با وجود روشنایی بالا، هایسنس می گوید که به لطف بیش از ۵ هزار ‌Dimming zone، می‌تواند کنترل بالایی روی این روشنایی داشته باشد. دیوید گلد، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

مهندسین ما وظیفه داشتند بهترین تلویزیون LED موجود را تولید کنند و محصول نهایی را با پلتفرم جدید ULED X تحویل دادند.

– مدیرعامل هایسنس
QLEDها درواقع LCDهایی هستند که اولین بار توسط سامسونگ توسعه داده شدند و از تکنولوژی نقاط کوانتومی برای بالا بردن کیفیت تصاویر استفاده می‌کنند. به ادعای سامسونگ، QLEDها نسبت به نمایشگرهای دیگر، روشنایی بیشتری تولید می‌کنند و رنگ مشکی را عمیق‌تر نمایش می‌دهند، چراکه نقاط کوانتومی درمعرض تابش نور قرمز، رنگ‌هایی روشن‌تر و با طول موجی خاص تولید می‌کنند که برای استفاده در LCDها ایده‌آل است.

هایسنس مدعی است که UX اولین الگوریتم کنترل نور ۱۶ بیتی را در صنعت تلویزیون‌ها دارد و دقت بیشتری را برای کاهش نور و جلوه‌های رنگی نرم‌تر ارائه می‌دهد:

این تلویزیون سه برابر کنتراست محیطی بیشتری نسبت به تلویزیون‌های OLED و دو برابر محدوده‌ی دینامیکی گسترده‌تری درمقایسه با آن‌ها ارائه می‌دهد.

پردازش تصویر در UX به کمک چیپست Hi-View Engine X هایسنس و یک الگوریتم کیفیت تصویر جدیدی با هوش مصنوعی انجام می شود، اما این شرکت در مورد سایر قابلیت‌های تلویزیون درخشان خود، مانند پشتیبانی از HDMI 2.1 یا سیستم‌عامل به‌کار‌رفته در آن صحبتی نکرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که UX از فناوری دالبی‌ویژن، Wi-Fi 6e، NextGen و Freesync Premium Pro ای‌ام‌‌دی پشتیبانی خواهد کرد.

در بخش صوتی هم، UX به سیستم صوتی جدید و توسعه‌یافته‌ی CineStage X مجهز است که بیش از ۸۰ وات قدرت دارد و از هفت بلندگو و یک سیستم صوتی چند کاناله 4.1.2 با Dolby Atmos بهره می‌برد. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه‌ی UX به بازار و قیمت این تلویزیون در دست نیست.

digitaltrends

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس