معرفی بهترین روش های کاهش لگ ( تاخیر ) در اجرای بازی های اندرویدی

71
0
کاهش لگ

تاخیر یا لگ در بازی می تواند هنگام بازی کردن ناخوشایند باشد. در این پست به چند نکته درباره کاهش لگ بازی میپردازیم. چه برای سرگرمی بازی میکنید و چه در مسابقات گیم شرکت می کنید، می دانید لگ در بازی چقدر آزار دهنده است. حتی اگر دکمه درست را در زمان مناسب فشار دهید، تاخیر یا لگ ممکن است بازی شما را خراب کند و باعث شود مسابقه را ببازید. در این مقاله دلایل اصلی تاخیر و روش های کاهش لگ ( تاخیر ) در اجرای بازی های اندرویدی را بررسی خواهیم کرد.

بهترین روش های کاهش لگ

اتصال اینترنت خود را چک کنید

اگر بخش داستانی یا Campaign گیم بهتر اجرا می شود، ممکن است اتصال اینترنت دچار مشکل باشد. سرعت اینترنت خود را تست کنید. معمولاً برای اجرای بازی های آنلاین به سرعتی در حدود 20 تا 30 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید تا بازی بدون مشکل اجرا شود.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید پهنای باند است. اگر پهنای باند را با افراد دیگر به اشتراک میگذارید و آنها در حال پخش موسیقی یا دانلود هستند، بر میزان تأخیر و نرخ پینگ شما تأثیر می گذارد. شاید بتوانید وقتی همه خواب هستند بازی کنید، البته این بهترین راه حل نیست زیرا ممکن است بر عادات خواب شما تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است دوستان شما موافق نباشند که برای بازی تمام شب بیدار بمانند. در عوض چند راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

برنامه های پس زمینه را ببندید

قبل از راه‌اندازی بازی برنامه‌هایی که از پهنای باند زیادی استفاده میکنند، ببندید. برنامه‌های ویدیوکال، شبکه های اجتماعی یا پخش موسیقی یا ویدیوها از اینترنت پرسرعت و پهنای باند زیادی استفاده می‌کنند.

از کابل اترنت استفاده کنید

اگر سیگنال Wi-Fi برای رسیدن به رایانه یا کنسول شما مجبور باشد از موانع زیادی عبور کند، میزان تأخیر را افزایش می دهد. جابه‌جایی رایانه یا کنسول بهترین راه‌حل نیست. شما میتوانید رایانه یا کنسول خود را با استفاده از کابل اترنت وصل کنید. این کابل ها بسیار ارزان هستند و اتصال و سرعت بهتری را ارائه می دهند.

کاهش لگ
کاهش لگ

هنگام خرید یک کابل اترنت، یک کابل بلند را انتخاب کنید.

روتر را ریبوت کنید

گاهی وقت ها در صورت ایجاد مشکل در موبایل یا رایانه آن ها را مجدداً راه اندازی می کنید. همین کار را با روتر خود انجام دهید. راه اندازی مجدد روتر باعث میشود تا حافظه Cache را پاک کند.

اینکه چند وقت یکبار باید روتر خود را مجدد راه اندازی کنید بستگی به طول عمر روتر دارد. برای دستگاه جدیدتر باید ماهی یک بار آن را راه اندازی مجدد کنید. برای یک روتر قدیمی یا مشکل دار، هر روز آن را مجددا راه اندازی کنید.

سخت افزار را ارتقا دهید

اگر روتر شما خیلی قدیمی است و اغلب اوقات خراب می شود، شاید زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. روتر گیمینگ بهترین گزینه است. هنگام خرید روتر جدید، روتری را جستجو کنید که دارای کیفیت خدمات باشد. این ویژگی ترافیک اینترنت کنسول شما را در اولویت قرار می دهد تا سرعت اینترنت، تأخیر و پینگ بهتری داشته باشید.

علاوه بر این میتوانید یک بسته اینترنت با پهنای باند بهتر را خریداری کنید. اگر بسته اینترنت فعلی شما با تعداد دستگاه ها و کاربران اینترنت در خانه شما هماهنگی ندارد، باید بسته بهتری را تهیه کنید.

موارد مورد نیاز بازی را بررسی کنید

اگر اولین بار است که بازی خاصی را انجام می‌دهید و با تاخیر مواجه می‌شوید و شانسی برای برنده شدن ندارید، به موارد مورد نیاز بازی نگاهی بیندازید. بازی ممکن است برای سیستم شما سنگین باشد و باعث مصرف بالای CPU شود. برای رفع آن به تنظیمات بازی رفته و رزولوشن را تغییر دهید یا سطح جزئیات را پایین بیاورید.

درایورهای GPU خود را به روز کنید

درایورهای GPU مسئول کنترل کارت گرافیک شما هستند، بنابراین یک درایور GPU قدیمی بر نحوه اجرای بازی تأثیر منفی می گذارد. همچنین برخی از درایورها برای بازی های محبوب ارتقا یافته اند. می توانید از ابزارهای سیستم عامل خود برای مدیریت درایورهای خود استفاده کنید یا نسخه درایور سازگار را از وب سایت تولید کننده دریافت کنید.

کاهش لگ
کاهش لگ

GPU را غیرفعال کنید

گاهی رایانه شما منابع کافی برای اجرای یک بازی خاص را دارد، اما همچنان بازی دچار لگ است. اگر رایانه شما یک کارت گرافیک اختصاصی و یکپارچه دارد، سیستم شما ممکن است کارت گرافیک یکپارچه را انتخاب کند. نحوه غیرفعال کردن کارت گرافیک های یکپارچه مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد غیرفعال کردن کارت گرافیک به وب سایت سازنده کارت گرافیک مراجعه کنید.

نسخه مناسب بازی را اجرا کنید

پس از نصب بازی، ممکن است متوجه شوید که دو فایل قابل اجرا وجود دارد. ( 32 بیتی و 64 بیتی). اینها نسخه های بهینه شده هستند و بسته به سخت افزار و درایورهای شما، یکی از آن ها روی سیستم شما بهتر کار می کند. اگر مطمئن نیستید که کدام نسخه برای شما مناسب است، هر دو را اجرا کنید و ببینید کدام یک بهتر کار می کند.

جستجوی ویروس و بدافزار

اگر ویروس یا بدافزاری در رایانه شما وجود داشته باشد، ممکن است منابع زیادی از سیستم را بگیرد و باعث بروز مشکلاتی شود. اگر متوجه عملکرد ضعیف سیستم شدید، باید از نرم افزارهای آنتی ویروس برای حذف ویروس ها و بدافزارها استفاده کنید. این کار نه تنها مشکل لگ را رفع میکند، بلکه امنیت رایانه شما را بهبود میدهد.

تنظیماتPower را تغییر دهید

قسمت power Options در ویندوز یکی از بخش های مهم است. اگر تنظیمات این بخش را به درستی انجام دهید، سیستم شما مصرف برق به مراتب کمتری خواهد داشت. اگر بازی های ویدیویی را در لپ تاپ اجرا میکنید، برای بهترین نتیجه باید از گزینه High Performance استفاده کنید. 

سخت افزار خود را ارتقا دهید

اگر سیستم شما اپدیت نباشد ممکن است برای اجرای بازی های جدید دچار مشکل شود. بسته به بودجه ای که دارید، می توانید RAM اضافه کنید، کارت گرافیک را ارتقا دهید یا حتی یک CPU جدید تهیه کنید.

کاهش لگ
کاهش لگ

اضافه کردن RAM بسیار ساده است، اما تغییر CPU فرآیند پیچیده‌تری دارد، بنابراین قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید سیستم شما دقیقا به چه چیزی نیاز دارد.

سخت افزار خود را اورکلاک کنید

اگر در حال حاضر توانایی پرداخت هزینه ارتقاء سیستم خود را ندارید، می توانید سخت افزار خود را اورکلاک کنید. اما این کار ریسک دارد و باید با دقت انجام شود.

 

همانطور که گفته شد راه حل های زیادی وجود دارد که می توانید میزان لگ بازی را کاهش دهید. افزایش سرعت اینترنت یا ارتقا سیستم بیشترین تأثیر را بر مشکلات مربوط به لگ خواهد داشت. البته راه حل های دیگری نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

منبع: makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس