سرویس گلد Xbox برای دانلود بازی های Xbox 360 

62
0
سرویس گلد Xbox

اگر شما دارنده ی اشتراک سرویس گلد Xbox یا سرویس گیم پس آلتیمیت Xbox هستید بهتر است بدانید که بازی های Xbox 360  به زودی از دسترس خارج خواهند شد. در این متن چیز هایی که باید بدانید را به شما میگوییم.

سرویس گلد Xbox

بیایید جزئیات این اعلامیه را بررسی کنیم تا بفهمیم چگونه بر تجربه ی شما تاثیر میگدارد، سپس خواهیم دید که چگونه می توان آخرین بازی های  Xbox 360 روی این سرویس ها  را دانلود کرد.

حذف شدن بازی های Xbox 360  از قسمت Games With Gold

برای کسانی که با Games With Gold  آشنا نیستند; Games With Gold  یکی از ویژگی های اشتراک سرویس گلد Xbox میباشد. این قسمت از گلد به شما اجازه میدهد که هر ماه تعدادی بازی که برای دارندگان اشتراک گلد مجانی هستند را دانلود کنید.

در چندین سال اخیر این بازی ها شامل دو بازی مجانی Xbox One و دو بازی مجانی Xbox 360  میشدند.(بعضی اوقات بجای یکی از بازی های 360 یک بازی از Xbox  اورجینال در دسترس قرار میگرفت). تا به امروز همه ی بازی های Xbox 360   که مجانی برای سرویس گلد که بر روی Xbox One  و Xbox Series X/S در دسترس قرار گرفتند backward-compatible بوده اند.

 

اما متاسفانه از تاریخ 1 اکتر 2022 کمپانی مایکروسافت دیگر بازی های 360  را بر روی این سرویس منتشر نمیکند. طی یک ایمیلی که به دارندگان این سرویس توسط این کمپانی ارسال شد گفته شد که:

 

ما دیگر توان قرار دادن بازی های XBOX 360  را روی کاتالوگ این سرویس نداریم; ولی Games With Gold  همچنان بازی های جذاب XBOX ONE  را هر ماه در دسترس خواهد داشت.

دلیل دقیق این بیانیه هنوز معلم نیست اما بنظر میرسد مایکروسافت در خصوص لایسنس بازی های Xbox 360  به مشکل برخورد یا اینکه دیگر به اندازه ی کافی بازی هایی که بر روی اکس باکس وان و اکس باکس سری اکس/اس    backward-compatible باشند وجود ندارد.

خبر خوب این است که تمام بازی های اکس باکس 360 که قبلا از سرویس گلد دریافت کرده بودید تا ابد برای شما باقی خواهند ماند حتی اگر اشتراک شما تمام یا کنسل شود. و اما خبر بد این است که بازی های اکس باکس وان و اکس باکس سری اکس/اس که از سرویس گلد دریافت کردید در صورت کنسل شدن اشتراک شما دیگر برای شما قابل بازی نخواهند بود.

چگونه بازی های اکس باکس 360 را از Games With Gold  دریافت کنیم

بهتر است که از آخرین ماه های حضور بازی های 360 روی این سرویس استفاده کنید اگر دارنده ی اشتراک اکس باکس لایو هستید. فراموش نکنید که سرویس گیم پس آلتیمیت نیز شامل سرویس گلد میشود پس درصورت داشتن اشتراک گیم پس آلتیمیت هم میتوانید به این بازی ها دسترسی داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که دو بازی اکس باکس 360 که در هر ماه روی این سرویس در دسترس قرار میگیرند در ماه پخش میشوند, به این صورت که بازی اول از اولین روز ماه میلادی تا روز پانزدهم ماه میلادی در دسترس است و بازی دوم از روز شانزدهم ماه تا پانزدهم ماه بعدی.

شما میتوانید بازی های Gamed With Gold  را با کنسول اکس باکس خود یا از مرورگر دریافت کنید.

برای دریافت این بازی ها از طریق مرورگر:

1.وارد صفحه ی Xbox Games With Gold  بشوید. سپس از طریق لینک واقع در بالای سمت راست صفحه وارد اکانت خود شوید.

2.وارد قسمت Now Available شود و بعد از آن بازی هایی که در دسترس هستند را خواهید دید.

سرویس گلد Xbox
سرویس گلد Xbox

3.روی هر بازی ای که میخواهید کلیک کنید تا روی استور مایکروسافت باز شود. بعد از آن گزینه ی Get  را بزنید.

4.تایید کنید که میخواهید بازی به لایبری شما اضافه شود. حالا شما میتوانید بازی را با کلیک روی گزینه Install to  نصب کنید.

سرویس گلد Xbox
سرویس گلد Xbox

دریافت بازی ها بر روی کنسول اکس باکس:

1.دکمه ی اکس باکس را روی دسته ی خود فشار دهید تا منو را باز کند سپس وارد مایکروسافت استور شوید.

2.در منو گزینه Subscriptions  را بزنید سپس گزینه ی Xbox Live Gold  را بزنید.

3.وارد قسمت Games With Gold  شوید.

4.بازی مورد نظر را انتخاب کنید تا صفحه ی مربوط به بازی در استور باز شود بعد روی گزینه Get  کلیک کنید تا بازی به لایبرری شما اضافه شود.

سرویس گلد Xbox
سرویس گلد Xbox

 

بعد از دریافت بازی از هر کدام از دو روش بالا شما میتوانید آنها را در قسمت My games & apps پیدا کنید. به این خاطر که بازی های اکس باکس 360 برای همیشه متعلق به شما خواهند ماند درقسمت All owned games  درFull Library  در دسترس خواهند ماند. قسمت Games With Gold  فقط بازی های اکس باکس وان یا اکس باکس سری اس/اکسی که از طریق این سرویس گرفته اید را نشان خواهد داد.

آیا این اتفاق به معنای بازی های کمتر بر روی سرویس گلد میباشد؟

درست است که بیرون ندادن بازی برای کنسولی که بیش از 15 سال پیش منتشرشده برای مایکروسافت منطقی است اما این تصمیم جذابیت سرویس گلد اکس باکس را کمتر میکند. در ماه های پیش رو, خواهیم فهمید که آیا مایکروسافت قرار است دو بازی 360 روی این سرویس را با دو بازی جدیدتر اکس باکس عوض کند یا مشترکین گلد قرار است فقط دو بازی در ماه بجای چهار بازی هدیه بگیرند.

این در حالی هست که در آن سوی دنیای کنسول ها,سونی سال 2019 قرار دادن بازی های پلی استیشن 3 و PS Vita  بر روی اشتراک PS Plus  متوقف کرد که البته داستانی متفاوت است زیرا کنسول پلی استیشن 4 قابلیت Backward compatibility برای بازی های پلی استیشن 3 را ندارد.

خوشبختانه با وجود این اتفاق خیلی از بازی های اکس باکس 360 روی کنسول های مدرن اکس باکس قابل بازی هستند پس این بازی های کلاسیک هنوز در دسترسند. شما میتوانید با داشتن اشتراک گیم پس خیلی از آنها را تجربه کنید; این فقط یکی از چندین دلیل برای داشتن اشتراک فوق العاده ی گیم پس است.

منبع : makeuseof

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس