10 بازی چندنفره برتر برای تجربه‌ی خانوادگی

60
0
10 بازی چندنفره برتر برای تجربه‌ی خانوادگی

در این مقاله قرار است به 10 بازی چندنفره برتر برای تجربه‌ی خانوادگی اشاره کنیم. بازی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به لطف طراحی و ویژگی‌هایی که دارند، مناسب همه‌ی سنین و سلیقه‌ها هستند. اگر به دنبال بازی‌هایی می‌گردید که با خانواده و دوستان تجربه کنید و حسابی لذت ببرید، با اول نیوز همراه شوید.

طی سال‌های اخیر به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس و قرنطینه، توجه به بازی‌های ویدیویی بیش‌تر شد. افرادی که سابقاً بازی‌های ویدیویی را مخرب معرفی می‌کنند به فواید آن اشاره می‌کردند و خانواده‌ها را تشویق می‌کردند که برای رفع افسردگی و سرگرم شدن به تجربه‌ی بازی بپردازند.

بازی‌های چندنفره از دیرباز محبوبیت بالایی داشته‌اند. البته در سال‌های اخیر به لطف پیشرفت اینترنت و افزایش کیفیت و سرعت آن، اقبال بیش‌تر به سمت بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین رفت. با این حال بازی‌های چندنفره‌ی آفلاین که چندین نفر می‌توانند روی یک کنسول آن‌ها را تجربه کنند، هنوز هم جذابیت فراوانی دارند. همه‌ی بازی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم قابلیت بازی چندنفره‌ی آفلاین را دارند.

 

10 بازی چندنفره برتر برای تجربه‌ی خانوادگی

10. FIFA یا PES

کار را با یک انتخاب واضح و دم دستی آغاز می‌کنیم. فوتبال طرفداران فراوانی دارد و همه‌ی سنین می‌توانند از آن لذت ببرند. خوشبختانه بازی‌های ویدیویی شبیه‌ساز فوتبال نیز به خوبی توانسته‌اند لذت این ورزش را شبیه‌سازی کنند. برای تجربه‌ی فوتبال ۲ انتخاب اصلی دارید، فیفا و PES (eFootball). بسته به سلیقه می‌توانید یکی از این‌ها را انتخاب کنید و لذت ببرید. بازی فیفا تجربه‌ی شبیه‌سازی‌تر و واقعگرایانه‌‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین تنوع حالت‌های بازی نیز در آن بیش‌تر است. از آن سو PES تجربه‌ای آرکیدتر و مفرح‌تری را ارائه می‌دهد. منتهی یک سری کمبودها دارد که البته قابل چشم‌پوشی هستند. به عنوان مثال تیم‌های محبوب شما احتمالاً با لباس و اسم اصلی نخواهند بود.

 

10 بازی چندنفره برتر برای تجربه‌ی خانوادگی

9. Crash Team Racing Nitro-Fueled

این بازی در اصل نسخه‌ی بازسازی همان کراش ماشینی پلی استیشن وان است. سازندگان به خوبی توانسته‌اند آن شاهکار خاطره‌انگیز را بازسازی کنند و تجربه‌ای دوست داشتنی را ارائه داده‌اند. این بازی ماشینی را می‌توانید به صورت تک نفره، دو نفره و تا چهار نفره تجربه کنید و لذت ببرید. تنوع شخصیت‌ها و زمین‌های مسابقه فوق‌العاده است و حالت‌های مختلفی برای تجربه دارید. از بخش داستانی گرفته تا جام و جمع کردن الماس و غیره.

 

8. PHOGS!

این بازی منحصر به فرد احتمالاً شما را به یاد کارتون خاطره‌انگیز گربه سگ بیاندازد. این بازی به صورت ۲ نفره است. هر کدام از شما باید یک سر را هدایت کنید و معماهای دلنشین بازی را حل کنید.

مراحل بازی سکوبازی ساده و دلچسبی را ارائه می‌دهند. همانند سری بازی‌های ماریو و بازی‌های مشابه، منتهی چون شما هر کدام یک سر را هدایت می‌کنید، کنترل بازی می‌تواند به یک کابوس و چالش جدی تبدیل شود. جذابیت بازی دقيقاً در همین بخش است و سازندگان سعی کرده‌اند روحیه‌ی کار تیمی را در شما تقویت کنند.

 

10 بازی چندنفره برتر برای تجربه‌ی خانوادگی

7. Snipperclips

بازی Snipperclips نیز اثری معمایی است که بخش داستانی آن را می‌شود به صورت ۲ نفره بازی کرد. همچنین بخش‌های پارتی و بلیتز تا سقف چهار بازیکن را پشتیبانی می‌کنند.

بخش داستانی و پارتی بازی از تعدادی معما تشکیل شده است که شما می‌بایست با استفاده از مکانیک snip شخصیت‌های بازی را تکه تکه کنید تا معما را حل کنید. بخش بلیتز اما دارای ۳ بخش متفاوت است که شامل بسکتبال، هاکی و دوئل می‌شود. در بخش دوئل شما باید حریف را تا جای ممکن برش دهید تا نابود شود.

 

10 بازی چندنفره برتر برای تجربه‌ی خانوادگی

6. Human: Fall Flat

وضعیت Human: Fall Flat شباهت فراوانی به PHOGS! دارد. از این نظر که هر دو بازی مکانیک‌های ساده‌ای دارند ولی به سبب کنترل وحشتناکی که دارند کار را چالش‌برانگیز کرده‌اند. حرکت شخصیت‌های بازی Human: Fall Flat خیلی عجیب و خنده‌دار است و فیزیک جالبی دارند.

فضاسازی کمدی بازی شما را به خنده وا می‌دارد، ولی با یک اثر بی معنی طرف نیستیم. این بازی مملو از معماهای مبتنی بر فیزیک است و برای حل آن‌ها می‌بایست فکر خود را به کار بیاندازید. تجربه‌ی این بازی در عین بامزه بودن سرگرم کننده هم هست.

 

پورتال 2

5. Portal 2

مجموعه‌ی پورتال در سبک معمایی شاهکار هستند. نسخه‌ی دوم به خصوص یکی از بهترین تجربه‌های معمایی تک‌نفره را ارائه می‌دهد. تجربه‌ی این عناوین برای عاشقان بازی واجب است و افرادی که به صورت حرفه‌ای بازی نمی‌کنند نیز از تجربه‌ی آن‌ها لذت خواهند برد.

این بازی معماهای متنوع و پر تعدادی دارد. یک بخش co-op نیز برای آن در نظر گرفته شده که قابلیت بازی به صورت لوکال را دارد. این الماس که گذر زمان بر جلای آن افزوده است را از دست ندهید. قطعاً از تجربه‌ی آن لذت خواهید برد.

 

10 بازی چندنفره برتر برای تجربه‌ی خانوادگی

4. Stardew Valley

از یک بازی معمایی و چالش‌برانگیز آمدیم به اثری که صرفاً مفرح و لذت‌بخش است. در Stardew Valley شما باید مزرعه‌ی پر بار خود را بنا کنید و به کشاورزی بپردازید. البته به لطف تنوع بالای بازی کارهای فراوانی برای انجام دادن در محیط آن وجود دارند.

این بازی قابلیت تجربه به صورت چندنفره و split-screen را دارد. صفحه نصف می‌شود و لذت بازی ۲ برابر می‌شود. تجربه‌ی Stardew Valley چندان چالش‌برانگیز نیست و می‌توانید در حین گپ و گفت با عزیزانتان به تجربه‌ی بازی بپردازید. البته جا دارد اشاره کنیم که علی‌رغم این‌که تجربه‌ی چالش‌برانگیزی در کار نیست، اما سیستم پاداش و تشویق بازی ترغیب کننده است.

 

Overcooked 2

3. Overcooked 2

تجربه‌ی این بازی با خانواده و دوستان خیلی جالب است. در ابتدا همه چیز عالی و بامزه است ولی در نهایت گیم پلی چالش‌برانگیز بازی منجر به تنش بین بازیکنان می‌شود. این موضوع در نوع خود خیلی جالب و در عین حال خنده‌دار است.

در این بازی شما یک آشپزخانه دارید و باید به سرعت سفارشات را آماده کنید. تا ۴ نفر می‌توانند به تجربه‌ی Overcooked 2 بپردازند. مراحل از درجه‌ی سختی آسان آغاز می‌شوند و رفته رفته چالش آن‌ها افزوده خواهد شد. برای این‌که سطح همکاری و هماهنگی خود را محک بزنید، تجربه‌ی این بازی به شدت توصیه می‌شود.

 

unravel 2

2. Unravel Two

این بازی دنباله‌ی بازی تحسين‌ شده‌ی Unravel است که شما را در قامت یک عروسک کاموایی قرار می‌داد. حال نسخه‌ی دوم آن بازی با اضافه کردن عناصر co-op تعداد کامواها را ۲ برابر کرده و چالش معماها نیز به طبع آن افزایش یافته‌اند.

این بازی تجربه‌ی معمایی-سکوبازی دلچسبی را ارائه می‌دهد و در سال عرضه موفق شد جایزه‌ی بهترین بازی خانوادگی سال را از آن خود کند. در نتیجه انتخاب آن برای فهرست 10 بازی چندنفره برتر برای تجربه‌ی خانوادگی کاملاََ مناسب و برازنده است.

 

بازی لگو

تمام بازی‌های لگویی اقتباسی

بازی‌های لگو مخصوص محیط‌های دوستانه و خانوادگی طراحی می‌شوند. از سال ۲۰۰۵ که شرکت بازی Lego Star Wars: The Video Game را عرضه کرد، بازی‌های لگو پای ثابت بازار عناوین co-op و چندنفره‌ی خانوادگی بوده‌اند. این بازی‌ها معمولاََ گیم پلی معمایی، مبارزات جذاب و انبوه اشیاء جمع‌کردنی را ارائه می‌دهند. هدف اصلی در این بازی‌ها جمع کردن موارد مختلف برای باز کردن محتوای جدید است.

یکی از نکات جذاب مجموعه بازی‌های لگو این است که آثار اقتباسی زیادی را میزبانی می‌کنند. از نسخه‌ی لگوی بازی‌های هری پاتر و ارباب حلقه‌ها گرفته تا جنگ ستارگان و دزدان دریایی کارائیب، محال است طرفدار یکی از این مجموعه‌ها نباشید. بازی‌های لگو سعی کرده‌اند برای همه‌ی سلیقه‌ها انتخاب‌های متنوعی در بر داشته باشند.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس