سریال بازی تاج و تخت می‌تواند جان اسنو را به جایی برساند

152
0

سریال بازی تاج و تخت که بازدید کننده بسیار زیادی دارد و مورد توجه همه گان شده، در این مقاله از اول نیوز در بخش فیلم می خواهیم مواردی را با هم ببینیم.

حتی با وجود فصل پایانی هدر رفت و سه سال جدایی پایانی سریال از سال 2022، بازی تاج و تخت جایگاه خود را به عنوان یک پدیده فرهنگی و فانتزی در تاریخ تلویزیون در جهان تثبیت کرد و همچنان یکی از پربیننده ترین برنامه های شبکه است. این موضوع باعث تعجب و انتظار می‌شود که HBO غول صنعت به دنبال آن است که آن را با یک سریال دنباله‌دار به رهبری جان اسنو، در انحصاری بمب‌های هالیوود ریپورتر دنبال کند.

اچ‌بی‌او پیش‌درآمد مورد انتظار خانه اژدها را در ماه آگوست اکران می‌کند تا آغاز و پایان نفوذ تارگاریان‌ها بر وستروس را به تصویر بکشد، اما کیت هرینگتون می‌تواند بازی تاج و تخت را به قلمروی ناشناخته‌تر هدایت کند. این به ویژه از آنجایی است که جورج آر آر مارتین، نویسنده سریال، هیچ منبعی فراتر از حماسه A Song of Ice and Fire (یا دو رمان آخر) ارائه نکرده است. علی‌رغم ماهیت بسیار جاه‌طلبانه سریال بالقوه «جان اسنو» در «بازی تاج و تخت»، چند پیش‌فرض کلی وجود دارد که HBO می‌تواند آن را بررسی کند.

آن سوی دیوار

احتمالاً شخصیت جان اسنو دومین ناامیدکننده‌ترین قوس در فصل 8 بازی تاج و تخت بود، درست پس از دنریس تارگاریان، با گرگ سفید به طرز شگفت‌انگیزی به نگهبانان شب تبعید شد و احتمالاً روزهایش را فراتر از دیوار سپری می‌کرد. با شکست نایت کینگ همراه با ارتش وایت واکرهایش، به نظر می‌رسد که نایت‌س‌نگ هدف چندانی ندارد – و نه کرم خاکستری خاصی برای ماندن و اجرای تبعید جان در وهله اول. همانطور که گفته شد، دیدن زندگی جان در “شمال واقعی” با Free Folk یک صفحه خالی با طراوت از یک فرضیه را ارائه می دهد – یا حداقل تنظیم برای یک فرضیه.

اگر هیچ چیز دیگری نباشد، تماس پرده‌ای جان اسنو در فصل 8 به‌اندازه کافی باز است تا مجری، جدید و تیم نویسندگی را با سکوی پرشی برای شروع یک قوس شخصیتی جدید فراهم کند. علاوه بر اینکه دوستی جان و تورموند جایتسبن را دوباره روی صفحه نمایش کوچک می بینیم، وسعت شمالی ترین مناطق وستروس می تواند ماجراجویی های جدیدی را توجیه کند، که در نهایت منجر به یک خط داستانی و درگیری بزرگتر می شود.

به همین ترتیب، جان تنها کسی بود که طی قرن‌ها به خود زحمت دید مردم آزاد را آن‌طور که هستند، به جای منحصراً به‌عنوان «وحشی‌های وحشی» درنده خویی، به خود داد. صرف آن سال‌ها برای دیدن انسانیت آن‌ها و تلاش برای متحد کردن جناح‌های تلخ در آن طرف، مقابل دیوار در برابر تهدیدی دلهره‌آور و مهم‌تر می‌تواند از جان برای کمک به سازماندهی مجدد آنها در کنار تورموند، در عواقب فصل 8 به عنوان یک داستان بزرگ استفاده کند.

بازی تاج و تخت – در بیشتر موارد – در ایجاد تعادل بین مجموعه‌های اکشن و درام شخصیت‌محور به‌طور مداوم قوی بود، و مسلماً در لحظات پرتنش و/یا آرام‌تر ، در بهترین حالت خود قرار داشت. و درست مانند نمایش اصلی با جای گذاری تمام مهره‌های متحرک روی صفحه شطرنج خونین، سفر جان اسنو در قسمتی جدیدتر از جهان به سوی او می‌تواند یکی از آن قطعات روایی صمیمی و روشمند برای سریال بعدی HBO باشد.

اگر این کار به درستی انجام شود و در دستان ماهر و با درایت قرار گیرد، این می‌تواند شانس HBO برای یک بازگشت عالی شخصیتی باشد، که شایسته حفظ جایگاه قهرمانان نمادین فانتزی فرهنگ پاپ در «تالار مشاهیر» است.

 

غرب وستروس

به همان اندازه که پایان جان در فصل هشتم بازی تاج و تخت مبهم بود، پایان آریا استارک بود. شخصیت میزی ویلیامز به دنبال جدایی بی‌رحمانه خانواده استارک، به سفری غم‌انگیز رفت و برگشت، و در فصل آخر، آریا تصمیم می‌گیرد دوباره آنجا را ترک کند تا قلمروی ناشناخته را کشف کند. نقشه‌نگاران دنیای بازی تاج و تخت چیزی فراتر از وستروس و اسوس ثبت نکرده‌اند، که باعث می‌شود یک بوم خالی دیگر برای یک تیم خلاق آینده ایجاد شود تا خودشان را نقاشی کنند.

در حالی که در حال حاضر همه اینها حدس و گمان است، گزارش اصلی این مجموعه احتمالی دنباله‌دار می‌تواند راه را برای بازماندگان سریال‌های اصلی هموار کند تا بازگردند. افرادی مانند تیریون لنیستر، برین از تارت، سانسا، بران و آریا استارک به راحتی می‌توانند جای خود را در یک حماسه تاریک فانتزی کاملاً جدید پس از اینکه از تبار شلاق‌انگیز دنریس به یک ارباب مستبد جان سالم به در بردند، توجیه کنند.و نقش آفرینی برگزیده ای در این سریال برای خود به ارمغان آورند.

بسیاری از دنیای فانتزی غنی مارتین وجود دارد که هنوز تجسم نشده است، و چشم انداز کاوش در سرزمین فراتر از وستروس و اسوس بسیار هیجان انگیز است، حتی اگر از نظر خلاقانه مخاطره آمیز باشد. رشد آریا به یک ماجراجوی بی‌نظیر می‌تواند به شکل مثبتی شبیه تبعید جان به نگهبانان شب باشد، زیرا طبیعتاً از منظری منحصربه‌فرد یک داستان دیگری ایجاد می‌کند.

همراه با این چشم‌انداز جدید، مناظر جدیدی وجود دارد که می‌توانند هم در غرب وستروس و هم مکان‌های اسوس که هنوز ندیده‌ایم، کاوش کنند. چیزهای زیادی برای انتخاب افسانه های مارتین آماده است، و در حالی که HBO بدون شک در حال کارگاه های دیگر برنامه های مرتبط با تاج و تخت برای گسترش جهان است، این دنباله به رهبری جان می تواند مکان های وسوسه انگیزی مانند سرزمین سایه های آشای را زنده کند، جایی که اژدها شایعه شده بود. به وجود آمده باشد. و جان مجددی به اژدها ها بدهد و از این ماجراجویی به نحو احسن برای ادامه دادن سریال استفاده کند.

با این حال، به همان اندازه مهم است که این دنباله مخاطبان را مجبور نمی‌کند که فصل‌های انگشت‌شماری را بدون تعامل آریا و بقیه استارک‌ها را بگذرانند، و یا نیاز باشد کل فصل ها را از اول ببیند.

سوء استفاده های اولیه او در سراسر دریاها حتی می تواند (یکی از) POV ها برای معرفی یک تهدید جدید باشد که آریا را مجبور به بازگشت به خانه جان، سانسا و بران می کند. و شاید به یک وستروس که بران و همکارش. در حال تلاش برای بازسازی و بازگرداندن آن نام تجاری قدیمی از فتنه سیاسی با طعم تاج و تخت هستند.

کاوش بیشتر در مورد جادویی

در حالی که این فانتزی الهام‌بخش از ستون‌های ژانر مانند ارباب حلقه‌ها اثر ارباب تالکین نیست، جادویی که در بازی تاج و تخت وجود داشت، و دیدنی بود. از یک طرف، سلیقه‌های ضعیف‌تر از چیزهای جادویی و فراطبیعی که در سرتاسر نمایش می‌بینیم، با هوای فریبنده‌ای از دسیسه برخورد می‌شود، که از نظر زمینه‌ای منطقی است، زیرا جادو سرانجام پس از تولد سه پسر دنریس اژدها شروع به بازگشت به جهان کرد. .

با این حال، و به‌ویژه با نمایشی که از منبع اصلی داستان آزادتری دارد، این دنباله می‌تواند کمی سخت‌تر به شگفت‌انگیزی، تیرگی، یا جادوی جهان متمایل شود. انتظار می‌رود خانه اژدها نور روشن‌تری را بر روی اژدها بتاباند، اما مکان‌هایی مانند سرزمین‌های سایه‌ای که در بالا ذکر شد، بهانه‌ای آسان برای نشان دادن بیشتر جنبه‌های اسطوره‌ای و اسرارآمیز موضوعات خواهد بود. بانو ملیساندر، جادوی تاریک ارباب نور خود را به ارمغان آورد و با توجه به وسعت این جهان و تنوع همه افراد در آن، غواصی در ماوراء طبیعی و غیبت می تواند برای دیدن، و فرصتی عالی برای جهان سازی باشد.

فصل 8 ممکن است طعم بدی را در دهان بسیاری از مردم به جا گذاشته باشد، اما کسانی که فکر می‌کنند هر علاقه‌ای به بازی تاج و تخت مرده است، احتمالاً وقتی شماره‌های House of the Dragon وارد می‌شود، زنگ بیدارباشی خواهند داشت. تاریخچه پشت دهه‌ها تجربه HBO در صنعت تلویزیون نشان می‌دهد که اگر کسی بتواند، لکه‌ای را که پایان Thrones برای شخصیت‌هایی مانند جان اسنو به جا گذاشته است پاک کند، آن‌ها هستند.

بازی تاج و تخت هم اکنون برای تماشای HBO و HBO Max در دسترس است و House of the Dragon قرار است در 21 آگوست اکران شود.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس