iOS

جزئیات iOS 17

96
0
جزئیات iOS 17

یک افشاگر در توییتر بخشی از جزئیات iOS 17 را فاش و ادعا کرده‌ است این سیستم‌عامل از آیفون ۸ و گوشی‌های جدیدتر پشتیبانی می‌کند.

جزئیات iOS 17

زمان زیادی تا برگزاری WWDC 2023 باقی نمانده، کنفرانسی که محفل رونمایی سیستم‌عامل iOS 17 خواهد بود. بسیاری از افشاگران می‌گویند iOS 17 تغییرات زیادی تجربه نمی‌کند، با این‌حال یک افشاگر در توییتر از اعمال یک‌سری تغییرات مهم در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل آیفون خبر داده است.

بر اساس گزارش فون‌آرنا، سیستم‌عامل iOS 17 برای تمامی دستگاه‌هایی که از iOS 16 پشتیبانی می‌کردند منتشر می‌شود. این یعنی برخلاف شایعات قبلی، آیفون ۸ نیز به‌روزرسانی جدید را دریافت خواهد کرد. iOS 17 به‌طور کلی قرار است روی بهبود عملکرد، بهره‌وری و ثبات سیستم متمرکز باشد.

iOS 17 احتمالا قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی به داینامیک آیلند (حفره‌ی کپسولی نمایشگر) اضافه خواهد کرد. ظاهرا تیم بازاریابی اپل، تیم طراحی نرم‌افزار را تحت فشار گذاشته تا داینامیک آیلند را به قابلیت‌های جدیدی مجهز کنند. این احتمالا اقدامی برای افزایش فروش مدل عادی گوشی آیفون ۱۵ است. شایعه‌ها می‌گویند امسال برخلاف سال قبل هر چهار گوشی جدید آیفون به داینامیک آیلند مجهز می‌شوند.

اپل احتمالا کنترل سنتر آی او اس را نیز تغییر می‌دهد. افشاگر توییتری بدون ارائه‌ی جزئیات دقیق، از «تغییرات بزرگ» در رابط کاربری و شخصی‌سازی کنترل سنتر خبر داده است. اپل در تلاش است عملکرد قابلیت‌های Spotlight Search و Search را نیز بهبود دهد.

جذاب‌ترین قابلیت جدید iOS 17 «ویجت‌های فعال» خواهند بود. به‌لطف این قابلیت، کاربران آیفون به ویجت‌های کاملا تعاملی با گزینه‌های قابل‌لمس، اسلایدر و سایر المان‌ها دسترسی خواهند داشت. اپل همچنین به دنبال بهبود قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن است. فیلترهای حالت فوکوس نیز قابلیت‌های جدیدی دریافت خواهند کرد.

اپل ممکن است تغییراتی در اپلیکیشن دوربین نیز اعمال کند. این تغییرات بیشتر ظاهری خواهند بود و احتمالا صرفا در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ در دسترس قرار خواهند گرفت. منوهای جدید در بخش تنظیمات دیگر تغییری است که در iOS 17 اعمال می‌شود.

phonearena

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس