نقد و بررسی سریال Beef | گوشت گاو

165
0
سریال Beef

سریال Beef دو نفر را از حلقه های کاملاً متضاد در لس آنجلس می‌گیرد و با همدیگر برخورد می‌کند و از خشم عمومی در این کشور برای تقویت یک روایت متقاعد کننده استفاده می‌کند. در ملاقات اخیر با پزشک، از من پرسیده شد که آیا مضطرب هستم، و من پاسخ دادم: “مگر همه اینطور نیستند؟” به نظر می‌رسد که حال عمومی همه در حال حاضر بین اضطراب، ناامیدی و خشم معلق است، و لی سونگ جین از این وضعیت ملی برای ساختن یک قطعه تلویزیونی جسورانه استفاده می‌کند، چیزی که از کمدی به درام و هیجان انگیز در نوسان است. «Beef» که توسط دو نفر از بهترین کارگردانان سال ساخته شده، جرأت کرده و به قهرمان هایش اجازه می‌دهد شرور باشند و در عین حال آنها را به آینه‌ای برای خودمان تبدیل می‌کنند. همه ما روزهای بدی داشتیم و همه ما یک پلک با تصمیم احمقانه فاصله داریم.

مجموعه ای از تصمیمات احمقانه سریال را شروع می‌کند زیرا دنی (Steven Yeun) سعی می‌کند اقلام را به یک فروشگاه بزرگ بازگرداند و پس از ناتوانی در انجام این کار ناامید می‌شود. او در ماشینش خیلی سریع از پارکینگ دنده عقب می‌گیرد و ماشین شیک را نمی‌بیند که با سرعت به سمت او می‌رود. راننده آن ماشین، امی (Ali Wong)، یک بوق ممتد میزند. او با سرعت در خیابان های پشت سر او می‌چرخد ​​و سعی می‌کند چهره او را خوب ببیند و اگر او را بگیرد چه کسی می‌داند. او تا این حد فکر نکرده است. او در حال رانندگی در یک چمن برای تلاش برای قطع کردن او، میزها را می‌چرخاند و تقریباً در عوض به او برخورد می‌کند. همانطور که او با سرعت دور می‌شود، شماره پلاک او را می‌گیرد، و خوب، او این را رها نمی‌کند.

چند قسمت اول «Beef» از نظر طرح بندی به زیبایی ساختار یافته‌اند و ما را به دنیای دنی و امی می‌برد و در عین حال به آرامی آنها را به گونه ای به هم گره می‌زند که به طور فزاینده ای خطرناک به نظر می‌رسد. آن وسایلی که او در صحنه افتتاحیه برمی‌گرداند؟ آنها برای اقدام به خودکشی بودند. او یک مهاجر کره‌ای است که به عنوان یک پیمانکار برای وارد کردن پدر و مادرش به ایالات متحده آمریکا را زیر پا می‌گذارد، اما او هنوز در حال بهبودی از دلیلی است که در وهله اول مجبور به ترک آنها شده‌اند: نقشه ای غیرقانونی با پسر عموی خطرناکش آیزاک (David Choe). برادرش پل (Young Mazino) که دنی او را مردی تنبل می‌بیند، به استرس او کمک نمی‌کند. برای دنی، حادثه خشم جاده نشانه همه چیز اشتباه در زندگی او است. او فقط سعی می‌کند از یک نقطه بیرون بیاید. این خانم فکر می‌کند کیست؟

سریال Beef
سریال Beef

از سوی دیگر، امی در دنیای هنری طبقه بالای لس آنجلس زندگی کاملا متفاوتی دارد. صحنه های اولیه به طور ماهرانه ای صحنه های امی و همسرش جورج (Joseph Lee) را که در مورد معاملات بزرگ و بازسازی خانه صحبت می‌کنند با دنی که دائماً حداقل مانده حساب را بررسی می‌کند، قطع می‌کند. این افراد در زندگی روزمره خود بسیار متفاوت هستند، اما امی فشار خانواده را نیز بر دوش می‌کشد. او تعجب می‌کند که آیا هنگام بزرگ کردن دخترش زیاد از حد در تعادل کار و زندگی فداکاری کرده است. او به زنانی که با شوهر خوش تیپش معاشقه می‌کنند مشکوک است. او دائماً در حال مشاجره است، و با توجه به حق تقدم او در پارکینگ، کار او درست است؟ این یارو فکر می‌کند کی است؟

«Beef» داستان دو نفر است که به نظر می‌رسد بارها در زندگیشان مجبور شده‌اند «راه بزرگ را بروند». دنی ابتدا امی را پیدا می‌کند و در خانه او کار وحشتناکی انجام می‌دهد. امی متوجه می‌شود که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و با کساد تجارتش و سپس اساساً گربه برادرش، اقدام را تشدید می‌کند. با این حال، «Beef» به طور هوشمندانه صرفاً به مجموعه ای از تصمیمات وحشتناکی که ممکن است انتظارش را دارید، راضی نمی‌شود. به نظر می‌رسد گاهی اوقات دنی و امی می‌خواهند همه چیز را پشت سر بگذارند و خوشبختی را بیابند، اولی در یک جامعه کلیسایی کره ای و دومی وقتی در نهایت شروع به کسب احترام می‌کند که شایسته آن است. اما آن تصمیمات قبلی موجه نیست.

Steven Yeun یکی از بهترین بازیگران نسل خود است و او در اینجا تصمیمات بسیار جذابی می‌گیرد. او زبان بدن مردی را می‌فهمد که از باخت خسته شده است، اما نمی‌تواند از انجام اشتباهات بزرگتر دست بردارد. او مانند یک قمارباز است که فکر می‌کند افزایش شرط بندی به نحوی شانس او ​​را تغییر می‌دهد. با این حال، Yeun تسلیم کلیشه هایی نمی‌شود که می‌توانست فقط یک بخش عصبانی-جوان اینسل باشد. او این شخصیت را با نجابت، پشیمانی و فرسودگی قابل ربط بدون نمایش بیش از حد عیب های دنی تحت الشعاع قرار می‌دهد. خیلی از بازیگران می‌توانستند به شرارت دنی تکیه کنند، اما این دو شخصیت هستند که «Beef» را از سقوط دور نگه می‌دارد – حداقل تا قسمت ماقبل آخر، که تصمیم های مهمی می‌گیرد.

Wong از قسمت اول تا آخر با Yeun ضرب و شتم می‌کند. این به راحتی بهترین کار بازیگری دوران حرفه ای او است و امیدوارم از نظر همکاری های آینده در ها را به روی او باز کند. من شروع کردم به فکر کردن به همه فیلمسازانی که دوست دارم با او کار کنند، و بیشتر آنها اسطوره بودند. روی کاغذ، امی می‌توانست یک حرفه‌ای تندخو باشد، یک ابزار داستانی برای نیمه ی دیگر نمایش، اما سازندگان و Wong هرگز اجازه ندادند این اتفاق بیفتد. امی تصمیمات دیوانه وار می‌گیرد، اما Wong آنها را کنار می‌زند.

اگر مردم توسط سریال Beef تحت تاثیر قرار بگیرند، این دیوانه کننده خواهد بود. در یک نقطه، به نظر می‌رسد که در خشونت منفجر می‌شود، و سپس نوشتار ناگهان به لحن کمدی تری تغییر می‌کند. روشی را که نویسندگی و بازیگری در اینجا آن سوزن را به رشته تحریر در می آورد، نیروبخش یافتم. غیرقابل پیش بینی بودن به تنش می افزاید. صحنه بعدی می تواند خنده دار یا وحشتناک باشد. هر اتفاقی ممکن است بیفتد. کل زندگی شما ممکن است به دلیل بوق زدن تغییر کند.

«Beef» اکنون در Netflix در حال پخش است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس