طراحی ویندوز به گوشی‌های سرفیس دوئو و Duo 2 راه پیدا کرد

76
0
طراحی ویندوز به گوشی‌های سرفیس دوئو و Duo 2 راه پیدا کرد

با در نظر گرفتن این موضوع که تولید گوشی‌های ویندوزی به طور کامل متوقف شده است، اما همچنان اثرگذاری این محصولات در اندروید وجود دارد. مایکروسافت به تازگی موفق شده است تا به کمک سیستم پیشرفته تم‌سازی اندروید 12L اینترفیس مشابه رابط کاربری Fluent UI ویندوز 11 را برای گوشی‌های سرفیس Duo و Duo 2 به ارمغان بیاورد. رابط کاربری متحول شده سری سرفیس Duo به تازگی در قالب بروزرسانی اندروید 12L عرضه شده است. طراحی ویندوز به گوشی‌های سرفیس دوئو راه پیدا کرده است.

صفحه تنظیمات، Feed و نوتیفیکیشن‌ها به طوری طراحی شده‌اند که دقیقا مشابه نسخه ویندوزی به نظر بیایند. در نتیجه، طراحی آیکن‌ها، رنگ‌ها و کنترل‌ها همگی با طراحی ویندوزی یکپارچه شده است. بخش‌های زیادی از رابط کاربری همچنین از طراحی تار (Blur) بهره می‌برند.

طراحی ویندوز به گوشی‌های سرفیس دوئو
طراحی ویندوز به گوشی‌های سرفیس دوئو

نرم افزار جدید شامل والپیپرهایی است که در ویندوز موجود هستند و قادرند تا رنگ کلی سیستم را به طور واحد و در هماهنگی کامل با تصویر تنظیم کنند.

Surface Slim Pen 2 (که در Duo 2 پشتیبانی می شود) اکنون عملکردی مشابه رایانه های شخصی سرفیس دارد – کاربر می تواند با فشار دادن کلید‌ بالای این قلم هوشمند به لیستی از میانبرها برای برنامه‌های مرتبط دست پیدا کند.

مایکروسافت Teams نیز شاهد برخی بروزرسانی‌هایی بوده است که با بهره‌ بردن از آن کاربر قادر است با استفاده از ویجت Time یک میتینگ Teams را منتقل کند. به علاوه، با نصب این بروزرسانی عملکرد و مصرف باتری نیز بهبود قابل توجهی خواهد داشت.

یک ویجت جدید مختص گفتگو نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است که اجازه قرار دادن برخی از گفتگوهای خاص را در صفحه اصلی گوشی می‌دهد. ویجت جدید دیگری نیز تصاویر موجود در OneDrive را نشان می‌دهد.

همچنین از دیگر قابلیت‌های معمول اندروید 12L مانند نشانگر استفاده از میکروفون و دوربین نیز در این بروزرسانی گنجانده شده است. البته یک قابلیت کنترل حریم شخصی نیز در بروزرسانی اندروید 12L قرار دارد که می‌تواند برنامه‌هایی را که در یک شبانه‌روز گذشته به مکان، دوربین و میکروفون گوشی دسترسی داشته‌اند را نمایش دهد.

حجم بروزرسانی اندروید 12L برای گوشی‌های سرفیس Duo برابر با 2.6 گیگابایت است ولی کاربران سرفیس Duo 2 برای دریافت این بروزرسانی باید حدود 3.2 گیگابایت دانلود نمایند.  این به روز رسانی همچنین شامل افزونه های امنیتی جدید نیز است. برای بروزرسانی به System > System Update بروید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس