5 بهترین اپلیکیشن Pixel Art برای اندروید و آیفون

255
1
بهترین اپلیکیشن Pixel Art

این برنامه‌های هنری پیکسل قدرتمند به شما این امکان را می‌دهند که در حین حرکت، آثار هنری بی‌نقص پیکسلی را در تلفن خود ایجاد کنید.

همچنین مطلب 9 برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال را هم مطالعه کنید.

در دهه 80، هنر پیکسلی فقط نوعی هنر دیجیتال نبود، بلکه ضروری بود. سخت‌افزار کم‌مصرف تنها می‌توانست رنگ‌ها و پیکسل‌های زیادی را مدیریت کند، بنابراین هنرمندان دارایی باید برای انتقال درست مفاهیم خود در بازی خلاقیت به خرج دهند.

اما زمانه از آن زمان تغییر کرده است. هنرمندان بیشتر و بیشتری به دنیای هنر پیکسل می پرند و شما هم می توانید – حتی اگر پشت رایانه خود ننشینید. توصیه می کنیم برنامه های iOS و Android زیر را امتحان کنید تا بهترین برنامه هنری پیکسل را برای خود پیدا کنید!

1.بهترین اپلیکیشن Pixel Art به نام: Pixilart

Pixilart برنامه‌ای است که احتمالاً بهترین رویکرد را برای ایجاد هنر پیکسل در تلفن همراه به ارمغان آورده است. قبل از Pixilart، برنامه‌هایی که به‌طور خاص برای ایجاد هنر پیکسلی ساخته شده بودند، به محض اینکه انگشت شما به صفحه نمایش برخورد می‌کرد، پیکسل‌ها را روی بوم می‌کشیدند. کنترل این امر ممکن است دشوار باشد مگر اینکه خیلی بزرگنمایی کرده باشید.

با این حال، ضربه زدن و کشیدن در Pixilart فقط نشانگر شما را به اطراف حرکت می دهد. تا زمانی که دکمه Draw را فشار ندهید، یک پیکسل در محل مکان نما روی صفحه قرار می گیرد (بنابراین احتمالاً مجبور خواهید بود از هر دو دست خود به طور همزمان استفاده کنید).

این چرخش در تابع اصلی طراحی به سرعت کاربران را به خود جذب کرد و به آرامی چیزی را ایجاد کرد که اکنون یکی از بزرگترین جوامع آنلاین امروزی است که مخصوص هنرمندان پیکسل است.

برای به اشتراک گذاشتن آثار هنری خود با سایر کاربران در پلتفرم، باید یک اکانت کاربری ایجاد کنید. اگر نمی خواهید آثار هنری خود را به اشتراک بگذارید، نیازی به ثبت نام نیست. به سادگی برنامه را اجرا کنید و دکمه Start Drawing را بزنید.

Pixilart یک انجمن برای تمام سنین است، بنابراین شما مجاز به آپلود محتوای بزرگسالان نیستید. همه پیام ها عمومی هستند و فیلترهای فحش دادن و هرزنامه به طور پیش فرض فعال هستند.

همچنین یک ویرایشگر درون مرورگر برای کسانی که می خواهند از Pixilart در رایانه یا لپ تاپ استفاده کنند وجود دارد.

2. Pixel Studio

ایجاد پیکسل آرت در دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها رویایی بود که تنها چند سال پیش به واقعیت تبدیل شد. Pixel Studio یکی از اولین برنامه های طراحی پیکسل بود که این رویا را به واقعیت تبدیل کرد. این ویرایشگر هنری پیکسل توسط Hippo بیش از پنج میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده و به 25 زبان ترجمه شده است.

یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های موجود در بازار بودن مزایای خود را دارد – به عنوان مثال، داشتن زمان کافی برای افزودن ویژگی‌های بیشتر. علاوه بر تمام ابزارهای معمولی، Pixel Studio از لایه ها و همچنین چندین نوع فایل تصویری و قابل ویرایش پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از انیمیشن ها نیز در دسترس است، و می توانید موسیقی را مستقیماً در داخل برنامه اضافه کنید و آنها را به صورت MP4 دانلود کنید. همچنین با هر دو قلم S-Pen و Apple Pencil سازگار است.

اگر از طرفداران پر و پا قرص اپلیکیشن موبایل هستید، خوشحال می شوید که بدانید این اپلیکیشن به عنوان یک اپلیکیشن دسکتاپ نیز برای دانلود در دسترس است. آثار هنری شما را می‌توان در پلتفرم‌های مختلف با Google Drive همگام‌سازی کرد. اگرچه برخی از ویژگی ها فقط برای کاربران پولی در دسترس هستند.

شروع به کار با Pixel Studio آسان است. نیازی به ثبت نام نیست. شما مستقیماً به یک بوم خالی کشیده می شوید و می توانید شروع به ساخت آثار هنری کنید. و اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، Pixel Studio شامل پیوندهایی به آموزش‌های ویدیویی با تمام جزئیات نحوه استفاده از برنامه برای ایجاد هنر دیجیتال است.

3.بهترین اپلیکیشن Pixel Art به نام: Dotpict

Dotpict یک برنامه هنری پیکسل و پلتفرم اجتماعی است که احتمالاً توسط توسعه دهندگانی ایجاد شده است که خود هنرمندان پیکسل نیز هستند. حتی رابط درون برنامه‌ای دارای متن و آیکون پیکسلی است.

از نظر عملکرد بسیار شبیه به Pixilart است. به همین ترتیب ترسیم می‌کند، ملزومات را دارد، و همچنین جامعه خانوادگی دوستانه خود را ساخته است. این ویرایشگر تا سه لایه را پشتیبانی می کند و دارای قابلیت انیمیشن است.

با این حال، چیزی که Dotpict را از بقیه متمایز می کند، ویژگی های ذخیره خودکار و مرور زمان است. ذخیره خودکار تضمین می کند که حتی اگر برنامه به دلایلی از کار بیفتد، هرگز هنری را که ایجاد می کردید به طور کامل از دست نخواهید داد. اگر قبل از شروع طراحی، عملکرد time-lapse را روشن کنید، می‌توانید یک انیمیشن GIF از فرآیند پیکسل‌سازی خود را از ابتدا تا انتها ذخیره کنید.

ثبت نام برای یک اکانت Dotpict به شما این امکان را می دهد که هنر و پالت های رنگی خود را به اشتراک بگذارید، در مسابقات هنری پیکسل شرکت کنید و با آثار هنری دیگر کاربران تعامل داشته باشید.

4. Pixaki

این یکی برای کاربران iPad است. Pixaki یکی از بهترین برنامه های هنری پیکسل با بررسی های درخشان است. دارای یک رابط چند لمسی و پالت های قابل تنظیم است.

پشتیبانی از حداکثر 50 لایه، انیمیشن و محبوب ترین انواع فایل وجود دارد. توسعه دهندگان بازی توانایی صادر کردن صفحات اسپرایت را دوست دارند، در غیر این صورت به عنوان تصاویری شناخته می شوند که دنباله هر فریم از یک جن متحرک را با ستون های قابل تنظیم نشان می دهند.

تبدیل طرح به پیکسل هنری در Pixaki با لایه های مرجع آسان است. اغلب اوقات، هنگام تغییر اندازه طرح های خود برای ایجاد هنر پیکسلی در بالای آنها، بسیاری از جزئیاتی را که در ابتدا داشتید از دست می دهید. Pixaki به شما امکان می دهد هر تصویر (یا چندین تصویر را به طور همزمان) از کتابخانه عکس خود با وضوح کامل وارد کنید، اندازه آن را تغییر دهید و آن را روی بوم تغییر دهید.

نسخه Lite برنامه (Pixaki 4 Intro) رایگان است، اما عملکردهای آن محدود است. شما فقط می توانید سه لایه معمولی و یک لایه مرجع، و همچنین حداکثر هشت فریم انیمیشن و حداکثر اندازه بوم 160×160 داشته باشید.

در همین حال، نسخه کامل برنامه (Pixaki 4 Pro) به شما امکان می دهد لایه ها، مراجع و فریم های انیمیشن نامحدودی داشته باشید. همچنین می‌توانید اندازه بوم تا دو مگاپیکسل داشته باشید و به انواع فایل‌های پیشرفته‌تر از جمله PSD فتوشاپ صادر کنید.

5.بهترین اپلیکیشن Pixel Art به نام: Procreate

در حالی که به نظر نمی رسد یک برنامه اختصاصی برای ایجاد هنر پیکسلی در iPad وجود داشته باشد، Procreate با هدف استفاده حداکثری از امکانات هنری iPad توسعه یافته است. این برنامه نقاشی دیجیتال (اغلب به عنوان جایگزینی برای Adobe Photoshop ذکر می شود) بیش از حد توانایی ایجاد هنر پیکسلی را دارد.

با رزومه طولانی ویژگی های آن، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود با پنل تنظیمات براش کار کنید. می‌خواهید مطمئن شوید که فقط با لبه‌های سخت طراحی می‌کنید، با خاموش کردن anti-aliasing یا محدود کردن خود به برس‌های مات.

مفیدترین و منحصربه‌فردترین عملکردی که Procreate در اختیار هنرمندان پیکسل قرار می‌دهد، Palette Capture است. به جای ایجاد پالت های رنگی خود، می توانید یک تصویر را از برنامه Photos وارد کنید. سپس Procreate یک پالت سفارشی از رنگ‌های آن تصویر می‌سازد. اما اگر به الهام بیشتری نیاز دارید، از برنامه‌های اختصاصی برای یافتن بهترین طرح‌های رنگی، مطابقت و پالت‌ها استفاده کنید.

در حالی که آنها ویژگی هایی نیستند که شما اغلب از آنها برای هنر پیکسل استفاده می کنید (یا اصلاً) استفاده می کنید، Procreate همچنین دارای کتابخانه عظیمی از براش های بافت دار، کنترل های دقیق رنگ، و جلوه های دیجیتال خیره کننده فراوان است. این برنامه با قلم اپل سازگار است و یک بار خرید است.

Procreate بررسی های خوبی دارد و بدون شک یکی از بهترین برنامه های هنری پیکسل برای iPad است. نقاشی های خوبی بکشید و حتی می توانید برای درآمد اضافی شروع به فروش آنلاین هنر خود کنید.

کدام اپلیکیشن Pixel Art را انتخاب می کنید؟

صنعت بازی‌های مستقل شاهد تجدید حیات در بازی‌های هنری پیکسل بوده است، و شاید این تا حدی به دلیل آسان شدن شروع کار باشد. برخی از برنامه‌های گرافیکی به سخت‌افزار نسبتاً قدرتمندی برای اجرای روان نیاز دارند، اما با این برنامه‌های هنری پیکسل، تنها چیزی که نیاز دارید تلفن یا تبلت خود است.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “5 بهترین اپلیکیشن Pixel Art برای اندروید و آیفون

  1. سلام
    پیکسیل آرت(pixilart) چند وقتی هستش که وارد برنامه میشه اما وقتی میخوای وارد طرح کشیده شده بشی یا طرح جدید استارت میکنی هنگ میکنه.
    درضمن برای اندروید فقط همین دوتا موجود هستش؟؟اگر بیشتر هست معرفی کنید بی زحمت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس