یادداشت برداری در حین گوش دادن به پادکست

133
0
یادداشت برداری در حین گوش دادن به پادکست

اگر نیاز به یادداشت برداری در حین گوش دادن به پادکست دارید، اپ هایی که در این مقاله قصد داریم معرفی کنیم، می توانند به شما کمک کنند.

پادکست ها همواره سرشار از اطلاعات هستند. اینکه به پادکست ها با اهداف آموزشی، توسعه فردی یا ایده پردازی گوش دهید، در هر حال ممکن است چیز جالبی بشنوید و بخواهید آن را در گوشه و کناری یادداشت کنید.

یادداشت برداری در حین گوش دادن به پادکست کمی وقت گیر است. در بسیاری از موارد، سررشته کلام را از دست می دهید، نکات گفته شده در پادکست را فراموش می کنید، یا حتی بدتر، فراموش می کنید که کدام اپیزود را گوش میکردید. ما قصد داریم تعدادی برنامه‌ را بررسی ‌کنیم که به شما کمک می‌کنند هنگام گوش دادن به پادکست‌ها در Android یادداشت برداری کنید.

ابتدا باید بدانیم که چه اطلاعاتی ارزش یادداشت برداری دارند.

اطلاعاتی که معمولا هنگام گوش دادن به پادکست نوت برداری می شوند شامل، نام پادکست، شماره اپیزود و این قبیل مطالب هستند.

1- یادداشت برداری در حین گوش دادن به پادکست با اپلیکیشن: Inspod

Inspod یک اپ جالب و مینیمال است که می توانید از آن برای ثبت لحظات کلیدی یک پادکست استفاده کنید. این برنامه توسط Listen Notes، که برای کمک به شما در یافتن پادکست‌های جدید طراحی شده است، پشتیبانی می‌شود. با این حال، هدف Inspod یادداشت برداری از یک پادکست است.

برای جستجو و افزودن بخشی از یک پادکست جدید، گزینه + را در گوشه پایین سمت راست فشار دهید. گوش دادن به پادکست خود را شروع کنید و هنگامی که می‌خواهید یادداشت برداری کنید، روی نماد ستاره (✧) ضربه بزنید تا یک کارت جدید ایجاد کنید. متن مورد نظر خود را تایپ کنید. سپس، روی گزینه «Transcribe» ضربه بزنید.

پس از اتمام فرآیند گوش دادن، روی آیکون outline ضربه بزنید تا یادداشت‌های خود را مرور کنید. پادکستی که به آن گوش داده اید دارای یک لینک ثابت و منحصر به فرد است که می توانید آن را در مرورگر باز کنید، همچنین می توانید لینک را به همراه اسکرین شات در یک اپ یادداشت برداری ذخیره کنید.

2- یادداشت برداری در حین گوش دادن به پادکست با اپلیکیشن: Snipd

Snipd یک اپ هیجان انگیز برای کشف، گوش دادن و نوت برداری لحظات الهام بخش از پادکست ها است. این اپ دو روش مختلف برای یادداشت برداری به شما ارائه می کند.

هنگام گوش دادن به پادکست، برای نشانک گذاری ، روی گزینه «Create Snip» ضربه بزنید. هر قطعه شامل عنوان، رونوشت، کادری برای افزودن یادداشت ها و همچنین ویرایشگر برای تنظیم دقیقتر می باشد. گزینه Edit را فشار دهید و نقاط شروع و پایان را با کمک نوار لغزنده پیکربندی کنید.

می توانید نوت های خود را با لینک ثابت، عنوان، خلاصه و رونوشت صادر کنید. روی Account > Export & sync ضربه بزنید و برنامه یادداشت‌برداری دلخواه خود را انتخاب کنید. Snipd دارای ادغام داخلی با Obsidian، Notion، Logseq و Markdown است.

می‌توانید با استفاده از هدفون‌های بلوتوثی بدون در دست داشتن گوشی، نوت برداری کنید و بخش های پرطرفدار را از پادکست‌های مختلف پیدا کنید. همچنین امکان درخواست نوت برداری توسط هوش مصنوعی برای یک پادکست وجود دارد که ادعا می شود دقت آن چیزی حدود 90-95٪ است.

3- یادداشت برداری با اپلیکیشن: Momento

آخرین اپلیکیشن که در این لیست به بررسی آن خواهیم پرداخت تنها بر دو ویژگی اصلی تمرکز دارد: نشانک گذاری پادکست و نوت برداری. برای شروع، روی گزینه Browse ضربه بزنید و پادکست مورد نظر خود را جستجو کنید.

صفحه اصلی شامل لیستی از پادکست هایی است که در آنها مشترک شده اید. صفحه پلیر به دو بخش تقسیم می شود: پلیر در بالا و گزینه هایی برای ضبط . به سادگی روی این گزینه ضربه بزنید و نگه دارید تا صدای خود را روی متن ذخیره کنید.

پس از به پایان رسیدن اپیزود، میتوانید در بخش My Moments  به دنبال آنها بگردید. نوار جستجو در بالا به شما امکان می دهد متن را جستجو کنید و نتایج را بر اساس پادکست یا اپیزود گروه بندی کنید. می‌توانید حساب Notion یا Readwise خود را برای همگام‌سازی یادداشت‌های صوتی خود متصل کنید، یا می‌توانید یادداشت‌های پادکست خود را به طور مستقیم به OneNote صادر کنید.

با برنامه‌های معرفی شده در این لیست، نوت برداری یا ذخیره یادداشت‌ها از یک پادکست بسیار ساده تر می‌شود. این اپ ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برایتان مناسب تر است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس