چگونه در لینوکس، مک و ویندوز نسخه Git خود را چک و به روز کنیم

34
0

آیا نمی دانید که آیا خط فرمان git شما به همان اندازه که می خواهید به روز است؟ بهتر است این راهنمای ما را از دست ندهید.چگونه در لینوکس، مک و ویندوز نسخه Git خود را چک و به روز کنیم؟

Git یک سیستم کنترل نسخه منبع باز محبوب است که شما به عنوان یک توسعه دهنده از آن در کار روزانه خود استفاده می کنید. مانند همه نرم افزارهای دیگر، باید مطمئن شوید که همیشه از آخرین نسخه آن استفاده می کنید.

بیایید نحوه چک کردن نسخه Git در حال اجرا بر روی دستگاه خود و نحوه به روز رسانی Git را در صورتی که از آخرین به روز رسانی آن استفاده نمی کنید، بررسی کنیم.

چگونه نسخه Git خود را چک کنیم

پس از نصب گیت هاب بر روی دستگاه مک، ویندوز یا لینوکس خود، به ندرت پیش می آید حواستان به ارتقای آن باشد. این به این دلیل است که وقتی به روز رسانی های جدید در دسترس قرار می گیرند، به شما اطلاع داده نمی شود. با این حال، همانطور که می دانید، به روز رسانی نرم افزار و برنامه های خود امری ضروری است و باید به محض در دسترس بودن به روز رسانی های جدید، این کار را انجام دهید. این کار به رفع اشکالات، بهبود عملکرد و افزودن ویژگی های جدید کمک می کند.

برای بررسی نسخه Git خود در لینوکس، مک و ویندوز، این مراحل را دنبال کنید:

  • ترمینال خود (لینوکس، macOS)، خط فرمان (ویندوز)، یا رابط خط فرمان دیگری را که انتخاب می کنید باز کنید.
  • git –version را تایپ کنید و Enter را بزنید تا دستور اجرا شود.
  • هنگامی که این دستور را اجرا می کنید، نسخه فعلی Git شما نمایش داده می شود.
نسخه Git خود را  چک و به روز کنیم
نسخه Git خود را چک و به روز کنیم

نحوه به روز رسانی Git

هنگامی که نسخه فعلی Git خود را متوجه شدید، قدم بعدی این است که مطمئن شوید که آخرین نسخه همین است یا خیر. با این حال، لازم نیست به دنبال آخرین نسخه باشید. اگر آخرین نسخه را قبلاً نصب کرده باشید، در طی روند به روز رسانی به شما اطلاع می دهد.

بیایید به شما نشان دهیم که چگونه Git خود را در هر سه پلتفرم به روز کنید و ابتدا از لینوکس شروع می کنیم.

Git را در لینوکس به روز کنید

لینوکس ساده ترین راه را برای به روز رسانی Git ارائه می دهد زیرا لازم نیست آن را جدا از سایر نرم افزارها به روز کنید. هر بار که لینوکس را به روز می کنید، این فرآیند به طور خودکار Git و سایر پکیج های نصب شده را به روز می کند.

اگر بخواهید، می توانید Git را به صورت جداگانه نیز به روز رسانی کنید، اما دستوری که باید استفاده کنید به پکیج منیجر شما بستگی دارد.

Git را در macOS به روز کنید

اگر Git را روی مک خود با استفاده از Homebrew نصب کرده اید، دستور brew تنها چیزی است که نیاز دارید:

brew upgrade git

اگر از قبل آخرین نسخه git را داشته باشید، این دستور اخطار می دهد.

نسخه Git خود را  چک و به روز کنیم
نسخه Git خود را چک و به روز کنیم

اگرچه macOS با یک نسخه از Git نصب شده عرضه می شود، اما این شرکت معمولاً در عرضه به روز رسانی ها کمی کند است. به همین دلیل است که اگر می خواهید آخرین نسخه را داشته باشید، باید از Homebrew استفاده کنید. Homebrew رایگان و متن باز است و کل فرآیند را آسان تر می کند. به علاوه، به روز رسانی ها را بیشتر و به موقع عرضه می کند.

از طرف دیگر، می توانید آخرین نصب کننده را از وب سایت رسمی Git بگیرید و آن را نصب کنید. به طور خودکار نسخه Git شما را به روز می کند.

Git را در ویندوز به روز کنید

به روز رسانی Git در ویندوز به نسخه ای که اجرا می کنید بستگی دارد. اگر از Git نسخه 2.14.1 یا بالاتر استفاده می کنید، ابتدا باید Git را لغو نصب کنید. پس از آن، Git را دوباره بر روی دستگاه ویندوز خود دانلود و نصب کنید.

اگر از نسخه 2.14.2 تا 2.16.1 استفاده می کنید، git update را در خط فرمان خود اجرا کنید. برای نسخه 2.16.1 و آخرین نسخه، به جای آن از git update-git-for-windows استفاده کنید.

Git را به راحتی در کامپیوتر خود به روز کنید

چه از Git در لینوکس، macOS یا Windows استفاده کنید، هیچ بهانه ای برای اجرا نکردن آخرین نسخه وجود ندارد. ابتدا لازم است بدانید چگونه نرم افزار خود را به روز کنید و در نهایت همیشه از آخرین قابلیت ها لذت خواهید برد. اهمیت این موضوع برای نرم افزاری که روی سرور نصب می کنید دو برابر می شود و دیگران نیز می توانند از آن استفاده کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس