سامسونگ با کمک سری گلکسی A برترین فروشنده گوشی در سه ماهه دوم می ماند.

30
0
برترین فروشنده گوشی در سه ماهه دوم

یکی از شرکت‌های تحقیقاتی به نام Canalys Research، داده‌های سه ماهه دوم خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد فروش گوشی‌های هوشمند در این دوره ۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این شرکت گفته است که مسائل مربوط به تورم و فروپاشی اقتصاد جهانی و برخی عوامل منطقه‌ای در این موضوع تاثیرگذار هستند. برترین فروشنده گوشی در سه ماهه دوم 2022 سامسونگ شده است.

سامسونگ تا حدی به لطف فروش خوب سری گلکسی A به دلیل قیمت مقرون به صرفه این سری، با ۲۱ درصد سهم از بازار همچنان برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان باقی ماند.

سری گلکسی A از گوشی‌های ارزان‌ با دوربین‌های مناسب، باتری‌های قدرتمند و در مجموع عملکرد خوب نسبت به قیمت تشکیل شده است. ادامه تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۳ به اپل کمک کرده است تا با ۱۷ درصد، پس از سامسونگ جایگاه دوم را با بیشترین سهم از بازار در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان حفظ کند.

شیائومی، اوپو و ویوو از چین نیز به ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار دارند. همه این شرکت‌ها در سه ماهه دوم سال جاری، روندی کاهشی در فروش گوشی‌های خود داشته‌اند و سهم بازار جهانی آن‌ها ۱۴ درصد برای شیائومی، ۱۰ درصد برای اوپو و ۹ درصد نیز برای ویوو می‌باشد.

تحلیلگر مجموعه Canalys Research یعنی Runar Bjørhovde گفته است که فروشندگان مجبور شده‌اند تاکتیک‌های خود را در سه ماهه دوم مورد بررسی قرار دهند، زیرا چشم انداز بازار گوشی‌های هوشمند بسیار محتاطانه‌تر شده است. مشکلات شدید اقتصادی، تقاضای کم و انباشت موجودی شرکت‌ها باعث شده است که فروشندگان به سرعت استراتژی‌های فروش بازار خود را برای مابقی سال‌ها مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. میان‌رده‌های عرضه‌شده با حجم بسیار زیاد، سود فروشندگان را در خطر قرار داده است، همچنین مصرف‌کنندگان با کاهش بودجه، انتخاب خود را از یک دستگاه به سمت مدل‌های پایین‌تر تغییر می‌دهند.

برترین فروشنده گوشی در سه ماهه دوم
برترین فروشنده گوشی در سه ماهه دوم

یکی دیگر از تحلیلگران Canalys یعنی Toby Zhu، اظهار داشت که زنجیره تامین به دلیل کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند نگران کننده است. البته این منطقی است زیرا تقاضای کمتر برای گوشی‌ها منجر به کاهش تولید و عرضه می‌شود که به نوبه خود باعث کاهش تقاضا برای لوازم مورد نیاز جهت تولید گوشی‌های هوشمند می‌شود.

وی همچنین افزود در حالی که فشار تامین قطعات و هزینه کاهش می‌یابد، نگرانی‌های اندکی در زمینه پشتیبانی و تولید باقی می‌ماند، مانند تشدید قوانین وارداتی در بازارهای نوظهور و رویه های گمرکی که تخویل محموله‌ها را به تاخیر انداخته است.

در ادامه وی اظهار داشت که در کوتاه‌ مدت، فروشندگان با استفاده از تبلیغات و پیشنهادات پیش از عرضه در طول فصل تعطیلات به دنبال سرعت بخشیدن به فروش خواهند بود تا فشار نقدینگی بازار را کاهش دهند. همکاری عمیق با کانال‌ها برای نظارت بر وضعیت موجودی و عرضه کالا برای فروشندگان، به منظور شناسایی فرصت‌های کوتاه‌مدت و حفظ شراکت کانال‌های سالم در بلندمدت امری ضروری خواهد بود.

برای مثال، اپل ۲۱.۴ درصد افزایش سهم در بازار نسبت به سال گذشته داشته است. سهم سالانه سامسونگ در بازار سه ماهه دوم به ۱۶.۷ درصد رسیده است و آن را در رتبه دوم پس از اپل قرار داده است. شیائومی ۱۷.۶ درصد از سهم بازار سه ماهه دوم ۲۰۲۱ خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داد، ویوو نیز به همین ترتیب ۱۰ درصد از سهم بازار خود را دست داد و سهم اوپو نیز در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۹.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس