شارژ موبایل با بدن انسان

67
0
شارژ موبایل با بدن انسان

مردی که ۵۰ سال پیش تلفن‌های همراه را اختراع کرد، در آن زمان تنها یک نگرانی داشت. او تمام تلاشش را کرده بود تا دستگاهی به اندازه‌ی آجر بسازد که برقراری ارتباط را از راه دور امکان‌پذیر کند. در این پست بررسی ایده شارژ موبایل با بدن انسان می پردازیم.

شارژ موبایل با بدن انسان

مارتین کوپر این روزها همچون بسیاری دیگر از مردم نگرانی‌های بیشتری درباره‌ی اثرگذاری گوشی‌ بر جامعه دارد؛ از نابودی حریم خصوصی و خطر اعتیاد به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تا انتشار سریع محتواهای آسیب‌زننده خصوصا در میان کودکان.

کوپر در مصاحبه‌ی جدید می‌گوید: «منفی‌ترین دیدگاهم این است که ما دیگر هیچ حریم خصوصی‌ای نداریم چون همه‌ی اطلاعات‌مان در جایی ذخیره می‌شود و توسط افرادی که تمایل شدیدی به بررسی آن‌ها دارند، قابل دسترس است.»
مخترع ۹۴ ساله‌ی تلفن‌های همراه می‌گوید از میزان پیشرفت طراحی و قابلیت‌های گوشی موبایل در دهه‌های اخیر متعجب شده است. او می‌گوید هنوز به بهترین روزهای صنعت فناوری در حوزه‌هایی مثل آموزش و مراقبت‌های بهداشتی نرسیده‌ایم. کوپر آینده‌ای را تصور می‌کند که در آن می‌توان گوشی‌های همراه را از طریق بدن انسان شارژ کرد.

کوپر در سال ۱۹۷۳ میلادی اولین تماس عمومی‌اش را از طریق یک تلفن قابل‌حمل دستی در یکی از خیابان‌های شهر نیویورک برقرار کرد. این تماس از طریق دستگاهی آزمایشی برقرار شد که شرکت موتورولا تنها پنج ماه روی آن کار کرده بود. کوپر می‌گوید: «تنها چیزی که نگرانش بودم این بود که آیا این دستگاه کار می‌کند؟ در نهایت تلفن کار کرد.»
تماس نمادین کوپر در سال ۱۹۷۳ سرآغاز انقلاب گوشی‌های موبایل بود. کوپر با یادآوری آن روز مهم، جمله‌ی جالبی به زبان آورد: «هیچ‌جوره نمی‌دانستیم که آن، لحظه‌ای تاریخی بود.» کوپر بخش زیادی از دهه‌ی بعدی را به عرضه‌ی مدل تجاری تلفن همراهش اختصاص داد.

شارژ موبایل با بدن انسان
شارژ موبایل با بدن انسان

کوپر می‌گوید با وجود هیجان‌زده‌بودنش، «دیوانه‌ی» طراحی گوشی‌های هوشمند امروزی نیست؛ دستگاه‌هایی که عملا محفظه‌ای از پلاستیک، فلز و شیشه هستند. به گفته‌ی کوپر، تلفن‌های همراه در مرحله‌ی بعدی تکامل‌شان تغییرات زیادی به خود می‌بینند تا «بتوان آن‌ها را روی بدن توزیع کرد»، شاید به‌عنوان حسگرهایی که «سلامتی بدن را به‌طور مداوم پایش کنند.»
پدر تلفن همراه اعتقاد دارد که یک روز می‌توان باتری گوشی‌ها را با انرژی بدن جایگزین کرد. او افزون‌بر رؤیاپردازی درباره‌ی آینده، به نگرانی‌هایی که با محوریت حریم خصوصی مطرح می‌شود اشاره کرد. کوپر می‌گوید مشکلات حریم خصوصی گوشی‌های هوشمند در نهایت حل می‌شود، «اما نه به سادگی.» پدر تلفن همراه می‌گوید باید استفاده‌ی کودکان از گوشی‌های هوشمند محدودتر شود.

مارتین کوپر می‌گوید این روزها از گوشی‌ هوشمندش برای کارهایی مثل بررسی ایمیل و جست‌و‌جو در فضای آنلاین استفاده می‌کند: «اما هنوز چیزهای زیادی هستند که آن‌ها را یاد نگرفته‌ام. من هنوز نمی‌دانم تیک تاک چیست.»

apnews

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس