محصولات مراسم آنپکد ۲۰۲۳

47
0
محصولات مراسم آنپکد ۲۰۲۳

گل سرسبد مراسم آنپکد امسال تاشدنی‌های جدید سامسونگ بود، هرچند گلکسی واچ ۶ و تبلت‌های سری S9 هم با بهبودهای قابل‌توجهی معرفی شدند. در این پست به معرفی محصولات مراسم آنپکد ۲۰۲۳ می پردازیم.

محصولات مراسم آنپکد ۲۰۲۳

سامسونگ در رویداد تابستانه‌ی گلکسی آنپکد که امسال برای اولین بار در سئول برگزار شد، از چندین محصول جدید رونمایی کرد؛ گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵، ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ و واچ ۶ کلاسیک و سه تبلت جدید از خانواده‌ی گلکسی تب S9.

اگرچه در این رویداد شاهد پیشرفت سخت‌افزاری چشمگیری نبودیم و بسیاری از به‌روزرسانی‌ها تکراری و قابل‌انتظار بودند، بااین‌حال، گل‌ سرسبد مراسم به‌طور قطع، گلکسی زد فلیپ ۵ بود که بیشترین تغییر را درمقایسه با نسل پیش تجربه کرده بود.

تمرکز ویژه‌ی سامسونگ بر گوشی فلیپ از عنوان تبلیغاتی مراسم امسال، یعنی Join the Flip Side هم نمایان بود. صفحه‌نمایش خارجی فلیپ ۵ که مدت‌ها به‌خاطر ابعاد بسیار کوچکش عملا بی‌استفاده بود، از ۱٫۹ اینچ به ۳٫۴ اینچ رسیده تا بتوانید با‌ آن تقریبا هر کاری را که با صفحه‌نمایش‌های اصلی می‌کنید، انجام دهید؛ از جواب دادن به پیام‌ها و تماس گرفته تا بررسی آب‌وهوا، تقویم و ایمیل و کنترل موسیقی.

مکانیزم لولاها نیز به‌لطف نوعی فناوری که سامسونگ آن را «Flex Hinge» می‌نامد، بهبود پیدا کرده و حالا نمایشگر داخلی به‌شکل قطره‌ی آب روی هم تا می‌شود تا دو طرف صفحه کاملا روی هم منبطق شده و فاصله‌ای بین آن‌ها نماند.

اگر تاکنون نسبت به استفاده از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ، به‌ویژه سری زد فلیپ، دودل بودید، حالا بهترین زمان برای این است که دل را به‌ دریا بزنید.

گلکسی زد فولد ۵؛ همان زد فولد ۴ با بهبودهای جزئی

سامسونگ، گلکسی زد فولد ۵ را «پیشرو در صنعت تاشدنی‌ها» می‌داند؛ دستگاهی که قطعا جزو برترین‌ها است، اما اکنون بیشتر از هر زمان دیگری با رقبای جدی رو‌به‌رو است. گلکسی زد فولد 5 به‌طور کلی تغییرات گسترده‌ای را تجربه نکرده و نسبت تصویر دو صفحه‌ هم دست‌نخورده باقی مانده است؛ حالا فقط مکانیزم لولا بازطراحی شده تا درحالت تاشده، شکافی بین صفحه‌ها باقی نماند، ضخامت دستگاه در حالت تاشده ۱٫۵ میلی‌متر باریک‌تر شده، وزن دستگاه ۱۰ گرم سبک‌تر شده و فلش LED دوربین هم از داخل برآمدگی پنل پشتی به بخش کناری منتقل شده است.

بهبود قابل‌توجه دیگر افزایش روشنایی صفحه به ۱۷۵۰ نیت است که ۳۰ درصد از نسل پیش بیشتر شده است. دوربین‌ها هم تغییری نکرده‌اند و پردازنده‌ی دستگاه هم مانند سری S23، نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی اسنپدارگون ۸ نسل ۲ است. باوجود بهبودهای جزئی، زد فولد ۵ کماکان برچسب قیمتی بالای ۱۷۹۹ دلاری دارد.

گلکسی زد فلیپ ۵؛ هیجان‌انگیزتر از همیشه

برخلاف زد فولد، گلکسی زد فلیپ ۵ با تغییرات چشمگیری همراه شده است. اولین تغییری که نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند، ابعاد ۳٫۴ اینچی نمایشگر خارجی گوشی است که از لولای دستگاه تا ماژول دوگانه‌ی آن کشیده شده است. و درست مثل ریزر ۴۰ اولترا موتورلا، نمایشگر خارجی زد فلیپ ۵ هم می‌تواند اپلیکیشن‌های اندرویدی را به‌طور کامل اجرا کند.

تغییر مهم دیگر که در زد فولد ۵ نیز شاهدش بودیم، بهره‌مندی از «لولای منعطف» است که استحکام بیشتری به دستگاه می‌دهد و باعث می‌شود وقتی گوشی را می‌بندید، بین دو بخش نمایشگر اصلی شکاف وجود نداشته باشد.

گلکسی زد فلیپ ۵ همچون زد فولد ۵ از نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی اسنپدارگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کند و به‌لطف گواهی IPX8 دربرابر نفوذ آب مقاوم است. حتی با صفحه‌نمایش خارجی بزرگ‌تر، زد فلیپ ۵ کماکان به همان قیمت ۹۹۹ دلاری نسل پیش به فروش می‌رسد.

گلکسی واچ ۶ و واچ کلاسیک؛ بازگشت حاشیه چرخان

شایعات درست از آب درآمدند؛ سامسونگ حاشیه‌ی فیزیکی چرخان را به گلکسی واچ ۶ کلاسیک برگرداند. این ساعت در همان اندازه‌‌های ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری نسل قبل، یعنی واچ ۴ کلاسیک، همراه با بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ عرضه می‌شود.

سامسونگ در کنار واچ ۶ کلاسیک، از واچ ۶ استاندارد رونمایی کرد که در اندازه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری با بدنه‌ی آلومینیومی روانه‌ی بازار می‌شود. هر دو ساعت مجهز به صفحه‌نمایشی از جنس یاقوت کبود و با ابعاد کمی بزرگ‌تر هستند و از تراشه‌ی جدید اگزینوس W930 بهره می‌برند.

سری گلکسی واچ ۶ اولین محصولاتی هستند که با WearOS 4 گوگل و پوسته‌ی One UI 5 سامسونگ عرضه می‌شوند. این محصولات از پشتیبان‌گیری ابری پشتیبانی می‌کنند و واچ‌فیس‌های کاملاً جدیدی برای‌ آن‌ها طراحی شده است. ازجمله ویژگی‌های سیستم‌عامل جدید می‌توان به بهبود تماس‌های اضطراری، تشخیص ضربان‌قلب شخصی‌سازی‌شده و مشاهده‌ی جزئیات بسیار دقیق‌تر و کامل‌تر از ردیابی خواب اشاره کرد.

واچ ۶ کلاسیک با قیمت ۴۰۰ دلار و واچ ۶ با قیمت ۳۰۰ دلار از ۲۰ مرداد وارد بازار می‌شود که درمقایسه با نسل پیش، ۲۰ تا ۵۰ دلار گران‌تر شده‌اند.

سه‌گانه‌‌ جدیدی از خانواده‌ی تبلت‌های S9

سامسونگ در رویداد تابستانه‌ی آنپکد از سه تبلت جدید رونمایی کرد؛ گلکسی تب اس ۹، تب اس ۹ پلاس و تب اس اولترا. برای اولین بار، هر سه تبلت به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده‌اند و از گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر آب و گردو‌غبار بهره می‌برند. هرچند به‌جز این بهبودها و بهره‌مندی از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲، تبلت‌های جدید سامسونگ از نظر ویژگی‌های کلیدی تغییر زیادی را تجربه نکرده‌اند.

هر سه تبلت از نظر ابعاد دست‌نخورده باقی مانده‌اند؛ S9 از صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی، S9 Plus از صفحه‌نمایش ۱۲٫۴ اینچی و S9 Ultra از صفحه‌نمایش ۱۴٫۶ اینچی بهره می‌برد. از نظر قیمت هم مدل پایه‌ی S9 با برچسب قیمتی ۸۰۰ دلار، Tab S9 Plus با قیمت ۱۰۰۰ دلار و مدل Ultra با قیمت ۱۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس