سیستم عاملiPadOS 17 رونمایی شد

35
0
سیستم عاملiPadOS 17

اپل در خلال رویداد WWDC 2023 نسخه جدید سیستم عامل آیپداواس، iPadOS 17، را با قابلیت شخصی‌سازی لاک‌اسکرین و ویجت‌های تعاملی معرفی کرد.

سیستم عاملiPadOS 17

اپل در مهم‌ترین رویداد ده سال اخیر خود، رویداد WWDC 2023، سیستم‌عامل آیپداواس ۱۷ را معرفی کرد که به‌عنوان جدیدترین نسخه برای آیپد مینی، آیپد، آیپد ایر و آیپد پرو ارائه می‌شود و ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران این دستگاه‌ها به‌ارمغان خواهد آورد.

با وجود سکوت و نبود جنبش در بخش محصولات خانواده آیپد در سال جاری، معرفی آیپداواس ۱۷ به‌عنوان یک به‌روزرسانی بزرگ خبر خوبی برای کاربران اکوسیستم اپل به‌حساب می‌آید.

نسخه جدید آیپداواس بهبودهای ویژه‌ای در Stage Manager و همچنین شخصی‌سازی لاک‌اسکرین و ویجت‌های تعاملی پیشکش می‌کند. به طور کلی، بخش اعظمی از ویژگی‌های سیستم عامل iOS 17 را ازجمله قابلیت‌های Messages، توسعه ظرفیت AirDrop و ویرایش خودکار هوشمندتر در آیپداواس ۱۷ نیز دردسترس قرار می‌گیرند.

قابلیت Stage Manager که در سال گذشته با آیپداواس ۱۶ معرفی شد برای کاربران آیپد این امکان را فراهم می‌کرد که ابعاد پنجره مربوط به برنامه را تغییر دهند و درعین حالی که به‌صورت متمرکز روی یک برنامه کار می‌کنند، سایر برنامه‌ها به‌ترتیب آخرین زمان استفاده در سمت چپ قرار بگیرند تا در صورت نیاز به‌سرعت بتوانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

البته، این قابلیت، در تمام مدل‌های آپید دردسترس قرار نگرفت و محدود به مدل‌هایی بود که مجهز به تراشه M1 بودند. اکنون با آیپداواس ۱۷ اپل قصد دارد توانایی‌های قابلیت Stage Manager را فراتر ببرد.

علاوه‌براین، آیپداواس ۱۷ در بخش شخصی‌سازی لاک‌اسکرین نیز قابلیت‌های ارائه‌شده در iOS را به ارث می‌برد و کاربری آن به‌شدت شبیه به آیفون خواهد بود.

معاون بخش نرم‌افزاری اپل، کریگ فدریگی، همچنین، ویجت‌های تعاملی جدیدی را نمایش داد که می‌توانید روی صفحه هوم آیپد قرار دهید. دیگر ویژگی ارائه شده در آیپداواس، اپلیکیشن Health است

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس