مشخصات خودرو رنجرور اسپرت SV مدل 2024

78
0
خودرو رنجرور اسپرت SV مدل 2024

با قطع تولید رنجرور اسپرت SVR، جانشین آن یعنی اسپرت SV به میدان آمده است. همزمان با حذف R از نام این خودرو، پیشرانه 5 لیتری V8 نیز جای خود را به نمونه توئین توربوشارژ 4.4 لیتری V8 ساخت ب ام و داده است، که فناوری هیبرید-خفیف را نیز به همراه دارد. در این پست به مشخصات خودرو رنجرور اسپرت SV مدل 2024 می پردازیم.

مشخصات خودرو رنجرور اسپرت SV مدل 2024

خروجی این مجموعه 626 اسب­‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که نسبت به پیشرانه قبلی، به ترتیب 59 و 50 واحد افزایش در نیرو و گشتاور را نشان می‌­دهد. با فعالسازی حالت Dynamic Launch یا شروع حرکت پویا، گشتاور لحظه­‌ای به 800 نیوتن‌متر خواهد رسید.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت رنجرور اسپرت SV به عنوان نیرومندترین نسخه از این شاسی­‌بلند لوکس، به ترتیب 3.6 ثانیه و 290 کیلومتر برساعت اعلام شده است، که برای یک خودروی درونسوز 2.560 کیلوگرمی، بسیار قابل توجه به نظر می­‌رسد.

البته با انتخاب رینگ‌های 23 اینچی فیبرکربن که نخستین از نوع خود بشمار می‌­آید، می‌­توان 36 کیلوگرم از وزن را کاهش داد. ترمزهای کربن-سرامیک که برای نخستین بار در محصولی از رنجرور نصب شده نیز 34 کیلوگرم از وزن اسپرت SV را کاهش می­‌دهد. با سفارش کاپوت فیبرکربن، 76 کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو کاسته خواهد شد.

خودرو رنجرور اسپرت SV مدل 2024
خودرو رنجرور اسپرت SV مدل 2024

رینگ‌های 23 اینچی رنجرور اسپرت SV با تایرهای چهار فصل پایلوت اسپرت ساخت میشلن با ابعاد 285/40 و305/35 در محورهای جلو و عقب همراه می­‌شود.

با فعالسازی حالت رانندگی Dynamic یا پویا، ارتفاع بدنه رنجرور اسپرت SV به میزان 15 میلی‌متر کاهش و پاسخگویی فرمان، پدال گاز و گیربکس 8 سرعته افزایش می­‌یابد.
یکی از نوآوری‌های جالب رنجرور اسپرت SV ، نصب ترانس دیوسر (transducer) یا تبدیل‌کننده سیگنال الکترونیک به واکنش مکانیکی یا انواع دیگر، در داخل صندلی‌های جلوست. این فناوری، امکان لرزش صندلی‌ها در هماهنگی با صدای پخش شده از سیستم صوتی را فراهم می­‌کند. البته قدرت 1430 وات سیستم صوتی Meridian با 29 بلندگو را نیز نمی‌­توان نادیده گرفت.

خودرو رنجرور اسپرت SV مدل 2024
خودرو رنجرور اسپرت SV مدل 2024

شش موسیقی با حال و هوای متفاوت نیز به صورت انحصاری برای رنجرور اسپرت SV ساخته شده است، که هماهنگ با عملکرد صندلی‌های معروف به BASS این خودرو راننده و سرنشین جلو را در موسیقی غرق کنند.
نخستین نمونه‌های رنجرور اسپرت SV در اولین سال تولید، تحت سری Edition One و به مشتریان منتخب تحویل داده می­‌شود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس