نقد و بررسی فیلم Infinity pool

93
0
فیلم Infinity pool

خریداران بلیط قبل از اجازه ورود به جدیدترین فیلم او، «Infinity Pool»، باید اطمینان حاصل کنند که «Possessor» ساخته Brandon Cronenberg را دیده‌اند. به این ترتیب، آنها می‌دانند که در چه فضایی هستند. یک بار دیگر، David Cronenberg به طور فزاینده ای تاثیرگذار است، فیلمی به شدت سورئال، خشونت آمیز و پورنوگرافیک درباره امتیازات، اخلاقیات و چیزهایی ساخته است که نمی‌توانم در یک نقد توضیح دهم. Cronenberg در اینجا نوسانات باورنکردنی بزرگی انجام می‌دهد – شاید حتی بیشتر از آخرین فیلمش – و در طول راه به خود زحمت نمی‌دهد دست شما را بگیرد. او یک فیلمساز جذاب است، کسی که فکر می‌کنم هنوز شاهکارش را نساخته است، اما به زودی بیشتر متقاعد می‌شوم که این کار را خواهد کرد.

همچنین مطلب نقد و بررسی فیلم Scream 6 (جیغ ۶) را بخوانید.

در مجموعه ای شبیه به «The White Lotus» با وحشت بدن روبرو می‌شود، «Infinity Pool» در یک استراحتگاه انحصاری در یک کشور خیالی شروع می‌شود. نویسنده جیمز فاستر (AAlexander Skarsgard) به دنبال الهام است در حالی که شریک زندگی‌اش «Em» (Cleopatra Coleman) تلاش می‌کند از بلوک نویسنده که منجر به عدم انتشار کتاب جدیدی در شش سال گذشته شده است، حمایت کند. هنگامی که یک زن جوان زیبا به نام Gabe (Mia Goth) به جیمز نزدیک می‌شود و به او می‌گوید که او یک طرفدار است، او را بلافاصله مجذوب خود می‌کند. او Em را متقاعد می‌کند که با Gabi و شریک زندگی اش Alban (Jalil Lespert) از محوطه استراحتگاه خارج شود، حتی اگر این خلاف قوانین است. پس از یک شب نوشیدن، جیمز در راه خانه دچار حادثه می‌شود که منجر به مرگ یک مرد محلی می‌شود.

فیلم Infinity pool
فیلم Infinity pool

هر چهار مسافر توسط مقامات، به رهبری Thomas Kretschmann پوست کنده می‌شوند. او به جیمز توضیح می‌دهد کشوری که در آن زندگی می‌کنند یک سیاست بسیار صریح دارد: قاتل باید توسط پسر قربانی قصاص شود. با این حال، این کشور یک راه خروج نیز دارد، یک فرآیند شبیه سازی برای افراد بسیار ثروتمند که باعث می‌شود جیمز دیگری به قتل برسد در حالی که جیمز اصلی آن را تماشا می‌کند. این یک مفهوم خارق العاده است، مفهومی که در مورد اینکه چگونه ثروتمندان می‌توانند راه خود را از هر چیزی جبران کنند، و همچنین می‌پرسد که اگر قتل خودشان را تماشا کنند، چه بلایی سر کسی می‌آورد.

کاری که جیمز و سایر افراد ثروتمند در استراحتگاه انجام می‌دهند این است که اساساً هر نوع قطب نمای اخلاقی را حذف می‌کند. اگر هیچ عواقبی وجود ندارد، چرا یک سبک زندگی لذت پرستانه پیش نمی‌گیرید، دزدی، خرابکاری و قتل نمی‌کنید؟ همانطور که Em با وحشت به آن نگاه می‌کند، Gabi اساساً جیمز را به دنیایی از لذت و خشونت می‌کشاند. به نظر می‌رسد Cronenberg می‌گوید که تنها ترس ما از عواقب است که ما را از غرق شدن در هر درد و لذت ممکن باز می‌دارد. مسافران ماسک های محلی می‌پوشند که شبیه چهره های تغییر شکل یافته است، که باعث ناشناس ماندن بیشتر می‌شود. سپس این سوال نهایی وجود دارد که ممکن است یک نفر را آزار دهد – اگر کلون در واقع نسخه اصلی بود و شما دیگر حتی اولین نسخه از خودتان نباشید، چه؟ شخصی از این افراد به عنوان زامبی یاد می‌کند زیرا آنها نیز رفتاری مشابه دارند.

اگرچه هیچکس این را با زامبی اشتباه نمی‌گیرد. اثر Cronenberg به طور فزاینده ای سورئال می‌شود، زیرا او شانس های بزرگتر و بزرگتری را به دست می‌آورد، بدیهی است که از پتانسیل پیش فرض خود جلوتر می‌زند. همه آنها کار نمی‌کنند. ای کاش فیلم POV واضح تری داشت و در پایان با پیامی منسجم تر همراه می‌شد. حتی زمانی که «Infinity Pool» فقط با بازیگوشی آشوب را تجربه می‌کند، قانع کننده است. این کمک می‌کند که اجراکنندگان متعهدی داشته باشیم که همه با چشم انداز Cronenberg همراه باشند، به خصوص اجرای سختی از نظر فیزیکی توسط Skarsgard و Goth. او صحنه ای روی کاپوت ماشین دارد که با صحنه های تحسین شده ای که سال گذشته در فیلم Ti West داشت، رقابت می‌کند.

من فکر می‌کنم که Brandon Cronenberg نیز این کار را می‌کند. او به عنوان یک فیلمساز با یافتن راه های مفهومی جدید برای بازجویی از آنچه که ما فکر می‌کنیم درباره نجابت انسانی می‌دانیم، به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. مقایسه شدن دائم با پدرش کمی خسته کننده است، اما David Cronenberg یکی از فیلمسازان مورد علاقه من در تاریخ این فرم است. بنابراین، تحسین بزرگی است که بگوییم «Infinity Pool» اثری کاملاً جدا از تبار مردی که آن را ساخته است، می‌باشد. Brandon با شرایط خودش تبدیل به فیلمسازی شده است که هست.

5/5 - (4 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس