معرفی خودرو چانگان UNI-V

71
0
خودرو چانگان UNI-V

چری آریزو 8 که به تازگی معرفی شده و قرار است به زودی به روسیه هم صادر شود، با رقیب تازه‌­ای روبرو شده؛ چانگان لامور که از بسیاری جهات با این خودرو شباهت دارد. در این مقاله به بررسی خودرو چانگان UNI-V می پردازیم.

خودرو چانگان UNI-V

خودرو چانگان UNI-V
خودرو چانگان UNI-V

ابعاد چانگان لامور در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.77، 1.84، 1.44 و 2.765 متر اعلام شده است، که جایی در بین سگمنت C و D قرار می‌­گیرد. در مقام مقایسه، طول بدنه 140 میلیمتر بلندتر از تویوتا کرولا و 50 میلی‌متر کوتاه‌تر از تویوتا کمری است.
فرم بدنه لامور به چانگان UNI-V شباهت دارد و مواردی شامل جلوپنجره بدون حاشیه، چراغ‌های کشیده و زاویه­‌دار، رینگ‌های 18 اینچی و دستگیره مخفی‌­شونده درها را به همراه دارد. در تریم بالاتر، باله لبه صندوق هم نصب می‌­شود.

کابین و امکانات چانگان UNI-V

صفحه پشت آمپر دیجیتال به فرم مستطیل باریک که در بالای فرمان بیضی-شکل قرار گرفته، کابین چانگان لامور را نیز به به اعضای سری یونی شبیه ساخته است.

خودرو چانگان UNI-V
خودرو چانگان UNI-V

نمایشگر اطلاعات سرگرمی با فرم عمودی، به دستیار صوتی، تشخیص فرامین حرکتی و پایش هوشیاری راننده مجهز شده است.
تهویه مطبوع تک­ منطقه‌­ای، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه و خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، از مهمترین تجهیزات رفاهی چانگان لامور به شمار می­‌آید.

مشخصات فنی چانگان UNI-V

خودرو چانگان UNI-V
خودرو چانگان UNI-V

سدان جدید چانگان به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 170 اسب‌­بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که نیروی خود را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌­دهد. ظاهراً چانگان قصد دارد لامور را در آینده نزدیک به پیشرانه 2 لیتری هم مجهز کند، اما از ارائه نسخه هیبرید، سخنی به میان نیامده است.

قیمت چانگان UNI-V

چانگان لامور از نیمه نخست سال 2023 در محدوده قیمت 15 الی 19 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس