معرفی خودرو داچیا جاگر هیبرید

64
0

شرکت داچیا مشخصات جاگر هیبرید 140 را با علاقمندان در میان گذاشته است. خودروساز رومانیایی از این محصول به عنوان «قابل دسترس‌­ترین خودروی خانوادگی بازار» یاد کرده است و قصد دارد آن را با قیمت پایه 24,600 یورو (26,110 دلار) در فرانسه به فروش برساند. در این پست به معرفی خودرو داچیا جاگر هیبرید می پردازیم.

خودرو داچیا جاگر هیبرید

داچیا جاگر هیبرید 140 از نظر ظاهری، تفاوتی با سایر تریم‌های این خودرو ندارد، با این تفاوت که نشان‌های هیبرید روی بدنه نصب شده و رنگ خاکستری Schiste به جمع شش رنگ دیگر قابل سفارش، اضافه شده است.

در فضای کابین داچیا جاگر هیبرید 140 هم با صفحه پشت آمپر 7 اینچی دیجیتال با قابلیت نمایش اطلاعات باتری و مصرف انرژی، اهرم تعویض دنده متفاوت با سایر تریم‌ها، ترمز پارک برقی و زیر آرنجی روبرو هستیم.

خودرو داچیا جاگر هیبرید
خودرو داچیا جاگر هیبرید

داچیا جاگر هیبرید 140 را همچنان می‌­توان با سه ردیف صندلی سفارش داد، ضمن ­این‌که مجموعه باتری در کف خودرو نصب شده است، همان جایی که در نسخه درون‌سوز برای تایر زاپاس و در نسخه گازسوز برای مخرن LPG درنظر گرفته شده، بنابراین فضای محفظه بار هم کاهش نیافته است.

داچیا جاگر هیبرید 140 به فناوری هیبرید گروه رنو مجهز شده، که در مدل‌های دیگر همچون رنو کلیو، کپچر و نیسان جوک هم به کار گرفته شده است. این سامانه از پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر با 90 اسب‌­بخار قدرت، یک موتور برقی با 50 اسب‌­بخار قدرت، یک ژنراتور برقی ولتاژ بالا و مجموعه باتری 230 ولتی به ظرفیت 1.2 کیلووات ساعت تشکیل شده است. داچیا از اعلام خروجی این مجموعه خودداری نموده است، اما در نمونه­‌های مشابه، قدرت آن به 138 اسب‌­بخار می‌­رسد.

خودرو داچیا جاگر هیبرید
خودرو داچیا جاگر هیبرید

گیربکس اتوماتیک بدون کلاچ 4 سرعته به پیشرانه درون‌سوز متصل و جعبه‌دنده دو سرعته هم به موتور برقی وصل شده است، اما به هرحال، نیروی پیشرانه به محور جلو ارسال می‌شود.
در صورت پر بودن مخزن سوخت، داچیا جاگر هیبرید 140 می‌­تواند 900 کیلومتر مسافت را طی کند. براساس اعلام داچیا، نیروی حاصل از باتری و انرژی بازیافتی از ترمزگیری، می­‌تواند 80 درصد از نیروی لازم برای رانندگی شهری را تامین نماید. آلایندگی دی اکسید کربن داچیا جاگر هیبرید 140 هم 108 گرم بر کیلومتر اعلام شده است، که کمتر از همتای درون‌سوز به نظر می­‌رسد.

خودرو داچیا جاگر هیبرید
جاگر هیبرید

مشتریان می­‌توانند از ژانویه 2023 اقدام به ثبت سفارش داچیا جاگر هیبرید 140 کنند، اما خودروها از ماه مارس، تحویل خواهد شد. قیمت پایه 24,600 یورو که برای داچیا جاگر هیبرید 140 تعیین شده، به وضوح گران‌تر از رقم 16,990 یورو در نسخه درون‌سوز جاگر است.

از زمان معرفی داچیا جاگر در مارس 2022، 83 هزار دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. 55 درصد از متقاضیان، نسخه هفت نفره را سفارش داده‌اند. تمام نسخه­‌های جاگر در تاسیسات داچیا در میوونی در رومانی تولید می­‌شود.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس