خرید فیگما توسط ادوبی برای کاربران چه معنایی دارد؟

51
0
خرید فیگما توسط ادوبی

کمپانی بزرگ فناوری Adobe در حال خرید Figma است. بنابراین سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا Figma در برنامه های مختلف Adobe ادغام می شود و آیا قیمت گذاری آن تغییر می کند؟ در ادامه قصد داریم این موارد را مورد بررسی قرار دهیم و با اثرات این تصمیم بیشتر آشنا شویم. در سپتامبر 2022، Figma اعلام کرد که توسط کمپانی بزرگ Adobe خریداری شده است. خرید فیگما توسط ادوبی برای کاربران چه معنایی دارد؟

نرم افزار طراحی UX/UI Figma مدت هاست که نسبت به نسخه Adobe، Adobe XD نرم افزار مورد علاقه کاربران بوده است. با توجه به اینکه بیانیه اخیر برای بسیاری از طراحان شوکه کننده بود، بیایید در ادامه آنچه را که در مورد همکاری بین این دو شرکت بزرگ می دانیم مرور کنیم.

Adobe در حال خرید Figma است !

در یک پست وبلاگی از مدیر عامل Figma، کمپانی Figma اعلام کرد که کمپانی Adobe در حال خرید Figma است. در حالی که ادوبی در ماه های اخیر شرکت های مختلفی را خریداری کرده است، به نظر نمی رسید که قصد خرید Figma را داشته باشد.

با این حال، مدیر عامل این شرکت یعنی دیلن فیلد گفت که چند ماه است که در مورد ترکیب Adobe و Figma بحث و تصمیم گیری شده است. ادوبی تایید کرد که 20 میلیارد دلار برای خرید Figma هزینه خواهد کرد. پس از اینکه Adobe کمپانی Substance 3D را در اوایل سال 2022 خریداری کرد، اعلام کرد که قصد دارد Figma را به مجموعه Adobe اضافه کند.

طبق بیانیه Adobe، به احتمال زیاد Figma در سال 2023 به این شرکت بپیوندند و به این ترتیب، چند ماه قبل از شروع تغییرات به کاربران فرصت آشنایی با فضای جدید را می دهد.

خرید فیگما توسط ادوبی: چه چیزی در Figma تغییر خواهد کرد؟

پس از اعلام این خبر، دقیقاً تأیید نشده است که چه چیزی ممکن است تغییر کند یا چگونه Adobe قصد دارد Figma را در انواع نرم افزارهای خود ادغام کند. دیلن فیلد بیان کرد که Figma به عنوان یک برنامه مستقل و جدا از Adobe Suite باقی خواهد ماند و او همچنان قصد دارد در Figma زیر نظر رئیس Adobe یعنی دیوید وادوانی کار کند. Adobe XD در حال حاضر رقیب مستقیم Figma است که بخشی از بسته Adobe Creative Cloud می باشد. بنابراین مشخص نیست که آیا Adobe XD را نگه می دارد یا هر دو برنامه را در یک برنامه ادغام می کند.

این همکاری چه تاثیری بر کاربران خواهد گذاشت؟

اگرچه هنوز در روزهای اولیه پس از اعلام این خبر هستیم، اما هر دو بیانیه Adobe و Figma نشان می ‌دهند که تغییرات چندانی برای کاربران Figma وجود نخواهد داشت، درواقع به نظر می رسد تنها ممکن است با برخی از قابلیت های جدید در این نرم افزار رو به رو باشیم. همکاری آنها هیچ قصدی برای تغییر مدل قیمت فعلی Figma ندارد و این باعث خوشحالی کاربران آن است که قیمت Figma مانند دیگر نرم افزارهای Adobe قیمت گذاری نخواهد شد.

Figma قصد دارد از این فرصت برای ایجاد قابلیت های بیشتر و بهتر برای کاربران استفاده کند و با ارئه ویژگی های منحصر به فرد، کاربارنی را از سراسر جهان به خود جذب کند. Adobe می تواند برگزاری این رویداد را با رویدادهای جهانی خود مانند Adobe MAX و Adobe Summit ترکیب کند.

با توجه به اینکه Adobe به عنوان یکی از شرکت های بزرگ و خلاق فناوری شناخته می‌ شود، بنابراین، فرصت بزرگی برای Figma خواهد بود و تخصص، ابزار و تجربه کمپانی Adobe قطعا مزیت های بزرگی برای Figma خواهند بود. برخی از کاربران ممکن است این اتفاق را به عنوان از دسترس خارج شدن Figma تلقی کنند، اما فقط باید منتظر بمانند و ببینند که چگونه برنامه مورد علاقه ‌شان در سال 2023 و بعد از آن بهتر خواهد شد.

خرید فیگما توسط ادوبی: آیا قیمت نرم افزارها تغییر می کند ؟

مدیر عامل Figma بیان می ‌کند که هیچ برنامه ‌ای برای تغییر قیمت Figma در دستور کار نیست، در مدل قیمت گذاری حال حاضر قیمت Figma برای کاربران مبتدی رایگان، برای افراد حرفه ای 15 دلار و برای سازمان ها هم 45 دلار می باشد. یکی از مزیت های ثابت نگه داشتن قیمت ها این است که Figma برای آموزش رایگان است و بنابراین افرادی که قصد یاد گیری آن را دارند، نباید نگران افزایش قیمت ها باشند.

با این حال، ممکن است برخی از افراد همچنان نگران قیمت ها باشند و بر این باور باشند که Adobe ممکن است قیمت Figma را تا سال های آینده بالا ببرد، اما در ابن رابطه باید اشار کنیم که Adobe پس از خرید برنامه ‌های Substance 3D در اوایل سال 2022، قیمت‌ها را پایین نگه داشته است. Substance 3D اکنون در مالکیت Adobe است. ، اما بخشی از اشتراک Creative Cloud نیست، بنابراین امیدواریم که برای Figma نیز همین انتظار را داشته باشیم.

Figma به یک برنامه در سری نرم افزارهای Adobe تبدیل می شود !

این خبر ممکن است برای کاربران Figma، به خصوص برای کسانی که از خرید اشتراک Adobe اجتناب کرده اند، شوکه کننده باشد. Figma تا سال 2023 تحت نام Adobe نخواهد بود و تا آن زمان اطلاعات بیشتری در مورد نحوه برنامه ریزی Adobe در رابطه با ادغام با سیستم های Figma به دست خواهیم آورد. در کل، این خبر را باید به عنوان یک اتفاق خوب در نظر بگیریم، زیرا حتی مدیر عامل Figma مهارت های طراحی خود را با استفاده از Adobe آموخته است. درواقع بدون Adobe، هرگز Figma وجود نخواهد داشت.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس