ماینکرافت و آموزش به کودکان: چگونه Minecraft به کودکان آموزش می دهد تا با تهدید تغییرات آب و هوایی روبرو شوند

79
0
ماینکرافت و آموزش به کودکان

در کلاس های درس در سراسر جهان، به کودکان در مورد دنیایی که قرار است به ارث ببرند آموزش داده می‌شود. فرسایش خاک در مقیاس بزرگ، ذوب شدن یخ ها، افزایش جمعیت و جنگ زدایی صفحات کتاب های درسی را پر می‌کند، اما برای برخی دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی، تصور آن نه تنها سخت است، بلکه غیرممکن است. ماینکرافت و آموزش به کودکان را در این مقاله بخوانید.

چگونه به یک کودک در مورد آتش سوزی هایی که می تواند خانه او را از بین ببرد آموزش می‌دهید؟ چگونه به کودک یاد می‌دهید که چگونه سیل و بالا آمدن سطح آب دریاها در بخش هایی از کشور مشکل ساز است؟

در کشوری مانند استرالیا، که در آن فجایع آب و هوایی نه تنها رایج هستند، بلکه روز به روز در حال افزایش هستند، آماده کردن کودکان برای آینده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چه ابزاری بهتر از بازی که آنها در حال حاضر تمام وقت آزاد خود را صرف آن می کنند؟

ماینکرافت راهکار پیشنهادی ما است. اگر آن را در اختیار آنها قرا بدهید، یاد خواهند گرفت.

ماین کرافت، ابزاری برای آموزش

دانش آموزان با درس ها درگیر می‌شوند، روی میز مدرسه خود با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا از پلتفرم بازی به روش های هیجان انگیز و خلاقانه استفاده کنند. همه اینها تحت نظارت معلمانی آموزش دیده انجام می‌شود. منصفانه است که بگوییم بازی ماینکرافت مرز بین بازی و ابزار را بهتر از هر بازی محبوب دیگری در دهه گذشته محو کرده است.

علیرغم اینکه مدتی است به عنوان یک ابزار آموزشی مورد استفاده قرار گرفته است، Education Minecraft در 1 نوامبر 2016 منتشر شد و وزارت آموزش NSW از آن زمان دسترسی رایگان به Minecraft: Education Edition را برای همه مدارس دولتی NSW فراهم کرده است. به عنوان منبعی برای آموزش دانش آموزان در مورد مسئله تغییرات اقلیمی، شروع به درخشش بیشتر کرده است.

Warwick Goodsell ، معلم جغرافیا از نیو ساوت ولز، چند سالی است که از Minecraft در کلاس درس خود استفاده می‌کند و تاثیرات زیادی داشته است. دانش آموزان او با هم بر روی یک سرور کار می‌کنند که در آن راه‌حل هایی برای مسائل جغرافیایی مانند فرسایش، آلودگی، برنامه ریزی شهری و موارد دیگر ایجاد می‌کنند.

اما این فقط فرستادن بچه ها به اتاق کامپیوتر بدون برنامه ریزی نیست. موضوعات مورد بحث نیاز به تفکر جدی دارند. آمادگی نیمی از جنگ است.

Goodsell می‌گوید: “شما 20 دقیقه برای توضیح با تئوری وقت دارید. مفاهیم را به آنها توضیح می‌دهید سپس آن را در بحث کلاسی قرار می دهید، نقشه ذهنی آن را روی تخته می گذارید. آنها این ایده ها را می گیرند و سعی می کنند آنها را در Minecraft ادغام کنند.”

او گفت: «به عنوان مثال، ما شروع به بررسی زیست پذیری و رفاه کردیم، جایی که میتوان یک شهر را طراحی کرد.

او با پرسیدن سوالاتی از دانش آموزان شروع می‌کند: «چطور آنجا زندگی می‌کنید؟» و “راه های حمل و نقل چیست؟” این سوالات قبل از پرسیدن سوالات اصلی پرسیده می‌شوند. از مسائل مقیاس کوچک تر مانند برنامه ریزی عمرانی گرفته تا آماده سازی بلایای طبیعی، این درس ها دانش آموزان را قادر می سازد تا انتقادی فکر کنند و از نمایش های بصری در Minecraft برای درک بهتر واقعیت تغییرات آب و هوا استفاده کنند.

او در ادامه گفت: “آنها مجبور بودند شهری ایجاد کنند که جریان باد از آن عبور کند تا آلودگی هوا را کاهش دهد. در نتیجه آنها به این موضوع نگاه می کردند، خوب، چگونه می توانید خیابانی بسازید که جریان هوا را امکان پذیر کند؟”

“بعضی از بچه های زرنگ تر ما به این نتیجه رسیدند که “چگونه ساختمان های کم ارتفاع را به جای ساختمان های مرتفع انجام دهیم، پس شما حرکت هوای بیشتری خواهید داشت.” “خیلی خوب به برنامه درسی مرتبط است. خلاقانه و واقعاً انعطاف پذیر است.”

مطابق با اداره استانداردهای آموزش و پرورش نیو ساوت ولز، نتایج کلیدی برنامه درسی مهم هستند. Minecraft کمک می کند تا دانش آموزانی را که برای رسیدن به استانداردهای یادگیری تلاش می کردند، جذب کند و مرجع بصری و زمین بازی برای آنها فراهم کند.

بازی به نوبه خود به دانش آموزان کمک می کند تا به نتایج سطح بالایی دست یابند که ممکن است بدون این ابزار ممکن نباشد. این امر به ویژه برای دانش آموزانی که از نظر حرکتی یا بصری بهترین یادگیری را دارند تفاوت ایجاد می کند.

در طول یک ترم، Goodsell فرضیات جغرافیایی چالش برانگیزتری را برای دانش آموزان خود تنظیم کرد. از جریان هوا در یک خیابان، مدیریت کلان شهرها، ساختن سدها و محافظت از شهرها در برابر بلایای طبیعی. با کمک برنامه هایی که به طور خاص برای آموزش علوم آب و هوا طراحی شده اند، دامنه این پروژه بسیار گسترده تر می‌شود.

ماینکرافت و آموزش به کودکان: آتش سوزی ها، بلوک ها و ایده های بزرگ

در سال 2021، شرکت استرالیایی NRMA Insurance (با همکاری آژانس خلاق Thinkerbell) Climate Warriors، یک بازی تعاملی رایگان موجود در Minecraft Education Edition و Minecraft Marketplace را راه‌اندازی کرد، که برای آموزش به کودکان زیر 7 سال طراحی شده است تا آموزش دهد چگونه از خود و خانه هایشان در برابر آتش سوزی محافظت کنند.

با توجه به اینکه آتش سوزی ها سواحل شرقی استرالیا را در اوایل سال 2020 ویران کرد، این موضوعی است که به طور بالقوه می‌تواند برای برخی خانواده ها ضروری باشد. ارائه این درس مهم، در سطحی که دانش آموزان جوان تر احساس راحتی کنند، مهم بود.

ماینکرافت و آموزش به کودکان: آتش سوزی ها، بلوک ها و ایده های بزرگ
ماینکرافت و آموزش به کودکان: آتش سوزی ها، بلوک ها و ایده های بزرگ

در نتیجه، دانش آموزان یاد می‌گیرند که چگونه در موقعیت های اضطراری رفتار کنند و چگونه از خانه های خود محافظت کنند. همچنین می‌آموزند که چگونه درباره این موضوعات به طور عینی با یکدیگر بحث کنند.

James Delaney، بنیانگذار Blockworks، تلاش کرد تا این نیازها را در ذهن خود حفظ کند.

او گفت: “این موضوع بسیار حساسی است و افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین ما باید مطمئن می شدیم کاری که انجام می دهیم درست باشد. این یک موضوع بهداشتی و ایمنی است.”

“بدیهی است که این یک تجربه ترسناک برای هر کسی است، و ما می‌خواستیم این احساس خطر وجود داشته باشد، بدون اینکه بیش از حد واقعی باشد. در نهایت، Minecraft هنوز هم یک بازی است که توسط بچه های کوچک انجام می‌شود.”

Stephen Elford، کارشناس آموزش مایکروسافت و مربی جهانی Minecraft، با NRMA همکاری کرد تا یک برنامه درسی و کاربرگ دانش آموزی را در کنار Climate Warriors ایجاد کند. به گونه ای که آن را به برنامه درسی مرتبط کرد تا معلمان بتوانند آن را به راحتی وارد کنند.

از همان ابتدا، این دو عنصر معیاری بودند که پروژه باید به آن دست یابد: قابل دسترسی برای معلمان و مواجهه کمتر با دانش آموزان.

“یکی از اهداف کلیدی من این است که مطمئن شوم برنامه کاملاً مشخص باشد. دانش آموزان بدانند چه کاری انجام خواهند داد، چگونه معلمان می توانند از آنها حمایت کنند و یادگیری عمیق باشد. Elford می‌گوید: می‌توانند بازی را متوقف کنند و با دانش آموزان خود در مورد آنچه که در حال رخ دادن است، گفتگو کنند.

تمرکز بیشتر بر مهارت های نرم در کلاس درس مانند همکاری، حل تعارض، تفکر و کنترل خود است. همچنین دانش آموزان را در محیطی قرار می‌دهد که در آن می‌توانند بدون مواجهه با پیامدهای دنیای واقعی اشتباه کنند.

او گفت: “این یک فضای واقعاً امن برای دانش آموزان است. آنها می‌توانند بدون هیچگونه پیامدی اشتباه کنند ولی در عوض یاد بگیرند. “اشتباه کردن در دنیای واقعی عواقب زیادی دارد، در حالی که خراب کاری در Minecraft اینگونه نیست.”

این بدان معنی است که معلمان می توانند در مورد تفاوت بین دنیای مجازی و دنیای واقعی با دانش آموزان گفتگو کنند. در اینجا میتوانند پرسشی را مطرح کنند: اگر این اتفاق در زندگی واقعی برای شما بیفتد، چه واکنشی نشان می‌دهید؟

Elford گفت: “یک نوع درک شهوری در مورد همزمانی و تفاوت های دنیای واقعی و دیجیتال ایجاد می‌کند. و عواقب کارهایی که مردم انجام می دهند، به نظر من پیام بسیار مهمی است.”

بلوک های سازنده برای توسعه حرفه ای

اگر دهه ها تدریس کرده‌اید و قبلاً Minecraft بازی نکرده‌اید، استفاده از آن در یک کلاس درس ترسناک به نظر می‌رسد. به خصوص اگر سواد فناوری شما در سطح معلمان جوان تر که وارد دانشگاه می‌شوند نباشد.

این یکی از موانع اصلی ادغام Minecraft در برنامه درسی جغرافیا است. منابع آماده و در دسترس هستند، اما بسیاری از معلمان و والدین هنوز در کلاس درس در مورد بازی ها تردید دارند.

در سال 2017، دانشگاه Deakin پروژه تحقیقاتی سه ساله ای را با هدف ارزیابی تأثیر بازی های ویدیویی بر دانش آموزان بی تفاوت در کلاس انجام داد. با پاسخی که به طور قاطع نشان می‌دهد که دانش آموزان به گنجاندن پاسخ مثبت دادند.

بلوک های سازنده برای توسعه حرفه ای
بلوک های سازنده برای توسعه حرفه ای

انجمن بازی و سرگرمی های تعاملی در استرالیا در گزارش سال 2021 خود دریافت که 78 درصد از پاسخ دهندگان گفتند بازی های ویدیویی به معلمان کمک می‌کند با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و 76 درصد نیز گفتند بازی های ویدیویی به مدارس کمک می‌کند تا به روز باشند.

طبق نظرسنجی IGEA، از هر پنج بزرگسالی که بازی های ویدیویی انجام می دهند، چهار نفر موافق هستند که میتوان از بازی های ویدیویی برای کمک به دانش آموزان برای غلبه بر مشکلات یادگیری استفاده کرد و تقریباً به همین تعداد معتقدند که بازی های ویدیویی می توانند برای کمک به دانش آموزان برای مقابله با استرس استفاده شوند.

اما چه در مورد علم آب و هوا صحبت کنید و چه در مورد آموزش، مخالفان سرسختی خواهید داشت. برای Goodsell، که به طور منظم از این بازی در کلاس درس خود استفاده می کند، مهم بود که نگرانی های والدین و همکاران را در روزهای اولیه قبل از تبدیل شدن به یک امر عادی برطرف کند.

“اگر شما آن ساختار را در مورد Minecraft ارائه می دهید و نتایج درسی را ارائه دهید، ابتدا باید اقناع سازی کنید. من بعد از یک دوره آموزش، نتیجه کار را به والدین و همکاران نشان دادم تا تاثیرات آن را مشاهده کنند.”

اما نیمی از کار این است که معلمان، آموزش های لازم برای این شیوه تدریس را بدانند.

بلوک های سازنده برای توسعه حرفه ای
بلوک های سازنده برای توسعه حرفه ای

او گفت: «[برای معلمان] تردید وجود دارد که خود را در موقعیتی قرار دهند که بچه ها بیشتر از آنها بدانند». “اما آنها همیشه این کار را خواهند کرد. آنها به‌روزرسانی ها را می بینند، کانال های یوتیوب را تماشا می کنند. ما از نظر زمان فقیر هستیم، بنابراین بسیاری از مردم تمایل دارند آن را یک کار دشوار قلمداد کنند.”

اما در اکثر ایالت های استرالیا، معلمان موظف هستند که برای به روز نگه داشتن مهارت های خود 100 ساعت آموزش حرفه ای را پشت سر بگذارند و یکی از گزینه ها آموزش Minecraft است.

مسئله این است که اغلب معلمان تصمیم می گیرند که توسعه حرفه ای خود را با برنامه های رسمی مدرسه هماهنگ کنند. بنابراین اگر در مدرسه ای تدریس می‌کنید که دسترسی چندانی به فناوری ندارد یا اولویت بالایی ندارد، آموزش بیشتر با استفاده از Minecraft به کلاس می‌تواند چالش برانگیز باشد.

خوشبختانه، Minecraft قبلاً بانکی از منابع را جمع آوری کرده است که مستقیماً با هدف آسان کردن این کار برای معلمان است.

Elford گفت: “با گذشت زمان و تولید نقشه های آموزشی با کیفیت تر، ترس [از ناشناخته ها] تا حدودی با محتوای با کیفیتی که معلمان از آن استفاده می‌کنند، کاهش می‌یابد.”

“آموزش لزوماً به این معنی نیست که معلمان باید بدانند چگونه بازی کنند. برای مثال، Climate Warriors چیزی است که دانش آموزان می توانند در گروه های کوچک به تنهایی بازی کنند و معلم نیازی به مدیریت آن ندارد. بازی در مورد دانش آموزان و رفتارشان است.”

ماینکرافت و آموزش به کودکان: برداشتن کلنگ

با برنامه هایی مانند Climate Warriors و با حالت های بازی که در آن ذوب سنگ معدن یا پختن در کوره، انتشار گازهای گلخانه ای در بازی اتفاق می‌افتد، به راحتی میتوان فهمید که بازی چقدر می‌تواند با یادگیری جغرافیا هماهنگ باشد. بازی می‌تواند به دانش آموزان بیاموزد که برنامه ریزی کنند، سازگار شوند، غلبه کنند و به صورت انتقادی و با همکاری بازی کنند.

وقتی زمان آن فرا می رسد که دانش آموزان وارد یک کلاس جغرافیا یا HSIE شوند و در مورد همه مسائل ترسناک اقلیمی که بر ما تأثیر می گذارد بشنوند، ابزاری مانند Minecraft: Education Edition می تواند درس های مهمی به دانش آموزان بدهد.

Goodsell گفت: “به عنوان یک معلم، تجربه ی فوق العاده ای بود زیرا ماینکرافت یک منبع دیجیتالی است که می توان به آن اعتماد کرد.”

این بازی پتانسیل بسیار زیادی دارد و من فکر می‌کنم که استفاده آموزشی از آن هر روز بیشتر خواهد شد.

5/5 - (12 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس