ساخت فیلم Black Adam 2

26
0
فیلم Black Adam 2

Black Adam، فیلم ابرقهرمانی دی‌سی که دوین جانسون در آن نقش آفرینی کرد، قرار بود فرنچایز جدیدی را به راه بیندازد، اما او شب گذشته اعلام کرد که برنامه‌های ساخت قسمت دوم متوقف شده و به این زودی‌ها پیش نخواهد رفت. در این مقاله به بررسی فیلم Black Adam 2 می پردازیم.

فیلم Black Adam 2

این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که جیمز گان و پیتر سفران، روسای جدید استودیو دی‌سی که تنها چند هفته پس از اکران فیلم در اکتبر به سمت خود منصوب شدند، کل دی‌سی را تغییر می‌دهند و پروژه‌هایی مانند دنباله‌ی Man of Steel هنری کویل و Wonder Woman 3 پتی جنکینز نیز کنسل شدند.

جانسون روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای نوشت:

من و جیمز گان با هم صحبت کردیم و بلک آدام در فصل اول داستان‌سرایی‌شان حضور نخواهد داشت. با این حال، DC و Seven Bucks توافق کرده‌اند که به کاوش برای پیدا کردن با ارزش‌ترین راه‌هایی که می‌توان از Black Adam در فصل‌های چندجهانی آینده دی‌سی استفاده کرد، ادامه دهند.

فیلم Black Adam 2
فیلم Black Adam 2

Black Adam که در ۲۱ اکتبر اکران شد، یک پروژه پرشور برای دوین راک جانسون بود که از ۱۵ سال پیش به دنبال ایفای نقش در این شخصیت بود. در طول این مدت، جانسون به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران جهان تبدیل شد و در سال ۲۰۱۷ از قدرت خود برای متقاعد کردن برادران وارنر و نیو لاین برای ساخت یک فیلم انفرادی بلک آدام استفاده کرد.

پیش از اکران، جانسون برنامه‌های خود را برای توسعه گوشه‌ای از دنیای DC با محوریت شخصیت‌های بلک آدام مانند انجمن عدالت آمریکا و همچنین فیلم آینده بلک آدام علیه سوپرمن اعلام کرد، یک مبارزه نهایی که در صحنه‌ بعد از تیتراژ نیز وعده داده شد و به طور موقت هنری کویل را برای اولین بار پس از لیگ عدالت (۲۰۱۷) در نقش سوپرمن بازگرداند.

با این حال، Black Adam در باکس آفیس با فروش ۳۹۱ میلیون دلاری در سطح جهانی ناامید ظاهر شد و نقدهای ضعیفی به دست آورد. اگر چندین عامل دیگر وجود نداشتند، لزوماً ساخت دنباله منتفی نمی‌شد.

یکی از مهم‌ترین عوامل، بودجه‌ی بالای فیلم بود. به گفته منابع، با بودجه ابتدایی ۱۹۰ میلیون دلار، هزینه‌های ساخت این اثر به ۲۶۰ میلیون دلار رسید، به‌ویژه پس از یک دور پرهزینه ۲۰ روزه فیلم‌برداری مجدد که پس از نمایش آزمایشی ضعیف انجام شد. این شامل هزینه‌های بازاریابی نمی‌شود.

در روزهای اخیر، شایعاتی در مورد اختلاف بین جانسون و استودیو به گوش رسید. گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه جانسون کانال‌های Warner Bros. Discovery و Black Adam را آنفالوو کرده تا اینکه خود او گفت از ابتدا آن‌ها را دنبال نکرده بود.

جانسون به طور علنی در مورد استخدام گان و سفران اظهار نظر نکرده بود و بسیاری از ناظران به تنش اساسی بین دو جبهه اشاره کردند. با این حال، جانسون خاطرنشان کرد که این دو رابطه خوبی دارند.

من و جیمز سال‌هاست همدیگر را می‌شناسیم و همیشه به دنبال موفقیت یکدیگر بوده‌ایم. الان هم فرقی نمی‌کند و من همیشه دوست دارم دی‌سی (و مارول) پیروز شوند.

Hollywood Reporter

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس