ماندگارترین برندهای خودرو کدام اند؟

70
0
ماندگارترین برندهای خودرو

بسیاری از مردم فکر می کنند خودرویی که سوار می شوند نشان دهنده ویژگی های خاصی از آن‌ها است.ماندگارترین برندهای خودرو را در ادامه بررسی میکنیم اگر از یک خودروی لوکس استفاده می کنید، به احتمال زیاد توانایی خرید خودروهای جدید را دارید، اما برخی از افرادی که از خودروهای قدیمی تر استفاده می کنند، ترجیح می دهند خودرویی را در اختیار داشته باشند که عمر طولانی تری داشته باشد. به هر حال، خودرویی که انتخاب می کنید به اولویت های شما در زندگی بستگی دارد.

برخی ممکن است از قدرت و عملکرد لذت ببرند، در حالی که برخی دیگر قابلیت اطمینان را ترجیح می دهند. همانطور که گفته شد، برخی از برندهای خودرو بیشتر از بقیه عمر می کنند و در ادامه این راهنما قصد داریم با خودروهایی که نسبت به سایر اتومبیل ها از طول عمر و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند آشنا شویم.

خودروهای شاسی بلند بر لیست ماندگارترین ها تسلط دارند !

خودروهای شاسی بلند در لیست iSeeCars.com پنج جایگاه برتر را به خود اختصاص داده اند و از جمله با دوام ترین خودروهای سنگین و شاسی بلند به شمار می روند، این دسته از اتومبیل ها به مسافت 200000 مایل و بالاتر دست پیدا می کنند.

چند نمونه از خودروهایی که احتمالاً برد آن‌ها به 200000 مایل می رسد عبارت اند از :

  • تویوتا لندکروز
  • تویوتا سکویا
  • شورولت سابربان
  • جی ام سی یوکان XL
  • تویوتا 4 رانر

تویوتا لندکروزر قابل اعتمادترین SUV موجود در بازار است. 4 درصد از وسایل نقلیه این سری خودروها، امروزه به نقطه عطف 200000 مایل در جاده ها رسیده اند. لندکروزر تعریف دوام و قابلیت های منحصر به فرد در محیط هایی خارج از جاده است. دیگر خودروهای تویوتا که قادر به طی کردن 200000 مایل هستند عبارتند از تویوتا آوالون، تویوتا تاکوما، تویوتا توندرا و تویوتا پریوس.

در بین تمام برندهایی که مورد بررسی قرار گرفته اند، SUVها بیشترین درصد خودروهایی را دارند که 200000 مایل را طی کرده اند و احتمالاً به این دلیل است که تولید کنندگان خودروها به طور خاص SUV ها را برای دوام و قابلیت اطمینان طراحی می کنند که همین موضوع آن‌ها را به انتخابی عالی برای استفاده طولانی مدت تبدیل می کند.

البته تولید کنندگان خودرو همه محصولاتی با ویژگی های مشابه را تولید نمی کنند. به عنوان مثال، خودروسازانی مانند کرایسلر از مواد نامرغوب استفاده می کنند و در نتیجه کیفیت ساخت ارزانی دارند. اگر فکر می کنید که کیفیت ساخت برابر با قیمت گزاف یک خودرو است، باید بدانید که همیشه اینطور نیست. بسیاری از مدل های تویوتا، هوندا و شورلت ممکن است خلاف این امر را ثابت کنند و به نسبت کیفیت ساختی که دارند از قیمت پایینی برخوردار هستند.

خودروهای ژاپنی به کیفیت ساخت برتر معروف هستند

کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان واژه هایی مترادف با خودروسازان ژاپنی است و تویوتا و هوندا قابل اعتمادترین برندهای ژاپنی هستند. تویوتا بیش از 75 سال است که در تجارت است و طیف گسترده ای از وسایل نقلیه را تولید می کند که رانندگان در سراسر جهان به آن‌ها اعتماد دارند.

هوندا همچنین خودروهای باکیفیتی تولید می کند که اگر به درستی از آن‌ها مراقبت شود، به راحتی می توانند 200000 مایل دوام بیاورند. قابلیت اطمینان و ارزش از ویژگی های وسایل های نقلیه تولید شد توسط این برند است.

هوندا مجموعه ‌ای از سدان‌ ها، شاسی ‌بلند ها و مینی ‌ون ‌های مقرون به صرفه دارد که می توانند برای همه افراد خودروهایی عالی و ایده آل به شمار بیایند. قابل اعتمادترین خودروهای این برند هوندا ریج لاین، هوندا اودیسه و هوندا CR-V هستند. این مدل ها برای رانندگانی که به دنبال وسایل نقلیه بادوام و قابل اعتماد هستند محبوب هستند.

چرا خودروهای ژاپنی این‌قدر قابل اعتماد هستند؟

به زبان ساده، خودروسازان ژاپنی ارزش بالایی برای کیفیت محصولات خود قائل هستند. سازندگان ژاپنی اغلب از مواد با کیفیت بالاتر نسبت به همتایان آمریکایی خود استفاده می کنند، بنابراین وسایل نقلیه آن‌ها عمر طولانی تری دارند.

خودروهای ژاپنی نیز مشمول استانداردهای کنترل کیفی سخت گیرانه تری هستند، به این معنی که هر گونه نقص قبل از خروج خودرو از کارخانه شناسایی و اصلاح می شود. در نهایت، اتومبیل های ژاپنی به سادگی طراحی می شوند و همین موضوع تعمیر و نگهداری آن‌ها را آسان تر می کند. این عوامل باعث شده است که خودروهای این برند در لیست قابل اعتمادترین خودروهای بازار قرار گیرند.

آیا در آمریکا نیز برندهای معتبر خودرو وجود دارد؟

با وجود این تصور که خودروهای ژاپنی نسبت به خودروهای آمریکایی برتری دارند، خودروسازان آمریکایی نیز خودروهای بادوام را تولید می کنند. این برندها شورلت، فورد و جنرال موتورز هستند. همه آن‌ها سال هاست که فعالیت دارند و به دلیل کیفیت ساخت و دوام خود شناخته شده اند.

جدای از لیست بالا، دیگر مدل های آمریکایی با دوام دیگر شورولت سیلورادو 1500، شورولت کلرادو و شورولت کامارو هستند. مدل های بادوام جنرال موتورز GMC Canyon و GMC Sierra 1500 هستند و خودروی با وام کمپانی فورد نیز فورد F-150 است. همه این وسایل نقلیه دارای سابقه قابل اعتماد بودن و قابلیت دوام 200000 مایلی یا حتی بیشتر در صورت نگهداری خوب می باشند.

چگونه از خودروی خود به صورت طولانی مدت استفاده کنیم ؟

راه های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها بتوانید از خودروی خود برای مدت طولانی تری استفاده نمایید، اصلی ترین این عوامل به دو دسته تقسیم بندی می شوند که شامل انجام تعمیرات به صورت منظم و همچنین انجام تعمیرات در مواقع لازم و به موقع است.

سه کار اصلی برای افزایش طول عمر خودرو وجود دارد که این سه راه کار شامل مواردی مانند تعویض فیلتر روغن و فیلتر هوا و همچنین بهره‌مندی از روغن مناسب در خودرو می باشد. فیلترهای روغن باعث می شوند که روغن را در مکان های مناسب نگه داشته شوند و از ورود ضایعات به داخل موتور جلوگیری می کنند، از همین رو برای طول عمر موتور خودروی شما ضروری هستند.

ذرات گرد و غبار و آلودگی می توانند موتور خودروی شما را خراب کنند، بنابراین مهم است که فیلتر روغن خود را مرتباً تعویض کنید. زمانی که فیلتر خودرو را پس از مدتی تعویض می کنید، قطعاً از حجم آلودگی که به آن جذب شده است تعجب خواهید کرد.

فیلتر هوا علاوه بر مسدود کردن ورود زباله ‌های کوچک، احتراق موتور را با عبور هوای کافی تسهیل می ‌کند. تعویض نکردن فیلتر هوا به طور منظم می تواند منجر به مشکلات عمده موتور شود. انجمن تعویض روغن خودرو بیان می کند که بیش از 50 درصد از دارندگان خودرو از روغن مصنوعی در خودروهای خود استفاده می کنند.

در حالی که روغن مصنوعی شیمیایی است و روغن معمولی تصفیه شده است. در یک بررسی کلی می توان گفت که ترکیبات مصنوعی در روغن های خودرو برای خودروها سازگارتر بوده و به طور کلی برای موتور خودروی شما بهتر است و در زمان و مسافت طولانی ‌تر دوام می ‌آورد. مهم است که از روان کننده ماشینی که به طور خاص برای ماشین شما طراحی شده است استفاده کنید.

برای استفاده صحیح از روغن حتما به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. یافتن بهترین اپلیکیشن موبایل برای نگهداری و راهنمایی خودرو راه عالی دیگری برای کمک به ماندگاری خودرو به شمار می رود. هر زمان که نیاز به تعویض روغن، تعویض فیلتر هوا یا هر نوع تعمیر دیگری دارید، اطمینان حاصل کنید که ماشین شما توسط یک مکانیک حرفه ای سرویس می شود. یک متخصص می تواند هر گونه مشکل موتور خودروی شما را بدون نیاز به تعویض قطعاتی که ممکن است ضروری نباشد، تشخیص داده و اصلاح کند.

تعمیر و نگهداری منظم، یک عامل کلیدی در ماندگاری خودرو به شمار می رود

بر اساس یک مطالعه که اخیرا توسط کارشناسان صورت گرفته، اکثر آمریکایی ها وسایل نقلیه خود را به طور متوسط ​​به مدت شش سال و نیم نگه می دارند. از همین رو پیشنهاد می کنیم برای آن که بتوانید بهترین خودرو را برای خود انتخاب کنید و به صورت طولانی مدت در اختیار داشته باشید، بهتر است قبل از خرید تحقیق نمایید.

وقتی ماشین ایده آل خود را پیدا کردید، با رعایت منظم تعمیرات و نگهداری مناسب آن می توانید از تعمیرات پرهزینه جلوگیری کنید. تعویض روغن، چک کردن چرخش لاستیک و بررسی ترمز همگی برای سلامت خودروی شما ضروری هستند. با پیروی از این نکات ساده، می توانید اطمینان حاصل کنید که ماشین شما تا کیلومترها دوام می آورد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس