معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱ | بررسی iPad Mini 2021

98
0
آیپد مینی ۲۰۲۱

کوچک‌ترین آی‌ پد اپل در سال 2021 تغییرات زیادی داشته است. اگر منتظر یک آی‌پد خیلی خاص بودید، نسخه 2021 معرفی شده در کنار آیفون 13 بسیار وسوسه‌انگیز است.  در ادامه این مقاله به معرفی معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت.

معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱

پلتفرم

یکی از ویژگی‌های برجسته ی آی‌پد مینی نسل ششم، اضافه شدن جدیدترین سیستم روی تراشه (SoC) A15 Bionic اپل است.  این همان تراشه ای است که روی تلفن های هوشمند پرچمدار اپل مانند آیفون 13 و آیفون 13 پرو قرار گرفته است و همچنین یک جهش بزرگ در عملکرد آن نسبت به آیپد مینی قبلی نشان می دهد.

 آی‌پد مینی نسل پنجم دارای پردازنده A12 بود که اولین بار در سال 2018 در کنار آیفون XS معرفی شد.  در حالی که A12 هنوز پابرجا بوده و پشتیبانی نرم افزاری دریافت می کند، A15  درعملکرد و کارایی به طور چشمگیری بهبود پیدا کرده است.

معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱
معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱

 A15 Bionic در iPad mini اساسا همان تراشه ای است که در iPhone 13 یافت می شود، آیپد مینی ۶ سریع‌ترین تبلت کوچکی است که در حال حاضر در بازار وجود دارد. آیپد مینی ۶ تمام کارهای سنگینی مانند ویرایش فیلم، ویرایش عکس، کار با لایه‌های زیاد در فتوشاپ و یا بازی را به خوبی انجام می‌دهد.

A15 Bionic  در آیپد مینی همچنین فاقد هسته GPU اضافی است.  این امر باعث شد تا اپل SoC آیفون 13 پرو را قوی‌ترین چیپست موبایلی دنیا بداند، اما با قیمتی دو برابر آی‌پد مینی.

 اگر می‌خواهید سال های زیادی پشتیبانی از تبلت خود دریافت کنید، در حال حاضر خرید آی‌پد مینی مجهز به A15 یک انتخاب هوشمندانه و عالی است.  ما نمی دانیم که اپل چه زمانی دوباره تبلت را به روز خواهد کرد، اما A15 احتمالا برای چندین سال خود را در iPad و iPhone  مستقر خواهد کرد.

طراحی جدید و مدرن

 شکل آی‌پد مینی بزرگ‌ترین جذابیت آن است، با اندازه ای نزدیک به یک نوت‌بوک ولی بسیار نازک‌تر، تنها 6.3 میلی‌متر (0.25 اینچ) است. در حالی که مدل قبلی ظاهری شیک داشت، اما طراحی آن در مقایسه با مدل‌های هم عصر خود قدیمی بود.  مانند iPad Air و iPad Pro.

این موضوع دیگر اهمیتی ندارد زیرا اپل برای طراحی آیپد مینی وقت زیادی گذاشته است.  با وجود اینکه آیپد مینی 2021 کمی کوتاهتر از مدل قبلی است، اما صفحه نمایش 8.3 اینچی بزرگتر با حاشیه های بسیار کوچکتر از مدل نسل پنجم دارد.

معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱
معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱

این تغییر همچنین باعث می‌شود که اپل دکمه هوم را حذف کند، همان کاری که در سایر مدل‌های آی‌پد و آیفون انجام داده است.  در حالی که آیپد مینی فاقد قدرت تشخیص چهره Face ID است که در آیفون 13 دیده می شود، اما همچنان می توانید به لطف اسکنر تعبیه شده در دکمه پاور در کنار دستگاه، قفل آن را با اثر انگشت خود باز کنید.

 این آیپد صفحه نمایش بزرگتری نسبت به آیپدهای مینی قبلی دارد در حالی که کوچکترین آیپد مینی است که اپل تا به حال تولید کرده است.

دوربین

 گرفتن عکس امری بسیار رایج است با این تفاوت که هرگز نمی‌دانید که چه زمانی یک فرصت مناسب برای عکاسی ایجاد می‌شود.  آی‌پد مینی دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی واید در پشت دستگاه است که نسبت به مدل قبلی 8 مگاپیکسل افزایش یافته است.

دوربین تقریبا از هر نظری بهتر از مدل قدیمی است، با سنسور بزرگتر که نور بیشتری را وارد می کند، دیافراگم سریعتر f/1.8 و برای اولین بار (در دوربین کوچک) فلاش LED برای گرفتن عکس های بهتر در تاریکی.

اضافه شدن SoC A15 Bionic را در اینجا نیز دست کم نگیرید. سیستم پردازش تصویر اغلب یکی از چیزهایی است که اپل سال به سال بهبود می‌بخشد، بنابراین انتظار می‌رود که تصاویر با کیفیت تری ایجاد شود.

معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱
معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱

 در قسمت جلوی دستگاه یک لنز جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض قرار دارد که یکی از ویژگی‌های برجسته جدید اپل را فعال می‌کند: سنتر استیج. این قابلیت با استفاده از یادگیری ماشینی وبه کمک دوربین دستگاه، شخص یا اشخاص را در مرکز تصویر نگه می‌دارد. این ویژگی با زوم و برش کادر به صورت هوشمند، یک تماس تصویری ایده آل را برای شما به همراه دارد.

 5G و USB-C

 پورت لایتنینگ اپل یکی از آخرین کانکتورهای اختصاصی در صنعت است.  مدل‌های دیگر آی‌پد، از جمله آی‌پد ایر و آی‌پد پرو، مدتی است که از رابط‌های USB-C استفاده می‌کنند و بالاخره زمان آن رسیده است که آی‌پد مینی نیز به آن‌ها ملحق شود.

این به این معناست که می توانید از هر کابل USB-C قدیمی برای شارژ iPad mini خود استفاده کنید یا لوازم جانبی USB-C مانند صفحه کلید و موس را به طور مستقیم به آیپد خود متصل کنید.  اگر از یک درایو خارجی استفاده می‌کنید یا iPad mini خود را با رایانه همگام‌سازی می‌کنید، می‌توانید از سرعت انتقال سریع‌تر استفاده کنید، زیرا کانکتورهای لایتنینگ در نهایت هنوز با سرعت USB 2.0 کار می‌کنند.

معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱
معرفی آیپد مینی ۲۰۲۱

 آیپد مینی اکنون با پشتیبانی از 5G ارائه می شود.  متأسفانه، پوشش 5G به طول موج های زیر 6 گیگاهرتز محدود شده است (هنوز پشتیبانی از mmWave وجود ندارد)، اما همچنان در مناطق پشتیبانی شده سریعتر از 4G است.

 برای محافظت از اتصالات بی‌سیم خانگی، اپل این تبلت را به‌روزرسانی کرده است تا از Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی کند.

پشتیبانی از Apple Pencil 2

 بهترین قلم اپل Apple Pencil 2  اکنون با iPad mini پشتیبانی می کند.  این قلم برای شارژ و نگهداری به کناره تبلت می‌چسبد، اگرچه برای داشتن آن باید ۱۲۹ دلار بیشتر بپردازید.

این باعث می‌شود iPad mini  برای یادداشت‌ برداری، حاشیه‌نویسی اسناد، یا doodling در برنامه‌هایی مانند Paper و Procreate  بسیار مناسب باشد.  iPad mini با اندازه صفحه نمایش 8.3 اینچی که به صورت مورب اندازه گیری می شود، برای هنرمندان دیجیتالی چندان مناسب نیست، اما با این وجود کاربردهایی نیز دارد.

 حتی می‌توانید iPad mini خود را به یک تبلت طراحی برای استفاده با Mac یا رایانه شخصی خود تبدیل کنید.

قیمت مناسب

 در حالی که آیفون 13 قدرتمند مشابه با قیمت 799 دلار عرضه می شود، آی پد مینی با قیمت اولیه 499 دلار، 300 دلار از آیفون 13 ارزان تر است.  اگرچه شما به اندازه یک آیفون فضای ذخیره‌سازی ندارید، تراشه کمی کندتر است، و هیچ پشتیبانی سلولی وجود ندارد، مگر اینکه مدل گران‌تر را انتخاب کنید، اما این دو دستگاه به طرز شگفت‌آوری از نظر عملکرد با هم هماهنگ هستند.

استفاده از آی‌پد مینی به‌عنوان گوشی هوشمند چندان توصیه نمی‌شود، ولی با این حال اگر به یک گوشی آیفون جدید نیاز ندارید و در عوض یک دستگاه بزرگ‌تر را با همان اندازه ترجیح می‌دهید، آی‌پد مینی یک انتخاب خوب برای شما است.

منبع : howtogeek

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس