ارزان ترین ماشین تسلا در سال 2022 چیست و چقدر هزینه دارد؟

122
0

تسلا ثابت کرده است که خودروهای الکتریکی می توانند هم کارآمد و هم مقرون به صرفه باشند، این روزها خیلی از افراد علاقمند به خودروهای جذاب تسلا شده اند اما سؤالی که برای خیلی از ما ممکن است مطرح شود این است که ارزان ترین ماشین تسلا در سال 20200 چقدر قیمت دارد؟ خرید یک ماشین جدید یکی از بزرگترین تصمیمات مالی است که اکثر ما می گیریم و اگر تصمیم بگیریم که یک ماشین الکتریکی (EV) خریداری کنیم، قیمت آن در برخی مواقع می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، استفاده نوآورانه تسلا از فناوری ثابت کرده است که خودروهای الکتریکی می توانند هم هیجان انگیز و هم مقرون به صرفه باشند. تسلا خودروهای الکتریکی مطلوبی را با قیمت هایی که اکثر مشتریان می توانند بپردازند ارائه می دهد. اگرچه سال 2022 شاهد افزایش قابل توجه قیمت در زمینه خودروهای برقی تسلا بودیم، اما هیچ نشانه ای از کاهش تقاضا در این رابطه به چشم نمی خورد. هر دو خودروهای الکتریکی مدل 3 و مدل Y بسیار موفق بودند و نیروی محرکه اصلی محبوبیت حال حاضر تسلا هستند. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که هزینه های خرید یک خودروی تسلا چقدر می تواند باشد و ارزان ترین مدل تسلا در سال 2022 به کدام مدل تعلق دارد. 

ارزان ترین ماشین تسلا در 2022

تسلا به افزایش مکرر قیمت هایش شناخته می شود، اما تقریباً همه مدل های آن ارزش فروش مجدد را دارند، بنابراین نگرانی در مورد کاهش ارزش دارایی خود در گذر زمان نخواهید داشت. اگر می خواهید بدانید که ارزان ‌ترین تسلا چه قیمت است یا می‌ خواهید قیمت مدل‌ های مقرون ‌به ‌صرفه تسلا را بدانید، ما در این راهنما شما را همراهی خواهیم کرد. بر اساس قیمت های فعلی، مواردی که در ادامه می آوریم ارزان ترین مدل های تسلا هستند که می توانید در بازار پیدا کنید.

تسلا مدل 3 (Tesla Model 3  )

ارزان ترین ماشین تسلا
ارزان ترین ماشین تسلا

تسلا مدل 3 یک سدان برقی سایز متوسط ​​است که در حال حاضر ارزان‌ ترین مدل تسلا است. حتی پس از افزایش قیمت تسلا مدل 3 در سال 2022، این خودرو همچنان مقرون به صرفه ترین مدل این شرکت است. مدل پایه این خودرو اکنون با قیمت 46990 دلار تنها با قابلیت دیفرانسیل عقب به فروش می رسد. مدل دیگر این خودرو، به قیمت 69000 دلار است و با داشتن قابلیت چهار چرخ متحرک به همراه ویژگی‌ های اضافی از جمله سیستم اتوپایلوت پیشرفته، فضای داخلی و خارجی شخصی سازی ‌شده و قابلیت رانندگی خودکار کامل به فروش می ‌رسد.

همچنین می توانید نسخه های تریم دیگری از جمله مدل 3 Long Range و Model 3 Performance را نیز خریداری کنید. قیمت نسخه Long Range از 57990 دلار شروع می شود، در حالی که نسخه دوم بدون ارتقاء اضافی حدود 62990 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

ارزان‌ترین تسلا مدل 3 با سیستم چهار چرخ محرک دو موتوره عرضه می‌شود، اما برخلاف سایر سیستم ‌های مشابه، از دو موتور مستقل استفاده می‌ کند. موتورها گشتاور را به صورت دیجیتالی به چرخ های جلو و عقب هدایت می کنند و هندلینگ عالی و کنترل کشش بسیار بهتری را ارائه می دهند. تسلا مدل 3 برد تخمینی 358 مایل در هر بار شارژ را ارائه می دهد و شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را تنها در 3.1 ثانیه طی می کند. با این حال، فرقی نمی کند که کدام تریم را انتخاب کنید، باید هزینه کانکتور شارژ را نیز بپردازید.

تسلا مدل Y ( Tesla Model Y ) 

ارزان ترین ماشین تسلا
ارزان ترین ماشین تسلا

تسلا مدل Y یک خودروی الکتریکی بسیار بزرگ‌تر از مدل قبلی است و قیمت بیشتری نسبت به مدل 3 دارد. این خودرو در دو گزینه مختلف از جمله تریم های برد بلند و پرفورمنس AWD عرضه می شود. مدل Y دو موتوره برد بلند از 65990 دلار شروع می شود، در حالی که تریم Performance بدون امکانات اضافی یا لوازم جانبی غیر ضروری 69990 دلار قیمت دارد. در صورت علاقمندی می توانید از برخی افزودنی ها بهرهمند شوید، افزودنی هایی مانند Advanced Autopilot، چرخ های 20 اینچی، رنگ قرمز، فضای داخلی سفید و یدک کش قیمت ها را تا 15000 دلار برای هر دو نسخه مدل Y افزایش می دهند.

یکی از ویژگی ‌های کلیدی در مدل ‌های گران‌ قیمت تر تسلا مدل  Y، امکان برخورداری از هفت صندلی در فضای داخلی است که به علاقمندان این امکان را می ‌دهد تا با 3000 دلار اضافی بتوانند یک ردیف دیگر از صندلی ها را در ردیف سوم در اختیار داشته باشند. همچنین می ‌توانید قابلیت رانندگی کامل اتوماتیک تسلا را با 12000 دلار اضافی خریداری کنید. با این حال، در نظر داشته باشید که قابلیت رانندگی کامل اتوماتیک می تواند بر تاریخ تحویل خودرو شما تأثیر بگذارد. تسلا مدل Y در حال حاضر بردی معادل 310 مایل با حداکثر سرعت 135 مایل در ساعت دارد. تست 0 تا 60 مایل در ساعت با سرعت 4.8 ثانیه انجام می شود. علیرغم ویژگی‌های عالی مدل Y، برخی از بررسی ‌کنندگان به چند اشکال نیز در این خودرو اشاره کرده ‌اند. به عنوان مثال، متریال داخلی خودرو واقعاً مطابق با قیمت آن نیست. علاوه بر این، مرکز ثقل بالای خودرو می تواند منجر به رانندگی سخت تر در جاده های ناهموار شود.

تسلا مدل اس ( Tesla Model S )

ارزان ترین ماشین تسلا
ارزان ترین ماشین تسلا

تسلا مدل S یک خودروی الکتریکی رده بالا است که تقریباً از همه نظر از قابلیت های مدل 3 و مدل Y برخوردار است. اما به طبع، وجود این قابلیت ها باعث قیمت بالاتر خودرو شده است. مدل S می تواند حداکثر قدرتی برابر با 1020 اسب بخار را با برد تخمینی 396 مایل با یک بار شارژ تولید کند. علاوه بر این، این خودرو موتور قدرتمندی دارد که می تواند حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت را با شتاب چشمگیر 1.99 ثانیه ارائه دهد. نسخه دو موتوره چهار چرخ محرک این خودرو از 104990 دلار شروع می شود و اگر علاقمند به اضافه افزودنی ها باشید تا 120990 دلار نیز افزایش می یابد. مدل S Plaid که یک موتور چهارچرخ متحرک است، از حدود 140990 دلار شروع می ‌شود. با این حال، با افزودنی ‌هایی مانند چرخ ‌های 21 اینچی، فضای داخلی کرم، اتوپایلوت خودکار پیشرفته و رنگ بیرونی، قیمت آن به بیش از 156000 دلار نیز می رسد.

چه چیزی بر قیمت تسلا تأثیر می گذارد؟

قیمت تسلا تحت تأثیر طیف متنوعی از عوامل اقتصادی است. در ادامه، عوامل اصلی که می ‌توانند بر قیمت خودروهای الکتریکی تسلا تأثیر بگذارند را بررسی خواهیم کرد.

  • هزینه تجهیزات

هزینه قطعات اصلی مانند باتری ها، موتورهای الکتریکی و هزینه های مربوط به الکترونیک قدرت به طور قابل توجهی بر قیمت های تسلا تأثیر می گذارد. اگرچه قیمت‌ های باتری‌ های لیتیوم یونی، لوازم الکترونیکی و موتورها در چند دهه اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما همچنان برخی از مشتریان هستند که هزینه کلی خودروها را بیش از حد گران بدانند.

  • تقاضا

خودروهای برقی تسلا همیشه از تقاضای بالایی برخوردار بوده اند و از طرفی محدودیت های تولید پاسخگویی به این تقاضاها را محدود کرده است. طبق اصول اولیه اقتصادی، با افزایش تقاضا برای حمل و نقل پاک، قیمت خودروهای الکتریکی افزایش می‌ یابد. با این حال، این افزایش تقاضا می تواند تا حدودی با ورود خودروهای برقی بیشتر از سایر کمپانی ها به بازار خنثی شود و از همین رو قیمت تسلا نیز کنترل شود. 

  • کمک های دولتی

کمک های دولت برای ترویج خودروهای برقی و کاهش اثرات منفی زیست محیطی انتشار کربن، عوامل قابل توجهی هستند که بر قیمت خودروهای الکتریکی تأثیر می گذارند. از لحاظ تاریخی، تسلا به شدت از بسته های مالی فدرال و تخفیف مالیاتی بهره برده است، اما بسیار بعید است که تسلا واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی جدید فدرال مبتنی بر خودروهای برقی ایالات متحده باشد.

  • زنجیره تامین

اختلالات زنجیره تامین پس از همه گیری ویروس کرونا به طور قابل توجهی بر قیمت خودروهای تسلا تأثیر گذاشته است. به عنوان مثال، کمبود تراشه جهانی در سال 2020 به طور خاص بر هزینه تولید تسلا و سایر خودروسازان تأثیر گذاشت. اگرچه تسلا سعی کرد تغییرات جزئی در قطعات الکترونیکی خودروهای برقی خود ایجاد کند، اما با همه این ها نتوانست جلوی افزایش قیمت ناشی از کمبود تراشه خودروها را بگیرد.

آیا تسلا ارزش این قیمت را دارد؟

قطعاً خودروهای تسلا ارزان ترین خودروهای بازار نیستند، اما در مقابل هزینه ای که برای آنها می کنید ارزش زیادی را به شما ارائه می دهند و دارای کیفیت بالایی هستند. این خودروها دارای رتبه بندی ایمنی عالی، انتشار کربن صفر و عملکرد بی نظیر رانندگی هستند. تمام مدل ‌های تسلا در مقایسه با خودروهای سنتی گازسوز هزینه‌ های نگهداری پایین تری دارند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید از سیستم پنل خورشیدی خانه خود برای شارژ وسیله نقلیه خود استفاده کنید. استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان منبع سوخت، باعث می شود حافظ محیط زیست نیز باشید. 

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس