رویداد E3 چیست؟ بزرگترین رویداد سالانه بازی

59
0
رویداد E3 چیست؟

اگر به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستید، احتمالاً تاکنون نام E3 را شنیده‌‌اید. اما رویداد E3 چیست؟ بیایید بررسی کنیم.

E3 یکی از بزرگترین رویدادهای دنیای گیم می باشد. درواقع، این رویدادی است که در آن بزرگترین شرکت‌های بازی جهان کنسول‌های جدید خود را عرضه می‌کنند، یا جایی که توسعه‌دهندگان بازی‌های جدید خود را معرفی می‌کنند.

میتوان با قاطعیت گفت که این رویداد، بزرگترین رویداد بازی های ویدیویی سال است، گیمرها در سراسر جهان هر سال به انتظار این رویداد می نشینند که در ماه ژوئن برگزار می‌شود. اما، E3 چیست؟ مخفف چیست؟ در ادامه همه چیزهایی که باید درباره بزرگترین رویداد سالانه بازی بدانید، گفته شده است.

رویداد E3 چیست؟

Electronic Entertainment Expo یا E3 یک رویداد تجاری سالانه می باشد که توسط Entertainment Software Association سازماندهی می‌شود. E3 با حضور توسعه دهندگان بازی، ناشران، سازندگان و روزنامه نگاران، یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت گیم به حساب می آید.

قبل از سال 2017، شرکت کنندگان باید قبل از دریافت مجوز، رابطه حرفه ای خود را با صنعت گیم ثابت می کردند. این رویداد در ماه ژوئن در مرکز کنوانسیون لس آنجلس برگزار شد و در سطح جهانی در یوتیوب و سایر رسانه ها به نمایش درآمد.

به دلیل هیاهویی که همه ساله پیرامون E3 وجود دارد، شرکت های بازی سازی و توسعه دهندگان اغلب از پلتفرم این رویداد برای اعلام آخرین نسخه‌ها و محصولات خود استفاده می کردند. مهم‌تر از همه، کنسول‌های نسل آخر مانند پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هر دو در رویداد E3 عرضه شدند.

قبل و در طول رویداد، سازندگان و ناشران بازی اغلب کنفرانس‌های مطبوعاتی برگزار می‌کنند و به بینندگان اجازه می‌دهند تا با آخرین بازی‌ها آشنا شوند.

در سال 2020، E3 به دلیل همه گیری جهانی کووید19 لغو شد. همچنین در سال 2021، E3 تنها به صورت آنلاین برگزار شد و اندکی بعد، ESA اعلام کرد که این رویداد در سال 2022 به طور کامل لغو خواهد شد.

چه چیزی باعث محبوبیت E3 شده است؟

چه چیزی باعث محبوبیت E3 شده است؟
چه چیزی باعث محبوبیت E3 شده است؟

از گذشته تا به امروز اتفاقات هیجان انگیزی در E3 رخ داده است که دنیای بازی های ویدیویی را شکل داده است. در همان سال اول، E3 بیش از 40000 شرکت کننده را به خود جذب کرد و به بزرگترین رویداد در دنیای بازی های ویدیویی تبدیل شد.

از حضور گیب نیول در استیج سونی تا معرفی پورتال 2 تا حضور کیانو ریوز ،رویدادهای به یاد ماندنی زیادی در E3 رخ داده است.

E3 موفقیت خود را تا حدود زیادی مدیون موقعیت مکانی خود می‌باشد. این رویداد در لس آنجلس برگزار می شود که یکی از مقاصد اصلی گردشگری است. برگزارکنندگان آن را به مدت دو سال در آتلانتا، جورجیا میزبانی کردند، که کاهش چشمگیری در تعداد شرکت کنندگان داشت.

از دلایل دیگر افزایش محبوبیت E3 این است که شروع به پشتیبانی از چندین سایت بازی آنلاین مانند E365 کرد.

E3 تمام نام‌های بزرگ این صنعت را به خود جذب می‌کند. سونی، نینتندو و مایکروسافت همگی از E3 برای تبلیغ آخرین نسخه های خود استفاده می کنند. جدا از کنفرانس های زمان بندی شده، E3 غرفه هایی را نیز به توسعه دهندگان و ناشران ارائه می‌کند.

در این غرفه ها، شرکت‌ها می توانند یک به یک با شرکت کنندگان تعامل داشته باشند، ویژگی های جدید را توضیح دهند، یا به بازیکنان اجازه دهند بازی های جدید را بررسی کنند. افزایش محبوبیت E3 را می توان به افزایش رسانه های استریم نیز نسبت داد.

در حالی که رویدادهای قبلی کاملاً حضوری بودند، ظهور پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و یوتیوب به E3 اجازه داد تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کند و بدون شک این اتفاق جذابیت جهانی آن را بیشتر کرد.

آینده‌ی رویداد E3

آینده‌ی رویداد E3
آینده‌ی رویداد E3

همانطور که در بالا گفته شد، E3 2022 به طور کامل لغو شده است. با این حال، ESA در گزارشی به Variety اظهار کرد که آنها برنامه‌هایی برای تقویت و راه‌اندازی E3 2023 هم به صورت دیجیتال و هم به صورت فیزیکی دارند.

با این حال، سونی به طور کامل از E3 خارج شده است (از سال 2018 در این رویداد شرکت نکرده است)، در عوض بر روی State of Play خود تمرکز کرده است. Activision-Blizzard هم در E3 شرکت نمی کند، و از آنجایی که مایکروسافت آن را خریداری کرده است، دشوار است بگوییم که آیا مایکروسافت هم مایل به بازگشت است یا خیر.

Electronic Arts، یکی دیگر از غول‌های دنیای بازی‌های ویدیویی، از شرکت در E3 اجتناب می‌کند و در عوض بر EA Play تمرکز دارد. فقدان چنین نام‌های بزرگی اعتبار E3 را زیر سوال می‌برد.

این احتمال وجود دارد که E3 به رویدادی تبدیل شود که عمدتاً بر روی توسعه دهندگان مستقل تمرکز دارد. یا ممکن است حتی برای همیشه لغو شود.

به نظر شما چه اتفاقی برای E3 خواهد افتاد؟

E3 بیش از دو دهه است که یک بازیکن بزرگ در دنیای بازی های ویدیویی بوده است. با این حال، جهان در حال تغییر است. امروزه، تعداد زیادی سایت وجود دارد که می‌توانید از آنها برای دریافت آخرین اطلاعات یا به‌روزرسانی‌های مربوط به نسخه‌های جدید استفاده کنید.

آیا E3 همچنان پرمخاطب است؟ احتمالاً نه به اندازه‌ی گذشته، اما این به این معنا نیست که به طور کامل کنار گذاشته شود، این احتمال هم وجود دارد که با شکل و شمایل جدید به عرصه بازگردد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس