معرفی خودرو چانگان کیو آن A07

43
0
خودرو چانگان کیو آن A07

با تاسیس زیرمجموعه جدید چانگان به نام کیو آن (Qiyuan) برای ساخت خودروهای برقی، نخستین عضو این برند به نام A07 هم معرفی شده است. در این پست به بررسی معرفی خودرو چانگان کیو آن A07 می پردازیم.

معرفی خودرو چانگان کیو آن A07

در حال حاضر برندهای شنلان، آواتار و کایسِن، زیر چتر گروه چانگان قرار دارند. رابطه کیو آن با سایر محصولات این برند را می­‌توان همچون جیامتری با جیلی دانست. بنابراین کیو آن در جایگاهی پایین‌تر از شنلان قرار می­‌گیرد. احتمال دارد که این برند با نام OX به سایر کشورها صادر شود.

فرم بدنه کیو آن A07 با چراغ‌های باریک جلو و عقب و دستگیره مخفی­‌شونده درها را نمی­‌توان دارای ویژگی خاص و متمایز از سایر خودروهای امروزی دانست. به نظر می‌­رسد که طراحان این خودرو، نگاه ویژه­‌ای به تسلا مدل 3 داشته­‌اند.

ابعاد بدنه کیو آن A07 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.905، 1.91، 1.48 و 2.9 متر اعلام شده، که در فاصله محوری، 25 میلیمتر بزرگتر از تسلا مدل 3 است.

خودرو چانگان کیو آن A07
خودرو چانگان کیو آن A07

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین چانگان کیو آن A07 در اختیار رسانه­‌ها قرار نگرفته است، ولی مشخص شده که این خودرو به دوربین 360 درجه، رادار، ماساژور صندلی‌ها و رینگ‌های 18 و 19 اینچی مجهز خواهد شد.

از مشخصات پلتفرم کیو آن A07 اطلاعی نداریم، ولی احتمال دارد که این سدان برقی براساس ساختار EPA1 متعلق به چانگان، شکل گرفته باشد.

برخلاف آن که کیو آن به عنوان سازنده محصولات برقی و A07 به عنوان رقیب تسلا مدل 3 معرفی شده است، چانگان قصد دارد نسخه هیبرید از A07 را نیز عرضه کند. بنابر اعلام کارنیوز چاینا، A07 برقی به یک موتور در دو سطح قدرت 214 یا 255 اسب­‌بخار قدرت مجهز خواهد شد. مجموعه باتری CATL با ظرفیت نامعلوم، با پیشرانه برقی همراه می­‌شود.

کیو آن A07 هیبرید به پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر با 94 اسب‌­بخار قدرت، موتور برقی با 214 اسب‌­بخار نیرو و مجموعه باتری لیتیوم آهن فسفات به ظرفیت 28.9 کیلووات ساعت مجهز می­‌شود. شعاع حرکتی این نسخه در حالت برقی، 170 کیلومتر اعلام شده است.

چانگان قصد دارد با کیو آن A07 به مصاف با بی وای دی هان، ایکس پنگ P7 و تسلا مدل 3 برود. انتظار داریم که چانگان کیو آن A07 با قیمت حدودی 29 هزار دلار در سه ماهه سوم 2023 وارد بازار شود.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس