در اینجا 10 رهبر فناوری جهانی درباره هوش مصنوعی فکر می کنند

62
0
رهبر فناوری جهانی

نظرات رهبر فناوری جهانی درباره هوش مصنوعی را بخوانید.

. نکته اول: ماهیت همه کاره هوش مصنوعی به آن اجازه می دهد تا بر بخش های مختلف تأثیر بگذارد و تقریباً هر وظیفه ای را انجام دهد، اما توسعه غیرقانونی خطرات حریم خصوصی و امنیتی را به همراه دارد.

. مقدمه 2: نظرات رهبران فناوری مانند ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی دائماً در حال تغییر است، اما آنها تشخیص می دهند که هوش مصنوعی صنایع را مختل می کند و باید تنظیم شود.

. نکته ۳: ادغام هوش مصنوعی در پلتفرم‌هایی مانند متا و گوگل می‌تواند هدف‌گذاری را بهبود بخشد و خلاقیت‌های تبلیغاتی ایجاد کند، اما بدبینان استدلال می‌کنند که این ویژگی‌ها در درجه اول بر جمع‌آوری اطلاعات کاربر و کالاسازی داده‌ها تمرکز دارند.

جامعه فناوری در مسابقه هوش مصنوعی تقسیم شده است. حامیان بر این باورند که تکامل سریع هوش مصنوعی جامعه را پیشرفت خواهد داد، در حالی که شکاکان فکر می کنند روبات های مجهز به هوش مصنوعی در نهایت جایگزین نیروی کار انسانی خواهند شد. البته، برخی از نظریه‌ها کاملاً مضحک هستند، بنابراین اگر به نظرات دیگران گوش می‌دهید، بهتر است از رهبران فناوری جهانی با بینش دست اول ارائه شوند.

بنابراین، صداهایی مانند سم آلتمن، ایلان ماسک و بیل گیتس در مورد هوش مصنوعی چه می‌گویند؟

1. سم آلتمن

سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، نقش مهمی در مسابقه هوش مصنوعی ایفا می کند. موفقیت عظیم ChatGPT در سراسر جهان، شرکت‌های فناوری رقیب را بر آن داشت تا با مدل‌های زبان بزرگ (LLM) آزمایش کنند و راه را برای سایر پلتفرم‌های هوش مصنوعی هموار کنند.

آلتمن می گوید که هوش مصنوعی به دلیل ماهیت همه کاره اش، به تأثیرگذاری بر بخش های مختلف ادامه خواهد داد – پتانسیل نامحدودی دارد. توسعه دهندگان می توانند آن را برای انجام هر کاری آموزش دهند. اگرچه نوآورانه است، اما او همچنین می‌داند که پیشرفت‌های غیرقانونی هوش مصنوعی خطرات حریم خصوصی و امنیتی را به همراه دارد. آلتمن حتی از قانونگذاران می خواهد که استفاده و توزیع هوش مصنوعی را کنترل کنند.

2. ایلان ماسک

ایلان ماسک به خاطر تلنگرهای مداومش بدنام است. ماسک به طور مداوم نظر خود را تغییر می دهد، از پس گرفتن نظرات بحث برانگیز گرفته تا اصلاحات اساسی در رابط کاربری X، که قبلا به نام توییتر شناخته می شد. همانطور که انتظار می رفت، نظرات او در مورد هوش مصنوعی نیز در همه جا وجود دارد.

گزارش فاکس نیوز در آوریل 2023 نشان می دهد که ماسک در حال غواصی عمیق در خطرات و خطرات مدل های مدرن هوش مصنوعی است. او معتقد است که آنها باید تنظیم شوند. با توجه به این اظهارات، زمانی که او یک شرکت جدید هوش مصنوعی به نام xAI را در جولای 2023 راه اندازی کرد، بسیاری آن را تعجب آور دیدند.

ماسک با وجود فلیپ فلاپ هایش به کاوش در هوش مصنوعی ادامه خواهد داد. در حالی که او اغلب در مورد چگونگی انتشار اطلاعات نادرست توسط هوش مصنوعی صحبت می کند، می داند که صنایع مختلف را مختل می کند.

3. مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ در حال بررسی راه هایی برای ادغام هوش مصنوعی در پلتفرم های متا است. او قصد دارد ابزارهایی را معرفی کند که جمعیت شناسی مصرف کننده را به طور دقیق هدف قرار دهد، خلاقیت های تبلیغاتی ایجاد کند و مکالمات طبیعی انسان را شبیه سازی کند. با پیشرفت متا LLM منبع باز خود، Llama، احتمالاً شاهد ویژگی های جدیدی خواهیم بود.

اگرچه مخل است، اما همه از این تغییرات راضی نیستند. شکاکان استدلال می کنند که این ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در درجه اول بر جمع آوری اطلاعات کاربر و بهبود تجارت تبلیغات متا تمرکز دارند. آنها معتقدند متا صرفا از هوش مصنوعی برای کالایی کردن داده ها استفاده می کند.

4. لری پیج و سرگی برین

جایگاه گوگل به عنوان موتور جستجوی شماره یک به دلیل رقابت هوش مصنوعی در خطر است. ظهور ابزارهای هوش مصنوعی نحوه دسترسی مشتریان به اطلاعات را به صورت آنلاین تغییر می دهد. گزارش نیویورک تایمز حتی نشان می دهد که آلفابت از لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل خواسته است تا ارزیابی کنند که جستجوی گوگل چگونه می تواند سهم بازار خود را حفظ کند.

صفحه نسبت به ادغام هوش مصنوعی احساس مثبتی دارد. او در سال 2002 اشاره کرد که گوگل تنها زمانی ماموریت خود را انجام خواهد داد که “کامل با هوش مصنوعی” شود و منابع برای دستیابی به آن اکنون در دسترس است. بزرگترین مانع برای رسیدن به هدف او رقابت تنگاتنگ است. با وجود هزاران شرکت فناوری که در حال بررسی مدل‌های هوش مصنوعی هستند، نمی‌توان گفت چه کسی هوش عمومی مصنوعی (AGI) را اول توسعه خواهد داد.

برین در مورد هوش مصنوعی کمی محتاط تر است. او معمولاً در مورد خطرات امنیتی ناشی از ظهور پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، به ویژه با فقدان مقررات صحبت می‌کند. او همچنین می‌داند که هوش مصنوعی آینده را شکل خواهد داد. برین و پیج هر دو با آلفابت برای توسعه یک مدل هوش مصنوعی همه منظوره برای گوگل همکاری می کنند.

5. ساندار پیچای

ساندار پیچای، مدیرعامل گروه آلفابت به شدت به پتانسیل هوش مصنوعی اعتقاد دارد. در مصاحبه ای با CBS News در آوریل 2023، او حتی اشاره کرد که هوش مصنوعی رقیب آتش و برق به عنوان بزرگترین کشف بشریت است. ظاهراً نحوه عملکرد جامعه را تغییر خواهد داد.

و جالب‌تر این است که پیچای قبل از شروع مسابقه هوش مصنوعی هوش مصنوعی را با آتش و برق مقایسه کرده است. گزارش CNBC نشان می دهد که او قبلاً در سال 2018 همین را گفته است.

6.رهبر فناوری جهانی بیل گیتس

بیل گیتس نسبت به هوش مصنوعی خوشبین است. برخلاف دیگر رهبران فناوری جهانی، او نگران خطرات امنیتی و حریم خصوصی ناشی از آن نیست. او در GatesNotes بیان می کند که خطرات واقعی هستند اما قابل کنترل هستند. به این ترتیب، شرکت‌های فناوری و توسعه‌دهندگان نباید اجازه دهند این مسائل مانع از پیشرفت سیستم‌های هوش مصنوعی شوند.

گیتس همچنین معتقد است که هوش مصنوعی مشکلات آن را حل خواهد کرد. توسعه دهندگان در نهایت پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه می دهند که محتوای هوش مصنوعی را فیلتر می کند، مجرمان سایبری را ردیابی می کند و سیستم های امنیت سایبری را تقویت می کند.

7.رهبر فناوری جهانی جف بزوس

جف بزوس همیشه افسانه های هوش مصنوعی را مورد مناقشه قرار داده است. در این مقاله CNBC در سال 2018، بزوس به اشتراک می‌گذارد که اضطراب هوش مصنوعی معمولاً شامل تصورات غلط اغراق‌آمیز است. او معتقد نیست که هوش مصنوعی می تواند شغل ما را بگیرد یا به بشریت پایان دهد. برعکس، فناوری فرصت‌های شغلی بیشتری را با تکامل بخش‌ها و نیازهای مصرف‌کننده به ارمغان خواهد آورد.

بزوس موضع خوش بینانه خود را در مورد ادغام هوش مصنوعی حفظ کرد. او در حال بررسی راه‌هایی برای ایجاد یک تجربه خرید آینده‌نگر و راحت‌تر و صنعت خرده‌فروشی از طریق مدل‌های پیچیده است. آمازون احتمالاً به زودی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری را معرفی خواهد کرد.

8.رهبر فناوری جهانی تیم کوک

تیم کوک از پیشرفت های هوش مصنوعی بسیار استقبال می کند. او شروع به تجزیه و تحلیل ChatGPT کرد و اینکه چگونه اپل می‌تواند از مدل‌های زبان مشابه استفاده کند، زمانی که OpenAI آن را در نوامبر 2022 راه‌اندازی کرد. بالاخره اپل سال‌هاست که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند. اگر برندهای رقیب ابتدا مدل های جدیدتر را بررسی کنند، ممکن است سهم بازار عظیم خود را از دست بدهد.

کوک همچنین معتقد است که هیچ نهادی نمی تواند هوش مصنوعی را کنترل کند. او با صبح بخیر آمریکا به اشتراک می‌گذارد که نظارت بر هوش مصنوعی ضروری است اما چالش برانگیز است – شرکت‌های فناوری باید خودشان را تنظیم کنند.

9.رهبر فناوری جهانی گرگ پیترز

هوش مصنوعی مولد به آرامی صنعت سرگرمی را تحت تأثیر قرار می دهد. متخصصان هالیوود می ترسند که مدل های پیچیده ممکن است نویسندگان، متخصصان جلوه های بصری و هنرمندان را بیکار کند. سی‌ان‌بی‌سی گزارش می‌دهد که بیشتر پلت‌فرم‌های استریم جریان نقدی مثبتی ندارند – آنها احتمالاً با جایگزین کردن برخی از کارگران خود با ابزارهای هوش مصنوعی، هزینه‌های اضافی خود را به حداقل می‌رسانند.

به عنوان مثال گرگ پیترز، مدیر عامل نتفلیکس را در نظر بگیرید. نتفلیکس هر سه ماه میلیاردها درآمد تولید می کند، با این حال پیترز همچنان معتقد است که هوش مصنوعی روند تولید را حتی مقرون به صرفه تر می کند. می توانید از مدیران شرکت های سرگرمی کمتر محبوب انتظار داشته باشید که همین موضع را داشته باشند.

10.رهبر فناوری جهانی لری الیسون

لری الیسون، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری اوراکل، به لطف مسابقه هوش مصنوعی، ثروت خود را سر به فلک کشید. Statista گزارش می دهد که اوراکل برای سال مالی 2023 نزدیک به 50 میلیارد دلار درآمد داشته است. این شرکت با موفقیت از افزایش ناگهانی تقاضا برای مجوزهای هوش مصنوعی و پلتفرم های ابری سرمایه گذاری کرد.

الیسون قصد دارد خدمات ابری Oracle را با همکاری با Cohere ارتقا دهد. این یک استارت آپ فناوری است که LLM ها را توسعه می دهد. گزارش Business Insider می گوید که اگر این همکاری خوب پیش برود، اوراکل ممکن است محصولات هوش مصنوعی مولد را ارائه دهد.

رهبران فناوری درباره مسابقه هوش مصنوعی چه احساسی دارند

تکامل سریع هوش مصنوعی آن را غیرقابل پیش بینی می کند. حتی رهبران فناوری که نقش فعالی در توسعه این فناوری دارند، نمی‌توانند برنامه‌های کاربردی، چالش‌ها و پیشرفت‌های نوظهور را پیش‌بینی کنند. باز هم، ماهیت مستقل هوش مصنوعی به آن اجازه می دهد تا خود به خود تکامل یابد. اگر مربیان به سیستم های هوش مصنوعی مجموعه داده های کافی را تغذیه کنند، به یادگیری و بهبود ادامه خواهند داد.

با این حال، شکی نیست که سیستم‌های هوش مصنوعی همچنان بخش‌های مختلف را مختل خواهند کرد. دانستن اینکه چگونه آنها را در جریان کار روزانه خود ادغام کنید و مهارت های خود را تکمیل کنید به شما برتری می دهد. هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها نمی‌شود، اما انسان‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند بهتر از افرادی هستند که نمی‌توانند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس