توقف کورتانا در ویندوز

30
0
توقف کورتانا در ویندوز

مایکروسافت در یکی از صفحات پشتیبانی وب‌سایت خود اعلام کرده است که پشتیبانی از اپ مستقل کورتانا در ویندوز در دنباله امسال متوقف می‌شود. از آن‌جایی که این شرکت در کنفرانس بیلد اخیر خود از کوپایلت ویندوز رونمایی کرد، این تصمیم دیگر چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد. در این پست به بررسی توقف کورتانا در ویندوز می پردازیم.

توقف کورتانا در ویندوز

کوپایلت به‌عنوان دستیاری با فناوری‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود که از این فناوری استفاده می‌کند تا در انجام امور مختلف به یاری شما بیاید. این ابزار در تسکبار ویندوز زندگی می‌کند و می‌تواند به اپ‌های مختلف دسترسی داشته باشد تا در صورت نیاز محتواها را برای شما خلاصه کند، متن‌ها را بازنویسی کند، به سؤالات‌تان پاسخ دهد و حتی تنظیمات سیستم‌عامل را عوض کند.

سرگذشت کورتانا در ویندوز چگونه بود؟

مایکروسافت اولین‌بار در سال 2015 کورتانا را به ویندوز 10 آورد و به شما اجازه می‌داد تا از طریق این دستیار شخصی به امکانات مختلفی از جمله تنظیم یادآورها، بازکردن اپ‌ها و پرسیدن سؤال دسترسی داشته باشید. بااین‌حال، این شرکت با گذشت سال‌ها رفته‌رفته‌ کورتانا را از تجربه کاربری ویندوز خارج کرده است.

با عرضه ویندوز 11، این دستیار شخصی از تسکبار سیستم‌‌عامل خارج شد. همچنین، مایکروسافت در سال 2020 اپ‌های اندروید و iOS این برنامه را متوقف کرد. اکنون مشخص نیست که این دستیار شخصی دقیقاً چه زمانی از ویندوز حذف می‌شود، اما پر واضح است که اهالی ردموند تمرکز خود را روی ابزارهای هوش مصنوعی ازجمله بینگ چت و کوپایلت گذاشته‌اند.

با خروج کورتانا از سیستم‌عامل مایکروسافت، این برنامه همچنان به حیات خود در اوت‌لوک موبایل، مایکروسافت تیمز موبایل، تیمز دیسپلی و تیمز Rooms ادامه خواهد داد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس