لیست 15 شخصیت قدرتمند مارول – Marvel

87
0
شخصیت قدرتمند مارول

مارول کاتالوگ انبوهی از شخصیت ها را در کتاب های مصور خود دارد – چیزی در حدود 8000 شخصیت اصلی و اگر نسخه های فرعی، تکی و چندجهانی را در نظر بگیرید، به طور تصاعدی بیشتر است. تنها بخش کوچکی از این شصخیت ها در فیلم ها معرفی شده‌اند، بنابراین بسیاری از مردم درباره جهان پرجمعیتی که برند مارول آن را در بر می‌گیرد، اطلاعات کمی دارند. شخصیت قدرتمند مارول را در ادامه بشناسید.

ما تعداد زیادی قهرمان و شرور بسیار قدرتمند را در فیلم ها دیده‌ایم، اکثریت قریب به اتفاق موجودات مارول هنوز از صفحه کتاب‌های مصور خارج نشده‌اند. بنابراین، ما 15 شخصیت قدرتمند مارول را به شما معرفی می‌کنیم که بر اساس توانایی ها رتبه بندی شده اند.

البته لازم به ذکر است که به خاطر خسته نشدن خوانندگان با دسته ای از نام های ناشناخته و هیولاهای فضایی لاوکرافت، Eternals، Celestials و موجودات کیهانی از لیست خارج شده اند. وقتی می‌گویم موجودات کیهانی، منظور موجودات کیهانی واقعی است، نه بیگانگان یا فضانوردان زمین.

15)شخصیت قدرتمند مارول: Vulcan

 

گابریل سامرز، برادر اسکات و الکس سامرز بسیار مشهور تر از برادرانش است. او آنقدر قدرتمند است که امپراتوری امپراتوری Shi’ar را به دست گرفت. Vulcan توانایی کنترل آب، باد، زمین، آتش، الکتریسیته، نور و تاریکی را دارد و می‌تواند این نیروها را به سمت انفجاری با بزرگی مرگبار هدایت کند. او در نهایت حتی یاد گرفت که چگونه از قدرت خود برای تولید میدان نیرو و بلند کردن و جابجایی اشیا استفاده کند.

Vulcan در مواردی یاد گرفته است که قدرت را از جهش یافته های دیگر جذب کند. او همچنین می‌تواند انرژی را از هر منبع نزدیک تشخیص دهد، سرکوب کند و دستکاری کند. او موجوداتی به قدرتمندی بلک بولت را پذیرفته است و همزمان با مردان ایکس، غیرانسان ها و استارجمرها مبارزه کرده است.

Vulcan پس از یک لحظه قهرمانانه که در آن خود را برای نجات برادرش اسکات فدا کرد، مرده فرض شد. اما شایعات در مورد درگذشت او بسیار اغراق آمیز شده است.

14) Hulk / Red Hulk / Skaar

همه باید هالک را بشناسند. او همان چیزی است که وقتی دکتر بروس بنر عصبانی می‌شود به وجود می‌آید. اساساً او به یک هیولای غول پیکر، سبز و غیرقابل توقف تبدیل می‌شود که همه چیز را در مسیرش نابود می‌کند. این ویژگی زمانی که دکتر در معرض انفجار آزمایشی بمب گاما قرار گرفت، ایجاد شد.

از آن زمان، هالک با دیدن رنگ قرمز، بدن بروس بنر را تسخیر می‌کند و او را از یک دانشمند درخشان، به یک هیولای خشن سبز غول پیکر با هوش یک کودک نوپا تبدیل می‌کند. هر چه هالک عصبانی تر می‌شود، قوی تر می‌شود. هالک در بسیاری از موارد ظاهری تقریباً شکست ناپذیر است که می‌تواند تقریباً با بهترین چیزی که جهان مارول ارائه می‌دهد برابری کند. از نظر قدرت، قدرت او فراتر از کلاس 100 است (به اندازه کافی قوی برای فشار دادن 100 تن).

هالک قرمز اقدام افراطی بود که توسط ژنرال “Thunderbolt” برای مقابله با هالک انجام شد، زیرا همه اقدامات دیگر شکست خورده بودند. با کمک AIM و Intelligencia، آزمایش ها منجر به تولد هالک قرمز شد. توانمندی او در برابر هالک معمولی هنوز مورد سوال است، هالک قرمز مزایای کمی نسبت به حالت متحول کننده بروس بنر دارد.

ژنرال راس به جای عصبانی شدن می‌تواند فرم ها را به میل خود تغییر دهد. او همچنین تمام هوش و خاطرات خود را هنگامی که قرمز می‌شود حفظ می‌کند. همچنین برخلاف هالک، عصبانیت هالک قرمز فقط باعث می‌شود او داغ تر شود، نه قوی تر. این می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت یا ضعف، بسته به موقعیت، دیده شود.

اما اگر به اندازه کافی داغ شود، هالک قرمز از هوش می‌رود. با این حال، او می‌تواند به روشی متفاوت قوی تر شود. هالک قرمز انرژی جذب می‌کند و هر چه بیشتر جذب کند، قوی تر می‌شود. اگر بیش از حد جذب کند، در نهایت منفجر می‌شود و در شعاع خاصی به همه آسیب می‌رساند.

حالا باید در مورد Skaar صحبت کنیم. Skaar پسر هالک و در واقع جایگزین او است. از توانایی های او اطلاعات زیادی در دست نیست، اما نشان داده شده است که قدرت او از پدرش پیشی می‌گیرد. او همچنین دارای یک فاکتور شفابخش بیشتر از ولورین است.

از افتخارات او می‌توان به سقوط از فضا و زنده رسیدن به زمین اشاره کرد (اگرچه در فیلم Avengers: Infinity War شاهد انجام این کار توسط هالک بودیم) و شکستن زره ظاهراً نشکن Juggernaut با یک مشت و فرستادن او به مدار با این کار.

13) شخصیت قدرتمند مارول: Apocalypse

Apocalypse به این جایگاه در لیست راه پیدا می‌کند زیرا از نظر فنی قوی تر از هالک است. او همچنین دارای توانایی های دیگر از جمله تله پاتی، تله حرکتی و تغییر شکل است. این فقط سطح قدرت های او را لمس می‌کند. یکی از اولین جهش یافته هایی که تا به حال به دنیا آمد. صباح نور در مصر باستان آبستن شد و به دلیل ظاهر عجیبش طرد شد.

اما او به آنها نشان داد که برای چه ظاهرش آنگونه است! با ترکیب قدرت ذاتی خود با فناوری که در مقبره راما توت کشف کرد، به زودی به قدرتمندترین موجود روی زمین تبدیل شد. او بارها از این فناوری برای بازسازی خود استفاده کرده است و تا به امروز زنده مانده است.

سرانجام، Apocalypse این ایده را پایه گذاری کرد که چهار اسب سوار او را در نسل کشی ها همراهی کنند و جهش یافته های قدرتمند و سایرین را بر خلاف میل آنها به خدمت بگیرند، از جمله Archangel و Wolverine. او حملات متعددی را با مردان ایکس، به ویژه Cyclops، Jean Grey و Cable انجام داده است، تا قدرت آنها را کاهش دهد. او تقریباً چندین بار جهان را تسخیر کرده است. هرچه باشد او آخرالزمان است.

12) Thor / Odin

فیلم های MCU او را کمی ضعیف کرده است، اما در حقیقت ثور فوق العاده قدرتمند است. در کمیک ها، The Norse God of Thunder می‌تواند سیارات را نابود کند، آب و هوا را کنترل کند (از جمله احضار رعد و برق)، با سرعت نور در فضا پرواز کند و حتی آدامانتیوم را بشکند.

ثور اگر می‌خواست می‌توانست اسکلت فلزی ولورین را بشکند. او قدرتی فراتر از کلاس 100 دارد. فراموش نکنیم، او قدرت چکش خود، Mjolnir را نیز در اختیار دارد. مهم ترین نکته فراموش نشود، او جاودانه است! ثور با تانوس، هالک و حتی گالاکتوس مبارزه کرده است.

اودین Odin پدر ثور است. او به اندازه ای قوی است که در صورت لزوم می‌تواند بر ثور شلاق بزند. او جاودانه است (برخلاف نسخه فیلم MCU)، او جادویی است و می‌تواند کارهای زشت انجام دهد. او می‌تواند قدرت همه آسگاردیان دیگر را جذب کند تا قدرت خود را افزایش دهد.

اما بهترین زرادخانه Odin، Odinforceاست. محدودیت های این قدرت هنوز ناشناخته است، اما تا کنون او از آن برای احیای موجودات مرده، دستکاری نیروهای حیاتی استفاده از تله پاتی و جادو کردن سلاح ها استفاده کرده است (به نظر شما Mjolnir از کجا آمده است؟). او نیز با گالاکتوس مبارزه کرده است. شاید این باید معیاری برای حضور این لیست باشد.

11) Hercules / Zeus

هرکول پسر خدای المپیک، زئوس است. با اینکه کیهانی نیست (هیچکدام از موارد موجود در این لیست نیستند!)، اما می‌تواند از خلاء فضا جان سالم به در ببرد و در برابر حملات کیهانی مقاومت کند. او در اینجا بالاتر از ثور است زیرا از نظر فنی قوی تر است. در واقع، بسیاری از مقامات او را قوی‌ترین شخصیتی می‌دانند که مارول تا به حال خلق کرده است.

طبق افسانه، او جایگزین اطلس در نگه داشتن آسمان بر روی شانه های خود شد. اخیراً او به تنهایی جزیره منهتن را جابجا کرد و در کمیک ها ادعا کرد که وزنش 99,000,000,000 تن است. ثور هرگز این کار را نکرده است. علاوه بر این، او هم ثور و هم هالک را در نبرد شکست داد. هرکول نیز جاودانه است و از یک گرز آدامانتیت و محافظت از شنل پوستی شیر نامیان استفاده می‌کند که عملاً تخریب ناپذیر است.

پدر هرکول، زئوس، از نظر قدرت به او نزدیک است. او افرادی مانند ثور و هالک را در نبرد شکست داده است. او نه تنها قدرت فوق العاده ای دارد، بلکه از سرعت فوق العاده و قدرت پرواز نیز برخوردار است. زئوس می‌تواند صاعقه را احضار کرده و پرتاب کند. ثور و اودین، زئوس و هرکول… به نظر شما چه کسی در نبردهای پدر و پسری برنده می‌شود؟

10)شخصیت قدرتمند مارول: Dr.Strange

دکتر استرنج ممکن است توانایی فیزیکی برخی از انتخاب های قبلی ما در لیست را نداشته باشد، البته او نیازی هم ندارد. او یک جادوگر عالی، در واقع قدرتمندترین جادوگر جهان است. فرمان او بر جادو مقدم است، و به او اجازه می‌دهد تا شاهکارهایی مانند شناور، انتقال از راه دور، سفر در زمان، برجستگی اختری، سفر ابعادی و مجموعه ای از چیزهای جادویی جالب دیگر را انجام دهد.

قدرت او در طول سال ها بسیار متفاوت بوده است. گاهی اوقات به سختی می‌توان آن را تعریف کرد، اما در بهترین حالت، دکتر استرنج تقریباً هر کاری را انجام می‌دهد. او محافظ سنگ زمان بود. شنل زنده عالی او را فراموش نکنیم. و بله، او گالاکتوس را در نبرد شکست داده است.

9) Captain Marvel

کاپیتان مارول، مانند ثور، در کمیک ها قدرتمندتر از فیلم ها است. کارول دانورز، قادر به پرواز بین ستاره ای است. قادر به شلیک پرتوهای فوتون به مردم است، همچنین از قبل آگاه است. او همچنین می‌تواند گرانش و نور را کنترل کند و می‌تواند تابش و جادو را دستکاری و جذب کند.

این در فیلم ها بررسی نمی‌شود، اما او می‌تواند خود را به یک سفیدچاله ببندد تا قدرت بیشتری به دست آورد. همانطور که کوین فایگی از استودیو مارول گفته است: “کاپیتان مارول، به همان اندازه قدرتمند است که ما تا به حال در یک فیلم قرار داده ایم. قدرت های او بیشمار است‌.

8) Gladiator

گلادیاتور رهبر گارد امپراتوری Shi’ar است و از جوگرنات، ثور و هالک قوی تر است. در واقع، او بدون پلک زدن توسط Juggernaut یک مشت به صورتش زده شد. کالارک (نام واقعی او) برای عنوان گلادیاتور با انبوهی از موجودات دیگر رقابت کرد. کالارک که از سیاره استرونتیا بود، قبلاً فیزیولوژی چشمگیری داشت، اما امتحانات گلادیاتور خیلی بیشتر به او اعطا کرد. او می‌تواند پرواز کند، در فضای بیرونی زنده بماند، فوق العاده سریع و بادوام و قوی است که با اعتماد به نفس او سطح آن افزایش می‌یابد.

وقتی او واقعاً احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد، می‌تواند کل سیاره ها را نابود کند. گلادیاتور به راحتی K.O.’s the Thing را انجام داده است، کمر هایپریون را شکسته و حتی Vulcan را در مبارزه شکست داده و یکی از چشمان او را به عنوان جایزه گرفته است. اگر شنیده ها را باور کنیم، گلادیاتور همچنین ستاره ها را فرو ریخته و سیاهچاله ها را نابود کرده است.

او این استقامت را دارد که روزها بدون احساس خستگی بجنگد. او می‌تواند پرتوهای انرژی را از چشمانش پرتاب کند که می‌تواند پوست هالک را بسوزاند. او می‌تواند بادهایی در حد طوفان را از ریه های خود بیرون بیاورد. شاید گلادیاتور همان سوپرمن دنیای مارول باشد. منظورم این است که این مردی است که از انفجار ابرنواختر جان سالم به در برده است. من مطمئن نیستم که حتی Supes قبلاً این کار را کرده باشد.

7)شخصیت قدرتمند مارول: Scarlet Witch

حضور واندا ماکسیموف در سینما و کتاب های کمیک از نظر منشأ متفاوت است، هر دو نسخه از قدرت بسیار زیادی برخوردارند. چه شما او را یک جهش یافته، یک آزمایش علمی، یک جادوگر یا هر سه در نظر بگیرید. او می‌تواند پرواز کند، می‌تواند دشمنان را با انرژی منفجر کند، و می‌تواند تله کینزی و تله پاتی انجام دهد.

او همچنین می‌تواند هگز‌های احتمالی و جادوی هرج و مرج را ایجاد کند، اما مهمتر از آن، می‌تواند ساختار خود واقعیت را تغییر دهد. در WandaVision، با اراده خود Vision را زنده کرد و به روشی بسیار غیر طبیعی به دو کودک زندگی داد.

در کمیک ها، او بیش از 90 درصد از جمعیت جهش یافته را با یک فکر کشت یا از قدرت خلع کرد. واندا در واقع یک موجود Nexus است: آنها افراد بسیار کمیابی هستند که می‌توانند بر احتمالات و در نتیجه آینده جهان تأثیر بگذارند.

در فیلم ها، واندا دو بار به مصاف تانوس رفت، بدون هیچ آسیبی. در WandaVision، جادوگر شرور آگاتا به او گفت که می‌تواند جهان را نابود کند. شخصیت های متعددی که قبلاً در فهرست قرار گرفته‌اند به عنوان نابودکننده دنیاها شناخته شده‌اند، توانایی واندا برای کنترل روانی واقعیت، او را بالاتر از آنها قرار می‌دهد.

6) Hope Summers

Hope Summers، یکی دیگر از جهش یافته های سطح امگا، اولین جهش یافته ای بود که پس از کشتن بیش از 90 درصد جمعیت جهش یافته های جهان توسط اسکارلت ویچ به دنیا آمد. بسیاری از جمعیت جهان او را یک خطر می‌دانستند، بنابراین کیبل قهرمان، پسر سایکلوپس و کلون ژان گری، Hope را نجات داد و او را با خود به آینده برد.

همانند Rogue، Hope با سه تفاوت عمده، قدرت جذب توانایی های جهش یافته های دیگر را دارد. Hope می‌تواند قدرت ها را برای همیشه حفظ کند. متاسفانه، مانند نسخه اصلی، Hope با نیروی فونیکس ارتباط دارد (بله، می‌دانم که کیهانی است، اما Hope اینطور نیست)، که او و قدرت هایش را کمی ناپایدار می‌کند. او این رتبه را در لیست به دست آورد زیرا در یک مبارزه اسکارلت ویچ را شکست داد.

5) Legion

شما او را به خاطر می آورید زیرا حکومت می‌کرد! Legion خیلی بدجنس است. Legion یکی از قدرتمندترین جهش یافته هایی است که تا کنون به دنیا آمده است و به لطف پدرش، چارلز خاویر، در سطح امگا قرار دارد. قدرت های او بی حد و حصر است، اما به دلیل روان شکسته اش که ناشی از اختلال هویتی است، معلول می‌باشد.

این اتفاق تحت یک رویداد آسیب زا از تماشای کشته شدن ناپدری اش رخ داد. باعث یک انشعاب روانی شد که او را تنها در میان اقیانوسی از شخصیت های مختلف در مغزش باقی گذاشت که هرکدام کنترل یکی از توانایی هایش را در دست دارند. اما در طول سریال و کمیک ها، دیوید قدرت های pyrokinesis، تله پاتی، سرعت فوق العاده، درمان فوق العاده، سفر در زمان، کنترل ذهن و حتی تغییر واقعیت را نشان داده است، بی شباهت به Scarlet Witch نیست.

4)شخصیت قدرتمند مارول: Proteus

پروتئوس (Kevin MacTaggert) یکی دیگر از جهش یافته های سطح امگا است که به طور خاص قادر به تغییر واقعیت است. بله، مانند اسکارلت ویچ. اما این جایی نیست که توانایی های او به پایان می‌رسد. پروتئوس دارای قدرت های متنوع و چندمنظوره است. او می‌تواند در هر نقطه از جهان و چند جهان مارول تله پورت کند، میدان های نیرو ایجاد کند، مولکول ها را تا حدی دستکاری کند و سیارات را با یک فکر شکل دهد.

او یکی از معدود موجوداتی است که می‌تواند به اختر ها سفر کند. توانایی های تله پاتی و تله کینتیکی او از جدول خارج شده‌اند. پروتئوس در شکل طبیعی خود موجودی مرکب از انرژی خالص است که اساساً او را جاودانه می‌کند. اما این او را کیهانی نمی‌کند. متأسفانه، کوین باید هر از گاهی میزبان انسانی داشته باشد تا از آن تغذیه کند.

3) Sentry

Sentry تلاش کانادا برای ایجاد کاپیتان آمریکا خاص خود است، اما با قدرت 100000 برابر. پس از چندین دهه تلاش ناموفق، یک حمله تصادفی در مرکز و بلعیدن فرمول توسط رابرت رینولدز معتاد، منجر به یک آزمایش موفقیت آمیز شد! همانطور که در کمیک ها آمده است، رینولدز قدرت یک میلیون خورشید در حال انفجار را به دست آورد.

Sentry قدرت بسیار بالاتری از کلاس 100 دارد (او کارنیج را به دو نیم کرده و همزمان شی هالک، ثور و کاپیتان مارول را شکست داده است)، سرعت پرواز و قدرت تله پاتیک بسیار فراتر از پروفسور X است. او می‌تواند مردگان را زنده کند و حواسش چنان بزرگ شده است که می‌تواند ضربان قلب یک پروانه را در نیمه راه جهان بشنود.

Nick Fury او را به عنوان موجودی قدرتمند در سطح 10+ طبقه بندی کرده است و Mister Fantastic او را تهدیدی در سطح امگا معرفی کرده است. متأسفانه، یک نسخه آینه ای تاریک از او، یعنی Void، پدیدار شد و ویرانی هایی به بار آورد، تا اینکه Sentry آن را به عنوان بخشی از خود پذیرفت و آنها با هم ادغام شدند و موجودی قدرتمندتر را ایجاد کردند.

Sentry قدرت دستکاری مولکولی را دارد و مرد مولکولی را در نبرد شکست داده است. به نظر شما چرا او اینجا در لیست است؟ متأسفانه، Sentry کنترل کاملی بر توانایی های خود ندارد و اغلب بر روی تغییر خود، یعنی Void، تکیه می‌کند.

اما از زمانی که بر آگورافوبیا او غلبه کرد، این مشکل بسیار کمتر شده است. اکنون او می‌تواند از قدرت مولکولی خود برای ساختن اشیا و حتی موجودات دارای شعور استفاده کند. این رفتاری همانند خداست. علاوه بر این، Sentry نیازی به غذا یا آب ندارد، هیچ آسیب پذیری شناخته شده ای ندارد و عملاً جاودانه است.

2)شخصیت قدرتمند مارول: Franklin Richards

فرانکلین ریچاردز، پسر رید ریچاردز و سوزان استورم ریچاردز، بسیار قدرتمندتر از والدینش است. یک جهش یافته در سطح امگا است که به عنوان قوی ترین جهش یافته در دنیای مارول طبقه بندی می‌شود. او قادر است واقعیت را تغییر دهد و جهان های جیبی را فقط با یک فکر ایجاد کند. او آسمان ها را شکست داده است، تصور می‌شود که قدرت هایی به بزرگی، اگر نگوییم بزرگ‌تر از اربابان کیهان دارد.

مانند قدرتمندترین افراد در این لیست، او می تواند مولکول ها را دستکاری کند. علاوه بر این، او دارای قدرت تله پاتی، تله کینزی، سفر در زمان، فرافکنی انرژی، پیش شناخت، دوام فوق العاده و فرافکنی اختری است. او یک نسخه بزرگسال از این شخصیت، گالاکتوس را شکست داد.

1)شخصیت قدرتمند مارول: Molecule Man

Molecule Manمی‌تواند هر کاری را انجام دهد. Molecule Man (اوون ریس) در یک تصادف عجیب و غریب در یک دستگاه اتمی ایجاد شد. همچنین عواقب جانبی ناخوشایند باز کردن حفره ای بین زمین و ابعاد فراتر از آن داشت، اما این موضوع برای مقاله دیگری است.

این حادثه به ریس این قدرت را داد که مولکول های هر چیزی را کنترل کند. البته اولین هدف او این بود که دنیا را تصاحب کند. این اتفاق نیفتاد خوشبختانه. قدرت ریس به دلیل مسائل روانی ناشی از مادرش مختل شده بود.

اما از آنجایی که همه چیز در کل جهان از مولکول ها ساخته شده است، انسان مولکولی در بهترین حالت خود می‌تواند تقریباً هر کاری را با هر چیزی یا هر کسی انجام دهد. او اساساً می‌تواند تمام اشکال ماده در جهان مارول را دستکاری کند. او می‌تواند اشیاء یا موجودات را در سطح اتمی یا زیر اتمی تغییر شکل دهد و در نتیجه یک ماده را به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل کند.

در سطح مولکولی، او می‌تواند شکل اجسام یا افراد را تغییر دهد. اوون همچنین می‌تواند مناظر غول پیکر را تحت تأثیر قرار دهد و کل رشته کوه ها را جابجا کند. او همچنین می‌تواند به پیچ های انرژی قدرتمند شلیک کند و در فرافضا و بین ابعاد سفر کند.

به طور مؤثر، او می‌تواند زمین یا حتی جهان را در هر زمانی که بخواهد نابود کند. او در صدر این لیست قرار دارد، زیرا خود Uatu، Watcher، اعلام کرده است که Molecule Man قدرتمندترین موجود در دنیای چندگانه مارول است. من حرف او را قبول می‌کنم.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس