معرفی و بررسی خودرو هیوندای کونا 2024

98
0
خودرو هیوندای کونا 2024

هیوندای کونا، اولین بار در سال ۲۰۱۷ در کره جنوبی عرضه شد. اکنون هیوندای ظاهر نسل جدید این کراس‌اور را، که برای سال ۲۰۲۴ در آمریکا عرضه می‌شود را نمایش داده است. در این پست به بررسی خودرو هیوندای کونا 2024 می پردازیم.

خودرو هیوندای کونا 2024

خودرو هیوندای کونا 2024
خودرو هیوندای کونا 2024

نسل جدید هیووندای کونا، چهار مدل مختلف دارد؛ تمام الکتریکی، هیبریدی، احتراقی و N لاین.
طراحان هیوندای، ابتدا کونا الکتریکی را طراحی کردند و سپس طراحی آن الهام‌بخش سایر مدل‌ها شد. در بخش جلویی هر چهار مدل، یک نوار نوری باریک روی لبه کاپوت وجود دارد. چراغ‌های جلو، در گوشه بیرونی و زیر نوار نورانی قرار گرفته‌اند. طراحی و ظاهر قسمت پایینی این بخش، عامل اصلی تمایز میان مدل‌های مختلف کونا 2024 است. خودرو الکتریکی در این بخش، عناصر پیکسل‌مانندی دارد که نشانه‌هایی از هیوندای آیونیک است. نسخه احتراقی در این بخش یک دهانه مستطیلی دارد. طراحی N لاین در این بخش تهاجمی‌تر بوده و عنصر ذوزنقه‌ای دارد.

خودرو هیوندای کونا 2024
خودرو هیوندای کونا 2024

ظاهر کلی مدل‌های مختلف کونا ۲۰۲۴ مشابه یکدیگر هستند. مدل‌های هیبریدی و احتراقی، فلاپ‌هایی روی گلگیرهایشان دارند. اما گلگیرهای N لاین و نسخه الکتریکی، هم‌رنگ بدنه هستند. نسخه N لاین یک اسپویلر، رکاب‌های جانبی حجیم، دو خروجی اگزوز و قطعات مشکی روی سقف و آینه‌های جانبی دارد.

طراحی بخش عقب نیز با وجود نوار نورانی، با بخش جلو مطابقت دارد. درست همانند جلوی خودرو، چراغ‌های عقب در گوشه بیرونی و زیر نوار نورانی قرار گرفته‌اند.

خودرو هیوندای کونا 2024
خودرو هیوندای کونا 2024

طول هیوندای کونا الکتریکی جدید به ۴۳۵۵ میلی‌متر می‌رسد، که ۱۵۰ میلی‌متر، بیش‌تر از مدل فعلی است. فاصله محوری نیز ۶۰ میلی‌متر و عرض آن ۲۵ میلی‌متر، افزایش یافته است.

کابین و امکانات هیوندای کونا 2024

در فضای داخلی هیوندای کونا ۲۰۲۴، یک جفت نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیده می‌شود که هر دو در یک قاب قرار گرفته‌اند. اهرم تعویض دنده پشت فرمان قرار گرفته است. در قسمت زیرین نمایشگر، دریچه تهویه و کنترل سیستم HVAC وجود دارد. روی کنسول، یک صفحه شماره‌گیر دیده می‌شود که هنوز کاربرد آن مشخص نیست.

خودرو هیوندای کونا 2024
هیوندای کونا 2024

برای ردیف دوم، صندلی‌های نیمکتی در نظر گرفته شده است‌. طبق اطلاعیه هیوندای، این محصول از طراحی خودروهای شهری قرن ۲۰۲۱ پیروی می‌کند.

جزئیات دقیق و مشخصات فنی هیوندای کونا ۲۰۲۴ هنوز مشخص نیست و در ماه‌های بعد منتشر خواهد شد.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس