معرفی نسل جدید خودرو هوندا بریز (Breeze)

88
0
خودرو هوندا بریز (Breeze)

شرکت هوندا در چین، دو مدل تقریباً مشابه با اسامی CR-V و بریز را با کمک شرکای خود یعنی دانگ‌­فنگ هوندا و گک هوندا تولید می‌­کند. البته برخلاف هوندا CR-V که در اکثر نقاط جهان برای مخاطبان آشناست، دوقلوی این خودرو یعنی هوندا بریز، تنها در چین به فروش می­‌رسد. در این پست به بررسی خودرو هوندا بریز (Breeze) می پردزایم.

خودرو هوندا بریز (Breeze)

هوندا بریز – Breeze – سه سال پیش وارد بازار شده اما هنوز نتوانسته نسبت به CR-V نسخه چین مشتریان بیشتری به دست آورد، چراکه سال گذشته هوندا توانسته 214 هزار دستگاه CR-V و 166 هزار دستگاه بریز را در چین به فروش برساند. پس از معرفی نسل ششم هوندا CR-V در اواخر تابستان، اکنون نوبت به نسل دوم هوندا بریز رسیده تا وارد میدان شود.

همچون گذشته، اختلاف هوندا بریز با CR-V به چند تفاوت ظاهری خلاصه شده، که به جزئیات متفاوت نمای جلو، قطعات همرنگ بدنه، سپر عقب و ابعاد کوچک‌تر چراغ‌های عقب با گرافیک متفاوت، خلاصه شده است.

خودرو هوندا بریز (Breeze)
خودرو هوندا بریز (Breeze)

طول، عرض و ارتفاع هوندا بریز به ترتیب 4.716، 1.866 و 1.68 متر اعلام شده است، که نسبت به CR-V، تنها 13 میلی‌متر افزایش در طول نشان می‌دهد.

فضای کابین هوندا بریز هم مشابه با CR-V طراحی شده و تنها دوخت صندلی‌ها، متفاوت است. هوندا بریز در بازار چین با دو یا سه ردیف صندلی قابل سفارش خواهد بود.

خودرو هوندا بریز (Breeze)
خودرو هوندا بریز (Breeze)

هوندا بریز به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با 193 اسب­‌بخار قدرت و 243 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که نیروی خود را از طریق گیربکس CVT به محور جلو یا تمام چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. مشابه این چیدمان فنی را می‌­توان در CR-V هم مشاهده کرد. حداکثر سرعت هوندا بریز، 188 کیلومتر برساعت خواهد بود.

هوندا قصد دارد نسخه هیبرید e:HEV و پلاگین-هیبرید e:PHEV از شاسی‌بلندهای دوقلو را در آینده نزدیک عرضه کند.

خودرو هوندا بریز (Breeze)
خودرو هوندا بریز (Breeze)

فروش نسل دوم هوندا بریز از اواخر دسامبر در چین آغاز می­‌شود، اما از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست. البته نسل جدید هوندا CR-V با قیمت 26.600 الی 35.800 به فروش می­‌رسد. انتظار داریم که قیمت بریز هم در محدوده نزدیک با این خودرو تعیین شود.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس