عمر یک لپ تاپ چقدر است؟ + نکاتی که با وجود آن‌ها باید لپ تاپ خود را ارتقا دهید

44
0
عمر یک لپ تاپ چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که حتما باید از آن باخبر باشید و اطلاعات کافی را در مورد آن داشته باشید، این است که لپ‌تاپی که می‌خرید، چقدر طول عمر دارد و چند سال می‌تواند دوام بیاورد و برای شما کار کند. در ادامه این مطلب، به شما کمک می‌کنیم که بیشتر با لپ‌تاپ خود آشنا شوید و همچنین نکاتی را به شما خواهیم گفت که توسط آن بتوانید، متوجه شوید که چه زمانی باید لپ‌تاپ خود را ارتقا دهید و به فکر خرید لپ‌تاپ جدید باشید. عمر یک لپ تاپ چقدر است؟

عمر یک لپ‌تاپ چقدر است؟

شما می‌توانید این انتظار را داشته باشید، که یک لپ تاپ چهار تا شش سال برای شما عمر کند، اگرچه لپ‌تاپ‌های اپل، طول عمر بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌های دیگر دارند به عنوان مثال لپ تاپ لنوو . مهم نیست که چقدر از لپ تاپ خود مراقبت می‌کنید، به دلیل مشکلات نرم افزاری، انتظار نداشته باشید که بیش از 10 سال از آن استفاده کنید. در ادامه، هفت مورد از نشانه‌های کلیدی که زمان ارتقا به یک لپ تاپ جدید فرا رسیده است آورده شده است.

مهم نیست چقدر از لپ تاپ خود مراقبت می‌کنید، زمان به طور اجتناب ناپذیری تاثیر خود را روی لپ‌تاپ می‌گذارد. کوری دونوان، رئیس Alta Technologies، یک شرکت فناوری اطلاعات، با تجربه گسترده در تعمیر رایانه‌های مشتریان شرکتی، می‌گوید: «لپ‌تاپ‌های معمولی در عرض چهار تا پنج سال غیرقابل استفاده خواهند شد و باتری معمولاً پاشنه آشیل آن است. او می‌افزاید که «استثنای این قاعده اپل است، که لپ‌تاپ‌های آن به طور متوسط ​​حدود 7 تا 10 سال عمر می‌کنند». برخی از لپ‌تاپ‌ها – به‌ویژه لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر – امکان تعویض باتری را می‌دهند و اساساً ساعت را تنظیم مجدد می‌کنند، اما بسیاری از لپ‌تاپ‌های مدرن تعویض باتری را دشوار یا حتی غیرممکن می‌کنند.

نکته رایج بعدی خرابی در لپ‌تاپ اغلب نمایشگر آن است، اگرچه آسیب‌های اتفاقی و معمولی صفحه نمایش می‌تواند طول عمر لپ‌تاپ را حتی بیشتر کاهش دهد. Donovan می‌گوید: «پیکسل‌های مرده پس از پنج سال استفاده شروع به تکثیر می‌کنند و در عرض هشت تا 10 سال صفحه‌نمایش زرد می‌شود». “زرد شدن” یک اصطلاح رایج در بین تکنسین‌های کامپیوتر برای مسائل مختلف نمایشگر است، که با افزایش سن صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. این اصطلاح از فناوری‌های نمایشگر لپ‌تاپ قدیمی‌تر می‌آید که با افزایش سن در واقع زرد می‌شدند.

حتی اگر لپ‌تاپ شما این مشکلات را پشت سر بگذارد، به خاطر داشته باشید که وقتی لپ‌تاپ ۱۰ تا ۱۲ ساله شود، سخت‌افزار دیگر توسط سیستم‌عامل‌های مدرن پشتیبانی نمی‌شود، بنابراین برای حفظ وضعیت فعلی باید سیستم را تعویض کنید. با به روزرسانی‌های امنیتی و سازگاری با نرم‌افزارهای مدرن.

نشانه‌هایی که نشان می‌دهد باید یک لپ تاپ جدید تهیه کنید
این روزها لپ‌تاپ‌ها نسبت به گذشته می‌توانند بیشتر از گذشته دوام بیاورند، تا حدی به این دلیل که پردازنده‌ها بسیار سریع‌تر هستند که زمان زیادی طول می‌کشد تا نرم‌افزار جدید از توانایی‌های خود پیشی بگیرد – به عبارت دیگر: لپ‌تاپ شما منسوخ شود. اما هیچ لپ تاپی برای همیشه دوام نمی‌آورد. در اینجا چند نشانه رایج وجود دارد که زمان آن رسیده است که مدل موجود خود را بازنشسته کنید و با به فکر خرید لپ تاپ جدید برای خود باشید.

۱ . باتری قابل تعویض نیست و دیگر شارژ نمی‌شود

به ناچار، باتری لپ‌تاپ با کارایی کمتر و کمتر شارژ می‌شود و در نهایت شارژ مفید را به طور کامل متوقف می‌کند. باتری برخی از لپ‌تاپ‌ها را می‌توان تعویض کرد، اما بسیاری از لپ‌تاپ‌ها یک اکوسیستم بسته هستند و هیچ راه عملی برای تعویض باتری ندارند.

خرید لپ تاپ ارزان
خرید لپ تاپ ارزان

۲ . دیگر از ارتقاء سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند

حتی اگر لپ‌تاپ شما هنوز از نظر فنی کار می‌کند، مراقب باشید که آن را از نقطه‌ای که سخت افزار توسط سیستم عامل شما پشتیبانی می‌شود، نگه دارید. اگر نمی‌توانید نرم‌افزار را ارتقا دهید، تا با به‌روزرسانی‌های ضد بدافزار و امنیتی همگام شوید، نه تنها رایانه، بلکه همه داده‌ها و حتی هویت خود را در معرض خطر قرار می‌دهید.

۳ . فن همیشه در حال اجرا است

بیشتر لپ‌تاپ‌ها برای عملیات معمولی به خنک‌کننده غیرفعال متکی هستند و زمانی که سخت‌افزار توسط نرم‌افزار با کارایی بالا و چندوظیفه‌ای مالیات اعمال می‌شود، به فن خنک‌کننده روی می‌آورند. اگر فن لپ‌تاپ شما کم و بیش همیشه کار می‌کند، این نشانه آن است که سخت‌افزار دیگر نمی‌تواند با نرم‌افزاری که اجرا می‌کنید، هماهنگی داشته باشد.

عمر یک لپ تاپ چقدر است؟
عمر یک لپ تاپ چقدر است؟

۴ . نمایشگر کوچک، فشرده یا با وضوح پایین به نظر می‌رسد

در حالی که این یک ملاحظات ذهنی است، لپ‌تاپ قدیمی‌تر شما ممکن است در کنار سیستم‌های مدرن احساس کند کهنه شده است. هیچ کجا به اندازه نمایشگر مشهود نیست. اگر بعد از دیدن ظاهر لپ‌تاپ‌های بزرگ با صفحه‌نمایش 4K در کار بر روی یک صفحه‌نمایش کوچک یا کم رزولوشن مشکل دارید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که آن را ارتقا دهید – یا حداقل زمانی که لپ‌تاپ را در خانه از آن استفاده می‌کنید به مانیتور رومیزی متصل کنید.

۵ . شما نمی‌توانید به راحتی چند کار را انجام دهید یا نسخه‌های جدید برنامه‌های مورد علاقه خود را اجرا کنید

نرم‌افزارهای جدید همیشه نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر، سخت‌افزار شما را تقاضا می‌کنند. از آنجایی که رایانه‌ها همیشه سریع‌تر می‌شوند و دارای فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تری هستند، توسعه‌دهندگان انگیزه کمی برای ایجاد برنامه‌هایی دارند که از منابع رایانه‌ای به صرفه استفاده می‌کنند. در نهایت، متوجه خواهید شد که مجموعه نرم افزارهای مدرن شما، لپ تاپ شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد و با یک دستگاه جدید وضعیت بهتری خواهید داشت.

۶ . فضای ذخیره‌سازی شما تمام شده است

برخی از لپ‌تاپ‌ها را می‌توان به راحتی با یک هارد دیسک بزرگتر ارتقا داد، اما این در کل درست نیست. ممکن است بتوانید یک حافظه خارجی را به یکی از درگاه های USB لپ‌تاپ خود وصل کنید، اما در نهایت ارتقا به یک لپ‌تاپ جدید راحت‌تر خواهد بود، که احتمالاً مزیت اضافه شده درایو داخلی سریعتر و بزرگتر را دارد.

۷ . تعویض لپ‌تاپ ارزان تر از تعمیر یا ارتقاء آن است

لپ‌تاپ‌های قدیمی اغلب با مالیات مکرر به شکل تعمیر و ارتقا همراه هستند. خواه صفحه‌نمایش ترک خورده، ترک‌پد شکسته یا فقط نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر باشد، برای کارکردن لپ‌تاپ‌تان هزینه خواهید پرداخت. مانند یک ماشین قدیمی، در یک نقطه خاص، هوشمندانه است که مدل قدیمی را بازنشسته کنید و با تهیه یک مدل جدید، در مدت طولانی در هزینه خود صرفه جویی کنید.

کلام آخر

در این مطلب، به شما نکاتی که با وجود آن‌ها متوجه می‌شوید که به یک لپ‌تاپ جدید نیاز دارید و باید از آن لپ‌تاپ قدیمی دل بکنید را گفتیم، حال می‌توانید یک لپ‌تاپ جدید داشته باشید و به روز‌تر و آپدیت‌تر شوید. پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید لپ تاپ جدید، خرید لپ تاپ اچ پی ، لنوو، ایسوس و … را داشته باشید و از بین این برند‌ها انتخاب کنید.

سایت : www.kalaoma.com

آدرس دفتر مرکزی : تهران، چهار‌راه ولی‌عصر، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه 8 واحد 806

شماره تماس : 62999819 -021

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی اول نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس